2008
|
|
– Ispilu
|
bidez
idatzi (eskua ikusi gabe, ispilutik bakarrik gidatuta).
|
2009
|
|
Programaren hasieran kontagailua, $kont, 5 balioaz hasieratzen dugunez, 5 aldiz exekutatuko da begizta. Ateratzean, erabiltzaileak teklatu
|
bidez
idatzitako zenbakien batura bistaratuko du.
|
|
Begiztaren gorputzean, teklatu
|
bidez
idatzitako hitzak @guztiak array an gordeko ditugu banan banan. Bakoitzaren karaktere kopurua kalkulatu eta aurrekoak baino handiagoa/ txikiagoa den begiratuko dugu ondoren; modu horretan, $handiena eta $txikiena aldagaietan hitzik handienaren eta txikienaren karaktere kopurua izango dugu hurrenez hurren.
|
|
Dagoeneko ezagutzen dugu Sarrera/ Irteera estandarra. Badakigu teklatu
|
bidez
idatzitakoa jasotzen < stdin> eragilea erabiliz, baita print funtzioarekin pantailan emaitzak nola bistaratu ere. Kapitulu honetan, aurrekoaz gain beste bideak ere aztertuko ditugu, bakoitzaren ezaugarri nabarmenenak azpimarratuz.
|
|
($lerro= < STDIN>). Sententzia honek teklatu
|
bidez
idatzitakoa gordetzen du $lerro aldagaian, eta hain zuzen ere aldagai horren edukia izango da baldintzak ebaluatuko duena. Aldagaia hutsik ez dagoen bitartean, while aren baldintza beteko da (egiazkoa) eta begiztaren gorputzeko aginduak exekutatuko ditu.
|
|
Programa begizta infinitu batean sartu da eta ezin da gelditu7 Detaile batek ihes egin digu, eta horrexek eragin du hain zuzen ere begizta infinitua: teklatu
|
bidez
idatzitako lerro guztiak return edo lerro jauzi karaktereaz amaitzen dira, baita lerro hutsak ere. Beraz, lerro guztiek dute gutxien gutxienez karaktere bat (bukaerako \n), while aren baldintza beti egiazkoa eginez eta programa begiztatik atera ezinik utziz.
|
|
Adibide gisa, teklatu
|
bidez
idatzitako guztia pantailan bistaratzen duen programa idatziko dugu, amaiera seinale bezala lerro jauzia erabiliz.Exekuta dezagun programa, irteera fitx.txt fitxategira birbideratuz. Gogoan izan programa abiatu ondoren idazten dugun guztia fitx.txt fitxategian gordeko dela.
|
|
programa abiarazi, eta teklatu
|
bidez
idatzitakoa fitxategian gordeko lukeela, bere aurreko edukia ezabatuz. Hau da, gure programa ezabatuz.
|
|
Ingurune grafikodun sistema eragilea erabiltzen baduzu, baliteke komando lerroa edo shell a zer den ez jakitea. Leiho eta ikonoen erabilera zabaldu baino lehen, konputagailuan eragiketa guztiak komando lerroaren bitartez egiten ziren, aginduak teklatu
|
bidez
idatziz (gaur egun ikonoen gainean klik eginez). Linux erabiltzaileen artean zale ugari ditu oraindik komando lerroak; Windows sisteman, aldiz, haren erabilera ez da oso ohikoa.
|
|
Erabiltzaileak teklatu
|
bidez
idatzitakoa gure programak jaso dezan, < STDIN> eragilea behar dugu. Adibidez, gure programan sententzia hau idatziko bagenu:
|
|
Zergatik ote? < STDIN> erabilita teklatu
|
bidez
idatzitakoa jasotzen du
|
|
Egia esan, programa honen eskema orokorra eta regExpOrok.pl programarenak berdinak dira ia. Berrikuntza gisa, bilaketa terminoa teklatu
|
bidez
idazteko eskatuko diogu erabiltzaileari. Hona algoritmo edo eskema orokorra:
|
|
Sarrerako datuen amaiera adierazteko, erabiltzaileak Ctrl D sakatu behar du Linux sistemetan, eta Ctrl Z, aldiz, Windows erabiltzen ari bada. Programa honek erabiltzaileak teklatu
|
bidez
idatzitako guztia jasotzen du array egitura batean, eta ondoren pantailan bistaratzen du:
|
|
Segidan datorren programak erakusten du nola egin hori. Programak, teklatu
|
bidez
idatzitako lagunen izenak eta beren urtebetetze datak gordetzen ditu hash egitura batean. Begiztan sartuta, sarrera berriak eskatuko ditu harik eta amaitzeko q letra sakatzen dugun arte.
|
|
Molda dezagun aurretik idatzitako urtebetetze.pl programa teklatu
|
bidez
idatzitako izenak hash egiturari gehitu aurretik aurrez existitzen diren edo ez konproba dezan.
|