Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2004
‎–Ez da erraza, noski, hizkuntza baten erabilera arautzea; baina gauden unean eta egin diren ahalegin guztien ondoren, nire ustez, zehaztu egin behar da euskararen era bilerari buruzko gutxieneko araudi bat. Euskara lan mundura iristeko bidean administrazioak protagonista eta, bere inguruan lan egiten duten enpresekiko harremanetan, eragile izan behar du?. 378
2008
‎Ondore horietarako, Tributuen Lege Orokorrak hiru administrazio bide arautzen ditu, egintzak berrikusteko. Lehenengo bidea Administrazioaren ariozko bidea da (legeak dioen moduan, berrikuspen prozedura bereziak), horren barne zor ez diren sarrerak itzultzeko prozedura jorratzen delarik. Bigarren bidea birjartze errekurtsoa da eta, azken buruan, ekonomia administraziozko erreklamazioa dugu.
‎Biscaytik. Internet bidez administrazioak herritarrengana hurbiltzea du xede, eta bizkaitar guztiek posta elektronikoa debalde izatea espero du.
2009
‎Dagoeneko, Bizkaia.eu izena daraman dohaineko posta elektronikoaren kontua eskatu dezakete bizkaitarrek; izan ere, Bizkaiko Foru Aldundiak BiscayTIK zerbitzuaren proiektua bultzatu du herritarrek leihatila online bat izan dezaten Internet bidez administrazio izapideak egiteko.
‎Horrez gain, LGPtik kanpoko bideetatik administrazioek ingurumena zaintzearen alde burutuako gastua aintzat hartuko bagenu, esaterako Natura Sarean, horrexek ere haziko luke ingurumen esparruko finantziazioa eta, hortaz, II Ardatzeko gastua EBk ezarritako minimoa izatea justifikatuko luke (ibid.). II Ardatzeko neurrien artean, nekazaritza ingurumen laguntzek ardatz gastuaren% 45 inguru suposatzen dute (LGNFE gastuaren% 11,2 dena) (ikus 3 taula), LGPren testuinguruan duten garrantzia adieraziz.
2010
‎Zeharkako kostuak edo kanpo kostuak: NEBen legediak bertan egin daitezkeen erabilera eta jardueren gaineko debekuak edo murriztapenak dakartza, eta horiek eragindako galera ekonomikoak kostuak suposatzen ditu agente ezberdinentzat, zeinak konpentsatzeko bideetan administrazioak diru-laguntzak eman ditzakeen.
2012
‎Bilera horretan, Nafarroako Gobernuak konpromisoa hartu zuen ekainean LEXNAVARRA web atari publikoko edukiak euskaratuta edukitzeko, eta xede horrekin lanean ari direla jakinarazi ziguten. Horrez gain, agindu zuten aurrerantzean ere harremanetan egonen zirela, euskararen normalizazioaren bidean Administrazio Elektronikoarekin lotuta dauden gabeziak identifikatzeko eta horiei konponbideak emateko.
2014
‎Azpimarratu behar da ezen, eskakizun sozioekonomikoak barneratu nahi direnean, prozesuaren arduradunen erronkarik handienetako bat dela horiek ondo justifikatzea. Esate baterako, EKP bidez administrazio batek kafea erosterakoan «bidezko» modu batean ekoitzitakoa nahi badu, asmo hori kontratuaren tituluan jaso du. Adibidez «bidezko merkataritzako kafearen erosketa» moduko tituluaz baliatuz.
2016
‎Demagogikoa eta panfleteroa dela esango du baten batek, baina guri oso errealista eta sinesgarria iruditu zaigu irudikatu duen sistema burokratikoa, pertsonak Gizarte Segurantzako zenbaki huts gisa tratatzen dituena, beharra duen jendea dela sinestea baino nahiago duena iruzur egitera datozela pentsatzea, Estatuaren kontura bizitzera. Beste aldean, biktima ahulen ordez pertsonaia indartsuak eraiki ditu zuzendariak, bizimodu duina lortzeko eta euren eskubideak defendatzeko borrokarako prest, erori ostean berriz altxatzeko eta elkarri laguntzeko prest, eta eraikin publikoen aurrean eszena bikain batean graffiti bidez administrazioaren hipokresia salatzeko prest.
2018
‎Beste bidea administrazioak egiten dituen lege edo arauena litzake, nik uste dut lan munduan urrats asko egin daitezkeela. Zer izango litzateke kontsumitzaileen legea bera betearazteko neurriak jarriko balituzte?
2021
‎Autoeraketa izan da hautatutako ildo berria, alegia, egin beharreko bidea Administrazioaren, merkatuaren edo Euskaltzaindiaren nahiz beste ezein erakunderen esku utzi beharrean Elkartean antolaturiko bertso mundu horren barruan erabakitzea.
2022
‎Eta bideak badira laguntzaileak eta izateko? Errazten da bidea administraziotik eta?
2023
‎Horren aurrean," inor ez dadin kale gorrian bizi, beharrezko baliabideak martxan jartzea eta inongo baldintzarik gabe guztiak erroldatzea" exijitu diote Udalari. " Larria da kale egoera normaltzera bidean administrazioak urte osoan zehar duen jarrera; are larriagoak neguan ahalik eta baliabide gehien murrizten dituzten politikek izan ditzaketen ondorioak. Politika horien ondorio dira kale egoeran dauden pertsonen heriotzak, neguan tragedia gisa aurkezten dizkigutenak, duela gutxi Bilbon gertatu den moduan".
‎Ondore horietarako, Arabako eta Gipuzkoako TFAOen 219 artikuluak, Bizkaiko TFAOren 220 artikuluak (eta TLOren 213 artikuluak) hiru administrazio bide arautzen ditu tributuen arloan, egintzak berrikusteko. Lehenengo bidea Administrazioaren ofiziozko bidea da akats oso astunak duten egintzen aurka egiteko (Foru Arauek eta Legeak dioten moduan, berrikuspen prozedura bereziak), horren barne zor ez diren sarrerak itzultzeko prozedura jorratzen delarik. Bigarren bidea, borondatezkoa, berraztertze errekurtsoa da eta, azken buruan, erreklamazio ekonomiko administratiboa dugu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia