Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2011
‎Ez dugu beste motatako publizitaterik egiten, emaitza onik lortu ez dugulako. Gaur egun 14.000 bisita inguru ditugu, eta bi sare sozialek asko lagundu dute erabiltzaile horiek erakartzen. Izan ere, arrakasta ahoz ahoko komunikazioaren ondorioa izan da.
2012
‎eskolak ituntzeko irizpideak gogortzea erabaki du Jaurlaritzako Hezkuntza Sailak, murrizketak direla eta. Ikasle kopuruari dagokionez, izan ere, antzera daude bi sareak. Araban, Bizkaian eta Gipuzkoan, aurten, estudianteen %50, 7 arituko dira eskola publikoetan.
2019
‎Kontuan izatekoa da itunpeko sarean ikastetxe erlijiosoak direla asko, eta, beraz, ikasgai hori errotuta dutela ikasketa eskaintzan. Bi sareetan egin du behera erlijioaren irakaskuntzak, baina bereziki publikoan: hamabost urtean, ia erdira jaitsi da erlijioan ari direnen portzentajea.
‎2002 ikasturtean, Hegoaldeko ikasleen %61ek zuten hautatua ikasgai hori; 2016 iksturtean, %44k. Publikoan eta itunpekoan, bi sareetan agertu da beherakada: itunpekoan, %77tik %66ra; publikoan, %44tik %24ra.Datu horietan aintzat hartuak daude erlijioa eskaintzen duten hiru irakastaldiak:
2022
‎Horren harira, Euskal Eskola Publikoaz Harro Topaguneko kideek egungo legean aldaketa sakonak egiteko eskatu dute gaur goizean Gasteizen egin duten prentsaurrekoan. Haien arabera, bereizketa horrek lotura zuzena du hezkuntza sare pribatu itunpekoak Euskal Herrian duen pisuarekin; izan ere, bi sare egoteak, berez, «segregazioa sortzen» du: «Segregazioa da nagusi hezkuntza sistema osoan:
‎Batetik, eskola publikoaren aldeko jarrera «argia» izan dadin eskatu du, hura erdigunean jarriz eta sistema publikoa ardatz duen hezkuntza sistema eraikiz. Hala izan dadin, proposatu du egungo eredu dualetik sare bakarrerako bidea egitea, bi sareak batera ekarriz, ez biak mantenduta eta betikotuta. Azaldu dute sistema hori «deszentralizazioan oinarrituriko publikotasun berri batean» oinarrituko litzatekeela.
Bi sareak parekatzeko, itunpeko ikastetxeek finantzaketa lortzeko bete dituzten zenbait konpromiso ezartzen dira. Hala ere, errealitate tristea da orain dela 35 urtetik ezarrita dauden eta sistematikoki betetzen ez diren konpromisoei besteren bat gehitzea baino ez dela lortu.
‎Eta hori da eskola publikoaren aldeko apustuaren justu kontrakoa. Ez da lehenesten, ez da sare bakar baten alde egiten, eta bi sareak mantenduta, baldintza hauetan, publikoa subsidiario izango da. Nahiago nuke erratuta egotea, baina uste dut finkatuko dela oraingo joera:
‎EAEko hezkuntza sisteman sare pribatua sistema osoaren ia erdia da, baina sistema osoa dago %100 diru publikoz lagunduta. Horrekin batera, segregazio nabarmena ematen da bi sareen artean, familien erosahalmenaren eta jatorri edo etniaren arabera. Deigarria da ikustea nola eskola segregazio hau erresidentzia segregazioa baino handiago den.
‎Gorrotxategi: «Eskola publikoak sistemaren ardatz izan behar duela esatea ez dator bat Euskal Hezkuntza Zerbitzuaren formulapean bi sareak bereizi gabe jasotzearekin. Eskola publikoa erretorika hutsa da aurreproiektuan:
‎Eta egoerak okerrera egingo du modu irmoan jokatzen ez bada». Egoera honen jatorria EAEko egitura dual publiko/ pribatu itundua da, ikasleak bi sareen artean ia erdibanatzen dituena. Horrek sistema desorekatu bat osatu du, eskola segregazioa etengabe sortzen eta erreproduzitzen duena, gure gizartean dauden jatorrizko desberdintasunak, ahal duen neurrian, arindu beharrean.
‎Azkenean, gobernu batek onartu behar izan du gizarte justiziako arazo bat dagoela, segregazioa alegia, (urteetan ez ikusiarena egin ondoren), baina sintomari baino ez dio heltzen, arazoaren kausari aurre egin beharrean. Sintoma da ikasleen banaketa onartezina bi sareetan, eta horren kausa irakaskuntza pribatuaren presentzia izugarria, ituntze maila ia erabatekoa, eta familiak aukeratzeko askatasunean soilik oinarritutako eskola plangintza. Hezkuntza Legearen Aurreproiektuak familiek ikastetxea aukeratzeko duten eskubidea aldarrikatzen du, baina Arartekoak berak interes orokorreko beste eskubide batzuen mende jartzen du eskubide hori, hala nola ekitatearen, bizikidetzaren, edo gizarte kohesioaren mende, familien proportzio handi batek ez duelako hautatzeko aukerarik.
2023
‎Bada ez da posible izango, Espainiako legediak zuzenean debekatzen baitu egungo hezkuntza sistematik euskal hezkuntza sistema burujaberako irudikatzen dugun trantsizioa. Legearen arabera, hezkuntza bi saretan banatzen da eta biek tratu bera jaso behar dute (soilik segregazioaren karira dago matrikulaziorako askatasuna murrizteko aukeraren bat), Espainiako legediaren arabera erabakitzen da hemengo eduki kurrikularra edo haren arabera antolatzen dira langileak. Jaurlaritzak berak hala aitortzen du La erosión silenciosa liburuan:
‎«Arazoaren kausari aurre egin beharrean, sintomari baino ez dio heltzen». Izan ere, Euskal Eskola Publikoaz Harro ren irudiko, bi sareen arteko ikasleen banaketa «onartezina» ez da sintoma bat baino, eta horren atzean dagoen arrazoia «pribatu itunduaren presentzia izugarria, ituntze maila ia erabatekoa, eta bere praktika txarren gaineko kontrol falta» da. Gainera, ikasle zaurgarriak itunpekora bideratuta, ziurtatu dute horiek diru gehiago jasoko dutela.
‎«Arazoaren kausari aurre egin beharrean, sintomari baino ez dio heltzen». Izan ere, haien irudiko, bi sareen arteko ikasleen banaketa «onartezina» ez da sintoma bat baino, eta horren atzean dagoen arrazoia «pribatu itunduaren presentzia izugarria, ituntze maila ia erabatekoa, eta haren praktika txarren gaineko kontrol falta» da. Beste bide bat proposatu dute:
‎Maiz esan dugun moduan, euskara ezin da hautazkoa izan, ezta ikastetxeen hizkuntza proiektuaren baitan eman ere. Euskal Hezkuntza Zerbitzuaren sorrerak berak, bi sareak berdintzen dituenak, euskararen desarautzea ekarriko du, titulartasun pribatuko ikastetxeek hizkuntza ereduarekiko eskumena baitute. Horri ikasle zaurgarriek euskararekiko izan dezaketen jatorrizko atxikipen falta gehitzen badiogu, non gelditzen da hezkuntzaren funtzioa euskalduntzearekiko?
‎Jon Errea eta Elena Cardenas Euskal Eskola Publikoaz Harro plataformako kideek hartu dute hitza. Erran dute lege proiektu berriak «publiko pribatu sistema duala betikotu» nahi duela, bi sareak berdinduz; eta, beraz, ez duela eskola publikoa sistemaren erdigunean kokatzen, ez duela eskola publikoa «lehenesten».
‎Itunpeko sareak beti eskatu duena jasotzen du legeak: berdindu egiten ditu titulartasun publikoa eta pribatua, eta bi sareei bermatzen die finantzaketa integrala.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia