Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2004
‎Dantok, bestaldc, 198Ican argitaratutako The Transfiguration of the Commonplaceiiburuan 1960ko hamarkadan berak eginiko ekarpenik interesgarrienak kaleratu zituen berriro, eta horrenbestcz artearen teoria bcrri bat sortu zuen Wittgenstcinen eraginaz harago.Berc ikusmoldearen oinarrizko argudio metodologikoak hegiz bereiueziitak diren, bikoteen argitdioa?? zuen izena, Metodoarcn bitartez. bikoteak erkatzen zituen, bi objektu, bataartelana eta bestea cz, baina biak begiz bereiziezinak, Kasu paradigmatikoen artean Rembrandt-en Polish Rider, Andy Warhol-en Brillo Bo.x eta, jakina, Marcel Duchamp cnFountain ditugu. Errepara diezaiogun azken horri.
2007
‎Eztabaida horren inguruan, bi jarrera teoriko daude. Horiekazaldu aurretik, hala ere, argitu behar da autoreek, beren argudioetan, gizarteobjektuen eta objektu fisikoen arteko konparazioari erreparatzen diotela bereziki, zeren eta bi objektu mota horien arteko desberdintasunak gizarte zientzienjatorriari buruzko hausnarketa epistemologikoen oinarrian baitaude.
Bi objektu mota horiekiko harremanei dagokienez, eragin truke sozialetansortzen dira parte hartzaileen arteko harreman komunikatiboak eta asmodunak; pertsonen eta objektu fisikoen arteko harremanetan, berriz, ez. Gainera, eragintruke sozialetan parte hartzen dutenek badakite beste pertsonak norberarenpsikologia sistemaren antzeko bat duela, egoera mentalak eta gaitasunespezifikoak biltzen dituena (Damon, 1983; Shantz, 1983; Enesco, Delval etaLinaza, 1989).
‎grekerak itsasoa esateko pontos, pélagos, als, thalassa zeuzkan; alemanak Meer eta See (nuancetuki ez balioberdinak); badira zuhaitza esateko hitzik ez dutenak, eta errumanierak arbore, copac, pom dauzka esanahi diferentziatuekaz1360 Antzeman daitezke kriterio batzuk, zeintzuk ere diren mundu eraketan jarraitzen, animismoa adb., gizakiaren bere buru proiekzioa naturan: latinak sua (ignis) bizidunen artean klasifikatu du, grekoak (pyr) bizigabeen artean; grekoak esklaboa (andrápodon) bizagabeen artean kokatu du, eta berdin latinak prostituta, lepatxuria (scortum), biak objektu salerosgarriak baitira; ilargia maskulinoa da alemanez, femininoa latinez; eguzkia maskulinoa da latinez, femininoa alemanez, neutroa errusieraz, etab.1361 «Esanahia per definitionem da hizkuntza partikularrekoa mugaketa adierazkizun posibleen artean»1362 Laburki: zenbat munduk egon behar duen hizkuntza guztietan berdin jasoa (unibertsal linguistiko hipotetikoak, formal soilak ez direnak), ez da teoria batek erantzun lezakeen galdea, a priori ezin esan daiteke.
2014
‎Zentrazioaren beste adibide klasiko bat kontserbazioa ulertzeko ezintasuna da. Berdinak diren bi objektuk berdinak izaten jarraitzen dute, nahiz eta itxura aldatu, baldin eta ezer ez bada gehitzen edo kentzen. Piagetek aurkitu zuen umeek kontzeptu hori ez dutela erabat ulertzen eragiketa formalen etapara iritsi arte.
‎luzera, pisua eta bolumena). Horrek bi objekturen arteko erlazio kuantitatiboak aldaezinak direla ulertzea dakar, nahiz eta garrantzirik gabeko aldaketak gertatu haien itxuran. Alde horretatik, argitu behar dugu garrantzirik gabeko eraldatzetzat hartzen dela, jatorrizko edozein kantitateri edozein aldaketa ez gehitzea edo kentzea.
‎kontserbazioa. Umeek, estadio horretan, zereginaren errealizazioa baino lehen iragartzen dute kontserbazioa, eta, iradokizun guztien kontra, ulertzen eta baieztatzen dute bi objekturen arteko erlazio kuantitatiboak mantendu egiten direla, itxuran aldaketak gertatu arren. Eragiketa konkretuen aldiarekin bat dator, beraz.
‎Beraz, sailkapen eragiketa ongi ikastea lortzeko, beharrezkoa da: a) objektu bat kontrako bi objektu motaren kidea ez daitekeela izan ulertzea; b) klase irizpidea lantzea (adibidez, objektuen forma), hau da, klase bereko kideak zerbaitetan antzekoak direla ulertzea; c) klase bat osatzen duten elementu guztiak zerrendatuz klase hori deskriba daitekeela jakitea; eta d) hierarkia mailak ulertzea.
‎6 Bi objekturen arteko erlazioak aldaezinak mantentzen direlako ulermena, nahiz eta objektuen kanpoko itxuran aldaketak gertatu. Definizio hori kontzeptu honi dagokio:
‎Haurtxoek nahiago badute sistematikoki triangelu urdinari begiratu edo denbora gehiago pasatu, badirudi argi dagoela zuriak baino beste kolore batzuek erakarriko dituztela. Haurtxoak pantailaren aurrean jar daitezke, eta bi objektu berdin erakutsi: demagun bi giza aurpegi direla eta bietako bat estatikoa dela, eta bestea, berriz, mugitu egiten dela (aurpegi batek begiak irekitzen eta ixten ditu).
2015
‎A) T labirintoan 40 segundoren ostean bide egokia zenbat aldiz aukeratu zutenadierazten da. B) Objektu berrien miaketa testan diskriminazio ratio bat erabiltzen da (10 minututan, objektu berrian egondako denbora ken objektu ezagunean egondakoa, zati bi objektutan egondakoa).(***) p< 0,0001 vs Kontrola. (###) p< 0,0001 vs HI. Animalia hipoxiko iskemikoek emaitza txarragoakeskuratu zituzten epe luzeko memoria aztertzean.
2017
‎Proba hau saguek daukatenobjektu berrietara joateko berezko joeran oinarritzen da. Azterketa honen entrenatze prozesuan, berdinak diren bi objektu erakusten zaizkie saguei, hauek esplora dezaten. Bi ordu geroago, proba egiten da eta lehen esploratutako objektu ezagun horietako bat berri batengatik aldatzenda.
‎Probahau saguek daukaten leku berrietara joateko berezko joeran oinarritzen da. Lehenik eta behin, ikusgai diren lau pista ipiniko dira portaera aparatuak osatzen duen horma bakoitzean.Entrenatze prozesuan, bi objektu berdinen bitartez, bi kokaleku ezberdin erakutsiko zaizkiesaguei, hauek esplora dezaten. Bi ordu geroago, proba egiten da eta entrenatze prozesuanesploratutako kokaleku ezagun horietako bat berri batengatik aldatuko da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia