Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 45

2007
‎euskalduntze estrategia kulturgintzatik has daiteke. euskal kulturak euskarak baino jende askoz gehiago biltzen du. Ikusten dugu elkartasunez kulturgintzak nortasun kolektiboa bizkortzen duela, kultura ekintzen bidez eta bere inguruan sortzen duen mugimenduei esker. euskaldunak beren nortasunaz harro daude eta erdaldunek nolazbaiteko eskas bat sentitzen dute. Berentzat berantegi bada ere, beren haurrentzat euskara nahi dute irakaskuntzaren bidez. urraspide hau frogatzeko hona sinbolo bat eta inkesta emaitza bat.
2008
‎... eta kitto! n bertako aditz laguntzaileak erabiltzen ziren hainbat testutan (dabe, detse —bizkaiera normalizatuan, deutse—) eta halako formak: bidia eta ez bidea, gidarixendako eta ez gidariendako. Hainbat grafia mantentzen ziren:
2009
‎bideek baldintzatu egiten dute helburua. Bidea eta helburua elkarri datxezkio. Dialektika gure artean horren modan egonik, hizkuntzaren etorkizunari buruz dialektika lege horiexen ondorio nabarmenak diren hauek nola ez diren maizago aztertzen, eta azterketaren arabera gero jokatzen, ez da ulertzen.
‎Pedagogia eremuan, eskolari etekin handiagoa ateratzeko, Europako Erreferentzi Markoa hartzeaz gain, metodologiak barne hartu beharra du hizkuntzaren ikaskuntza elkarrekintzan oinarritzea honek erabilpena bultzatzen duelako bai ekintza bidean eta bai harremanetan. Eskolak ezin du bete hizkuntzaren lekua sozializazio prozesuetan beharrezkoa da euskara gaitasuna lortzeaz gain euskara gizarte bizitzarekin lotzea.
‎7 Baliabideak erabiltzen jakin behar dugu: enpresetan, (eta gizartean, oro har) asko aldatu dira komunikatzeko bideak eta moduak urte gutxian. Komunikatzeko bide guztiak dira balekoak, eta haiek erabiltzen jakitea ezinbestekoa da.
2010
‎...a kontzeptuen formulazioek ideien eztabaidan dituzten transzendentzia eta inplikazioengatik, sakoneko aldaketa politiko eta sozialen atarian, eta krisialdi ekonomikoa larriaren baitan gauden unean. batetik, euskal herrira begira, egungo hizkuntz politiken helburua eta praktika berraztertzea eskatzen baitu, mendekotasunetik irten ahal izateko; okerra, helburuen formulazioan, helburu horiek lortzeko bideetan eta aldarrikatzen diren mezuetan dago. bestetik, estatuei begira, nazio estatuaren komunitate politikoa, kulturazkoa eta hizkuntzazkoa berdintzen jarraitzeko asmoa salatzen baitute; bereziki, espainiako eta Frantziako estatuek euren helburu politikoak lortzeko, mendean hartuta dituzten nazio, kultur eta hizkuntz komunitate naturalen aniztasuna itotzen ari direnean; eta horien artean, euskararen h...
‎La conversión de la Magdalena liburua ez da, besterik pentsarazi dezakeen arren, Santa Madalenaren bizitzaren kontakizuna edo biografia mota bat. ebanjelioetako Madalena hura, kristau jaieretan halako garrantzi historikoa izan zuena (fededunen artean, eta arte ederretan) 43, aitzakia handi bat besterik ez da aszetikaren bideak eta moldeak erakusteko, beti ere dena kultura eta azalpen erlijioso aberatsez emanda. idazlearen hitzetan esateko, bizitzako hiru une kontrajarri dira deskribatu nahi duen historiaren ardatz: " los tres estados que tuvo de pecadora, i de penitente, i de gracia". kristau orori eta emakumeari bereziki aurkeztu nahi zaion ereduzko bidea erakutsi nahi du Malon etxaidek liburu honen bidez. garaiko literatura espiritualak emakumezkoak ere baditu protagonista; berei ere zerbait esan nahi zaielako eta, idazle bezala, luma paregabe bat agertu zelako behintzat (teresa avilakoa). hainbat tokitan esanda utzi zuen bezala, maite du eta premiazkoa ikusten du idazkera edertasunez janztea, testu argi eta erakargarriak
2011
‎Zein gizarte esparrutan integratu aukeratzen dabil eta independentzia hori gizarteko beste talde batzuekiko dependentziak ordezkatuko du. Aldaketa hauetan musikak protagonismo berezia hartzen du eta hau ere baloreak ezartzeko bide eta tresna bilakatzen da.
‎Zein gizarte esparrutan integratu aukeratzen dabil eta independentzia hori gizarteko beste talde batzuekiko dependentziak ordezkatuko du. Aldaketa hauetan musikak protagonismo berezia hartzen du eta hau ere baloreak ezartzeko bide eta tresna bilakatzen da. Portaerak moldatzeko indarra du eta jokaera ereduak ematen ditu.
‎ez da hori, nagusiki, kontua. Diglosia hitzaren inguruan, aski hasieratik, eskuz esku joan dira gogoeta bide eta azalpen modu bi: soziolinguistiko akademikoa batetik, eta hizkuntza politikaren unean uneko interes beharrekin estuki lotua bestea.
2012
‎Arratiako ikastetxeen artean sortutako lan taldea da, batez ere, bertako ikastetxeen eragilea, elkarlana zein elkarri laguntzeko bideak eta baliabideak diseinatzeko, jorratzeko, lantzeko eta zabaltzeko sustatzailea.
‎2 entrenamendu, gida eta laguntza koherente, konpetente eta jarraituaren erronka. ...nibertsitate eta Ikerketa Sailak, ulibarri programako deialdiaren bidez, bideratu du normalkuntza proiektuak garatzeko aholkularitza eta laguntza sistema. hori ulibarri programan barruan dabiltzan euskal herriko ikastetxe guztien sarea sortzeko lagungarria izan bada ere, Arratiako ikastetxeen artean sortutako lan taldea da, batez ere, bertako ikastetxeen eragilea, elkarlana zein elkarri laguntzeko bideak eta baliabideak diseinatzeko, jorratzeko, lantzeko eta zabaltzeko sustatzailea.
‎Baldintzak aldatzea tokatzen zaigu, beraz, norabide berriak markatzea eta ibilbide berri horiei sendo heltzea. Izan ere, errezeta zaharrekin ari gara helburuak lortu nahian eta azken urteotan jokalekua aldatuta aurkitu dugu; duela 30 urtetako mapekin ari gara gaur egungo bideetan eta errepideak aldatu dizkigute.
‎Bada gai bat, guk elkarrizketetan aipatzeko asmorik ez genuena, eta behin eta berriz agertu dena modu batera edo bestera: euskarak azken bi edo hiru hamarkadetan egin duen bideaz eta etorkizunean izan dezakeen bilakaeraz ari gara. José Ignacio Esnaolak, esaterako, argi dauka orain dela hogei urte euskarazko publizitatea egitearen inguruko jarrera eszeptikoa zegoela, orduan agian bazegoela arriskua, baina gaur egun bezeroen euskararekiko aktitudea gero eta positiboagoa dela eta" gainera, ausartuko nintzateke esatera bide honek ez duela amaierarik, hau da, joera hori indartu egingo dela aurrerantzean".
2013
‎Era berean, asko baloratu da ikus entzunezko eredu guztiak DVDtan jaso izana, internet loturen bitartez ikus entzunezkoak baliatu beharrean. Izan ere, ikastetxe batzuetan zailtasunak daude oraindik ikus entzunezkoak internet bidez eta eraginkortasunez jasotzeko, eta horrek guztiak ere baldintzatzen du ahozko hizkuntzaren ikaskuntza irakaskuntzan.
‎Garabide Elkartearen ikuspegitik herri batek garapenerako lankidetzan egin behar duen ariketa nagusia hegoaldeko herriekin parteka ditzakeen esperientzia eta prozesu funtsezkoetan zubiak sortzea da. Euskal Herriak badu herri bezala partekatzeko esperientzia oso indartsua, eta herri indigenen eskuetan jarriz gero, hainbat hizkuntza gutxituren biziberritze bideak eta estrategiak indartzeko baliotsua izan daiteke. Garabide Elkarteak beraz, identitate kultural eta linguistikoaren biziberritzean eragitea du helburu, subjektu indigenaren laguntza eta babes prozesuak garatuz.
‎Garabide Elkarteak egiten duen analisian Euskal Herriak badu herri bezala partekatzeko esperientzia esanguratsua, herri eraikuntza eta nortasunaren garapenean hizkuntza eta kulturaren biziberritze eta indartze prozesua hain zuzen ere, eta herri indigenen eskuetan jarriz gero, hainbat hizkuntza gutxituren biziberritze bideak eta estrategiak indartzeko baliotsua izan daitekeela uste da.
‎Egitasmoaren proiektu teknikoa landu genuenean, gazteok hiru ardatz nagusiren arabera antolatzea aurreikusi genuen: sexua, euskararen transmisio bidea eta eskolaz kanpoko jarduerak. Hau da, mutilak zein neskak, euskara transmisio bide naturaletik jaso zutenak zein bide kulturaletik jaso zutenak eta aisialdian euskal kultur taldeetan ibilitakoak zein ez ibilitakoak.
‎Hirugarrenez, gazteak teknologia binomioan jarri dugu fokua. Batetik, nerabezaroan identitatea eraikitzen joaten dira gazteak eta hor funtzio garrantzitsua betetzen du hizkuntzak; bestetik, teknologiaren garapenarekin komunikatzeko bide eta modu berriak sortzen ari dira, eta horrekin batera baita hizkuntza aldaera berriak ere. Gaur eguneko gazteak komunikatzeko bide berri horiek erabiltzen dituzte eta gure ikerketarekin jakin nahi izan duguna da gazte horiek esparru informalean elkarren artean idatziz komunikatzen direnean erabiltzen duten hizkuntzak zein ezaugarri dauzkan.
‎Ez da berria ahozko erabileraren neurketak egitea Euskal Herrian; are gehiago, Euskal Herrian era horretako neurketek egin duten bidea eta lortu duten garapen maila eredu dira beste hainbat herrialde eta hizkuntza komunitateko aditu eta profesionalentzat.
2014
‎Gizarte bakoitzak modu batean antolatzen du haurtzarotik heldu arorako trantsizioa. Eta kontutan izan behar dugu, bide eta edukiak zeharo aldakorrak direla, kultura batetik bestera. Prozesu honek oinarri biologiko bat baldin badu ere, aldaketa hauen pertzepzio soziala eta komunitatean dauzkan eraginak dira garrantzia berezia hartzen dutenak.
2015
‎Ameriketara artzain bezala joatea zen berarentzako Gasteizera etortzea," ambiente hostil" zelako eta soltero egon zelako. Pozarren egiten zuen Azkoitirako bidea eta negarrez itzulera. Erdararekin arazoak izan zituen lehen urteetan eta bere langile bati adibidez" de dos piezas me izorras uno" esan zion.
‎Egunero ikasten ditugu hainbat portaera, bai behaketa bidez eta baita imitazio bidez ere, eta ez dira izaten ez geure hizkuntzari eustekoak. Hizkuntza menderatzaileen (gure kasuan frantsesa eta gazteleraren) aurrean otzandu egiten gara, eta lehenaz gainera, euskara are hizkuntza gutxituago bihurtzen dugu; hizkuntza portaerei dagokienez, errazegi egiten baitugu men.
‎Sortze legearen arabera, erakunde honen xedeen artean daude: a)" Euskararen irakaskuntza, ikasketa eta erabilera mundu osoan sustatzea... b) Euskal kultura, bere hizkuntza ofizialetako edozeinetan eta zeinahi adierazpen, euskarri, bide eta adierazmoldetan, kanpoan ezagutarazten eta hedatzen laguntzea... d) Euskarak nazioartean onespena lor dezan bultzatu eta sustatzea. e) Halaber, euskal kulturari buruzko ikerketa sustatzea, bereziki unibertsitate eta goi mailako ikerketarako erakundeetan." 5
2016
‎Eta, baita ere, garai berri hauetarako gutasuna asmatzeko bide eta subjektu eraldatzaile izateko, estrategia eta aliantza egokia dela uste dugu emakume eta euskaldun kategoriak lotzea. Hirugarren bat ere bai:
‎Horrela, eztabaida joko gisako metodologia egituratu eta ludiko baten bidez gizarte eta zientzia alorreko eztabaidetan herritarren parte hartzea sustatzea helburua duen Europa mailako PlayDecide3 proiektuaren berri izan ostean, PlayDecide ren materialak eskuratu eta eredu horrekin eztabaida joko berri bat sortzea erabaki zen. Jokoa osatzen duten elementu ezberdinak prestatu ziren, batzuk ikerketa taldean partekatutako sormen ariketa bidez eta, beste batzuk, aurreko fasean landutako Materialen Corpuseko edukiak sintetizatuz eta jokoaren karten neurrira egokituz. Horrekin, jokoaren lehen bertsioa osatu zen.
‎(..) Honenbestez, hogei urteko() azterketa diakronikoa osatzen dugu, euskararen lurralde guztietan jasotako informazio seriatua eskainiz. (..) Izan ere, 52 Argitalpenaren fitxa teknikoan argi azaltzen denez, a) inkesta soziolinguistikoak aztertu zuen unibertsoa Euskal Herriko hamasei urte edo gehiagoko biztanleek osatzen zuten (2.649.000 pertsona); b) Landa lana Siadeco Koop EM enpresak egin zuen; c) Datubilketa 2011ko ekain eta abendu bitartean egin zen, telefono bidez eta galdetegi egituratua eta itxia erabiliz; d) Lurralde bakoitzean, 16 urte edo gehiagoko biztanleen arabera haztatu ziren emaitzak, sexua, adina eta euskaldunen zein ez euskaldunen banaketa kontuan hartuta, eta e) V. inkesta Soziolinguistikoan 7.900 inkesta egin ziren guztira: 4.200 EAEn, 2.000 Iparraldean eta 1.700 Nafarroan.
2017
‎Behin eta berriro adierazi dugu Protokoloak ez duela inolako balio juridikorik edota loteslerik. Halere, kontuan hartuta Protokolora iristeko egin den bidea eta egun duen sostengua, balio sinboliko eta politiko handiko dokumentua dela uste dugu. Milioika hiztunen interesak defendatzen dituzten eragileek prestatutako proposamena da eta, beraz, erakundeek kontuan hartu beharrekoa.
‎Batzuek adierazi dute etxean irlandera erabiltzea erabaki dutela, edo ingelesa eta irlandera biak batera. Haurrek, ordea, ez dute beti irlanderaz ondo hitz egiten ikasten edo ez daude irlanderaz hitz egiteko prest. ditut irlanderaz hitz egiteko aukera berdinak eta uste dut irlandera okerrera egin duela[...] Raidió na Gaeltachta [irlanderazko irratia] entzuten dut autoan lanerako bidean eta lanetik bueltan eta unibertsitateko lagunekin hitz egiten dudanean guztietan irlanderaz egiten dut gehienbat// baina egiari zor uste dut lehen baino gutxiago egiten dugula irlanderaz gure artean ehuneko 60 edo agian 50 izango da orain// ohitura galtzen ari gara.
‎11). hiru arlo horiek neurria hitzaren inguruan batu ahal dira: errealitateko alderdi bat neurtzen dela, edo alderdi hura eraldatzeko neurriak hartzen direla, edo neurrien eraginkortasuna neurtzen dela, kasu guztietan neurriak dira jardunaren bide eta era. Jakintza ikerketa ekintza zirkuluan, neurriak hartzea eta egikaritzea etenik gabeko bira da.
‎Hemen hizkuntza gutxituak biziberritze aldera eraman nahi ditugu kontroleta menderatzeahalmenak. dira. bestela esan, gure iritziz errealitate soziolinguistikoa eraldatzen lagunduko diguten ikerlanek hizkuntza praktiketara jo behar dute eta praktiketan eragiteko politikak ebaluatu behar dituzte. tesiaren eredu praktiko bat emate aldera, kasu azterketa bat aurkeztuko dugu. ikerlan apal bat baino ez da, baina zuzen zuzenean hizkuntzapraktiken erregistroei buruzko analisia izaki, aurrekoan defendatu dugun ikuspegi epistemologiko eta metodologikoarekin bat egiten duena. horrenbestez, praktika eremu jakin bateko erregistroa eta analisia ariketa bat aurkeztuko dugu, zuzenean hizkuntza praktikak neurtu eta ebaluatzeko ariketa bat. ikerlana Sare Sozialen analisian (SSa) oinarritu zen. ikergaia getxoko udalaren Twitter kontuetako euskararen erabilera izan zen26 horretarako, 2015eko urriaren 25etik abenduaren 31era arte, getxoko udalaren twittereko kontu ofizialetatik igorritako edota haietara bidalitako mezuak monitorizatu genituen. helburu hirukoitza izan zuen ikerketak: (1) hizkuntza praktikak atzematea, (2) euskarazko mezuak zein bidetatik eta zein esparrutan hedatzen ziren identifikatzea, eta (3) etorkizunean, euskararen erabilera handitzeko, aliatuak izan daitezkeen kontuak zein ziren zehaztea. ikerketaren eremua zertan hautatu zen eta zein ezaugarri dituen arin azalduko dugu. batetik, twitter. bistan da sare sozial telematikoak eremu sozial bereziak direla: sarbide berezikoak direlako, dispositibo bereziak behar dituelako, edota jarduteko logika bereziak ezartzen dituelako. horregatik ez dugu bizitza sozial zabalaren isla edo ordezkotzat jotzen. aitzitik, berezko jardute eremu sozial bat da eta han gertatzen dena bertakoa da; gizarte bizitzan txertaturik egonda ere, ezin da partea osoaren ordezkotzat hartu. ezaugarriak bereziak omen ditu:
2018
‎Euskararen erabilera sustatzeko bideetan eta moduetan eragiteko baliagarri izan daitezkeen ideia nagusiak honakoa dira:
‎Idurre Eskisabel Larrañaga – Euskaraz bizitzeko diskurtsoak eta bizipenak eta natural bihurtu arte. Zabaltze bide eta euskarriak, berriz, askotarikoak: hasi haurren kantuetatik eta pornografiaraino, zientzia zein kirol aldizkarietatik igarota (2008).
‎Dena ez zuten alde, ordea, eta zailtasunak ere izan zituzten: ...riek eta Administrazioak erraztasunik ez zieten ematen (eta sarritan oztopoak jarri), irakasleak titulurik gabe aritzen ziren, lokal edo baliabide egokirik ez zeukaten, dirua falta zuten, ume gutxi zeuden hasieran, egitasmo hura nola bukatuko zen ziurtasunik ez zeukaten..., baina guztiei aurre egin zieten, kemenez eta ilusioz, baita oztopoak gainditu ere; egoerarik gogorrenetan ere aurrera egiteko bideak eta zirrikituak aurkitu zituzten, erresilientziaren adibide ona izan zen.
‎Eta horrek erakarri zaitu gehio, edo ez edo... Nire ustez egin da nere bidean zehar eta nire bidean zehar ohartu naiz(...). Hain naturala zena, ohartzen zira, natura da, baina, arraroa da, hala ere.
2019
‎zerbitzu publikoei dagokienez funtsezkoak dira lehen mailako eskola (haurtzaindegia barne) eta osasun atentzio basikoa (astean behingo kontsulta gutxienez; biztanle kopuruz ahal bada, egunerokoa). horrekin batera oinarrizko erosotasunak behar dituzte arnasguneetako biztanleek, bertan bizi izateko: bide eta kale, ezpaloi eta aparkaleku, haur parke eta kiroldegi, bilgune eta taberna, ahal bada denda eta kutxazain automatiko,..
‎Aipatu bezala, euskarak trantsizioa egin du aro digitalera, eta hurrengo erronkatzat bere egoera hobetzea nahiz etorkizuneko erronka berrietara moldatzea izango du. Lanean ez da zehazki aipatu, baina, adibidez, interneten gero eta garrantzi handiagoa dute eragileek (influencer delekoak), eta euskarak euskal halako eragile digital gehiago behar ditu, oraindik egiteke dagoen bidearen eta agertzen ari diren erronka berrien adierazgarri. Batek daki aro digitalak nora eramango duen gizartea eta zertara egokitu diren hizkuntzak, baina baliabide langaren gainetik dauden hizkuntza gutxituek aukerak izango dituzte bertan. eta euskararen erabileraren aferan eragiteko konponbidea Ikten bidezko sustapenean balego?
2020
‎Erakundeek uste dute euskararen presentziak gehiagora egin behar duela, eta hedabideekin lana eta hizkuntza partekatzeko bidea eta borondatea ikusten dute.
‎Herritar askoren babesarekin, laguntzaileen ekarpen garrantzitsuarekin eta profesionalen lan kementsuari esker eta kalitatezko komunikazio egitasmoak garatuz, mota guztietako trabak gainditu ahal izan dira. Orain arte egindako bidea eta lortutako komunikabide sarea txalotzeko modukoa da, baina aurrean ditugun erronkak ez dira nolanahikoak. Horrexegatik, bere garaian egindako apustua balioan jarri eta aurrera begira jartzeko unea iritsi da.
2021
‎Oro har, irakasleek formulazio landuagoak erabili dituzte saioari hasiera eta amaiera emateko orduan, eta gehiago zaindu dute ikasleen parte hartzea. Haiekiko elkarrekintza areagotu da une bi horietan, eta ikasleen adierazpiderako uneak egokitu eta aberastu dira, esate baterako, galdera irekien bidez eta arloko ezagutzen gaineko oroitze ariketen bidez. Oroimen didaktikoaren aktibatzeak mamitu egin du erabilitako berbaldia eta aukera handiagoak ekarri ditu ahozko adierazpenerako. Kontsignaren formulazioetan ere aldaketa nabari da.
‎Erakundeak bere publikoekin komunikatzeko erabili dituzten bideei eta tresnei dagokienez, asko hitz egin dute PK ko kideek; prentsaurrekoak, webguneak, sare sozialak, telefono bidezko arreta... Tresna horien guztien erabileran gertatu dira aldaketak.
2022
‎Orain eta hemen, nork eta nondik begiratzen duen, desberdina ikusiko du bidea eta egindakoa, batez ere xehetasunetara joz gero, baina segurua da duela 50 edo 30 urte baino hobeto gaudela, eta seguru asko bat etorriko gara argi eta ilunetako batzuk zein izan diren adierazten: urratsak ez dira berdin eman leku guztietan, eta horretan eragina dauka enpresak zer inguru soziolinguistikotan dauden (aurrerapauso nabarmenenak gune oso euskaldunetan eman dira), zer sektoretan aritzen den (finantzak, zerbitzuak, ekoizpena...), enpresa mota (adibidez, kooperatibetan errazago ekin diote bideari, ingurunearekiko erantzukizun sozial estuagoa zeukatelako, baina multinazionalak ere badaude tartean)...
‎hizkuntza eskakizunak, ziurtagiriak... Agian erabilera positiboki diskriminatuko duten bideak eta moduak bilatu daitezke (administrazioak hizkuntza eskakizunak erabileran gehiago oinarritu, erabilera indartu, erabilera hedatzeko legitimatutako espazio gehiago sortu...).
2023
‎Gogoetan aritu ginen hilabete luzez eta 2019ko maiatzean aurkeztu genuen Tximintx berria. Euskara elkarte izena galdu zuen bidean eta komunitate bihurtu, bazkideak galdu genituen bidean eta aurkitu genituen bihotzak, odolak eta beroak, logo zaharra galdu eta logo berria ekarri zuen. Baina goazen pausoz pauso.
‎Gogoetan aritu ginen hilabete luzez eta 2019ko maiatzean aurkeztu genuen Tximintx berria. Euskara elkarte izena galdu zuen bidean eta komunitate bihurtu, bazkideak galdu genituen bidean eta aurkitu genituen bihotzak, odolak eta beroak, logo zaharra galdu eta logo berria ekarri zuen. Baina goazen pausoz pauso.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia