2002
|
|
Bere erabakiak gizarteari ezartzeko, botereak beharrezkoa du gizartean kontsentsu maila zabala lortzea. Iritzi publikoa deitzen diogun horrek errazten dio
|
bidea
botereari. Iritzi publikoak gizartearen barne integrazioa ahalbidetzen duen fenomenoa da; askotan, arrazionaltasunagaz zerikusirik ez badu ere.
|
2008
|
|
Euskaldunek euskararen mundutik erdararen mundura egiten duten arrozte bidea ez da ibilera pertsonalaren irizpideetan esplika litekeen zera. Nazio alienazioaren
|
bidea
botere politikoaren, ekonomikoaren, soziokulturalaren eta linguistikoaren eskuak gidatu ohi du, ez gizakume bakartuak.
|
2010
|
|
Hiru kontzeptu hauek estatu modernoan, zuzenbidezko estatu demokratiko eta sozialean, alegia (EKren 1.1 art.), ulertzeko
|
bidea
botere banaketatik abiatu behar da. Estatu horretan, Epai Boterea edo Botere Judiziala Botere Legegiletik eta Betearazletik autonomoa den Botere Politikoa da.
|
|
Familiak borrokatan galdutakoa bidelapurretan berreskuratzen ahalegindu zen. Oswald Spenglerrek idatzia da borrokaren bidez bil. d.itekeel. h.rr.p.kin. edot. h.rr.p.kin.ren
|
bidez
botere.. Azken horietakoa zen Ahmed el Raisuni, erdi bandido erdi erresistentziako borrokari, bidelapurreta eta harrapakinaren bidez boterea eraiki nahi zuena.434
|
2011
|
|
Gaurko munduak bere oinarrizko egikaritzean dauka itsatsia eutsiezintasuna: kapitalismoa eta horrek hazteko duen joera berezkoa; teknozientzia eta horrek ingurumena eraldatzeko duen joera berezkoa; Estatuak eta horiek borroka
|
bidez
boterea maximotzeko duten joera berezkoa; Mendebaldeko kultura eta horrek" gehiago beti hobe da" esateko duen joera berezkoa. Horregatik behar da bestelako ekonomia (biosfera eta ekitatea errespetatuko dituena), bestelako zientzia eta teknologia (zuhurtasun eta ardura printzipioetan oinarritua), gizartearen martxa ona egiaztatzeko bestelako adierazleak (Barne Produktu Gordinaz harago), komunitateen protagonismoa bermatzeko bestelako gobernantza eredua, eta bestelako kultura eta morala (urritasuna eta soiltasuna bertute handi bihurtuko dituena).
|
2019
|
|
Izan ere, Marxek Klase borrokak Frantzian, artikulu sortan idatzi zuen bezala, funtsezko kontraesan bat dago konstituzio demokratikoaren bihotzean. Nahiz eta sufragio unibertsalaren
|
bidez
botere politikoa eman proletarioei, nekazariei eta burges txikiei, konstituzioak haien mirabetza soziala iraunarazten du, burgesiaren botere soziala mantentzen baitu jabetza pribaturako eskubideak bermatuz: " Batzuei [menpeko klaseei] emantzipazio politikotik emantzipazio sozialera ez aurreratzeko eskatzen die; besteei aldiz berrezarpen sozialetik politikora ez jaisteko" (Marx, 1978b:
|
2023
|
|
Kapitalismoarentzat, politika –eta, hari lotuta, agitazioa eta kolektibismoa– mehatxu bat da giza jarduera oro kolonizatzeko eta horri esker etekin bilakatzeko xedeari begira, eta horregatik deabrutzen du. Feminismoaren bi ildoen tirabiran –batetik, feminista erradikalak, zeinak kolektiboki antolatu baitziren eta kolektiboki aldarrikatzen baitzuten berdintasuna, eta, bestetik," Cosmo Girl" diruztatuak, zeinen interes behinena baitzen kapital ekonomikoaren
|
bidetik
boterea metatzea–, bigarrena garaile. Helen Gurley Brown erretiratu zenerako, 1997an, feminista erradikalak desagertuak ziren ortzi muga feministatik.
|