Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 6

2008
‎Ikerketek frogatu dutenez, ez da gauza bera hizkuntza ikastea patioan edo kalean lagunekin solasean aritzeko eta eskolako hizkuntzan konpetenteak izatea. Lehenengo konpetentzia bi urtetan gara daiteke. Hizkuntza akademikoan konpetentzia lortzeko, berriz, testu akademikoak ulertzen eta lantzen ahalbidetzen duena eta eskolako edukiak ikasten errazten duena, bost urtetik zazpira dira beharrezkoak, edo are gehiago14 Horrek esan nahi du beharrezkoa dela ikasleei errefortzua ematea haien hizkuntza ikaskuntza prozesuan, ez soilik hasieran eta hilabete batzuetan, baizik eta askoz luzeago izango den denbora tarte batean.
2009
‎Gainera, kide askorekin ez dugu merkataritza akordiorik lortu, baina akordioak lortu ditugu bideoak identifikatzeko gure teknologia erabiliz enpresek euren edukiak aurkitu eta, nahi badute, erraz ezabatzeko modua izan dezaten. Teknologia hori garatu zuten duela bi urte garatu zuten Googlen, eta aitzindaria izan zen mundu osoan. Bideoaren edukietatik hatz marka digitalak atera eta datu base batean gordetzen ditu, erabiltzaileren batek horren antzeko bideorik igotzen badu, edukiaren jabeak horren berri izan dezan eta, hori jakinda, eduki hori blokeatu edo horri etekina atera nahi dion erabaki dezan.
‎Proiektua bi urtez garatu du Mendinet elkarteak, Neiker Tecnalia zentro teknologikoarekin laguntzarekin. GPS antena, telefono mugikorra eta bateria barneratua dituen koilarea sortu dute horrela.
‎Trebetasun horren ikaskuntza eskolatzean aurrera egin ahala garatzen da, eta hiru etapa edo fase bereizi zeharkatzen ditu: prestatze aldi bat, Haur Hezkuntzako lehenengo bi urteetan garatzen dena, eta haurra ondorengo idazketarako behar den kontrol grafomotorra lortzeko prestatzen dena; fase kaligrafiko bat, non bere idazketan, letren grafismoen ikaskuntzan eta bereganatutako azken etapan jartzen baitu arreta, eta haurrak, berriz, pertsonalizatu eta hobetu egiten du. Testu idatzi batek komunikazio funtzio nagusia bete dezan, irakurgarria izan behar du Haur bakoitzak lehenengo bi etapetan egiten duen aurrerapena, oro har, lortu duen heldutasun mailaren araberakoa da, hau da, maila intelektual egokia izan behar du, hizkuntza behar bezala garatu eta psikomotrizitate gaitasun egokia lortu behar du.
2014
‎Chromium OS Chrome nabigatzailean oinarritzen zen eragiketa zentro gisa eta bilatzaileak bere zerbitzarietatik eskaintzen dituen zerbitzu eta programetan, hala nola posta zerbitzuan. Gmail, suite ofimatikoa Google Docs, berehalako mezularitza Gtalk edo hodeia Google Drive. Filosofia horrekin bi urtez garatu zuen azkenean deitu zena Chrome OS, oso sistema eragile oinarrizkoa hainbat fabrikatzaileren arabera aplikatu zituen eredu batzuk. Emaitza chromebook ak 2011ko udazkenean atera ziren, baina ez ziren sendotu erosleen artean joan den urtera arte, salmenta errekorrak hautsi zituztenean, eta saldutako hamar ordenagailutik bi. Chromebook ak izan dira Gabonetan gehien saldu den gailu teknologikoetako bat 2013 urtean agertu ziren fabrikatzaile garrantzitsuenen ereduak, oso prezio lehiakorretan, testuak editatzeko edo idazteko ordenagailu eramangarri bat noizean behin behar duen baina haren truke diru kopuru handiak ordaintzeko prest ez dagoen publikoari irabazteko.
2016
‎Modu horretan antolatutako ikasgaia bi urtetan garatu ondoren, metodologia bakoitzak eskatzen zituen ezaugarriak aztertu ziren. Lortutako emaitzak hauek izan ziren (Corral Lage et al., 2015):
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia