2007
|
|
Garatzen den euskararen irakaskuntzak kale erabileraren beherakada ez du osoki oztopatzen haurren taldean, nahiz azken neurketa horren arabera gazteen taldean erabilera goratzen den ere.
|
Bi
talde horien arteko norabide desberdinak nola esplikatu ez dakit. Belaunaldi horren zati bat ausartago litzateke eta eskolan ikasi duen euskara eskolatik kanpo erabili lukeela, euskara nortasun eta ezberdintasun ikurtzat hartuz, gazteagoek nahikari hori ez luketelarik oraino?
|
|
Euskararen irakaskuntza bereziki lehen hezkuntzan garatzen dela Ipar Euskal Herrian eta gutxi bigarrenean jakin behar da. Beraz,
|
bi
talde horien arteko desberdintasunaren argitasuna denbora behar dela irakaskuntzak bere emaitzak eman ditzan litzateke. Dena den gazte taldearen zenbakiek erabileraren gorakada bat erakusten dute, adin talde horretan beherakada zelarik ordu arte.
|
2008
|
|
Beste modu batean esanda, aztertutako populazioa, orokorrean,
|
bi
talde horietan, modu dikotomikoan banatzen da.
|
|
identitate espainiarra+ euskalduna eta identitate euskalduna. Beste modu batean esanda, aztertutako populazioa, orokorrean,
|
bi
talde horietan, modu dikotomikoan banatzen da. • Lortutako bi identitate nagusi horiek, korrelazio negatiboen bidez adierazten direnez, modu dikotomikoan eta bateraezinean agertzen dira.
|
|
Eta horrela sortutako tipologien artean izugarrizko aldeak ikus daitezke batzuen eta besteen artean, betiere euskarazko hedabideen kontsumoari dagokionez. Ariketa gisa, eta aztertutako hiru aldagai soziolinguistikoak harremanetan jarrita, honako bi muturreko tipologia eraiki ditugu, eta euren ohiturak aztertuta, ezin argiago ikusten dira aldeak muturreko
|
bi
talde horien artean:
|
2013
|
|
|
Bi
talde horien artean desberdintasun nabarmenak antzematen dira gure datuen arabera, bai euskara ikasteko motibazioari dagokionez, bai euskararekiko erakusten duten konpromiso desberdinagatik, eta baita euskara ikasteak ekarri dien onurari dagokionean ere.
|
|
|
Bi
talde horien artean euskarari buruzko hautemateak eta atxikimendua oso desberdinak dira, baita erabiltzeko konpromisoa eta modua ere. Halaber, egoera elebidunak kudeatzeko orduan hartzen duten jarrera edota euskararen etorkizuna irudikatzeko modua ere desberdina dute.
|
|
Halaber, egoera elebidunak kudeatzeko orduan hartzen duten jarrera edota euskararen etorkizuna irudikatzeko modua ere desberdina dute. Azpimarra daiteke, azkenik, euskal hiztun moduan euskararekiko eta komunitatearekiko duten ardura ere ez dela berdin agertzen
|
bi
talde horietan. Ikerketa honetan belaunaldi gazteenei arreta berezia jarri diegunez, artikulu honetako 4 atalean gai honetara itzuliko gara.
|
2016
|
|
Era berean, lehen hizkuntza aukeran oinarrituko naiz bakar bakarrik, 2002ko eta 1991eko inkestetako lehen hizkuntza haurtzaroan zehar eta etxeko hizkuntza aukeren emaitzen batez bestekoaz baliatuz. Halaber, batez besteko aritmetiko baten bidez, bien arteko nahasketa eta biak aukerak batuko ditut biak aukera bakarrean,
|
bi
talde horien artean, orokorrean, hiztun elebidunak daudelako ustekizuna izanda. Belaunaldi bakoitzeko datu gordinak honako hauek dira:
|
2021
|
|
Artikulu honetan, ikerketaren emaitza osoa eskaintzeko aukera ez dugunez, horren parte den bi talderen testuinguruan bildutako emaitza eskainiko da. Honakoak dira
|
bi
talde horiek: a) Gipuzkoako etorkinen jatorri estatu ohikoenen artean nazio hizkuntza hedatuenak dituztenak.
|