Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 113

2000
‎Horretan, eragin mediatikoak foma berezia hartzen du, estatu indartsuenekinposatu nahi duten errepresentazioa islatzen eta ezartzen baitute hedabideek, moduerrutinazko batean. Euskal Herriak, kasu, beste bi nazio indartsurekin lehiatu behar dumediatikoki, eta, botere harremanean ez ezik sare mediatikoan ere gutxitua agertzendenez, gertaera, pertsonaia, toki eta momentu garrantzitsuak Espainiaren eta Frantziaren ikuspegi nazionalaren arabera ematen zaizkio antolatuta eta eraikita, hedabiderik nagusienen eskuetatik behinik behin.
2001
‎Tea Europara iristea: Ez dakigu ziur ea holandarrek edo portugaldarrek ekarri ote zuten lehen tea Europara XVII. mendearen hasieran, garai hartan bi nazioek harreman komertzialak baitzituzten Txinarekin; portugaldarrek, Macaon, kontinentean, oinarritutako base batetik, eta holandarrek, Java uhartetik. Hasieran, zetak, brodatuak eta espeziak saltzen ziren, baina laster tea kargamentuetan sartu zen.
2002
‎Txikienek, mapa egiten ez zekitenez, lore bat edo txori bat erabiliz irudikatzen omen zuten Euskal Herria. Lortutako ondorioen arabera, Europako haurren gehiengoak baino nortasun errealitate zailagoari aurre egin behar diote euskal haurrek, bi nazio kontzeptu arrazional baina kontrajarriak daudelako hemen eragiten, eta hori haurrek jaso egiten dutelako.
‎Bakarka ez dauka zereginik euskarak. Orobat, esan behar da gurean nagusi eta menderatzaile diren gainerako bi nazio identitate horiek Estatu totalitario horiekin eskuz esku dabiltzan bitartean, euskaldunaren herri nortasunak ez daukala zereginik
‎Kulturari dagokionez, hurbiltzeko joera dagoen inpresioa daukat, historian izan diren baino hurbilago ikusten ditut. Hala ere, bi komunitate oso ezberdinak gara, bi nazio ezberdinak garelako. Hori horrela da eta horrela esan behar da, nik uste.
2003
‎bizpalau orrialde osatzen zituen artikulu sailari Pariseko hilabetekari ezagun batek izenburu hau jartzen zion berrikitan: Basques et Espagnols, deux nations imaginées,? Bi nazio irudikatuak, Espainolak eta Euskaldunak?.
‎158 ibai arro bi naziok edo gehiagok partekatzen dituzte lankidetza hitzarmenik gabe
‎Analistek diotenez, munduko eskualde guztietako berrogeita hamar herrialde datorren hamarkadan uragatik gatazkei aurre egiteko arriskuan daude. Munduan dauden 260 ibai arroetatik 158 bi naziok edo gehiagok partekatzen dituzte, eta lankidetza hitzarmenik gabe ustiatzen dira; ondorioz, gatazka iturri izan daitezke. Horietako 18 Nazio Batuen Ingurumen Programaren (NBIP) behaketapean daude, arazo handiko eremutzat hartzen baitira, hala nola Ganges ibaiaren ingurua edo Mekong ibaiaren arroa.
‎4 Gerrak, maiz sarri, bi nazioren monarkek euren artean dituzten liskarren ondorio arruntak izaten dira. Nazioek, elkarren gain lokabe izanik ere, epaile erkiderik ez dutenez gero, euren kabuz administratzen dute justizia, armen indarraz baliatuz, baldin eta bakea lortzeko bitartekaririk ez badute edo nahi ez badute.
2004
‎Diruenez, Mendebaldeko zibilizazioaren aurrerapenak eta demokraziak osin beltza bere erraietan atxikirik darama azken mende luzeotan. Bestalde, izen lapurreta honek itzal handiko eta ohore ez txikiagoko ebasleak ditu gainera eragileen artean, bai gure inguruko bi Nazio estatuen6 artean eta bai hemendik landa.
‎Hala ere, eta horra hor euskaldun izatearen madarikazioa: Euskal Herrikoa izatea zergatik ez da euskaldun izatea, aurreko bi nazio identitateei aitortzen zaien zentzu eta neurri berean. Hemen sortzen da hain zuzen Rikardoren larridura, hemen asaldatzen euskaldunaren barrena.
‎Bageneki, jakin, zein indar sakonen esku dauden gauza hauek, ez genuke psikologiaren estrategia hutsaletan pentsatzen denbora handirik xahutuko. Bi nazio nortasunen arteko sokatira indar kontua da, ez nahikunde arazoa: bide batez esateko, indar horien artean indar gehienak materialak dira, ez psikologikoak.
‎Euskal herriaren eta erdal herriaren arteko bizikidetza, edo bi nazioen arteko harremanak taxutzeko estrategia gaitza hartu dugu oraingoan mintzagai. Gaitza izan baita historian barrena, hala diosku behintzat Joxe Austin Arrietak; sinesgaitza ote da interpretazio hau?
‎Ez dira gauza bera, ez, etxea eta casa edo etxea eta maison. Bi espazio dira, bi historia, bi nazio, bi kultura, bi hizkuntza, mundua ikusteko eta sentitzeko bi jarrera eta bi demokrazia eredu. Menderatzailearena eta mendekoarena.
‎Bigarrenik, talde identitatea partekatzen duen ikasle mota ager dakiguke euskalduntze prozesuan. Honen sozializazioan bi nazio identitateetako erreferentzia guneak daudenez, bi hizkuntzekiko leialtasun mekanismoek dihardute lanean testuinguru soziolinguistikoaren arabera: hori erdalduna denean, erdaraz ariko da, eta euskarazkoa nagusitzen bada, euskaraz jardungo du.
‎Gimenezi zergatik iruditzen zaio horren gaizki euskararen mundua gutarrez osaturik egotea, euskal mundutxo honetan barneratzeko besteek beren jatorrizko nazio izariari uko egin beharrik ez badiote? Edota, apika, erdaldun ez abertzaleek ez dute benetan sinesten identitate arazo hau parteka daitekeenik bi nazio sentieren arabera. Hori baldin bada kontua, ederki gaude.
2006
‎(" Bi Espainien" esamoldea –kontserbakoia bat, erreformista bestea, beti elkarrekin borrokan mendeetan zehar–, Fidelino de Figueiredo70 portugesari zor zaio antza –" deux France" ren kalkoa noski, eta hastapenean San Agustin en" bi hiri" historiko teologikoak. Guizot eta A. Thierry Frantziako bi arraza edo nazioez mintzatu izan dira; Disraeli –klase ikuspegitik– Britainia Handiko bi nazioez, aberatsen nazio ingeles bat eta landerren beste bat: klaseen zentzu honetan Maeztu mintzatu da bi Espainiez, bat Gobernu eta aristokraziarena, bestea herri xumearena).
‎zaldun teutonikoen aurka poloniarrek egindako balentriak, Moskuko atarietaraino iristen zen Polonia zabalaren handitasuna, Itsaso Baltikotik Itsaso Beltzeraino Europa aldenik alde zeharkatzen zuen erresuma indartsuaren loria... " Rzeczpospolita Obojga Narodów!", esaten zion osabak ilobari erresuma zahar haren izen ponpoxoa ahogozatuz," bi nazioen res publica handia, Poloniako erresumak eta Lituaniako Dukerri Handiak osatzen zutena, XV. eta XVI. Europako nazio handiena!".
2007
‎Oro har, XIX. mendearen erdialdetik aurrera, Uruguain eta baita Argentinan ere, jarduera horretan euskal herritar asko eta asko aritu ziren, ia ia monopolioaren mugetaraino iritsi arte. Izan ere, bi nazio horietan vasco lechero aren irudia oso erroturik dago jendearengan eta hori Europatiko inmigrazioa oparoena izan zen garaietatik dator. Río de la Plata inguruko ia biztanle guztien artean uste zabala zen, inolako zalantzarik gabekoa gainera, euskal herritarrek naturaz esnegintzarako molde edo trebetasun berezia zutela.
‎Ez da demokratikoa eta etikoa hemen bi nazio identitate bortxaren bortxazkanpotik inposatu ondoren orain euskaldunoi baldintza berdinetan jokatu behardugula eskatzea. Hori ezin da izan gizalegea.
‎Arroztu egin gaituzte. Bi nazio identitateenaraberako egin gaituzte, nor bere nazio hizkuntza, nazio kultura eta lurraldeaoinarritzat hartuta. Garai bateko euskal identitate etnikoak gutxienez herri bakarbaten kide sentiarazten zuen alde bateko eta besteko euskaldun frantsestu edoespainoldu gabea, baina euskalduna bitasun linguistiko eta kulturalean murgilduahala, euskalduntasunaren errealitate soziolinguistikoa erauzi egin dute etaelkarrekiko haurridetasuna eta kidetasuna lurperatu.
‎Hortaz, badirudi Arteta onartzen ari dela nortasun nazional bakarrik ez balego, erabakimen esparru bakarra justifikatzeko zailtasunak lituzkeela. Erantzunak ezetz behar luke, beraz, baldin, kasu horretan, bi nazioek konstituzio bateratu bat izango ez balute. Baina nola badugun, nola konstituzio bat bera dugun, kasu horretan ere, euskaldunok espainiarren oniritzia behar dugu, haiengandik banatu nahi badugu.
‎• Bi nazio kontzeptu daude eta bien artean lehia egon daiteke hainbat kasutan. Lehia hori printzipio demokratikoen bidez bideratu da, eta kontzeptu bat ezin izango da bestearen gainean ezarri besterik gabe.
2008
‎Ez dakit hori horrela zergatik den zehatz mehatz: mendean gaituzten bi nazio estatuen jazarpen ideologikoak eta politikoak horretaratu gaituztelako, edo filosofia politiko modernoaren goiko dogma hori irentsi dugulako, edo estatu dinastikoen ondotik sortutako nazio totalitarioen historia ahantzi dugulako. Eta zergatik ez aurkitu arrazoi sinple bezain argi bat gure kolkorako:
‎Bai, nola uka, gure militante politikoak kezkatuak dabiltza elkarren ondoan diren bi nazio identitateen arteko hartu emanak gatazka iturri izan litezkeelakoan. Bi nazio identitate Hegoaldean, eta beste bi Iparraldean.
‎Bai, nola uka, gure militante politikoak kezkatuak dabiltza elkarren ondoan diren bi nazio identitateen arteko hartu emanak gatazka iturri izan litezkeelakoan. Bi nazio identitate Hegoaldean, eta beste bi Iparraldean. Hegoaldea gogoan, Joxe Iriarte Bikila honela mintzo zitzaigun behin:
‎Integrazioa izango dugu amets eta aldarri diskurtso politikoen barrutian. Bi nazio identitate horien arteko kontraesanak leuntzea izango da jomuga, eta, ahal bada, lausotzea ere bai, horrela errazago gainditzen baititugu kezka iturri ditugun istiluak. Integrazioaren bidea omen dugu sendabiderik zuzenena, baina ezer gutxi zehazten zaigu integrazioaren labean berotutako oreak zer nolako osaera eta izaera izango duen.
‎Logika berbera baitute bi biek: goitik eta behetik gainjarriak ditugun bi nazio estatuen izaera demokratikoa. Eta, jakina, naziotasunari dagokionez espainiar eta frantses estatuak demokratikoak eta zilegiak baldin badira, ez da harritzekoa izango gurean eskuinak ez ezik ezkerrak ere, salbuespena:
‎Jaiotzen den lekura jaiotzean, besteak beste, hizkuntza eta kultura batera ere jaiotzen da. Nazioka egituraturik dagoen mundu honetara jaio da, eta, bere nazioa bi nazio estatutan zatikatua eta birrindua baldin badago, Irungo eta Hendaiako herritarrei gertatzen zaiena gertatuko zaio.
‎Bi hizkuntza menderatzaile horien kultura, espiritua, sena eta giroa elkarrekiko kidetasunean bazkatzen dira gizarte nazionalaren eguneroko eraikuntzan. Eraikuntza nazionala, izan ere, eguneroko jarduna da gurean, baina bi nazio estatu arrotzen eraikuntza da egiten dena Euskadi edo Euskal Herria izeneko lurraldean, ez guk hitzetik hortzera darabilgun euskal nazioarena.
‎Ba ote daki zer esaten ari den? Gizarte bat kulturarteko estatus batean biziko bada, gutxienez bi nazio kultura egon behar dute elkarrekikoak egiteko, eta horietako bakoitzak bere buruaren jabe izan behar du, beregain, inor inoren mendeko eta morroi izango ez bada. Nork bere kultur esparruak eratzeko eskuko, eta dagokion bizitza sozial eta ekonomikoa bere identitate autonomoaren arabera antolatzeko gai.
‎Ez du onartu nahi, ez du ikusi nahi nonbait, hemengo herritarren bizimodua eratzen duen kultura hegemonikoa hizkuntza halaber hegemoniko baten ardatzean antolatua dagoela. Aniztasun, pluraltasun eta tolerantziaren aldeko erronka ez dela bi nazio kultura eta bi hizkuntza lurralde bakar bateko egitura politiko bakar baten barrutian elkarrekin lehian jartzea.
‎Es un hecho fuera de toda duda)» esatean, sabindar pentsamenduaren muina onartzen ari zen: euskaldunak ez dira espainol mota bat (berezia baina espainola), baizik beste nazio desberdin bat, espainolen aliatuak izan daitezkeenak, baina izatez bi nazio desberdin, guztiz independenteak jatorriz. Zehazki, «Hasta hace muy poco eran independientes» esatean, Arana Goiriren tesiari egiten dio erreferentzia, hots, 1839ko foru legea onartu arte, euskal herrialdeak independenteak zirela143.
‎Alabaina, Israelek bere eskaerak aintzat hartzen ez dituela ikusita, estatu palestinarra eratzeko proiektua bera kolokan dagoela onartu zuen herenegun Ahmed Kureia negoziazioetarako PANeko ordezkariak. Bi estatu sortzeko asmoak alboratu eta bi nazioko estatu bakarra sortzea eskatu dezaketela ohartarazi zuen, hala.
‎Inspirazio iturri izan da, baina ez du esan nahi kopiatu gura dugunik. Iraken, bi nazio nagusi daude: kurduak eta arabiarrak.
‎Egoera itxuraz kontraesankor horrek argudio esplikatzaile bakarra izan dezake: bi nazio identitate motaren existentzia. Flandestarra identitate etnikoa da, waloniarra aldiz errepublikarra.
2009
‎CITES hitzarmenak bultzatutako Nazio Batuen bilera batean aurkeztutako azterlan horrek berak dioenez, Hego Afrikak eta Zimbabwek ezkutuko ehiza asko areagotzen ari dira. Kalkuluen arabera, 2000 eta 2005 artean hiru errinozeronte ehizatu ziren legez kanpo hilero Afrikan; gaur egun, berriz, batez beste 12 hiltzen ari dira (18.000 biztanletik) bi nazio horietan bakarrik. Hilketak areagotze hori “errinozeronteen ezkutuko ehizarik okerrena urte askoan” da, eta espezie horren biziraupena arriskuan jartzen du, azaltzen du Liebermanek.
‎Horregatik esaten dugu Gora Bar, a eta Visca Athletic!?. Izan ere, Partalek azaldu duenez,, banatzen gaituzten gauzak badauden arren, bakoitzak bere taldeak irabaztea nahi duelako, bi nazioen arteko adiskidetasuna aspaldikoa da, eta hori ere gogorarazi nahi genien zaleei?.
2010
‎Eskozia eta Euskal Herria bi nazio direla eta erabakitzeko eskubidea dutela aldarrikatu dute, eskuz esku, bi nazioetako kulturak uztartuta egin duten egun osoko jaialdian, Ordizian (Gipuzkoa). Autodeterminazio eskubidearen alde, oinarrizko printzipio baten alde auzolanean hasitakoa plazaz handitzen joan da.
‎Eskozia eta Euskal Herria bi nazio direla eta erabakitzeko eskubidea dutela aldarrikatu dute, eskuz esku, bi nazioetako kulturak uztartuta egin duten egun osoko jaialdian, Ordizian (Gipuzkoa). Autodeterminazio eskubidearen alde, oinarrizko printzipio baten alde auzolanean hasitakoa plazaz handitzen joan da.
‎1937ko martxoaren 21ean Espainia nazionalkatolikoak eta Alemania naziak protokolo isilekoa sei puntutan burutu zuten: komunismoaren arrisku mehatxatzaileen aurkako neurriak elkarrekin prestatzea; nazioarteko aferetan lotura estuari eustea; Alemania eta Espainiaren auzietan kalteak kausa litzaketen hitzarmenak edo akordioak arbuiatzea; hirugarren potentzia batek bi nazioetako bati eraso eginez gero, abantailarik ez ateratzea; bion arteko ekonomia harremanak sendotzea eta areagotzea; paktu hau isil gordeka mantentzea. Hizkera handinahian, nazionalkatolikoen gaztelaniaz, horrela aipatu zuten Wilhelm Faupel enbaxadore germaniarrak eta Francok berak eskuratutako adiskidetasun akordioa:
‎–Soldadu espainolen alboan anaitasunez boluntario italiarren odol isuriak bi herrien arteko laguntasun harreman suntsiezina sortu du?. . Gure gazteen eta zuen boluntarioen odol isuriak bi nazio anaien arteko laguntasun suntsiezina zigilatu zuen?. Mussoliniren Italia eta Francoren Espainia batzeko esakuneok hildako faxisten gainean ezarri zituzten, eliza katolikoak bedeinkatu eta sagaratu zituelarik.
‎Gainera, Kataluniak bazuen katalanez landutako eskolen tradizio bat, 1936ko gerra aurretikoa, Generalitatearena (1932), hain zuzen. Horrela, harremanetan jarri eta bi nazioen arteko elkar elikatze edo trukaketa eman zen pedagogikoki, udako ikastaldien eta antzekoen bitartez. Ikastoletako ordezkariek ikusi zuten posible zela euskarazko eskola bat, katalanez egiten zirenen antzera; bestetik ere, jabetu ziren ikastola eskola moderno bat izan zitekeela, Katalunian gertatzen zen bezala.
‎Biak ala biak gure etorkizuna inolako eskusartzerik edota hipotekarik gabe erabaki nahi dugu. Bi nazioetako herritarrok demokrazian eta eskubideen aitortzan oinarritutako etorkizuna merezi dugu.
‎Herrialde Katalanetako zein Euskal Herriko jendarte zabalak beren etorkizuna libreki erabakitzeko zor zaien Autodeterminazio edo erabakitzeko eskubidea Estatu espainiarrari exijitzen dioten eguna bihurtuko da uztailaren 10a. Bi nazio oinarrizko eskubideen alde kalean, bi nazio ukazioaren zikloari amaiera emateko eta bakoitzaren aitortza Estatu espainiarrari exijitzen.
‎Herrialde Katalanetako zein Euskal Herriko jendarte zabalak beren etorkizuna libreki erabakitzeko zor zaien Autodeterminazio edo erabakitzeko eskubidea Estatu espainiarrari exijitzen dioten eguna bihurtuko da uztailaren 10a. Bi nazio oinarrizko eskubideen alde kalean, bi nazio ukazioaren zikloari amaiera emateko eta bakoitzaren aitortza Estatu espainiarrari exijitzen.
‎Nazio Batuen Erakundeak (NBEk) eskatu zion Upsalako Bakerako eta Gatazken Konponbiderako Institutuari esparru legal bat diseina zezala Zipre partekatzen duten bi nazioen arteko auziari irtenbidea emateko. Eta esan zidaten nirekin aztertu nahi zutela gure proposamena.
‎Horrela eman zion aditzera euskal gizarteak eta Kataluniako gizarteak Alderdi Sozialistari Kongresua eta Senatua aukeratzeko azken hauteskundeetan. Izan ere, Zapatero jauna bi nazio hauetan lortutako aulki kopuruari esker dago berriz Espainiako Gobernuan.
‎Baina gaineko deskripzio horrez gain, guk arreta ipini nahi diogu immigratuak aurkitu zuen bi nazio definizioren arteko talkari. Argi dago oso intentsitate desberdineko talka izan zela, garaiaren edo ingurunearen arabera, baina sinbolikoki gutxienez presente izan da beti, eta horrek ondorioak izan ditu.
‎Argi dago oso intentsitate desberdineko talka izan zela, garaiaren edo ingurunearen arabera, baina sinbolikoki gutxienez presente izan da beti, eta horrek ondorioak izan ditu. Aztertu behar ditugu, hortaz, lehian dauden bi nazio proiektuetako ordezkariak, eta gainera, bi momentu historikotan. Izan ere, bi immigrazio prozesuok euskal nazionalismoaren garapenaren funtsezko bi unetan gertatu ziren:
‎Hego aldeko auzo hizkuntzaren eraginez ohartu zen, bi nazioen artean zegoen harremana zela kausa; era berean, gramatika baten beharra aldarrikatu zuen:
‎Sybil, or The Two Nations. Langileen bizimodu ikaragarria salatu zuen, burgesia eta langileria bi nazio balira bezala bizi zirela, bata bestea ezagutu gabe. Urte berean argitaratu zen Friedrich Engelsen The Condition of the Working Class in England in 1844, zeinean burgesia eta langile klasea bi nazio desberdin legez bi arraza diferentekoak balira bezala erakusten zen.
‎Langileen bizimodu ikaragarria salatu zuen, burgesia eta langileria bi nazio balira bezala bizi zirela, bata bestea ezagutu gabe. Urte berean argitaratu zen Friedrich Engelsen The Condition of the Working Class in England in 1844, zeinean burgesia eta langile klasea bi nazio desberdin legez bi arraza diferentekoak balira bezala erakusten zen.
‎Batzuek moroak ohiltzen eta besteak ijitoak kanporatzen egunotan ere, oraindik. Gure bi nazio estatu natural eta kosmikoak ez daude euskaldunei eskubideak emateko antolatuta.
‎Apezpiku berria Marques de la Victoria kanoiontzian heldu zen Cadizetik Tangerrera. Abangoardia legez, Maroko beste bi nazioen artean banatzen ari zirelarik, Eliza katoliko espainola Eliza katoliko frantsesaren kontrako gerla ezkutu zekenean hasi zen. Protektoratu frantsesa zabaltzen ari zen, eta frantziskano frantsesak helduak ziren Tangerrera.
‎Eskubide indibidual eta kolektiboak murrizturik daude zentzu askotan. Historia zaharra da, eta ez da bi nazio estatu handi horietan aldaketarik, alde horretatik ezin askatasun edo demokrazia handirik itxaron. Alderantziz," askatasuna" eta" demokrazia" hitzak ere gutxiengoaren1005 kontra erabiltzea besterik ezin da espero.
‎Eskubidearena kontzeptu erlatiboa da eta subordinatua. Estatuei eskatzen zaizkie eskubideak, baina gure bi nazio estatuak ez daude euskaldunei eskubideak emateko antolatuta, baizik espainolei eta frantsesei.
2011
‎1.Batzordean ezin izango dira estatu bereko bi naziokoak egon.
‎Kristo jaio aurretiko 42 urtean, Erromako enperadore Oktabianok Janoren tenpluko ateak itxiarazi omen zituen, horrela egitea agintzen baitzuen ohiturak, Erroma bakean bizi zenean, inorekin gudurik ez zuenean. Baina berehala jakin zuen Oktabianok bazirela Espainian bi nazio Erromari etengabe oldartzen zitzaizkionak, astureena bata eta kantabriarrena bestea.
2012
‎Beharbada, fundatzaileetako batek, Belgikak, gorpuzten du Europar Batasunaren paradoxarik handiena. Munduko marka guztiak hautsi dituen gobernu gabekoestatu bat, bi naziotan zatituta: frantses hiztun diren waloiak eta nederlanderazaritzen diren flamenkoak.
2013
‎Bigarrenek helburu berbererako duela zazpiehun urteko garaipen militarra dute gogoan. Bi nazioek egin diote erronka historiari, egungo estatuari, kontinenteari. Eta kontinente zaharrak ezin begirik kendu, hark ere urteurren ezin seinalatuagoa baitu:
‎Han PKK-k borroka armatua utzi duela iragarri du aurten, eta hemen ETAk gauza bera jakinarazi zuen 2011n. Bi nazioetan, baina, oraindik ere preso ugari da: Turkiaren menpeko Kurdistanen 10.000, eta euskal presoak 700 bat dira.
‎Turkiaren menpeko Kurdistanen 10.000, eta euskal presoak 700 bat dira. Gainera, estatuen aldetik erakunde politiko eta sozialen aurkako erasoak jasotzen ditugu bi naziook". Herri bakoitza zer bide jorratzen ari den ere aipatzen dute. " Kurduek Turkiaren baitan euren eskumenak izatea bilatzen dute, eta guk, Udabiltza bezala, Euskal Herriaren artikulazio politikoa eta nazio eraikuntza ditugu helburu". Euskal Herrian egon ostean, gaur bertan Herrialde Katalanetara doaz GABB elkarteko ordezkariak.
‎Bodega hilda, Jose Miguel de Alava arduratu zen britainiarrekin adostutakoa Nootkan gauzatzeaz zeremonia formalaren bitartez. Aurrerantzean, bi nazioak merkataritzan aritu ahal izango ziren Nootka badiaren inguruetan, baina ez batak ez besteak zuen bertan eraikin iraunkorrik jaso. Areago zihoan beste ondorio bat ere izan zuen hitzarmenak:
‎" Harrigarria izan zen bi nazio hauen bizileku diren herri eta rancherien arteko ehun legoetan denak une berean abiatzea, zaldi, mando, behi, ahuntz eta ardiak hartuta, berenak, eta baita misioen inguruetan zebiltzanak edo espainiarrenak ziren beste batzuk ere". 96
‎1741ean, San Pedro de la Conquista del Pitic presidioa fundatu zuen, eta Sonorako eta Sinaloako gobernadorea izan zen 1741etik 1750 arte. lurrintsuak izango ziren. Bi nazioek halako fedearekin hartzen zituzten ilusio hauek eta beste batzuk ezen, ikusi ezean, zaila izango zen halakorik sinestea.
‎Barruan ametitzen zituen pertsona bakarrak sei neska ezkongabe ziren, hamalau urtetik hamaseira bitartekoak, nik dakidala bilkura osoko politenak. Bi nazioetako lau edo bost mila pertsona zeuden han bilduta. Ate aurreko errezela zabaldu eta figura erakutsi zuen, eta ilargiaren argitan ikusi zuten, inoiz ez zuen egunez erakusten eta.
2014
‎Katalunia eta Euskal Herria: elkarri begira dauden bi gizarte, bi herri, bi nazio; konplizitate nabarmena da, baita elkarrekiko babesa ere. Nor noren ispilu da orain?
‎Nola definitzen da herria?... Berrezarleek nobleak eta herria bereizi egiten dute, bi nazio edo arraza bezala. Demokratek herri bakarra nahiko dute, eta euren asmo politikoen araberakoa xedatuko dute herriaren edo nazioaren definizioa.
‎(hots, pribilegiodunak) konkistatzaile germaniarrekin, eta jende arrunt pribilegio gabea galiar konkistatuekin identifikatuz. XVIII. mendean argumentu honek zentzu politiko oldarkorra hartu du, eta arazoa larria bihurtu da, Boulainvilliersek eta, aristokraziaren pribilegioak konkistatzaileen eta jende armatuaren eskubide historiko bezala justifikatu nahi izan dituztenean, burgesia hazkorrari buru egiteko atekan693 Horra, bada, erlijio edo klase borroka gabe, arraza borrokaren tesia, eta bi nazio nazioan (bi arraza). Boulainvilliersi Du Bos (Dubos) Abateak erantzun dio, burgesiaren interesen ikuspegitik, konkistaren eta arraza konkistatzailearen teoria ukatuz.
‎–Qu, est ce qu, une nation? Un corps d, associés vivant sous une loi commune et représentés par la même législature? 694 Definizio horrek eta baiespen horrek Frantziaren erdibiketa bi arrazatan eta bi zuzenbidetan eta, beraz, bi naziotan ukatzen du (herria galiarra bada, noble frankoak, euren estatus juridiko eta politiko diferenteekin,, faisant un ordre à part, une nation choisie dans la nation?, ingelesak bezain arrotzak dira frantsesentzat); eta hori egiten du nobleen, arrazaren, pribilegioak ukatuz695 Nobleak, euren pribilegioekin, arrotzak ez ezik, askatasuna gose duen herri frantsesaren etsaiak bilakatzen baitira:
‎nazioa! Zerk determinatzen du, galdetuko genioke gaur?, bien nazioa erabakitzen duen serbiarren eta kroaziarren, edo ipar irlandar katoliko eta protestanteen, nahimen indibidual, diferentea?
‎–Free institutions are next to impossible in a country made up of different nationalities?. Hala ere, Ingalaterra eta Irlandak bat izaten jarraitzea begitantzen zaio bientzat egokiena, bi naziook elkar osagarriak omen direlako (387).
‎J. Lasak, 1976an, tonu ponpotsu samar honetan aurkeztu du bi nazio kontzeptuen oposizioa. Izenburua da. Zertan dago Euskal Erriaren barne izaera??, eta dio:
‎Giro honen baitan erneko da. Herder42 eta Fichteren idatzietatik batik bat? nazioaren kontzeptu berri bat, frantses iraultzaileek garatutakoaren aldean arras desberdina? 43 Tesi eta antitesiaren modura, bi nazio kontzeptu eta bi nazionalismo tipoen inkarnaziotzat Herder alemana (Iraultza baino dezente aurrekoa) eta Renan frantsesa (Iraultza baino ehun urte geroagokoa) kontrajartzen dira44 Zer ebatzi kontrajarketa enblematiko honetaz, nahiko topikoa den arren, irakurleak orrion buruan berak ondorioztatzeko utz genezake.
‎Mommsen jada ez da aurkezten arrazista bezala, etab. (Beste zuzenketatxoren batzuk ez ziren gaizki etorriko) 65 Sarrera hau Renanen konferentziatik nazioaren kontzeptu boluntarista, subjektibo, zibikoa, à la Joxe Lasa edo Jon Sudupe, ateratzen dutenen kritikarik suntsigarriena da hainbat zatitan. Eta, hala ere, substantzialak zutik dirauela ematen du, bi nazio kontzeptu edo ereduen eskemak66 Egia da hemen aurretik alertatzen dela Renanen ohiko irakurketa boluntaristaren engainagarriaz: –Bere ideiez egin daitekeen interpretazio zehatzegia[?] aurreikusiz, Renanek berak ezarri zituen mugak? 67;, interpretazio borobilegia ez izateko? 68 Konferentzia bere testuinguru historiko eta politikoan, are Renanen psikologiko nazionalistan, kokatzen da:
‎Baina gero nazio germaniarrean tribu(, gens?) bakoitzari maiz nazio deritzo: , quae nationes e Germania in Gallias commigraverint?,, vicinarum consensu nationum?; sueboei, langobardoei, nazioak deritze, etc. Frisiarrak nazio bat dira, esaten digu; baina euren artean aski bereizitako bi talde dago eta bi armada dute, eta beraz bi nazio dira(, utraeque nationes?). Zesar edo Tazitoren nazioak zorrozkiago aztertzea inorentzat utzita, Erroma Inperioa da eta, funtsean kontzeptu grekotik urrundu gabe ere, nazioaren kontzeptua konplikatuagoa dago.
‎baino2124 4) Laster frankoak bertokoekin berdindu eta osotoro erromatar bilakatu dira: ez dago frankoen eta erromatar edo galiarren diferentziarik,? bi naziorik, nazio batean2125, ezpada, une seule et même nation, la nation françoise?,, la nation formée du mélange des romains et des barbares établis dans les Gaules? 2126 Konklusioan:
‎Sedango desegigoan Inperioa jausi eta exiliotik itzuli denean, itxaropenez beterik sartu da Parisen, gerra deklaratu zuen Napoleon III.a preso atzeman izanik, prusiarrek martxa garaitiarra eten eta bakea egingo zutela. Funtsean bi nazioak herri bat, arraza bat baitira Alemania eta Frantzia: –Et la même origine, ô Saxons, est la nôtre!/ Et nous sommes sortis du même flanc profond!/ La Germanie avec la Gaule se confond/ Dans cette antique Europe où s? ébauche l, histoire?.
‎– bi nazio! Hemen Alsaziaren ama Alemania zen, ez zen Frantzia, oraindik ez da hamar urte?, eta haren atxikitasuna amarenganako ez zen problemarik:
‎Si elle venait à prévaloir, le monde entier serait à refaire? 2283 Hizkuntza ere ez da: , on parle cinq langues en France, et pourtant personne ne s, avise de douter de notre unité nationale? 2284 Suitzan hiru hizkuntza; alderantziz, Ipar Amerikan eta Ingalaterran hizkuntza bera, eta bi nazio dira. –Ce qui distingue les nations, ce n, est ni la race, ni la langue? 2285.
‎Haren genealogiaren arabera frantsesak eta frankoak (alemanak) biak galiarrak dira jatorriz: bi nazioak ahizpak
‎baino,, ce n, est que le peuple [azpim. orig.], le peuple qui bientôt dans son langage, ainsi que dans son coeur, n, est qu, un assemblage de gens de rien [orig.], une classe d, hommes créé tout exprès pour servir, au lieu qu, il es fait, lui, pour commander et pour jouir?. Jende hori ez du beretarra kontsideratzen,, il se considère avec ses collègues comme faisant un ordre à part, une nation choisie dans la nation? 2226 Bi nazio daukagu, hortaz, nazioan. Eta bi arraza, nobleok, besteen?
2015
‎Abkhazia ez zen salbuespena izan, eta 1992ko uztailaren 23an aldebakarreko independentzia aldarrikatu zuen. Horri erantzunez, 1992ko abuztuaren 14an Georgiako armadak Sujum hiriburua bonbardatu eta bi nazioen arteko gerra hasi zen.
‎Urte haietako egoerak elkarrengandik urruntzearen hasiera markatu zuen, eta 80ko hamarkadak sakondu egin zuen alde bien arteko leizea.12 Orain, berriz, badirudi alde biek badaukatela zer irabazi lankidetzatik, eta horrela iraungo bide du bientzako abantailak datozen bitartean, argi baitago abaguneko aliantza dela eta ez betiko edo erabatekoa. Planteamendu gordina ematen du, baina ohartarazi behar da lankidetza egingarria dela oinarri komunik dagoelako, biek nazio berean sinesten dutelako (abagune honetan, bederen). Aukera ona, beraz, nazio eremuan aurreratzeko; burgesiaren sektore euskaltzaleak eta herriak, eta euren ordezkari diren alderdi eta erakundeek badute puntu komunik gaur egun.
‎Turkiar zein persiarren adibideaz ari gara. Haiekin batera, kurduak eta berbereak ere topa ditzakegu, eskualdean kuantitatiboki zein kualitatiboki aurkitzen diren estaturik gabeko bi nazio garrantzizkoenak. Azeriak, turkmenak edo balutxiak ere badira.
‎Gure bi nazio estatu natural eta kosmikoak ez daude euskaldunei eskubideak emateko antolatuta.
‎Zerikusi hurbilagoa gure gaiarekin nazioaren eta nazionalismoen ikerketan guztiz arruntua dagoen bi nazio kontzeptuen klixea da. Sarrionandiak, tentuz eta zentzuz, kasurik ere ez dio egin.
2017
‎Hizkuntza identitateak ez dira bateragarriak biak nazio estatusaren araberako komunikazio merkatuan lehiatzen direnean; aldiz, bateragarriak bihurtzen dira bata bestearen mirabe bihurtzean. Simetria politikoa dagoenean (berdintasun nazionala) ez dira bateragarriak hizkuntza identitateak; asimetrian edo hierarkian (bat hizkuntza nazionala, bestea etnikoa), berriz, bai.
‎–Diglosiaren aurreneko forma, dio Txepetxek? bi nazioen arteko harremanetan nazio bakar baten hizkuntza erabiltzen denean ageri da? 330 Elkarrekin komunikatu beharrean suertatzen direnean, zergatik hautatzen da nazio bakar baten hizkuntza mezuak trukatzeko. Hautu hori ez baita batere, naturala?.
‎Nik, soilki, gauza sinpleak gogorarazi nahi nituzke. Frantzia eta Espainia bi nazio demokratiko dira. Luzaz bortizkeria erabili duen erakunde terrorista baten kontra borrokatu dira.
‎Euskaldunak, aldiz, gai izan dira baldintza zailenei aurre eginezeuren singulartasun nazionala gordetzeko eta garatzeko: " Garai berriagoetan ere euskaldunek bi zati ezberdinetan tarrat eginda eta bi nazio handi eta boteretsuen menpe egondaez dute inolaz ere euren autonomia galdu" (XIII, 6). Horrenbestez, eta hasieran aipatutako galderari berriro erreparatuz, ezinbestekotzat jotzen du gaia sakon eta zabal aztertzea, hala nola," sistema grinak" edota" espiritu partidistak" alboratuz.
2018
‎Hots, grabaketa epea probestuz, Aitzaga tabernan kontzertu bat antolatu genien, eta emanaldiaren osteko algara eta dantza saiakeren artean sortu zen hartuemanaren ideia: Odolaren Mintzoa eta NAO, bi nazio, bi data, bi kontzertu, bat Euskal Herrian eta bestea Galizian. Helburua zehatza zen, bi taldeon eta kide garen herrion arteko lokarriak estutu eta elkar elikatzea.
‎Ikuspegi euskaldunetik planteatzen denean euskal gizarte anitza vs. estatu espainola, edo ikuspegi espainoletik planteatzen denean euskal gizarte anitza vs estatu euskalduna, ez da bi nazio daudela. Edo bai, baina aniztasuna batzuek zein besteek ametitu beharreko baldintza da gizarte ikuspegi komun batetik.
‎Augustok eta Tiberiok soldaduak bazituzten eraikiarazi zituzten gotorlekuetan, Ebro ibaiaz hegoaldeko bazterrean, baina enperadorezaleek ez zeukaten kokagune militarrik kantabriarren herrialdean. Anitzez berantago, denborak bi nazioen arteko aiherkundea eztitu ondoan, Gernikako federazioak onartu zuen erromatarrek salerosketako leku zenbait ezar zitzaten Bizkaiko eta Lapurdiko kostaldean.Nafar edo baskoiez den bezainbatean, fidelki bizi ziren Eszipion-ek eta Ponpeiok onarrarazi zieten erromatar aliantzan. Nafarroako hiri eta anaiarteen artean, Tarragak, hitzarmen baten ondotik," konfederatu" titulua zuen; Ilurzisek, municipium titulua.
‎Eta azkenik Khrushchev jaunari eskatzen diot akzio hau gelditzeko munduko bakera egindako mehatxu arriskutsua eteteko eta bi nazioen harremana egonkortzeko.
2019
‎Amandre xaharrak, bestalde, maite zituen lau arerioak, nekazariek ez dute-eta sentitzen gorroto aberkoirik; hori gizarte maila goragokoentzat dagoela, zera. ...errik abailtzen dituenek; piloan piloka akabatzen dituzten horiek; ugarienak direlako, hain zuzen ere, benetako kanoi bazka direnek; eta, azkenik, makalenak eta erresistentzia gutxienekoak direlako, gerraren miseria gaitzak gordinen jasaten dituzten horiexek, tutik ere ez dute ulertzen gudukari suharrez, tutik ere ez ohore minberez, tutik ere ez ustezko joko politiko horiez guziez, zeintzuen bidez bi nazio hebaintzen baitituzte sei hilabeteetan, garaitua zein garailea bera.
2021
‎Gizarte txiki bat baldin bagara, horri gehitu behar zaio gutxitua eta zapalduaren irudia. Euskal Herria bi nazio handien artean kokatua den lurraldea da. 3 milioi bat jendez osatua da.
‎Metodologia horren garapenaren emaitza dugu Herrigaia ponentzia. Bide horretan, hamaika herri batzar egin ziren, 500 militante ingururekin buruz buruko elkarrizketa sakonak, eta, udan, bi nazio topaketa. Eta horren guztiaren ondoren, eztabaidarako testu bat jarri ziguten eskura militanteoi; Herrigaia aurkeztu ziguten.
‎Kanpo Arazoetako Ministerioan aurrekaririk ez duen plan bat lantzen aritu gara gure bi nazioak batzea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
bi 95 (0,63)
Bi 15 (0,10)
biak 1 (0,01)
biek 1 (0,01)
bien 1 (0,01)
Argitaratzailea
ELKAR 40 (0,26)
Berria 16 (0,11)
Pamiela 14 (0,09)
Jakin 8 (0,05)
UEU 5 (0,03)
Alberdania 5 (0,03)
Consumer 4 (0,03)
Argia 4 (0,03)
hiruka 3 (0,02)
Noaua 3 (0,02)
Open Data Euskadi 3 (0,02)
Euskaltzaindia - Liburuak 2 (0,01)
IVAP 1 (0,01)
Jakin liburuak 1 (0,01)
Maiatz liburuak 1 (0,01)
Labayru 1 (0,01)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 1 (0,01)
Hitza 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
bi nazio estatu 9 (0,06)
bi nazio identitate 8 (0,05)
bi nazio kontzeptu 6 (0,04)
bi nazio harreman 4 (0,03)
bi nazio egon 3 (0,02)
bi nazio horiek 3 (0,02)
bi nazio bat 2 (0,01)
bi nazio desberdin 2 (0,01)
bi nazio elkar 2 (0,01)
bi nazio gerra 2 (0,01)
bi nazio handi 2 (0,01)
bi nazio hauek 2 (0,01)
bi nazio kultu 2 (0,01)
bi nazio txiki 2 (0,01)
bi nazio adiskidetasun 1 (0,01)
bi nazio ahizpa 1 (0,01)
bi nazio aiherkunde 1 (0,01)
bi nazio amazig 1 (0,01)
bi nazio anaia 1 (0,01)
bi nazio auzi 1 (0,01)
bi nazio banatu 1 (0,01)
bi nazio batu 1 (0,01)
bi nazio bera 1 (0,01)
bi nazio bereizi 1 (0,01)
bi nazio definizio 1 (0,01)
bi nazio demokratiko 1 (0,01)
bi nazio eduki 1 (0,01)
bi nazio egin 1 (0,01)
bi nazio erabaki 1 (0,01)
bi nazio Erroma 1 (0,01)
bi nazio estatus 1 (0,01)
bi nazio ezberdin 1 (0,01)
bi nazio garrantzizko 1 (0,01)
bi nazio halako 1 (0,01)
bi nazio hebaindu 1 (0,01)
bi nazio herri 1 (0,01)
bi nazio herritar 1 (0,01)
bi nazio indartsu 1 (0,01)
bi nazio irudikatu 1 (0,01)
bi nazio konstituzio 1 (0,01)
bi nazio kultura 1 (0,01)
bi nazio lau 1 (0,01)
bi nazio lerro 1 (0,01)
bi nazio lurralde 1 (0,01)
bi nazio merkataritza 1 (0,01)
bi nazio monarka 1 (0,01)
bi nazio nagusi 1 (0,01)
bi nazio nazio 1 (0,01)
bi nazio nortasun 1 (0,01)
bi nazio oinarrizko 1 (0,01)
bi nazio proiektu 1 (0,01)
bi nazio sentiera 1 (0,01)
bi nazio topaketa 1 (0,01)
bi nazio ukatu 1 (0,01)
bi nazio ukazio 1 (0,01)
bi nazio zapaldu 1 (0,01)
bi nazio zatitu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia