2008
|
|
10 Sistema burokratikoan,, antolatzeak? esan nahi du komunikaziorako
|
bide
eta moldeak zurrun zurrun kontrolatzea. Organigramako laukitxoek eta geziek zorrotz erakusten dute nor komunika litekeen norekin eta nola (zein ordena hierarkikori jarraituz).
|
|
Komunikatzeko
|
bide
eta moduak
|
2009
|
|
Kasu batzuetan bi idazkera erabili zituzten, bata marrarekin bestea marrarik gabe: [14 ZIA] testuan, egizta
|
bide
eta egiztabide dauzkagu; [23 DAN] testuan, a, a zutin eta atzutin?, lautu zea, eta lautzea?, lotura egokituta; [31ARG] asterokoan ama, en zenbaketa dago, baina ama, en zenbaki irakur dezakegu; [72 NEU] testuan amabi zabal eta amabizabal ikus ditzakegu.
|
|
Ingelesezko mugimenduzko aditzetan Mugimendua eta Modua adierazten dira, eta satelitean, berriz, esan dugun bezala, Bidea. Gaztelaniaz, berriz, aditzean
|
Bidea
eta Mugimendua adierazten dira eta beste aparteko elementu batean, aldiz, Modua.
|
|
Laurogeita hamarreko hamarkadaren hasieran, ordea, landa inguruko plan estrategikoen martxan jartzeak nekazaritza ikuspegi sektoriala baztertzea ekarri zuen. Horrela, Euskal Landa Eremuko Plan Estrategikoak() (ELPE) zabaldu zuen
|
bidea
eta atzetik etorri diren beste planek lehenak ezarritako lerroa kontsolidatu dute. Are gehiago, bai Euskal Landa Ingurunearen Garapenerako Jarduera Planak() (ELGJP), bai Landa Garapen Iraunkorreko Planak() (LGIP) zein Landa Garapenerako Programak() (LGP) ere instrumentu zein finantziazio ahalmen handiagoa izan dute beren eskura.
|
|
Beste kontu bat da inskripzioa egiteko behar den
|
bide
eta titulu egokia zein den zehaztea. Ebazpenak, zuzenean, arazo horren gainean ez du ezer adierazten, baina Elizak emandako jabetza ziurtagiriei buruz zalantzak badituela ikusten da, ezer adierazi beharrik ez eta, arazoa gogorarazi eta oharra egiten baitu ebazpenak:
|
|
Aipatu beharra dago erakunde politikoek, batik bat Nafarroan eta Araban, ondarea zaintzeko, zaharberritzeko eta katalogatzeko emaniko laguntza ekonomiko oparoa. Korronte kultural eta turistiko handia egituratu da Done Jakue
|
bidearen
eta Nafarroako monumentu erromanikoen inguruan, gero eta publiko orokorrago eta espezializatuagoa erakartzen duena.
|
2010
|
|
Horrek sustraitzen du eragile izateko eta eragiteko ahalmena, norberaren erabakien gidaritza eta ahalegina subjektu eraberrituaren jarrera sortzailetik sortu eta elikatuz. Sormen esparru hori ariketa estetiko hutsa baino harago, pertenentzia molde bat eta errealitate sozial zehatzagoa lotzen dituen ekimen
|
bide
eta praktika sozialaren «jolas estrategiko» gisa har liteke, txapelduna, aktore sozial bilakatzen duelarik, banako autokontzientzia eta talde autokontzientzia iragarriz, identitatea eta errepresentazioa, nortasun jarrera emaile batetik fikzio emarian sortuz eta birsortuz. Halaber, elkarkidetzaren txapel kolektiboa da, duen eraginaren ondorioan, horrela irudikatzen baita oholtzaren eszenan, bertsolari taldea besarkada sentituan, txalotzen eta txalotuak, kolektiboa zutik, emozio gorenaren une erdimagikoan.
|
|
euren konkrezio materialean, abstrakzio eta ziurgabetasunaren aurkako liberazio bihurtzen dira. Eraso
|
bideak
eta ekintzak erritualizatzen diren neurrian, gorputz material horiek osagai erlijiosoa sartzen dute, kontrastez, globalizazioaren eremu izugarri abstraktuetan.
|
2012
|
|
ustea, uste okerra: izan ere, pertsona helduaren burmuina gai da ehun neuronal berria sortzeko,
|
bide
eta lotura neuronal berriak ezarriz. Hala ere, egia da burmuin emozionala hezteko, eta lidergorako gaitasunak ikasi eta trebatzeko?
|
|
Ikerketa honetan konparatzen dira lan eremuan euskararekiko jarrera eta erabilera hobetzeko helburuarekin bi pertsuasio estrategiaren eraginkortasuna (erdiko
|
bidea
eta bide periferikoa). Emaitzek erakusten dute pertsuasiorako erdiko bidean oinarritzen den estrategiak emaitza hobeak eta iraunkorragoak ematen dituela euskararen erabilerari dagokionez.
|
|
Denborarekin, konfesioak zientziari utzi zion
|
bidea
eta honek ahalbidetu du azkeneko mendeetan Erdi Aroko diskurtso bateratua zabaltzea eta zatitzea psikiatriaren, biologiaren, moralaren eta beste diziplina askoren forma hartu izan duten sexuaren inguruko diskurtso anitzei bidea irekiz. Konfesioaren prozedura zaharra diskurtso zientifikoaren erregeletara moldatu zen sexuaren inguruko benetako diskurtsoak ekoitziz, uste zabalaren kontra, XVIII. mendeko gizarteak, sexuaren inguruko guztia ezkutatu beharrean sexuaz asko hitz egin zuelako eta sexuaren inguruko egia erregulatua formulatzen saiatu zelako (Foucault, 2006b:
|
|
Hala, hasierako erronka horri aurre egin ostean baino ez ziren arduratu herritarren partaidetzaz, 80ko hamarkadako azken urteetan (Brugué, Font, Gomá, 2007). Madril, Bartzelona, Zaragoza eta antzeko beste hiri handi batzuen tankeran, Bilbok ere lurralde deszentralizazioan oinarritutako ereduari eman zion
|
bidea
eta, horrela, 50.000 biztanle inguruko zortzi barrutitan zatitu zen hiria administratiboki 1989 urtean onartu zen Barrutien Antolaketaren Araute gian. Azken horren arabera eraturik geratu ziren herritarren partaidetzarako bideak barrutietan.
|
2014
|
|
Izan ere, klase gainhartzaile edo dominanteak bere botere ekonomiko, politiko eta sozialaren euskarritzat hartzen eta erabiltzen du kultura. Unibertsitate herritarrak, aldiz, klase herritarren, hau da, botererik ez duten klaseen askatzaile izan behar du, horien askatasun
|
bide
eta tresna; unibertsitatearen bidez herritarrek beraiena duten kultura, berriz ere beren eskuetaratzeko tresna izan behar du unibertsitateak.
|
|
Euskal Unibertsitatea erdiesteko
|
bide
eta bitartekoei dagokienez, gauzak asko sinplifikatuta eta, ñabardurak ñabardura, bi izan ziren UEUren sorrera urte haietan eztabaidatu ziren jarrerak.
|
2015
|
|
1 Aitortzen da osasunaren babeserako eskubidea. 2 Botere publikoei dagokie osasun publikoa antolatzea eta zaintzea, prebentziozko neurrien
|
bidez
eta behar diren prestazio eta zerbitzuen bidez. Legeak ezarriko du zer eskubide eta betebehar dituzten guztiek gai horretan. 3 Botere publikoek osasun heziketa, heziketa fisikoa eta kirola sustatuko dituzte.
|
2017
|
|
Hala ere, Uztarok aurrera dirau, unibertsitate mailako Zuzenbide eta bestelako Giza eta Gizarte zientzien arloetako ikerketari
|
bide
eta hauspoa ematen. Bejondeiola.
|
|
Hori bai, aztergai dugun kasuan datu horien titularrak tratamendu horri aurretiaz baimen informatua ematea ezinbesteko baldintza da14 (alegia, kontsumitzaileari argitasunez informatu behar zaio RFID etiketa bidez, publizitate edo prospekzio komertzial helburupean, zein datu pertsonal izango zaizkion tratamenduaren objektu). Izan ere, merkataritza jarduerak gauzatzen dituzten enpresa edo pertsonek kontsumitzaileen datu pertsonalak titularren baimen informatua eduki gabe eskuratuz gero, datuok iruzur
|
bidez
eta modu ez leialean jasoak izango lirateke, legedian arau hauste oso larri bezala tipifikatuta dagoen portaera15.
|
2018
|
|
«Inperialismo» hitzak mundu mailako dominazio egoera deskribatzen du. HASIk bere Lehen Biltzarrean ezarritako definizioa, hots, «Estatu ekonomikoki pribilegiatuek Herriak dominazio politiko
|
bidez
eta/ edo produkzio merkatu berriak konkistatzeko joera expansionista da inperialismoa» berresten du (HASI, 1983: 70).
|
|
Hauxe da saiakeraren tesi nagusia: euskal abertzaletasunak globalizaziorako erakusten duen itsutasuna kaltegarria zaio bere helburuak lortzeko
|
bidean
eta «itsutasun» hori berea egin eta gainditzen ikasi luke hemendik aurrera. Gabilondoren iritziz, itsutasun hori hain da larria ezen, kontuan hartzen ez bada, etorkizuneko edozein ekimen edo egitasmo politiko porrotera eraman lezake, hots:
|
2019
|
|
Asko jota, emakumeen bizimoduaren idealizazioa jarri nahiko genuke kolokan artikulu honetan, Del Vallek esandakoaren
|
bidetik
eta, batez ere, emakumeen ahotik jasotako testigantzen bitartez.
|
|
Guztiak horrela ez ziren arren, gogoan jaso dira alderik ludiko eta askatzaileenak, transgresiboenak neurri batean: emakumeek nola edaten zuten, nola zizpatu edo mozkortzen ziren, zein lotsagabekaria esaten eta egiten zituzten zenbaitetan zenbaitzuek, nola ibiltzen ziren ujuka eta irrintzika etxeko
|
bidean
eta abar. Garaiko gizarte moralistaren ustez, gizonezkoei noiznahi onartzen zitzaizkien ekintzak arau hausleak ziren emakumeek eginez gero.
|
|
Erreferente horiek oinaze handiko memoriaren lekuko diren artelanak sortu zituzten eta Laboaren Lekeitioak ere joera estetiko horren baitan kokatzen ditu; Auschwitz eta gero agertutako arte kontzientziadunaren barruan, hain zuzen. Ahanzturara kondenatu nahi zuten iragana plazaratua izan zen esperimentazioaren
|
bidetik
eta esanezina adierazteko modu berriak bilatu ziren arte espresio anitzetatik, barruko zein kanpoko minei forma emanez.
|
|
Ez Dok Amairuk 1972an bukatutzat eman zuen bere
|
bidea
eta tarte horretan Mikelek beste lau disko txiki kaleratu zituen. Ostean, Jose Mari Zabalarekin batera kontzertu ugari eman zituen bi urtez, harik eta 1974an Bat Hiru izeneko lan bikoitza kaleratu zuen arte.
|
|
Horren bidez, sexu indarkeria urteetan zehar iraunkorra eta justifikatua izan da (Edwards, Turchik, Dardis, Reynolds eta Gidycz, 2011). Hau da, bortxaketaren kulturak bultzatutako uste eta balioek bortxaketa onartzen duen ingurunea sortzen dute, emakumeen sexu objektibazioaren bidez, biktimen estigmatizazioa
|
bidez
eta bortxaketaren justifikazioaren bidez (Boswell eta Spade, 1996).
|
2023
|
|
24 Gatazka zehatza baino ez dutelako
|
bide
eta helburu.
|