2000
|
|
Izan ere, erabat argiak ez badira ere, gure irakurketaren arabera, hiru maila narratibo bereiz daitezke. Batetik, hirugarren pertsonako narratzaile estradiegetikoa dugu; bestetik,
|
bi
narratzaile intradiegetiko izango genituzke: lehena, amaren papera betetzen duen narratzaile autodiegetikoa; bigarrena, amamaren papera betetzen duen narratzaile metadiegetikoa, bizkaieraz mintzo dena eta bere esanak letra etzanez azpimarratuz bereizten dituenak.
|
|
Joko honek, irakurlearen arreta piztea lortzen du, izan ere, bigarren atalera iristean irakurritakoa pixkanaka hanka motz geratuko baitzaio. Are gehiago, bigarren zatitik aurrera, narratzaile estradiegetikoak beste bi pertsonaia gehiago aurkeztuko dizkigu, eta beraz, beste bi planotan
|
bi
narratzaile intradiegetiko izango ditu. Gainera, hasieran narratzaile autodiegetikotzat genuena, narratzaile intradiegetiko homodiegetikoa dela ohartuko gara.
|
|
Bietan pertsonaiak oroitzapenen zurrunbiloan sartzen dira. Eta, inportanteena,
|
bietan
narratzaileek hitanoa erabiltzen dute istorioa kontatzeko." (El Correo I)
|
2001
|
|
Senar honen zeloek, La Jalousie (1957) nobelako protagonistaren kasuan bezala, emaztearen eta amoranteen obserbazioa eragingo dute, ezaugarri optikoz soilik transkribatzen diren eszenen errepikapena bultzatuz. Dena dela, infidetaltasun gertakariak imaginatzen dituzten
|
bi
narratzaile hauen artean, A. Robbe Grillet en nobelakoa gela batean entzerratuta dagoen bitartean, Bihotz bin pertsekuziozko lasterketa paranoikoen protagonista bihurtzen da.
|
|
Senar honen zeloek, A. RobbeGrillet en La Jalousie (1957) nobelako protagonistaren kasuan bezala, emaztearen eta amoranteen obserbazioa eragingo dute eta ezaugarri optikoz soilik transkribatzen diren eszenen errepikapena bultzatuko (Robbe Grillet en nobelan ehunzangoaren zapalketaren eszena zen etengabe errepikatzen zena). Dena dela, infidetaltasun gertakariak imajinatzen dituzten
|
bi
narratzaile hauen artean, A. Robbe Grillet en nobelakoa gela batean itxita dagoen bitartean, Bihotz bi n pertsekuziozko lasterketa paranoikoen protagonista bihurtzen da.
|
|
Robbe Grillet en La Jalousie (1957) nobelako protagonistaren kasuan bezala, emaztearen eta amoranteen obserbazioa eragingo dute, ezaugarri optikoz soiliktranskribatzen diren eszenen errepikapena bultzatuz (Robbe Grillet en nobelanehunzangoaren zapalketaren eszena zen etengabe errepikatzen zena). Dena dela, infidetaltasun gertakariak imajinatzen dituzten
|
bi
narratzaile hauen artean, A.Robbe Grillet en nobelakoa gela batean itxita dagoen bitartean, Bihotz binpertsekuziozko lasterketa paranoikoen protagonista bihurtzen da.
|
2002
|
|
Hariaren egitura zirkularra da, eta bi pertsonaien arteko topaketak bi egun besterik ez du irauten. Kondentsazio kronologiko horrek,
|
bi
narratzaile protagonisten kontakizun eta ikuspuntuen txandakatzearekin batera, areagotu egiten du lehenbiziko orrialdeetatik transmititzen zaigun atezua.
|
2008
|
|
Errana doan bezala, itxura errebindikatzaile panfletario orotatik ihes eginez, begi bistan jarri digu auzia, bete betean lortu du Rosaren barne munduan, sufrikario eta pairakortasunean, behar eta asmoetan, ilusio eta frustrazioetan sartzea, sinesgarritasun handia emanez kontakizunari, asmaturiko sistema narratiboaren bidez: protagonistaren aitorpenak, alegia, eta haren gizarte laguntzailearen ahots emakumezkoa, biak ala
|
biak
narratzaile bihurtzean.
|
2013
|
|
Irakurri besterik ez dago lehen liburukiko lehen atala. Dozena bat orrialde dira,
|
bi
narratzaile agertzen dira, eszena bakarra kontatzen digute, ez da ezer gertatzen eta gainera ezer ez dela gertatzen sentitzen da, denbora oso geldo doa, narratzaileak deskribaketa hutsalez betetzen dituen orrialde amaigabeak. Eta hala ere jakin minak eta erronka gogoak iraunarazten du.
|
2018
|
|
Bi lanetan agertzen da lehen pertsonan aritzen den narratzailea, pertsona zentzudun horrek Carrayk, The Great Gatsby ren kasuan; Marlow ek The Heart of Darkness i dagokionez, aparteko gizon baten (Gatsby, Kurtz) erorialdiaren berri ematen du.
|
Bi
narratzaileak ezohiko esperientzien egarri dira, beren heroia topatzea espero dute, eta aurkitu ere aurkituko dute. Eta haren heriotzarekin amaitzen da narrazioa.
|
|
Azkenik, forma narratiboan ere bada paralelismorik: kasu
|
bietan
narratzailea desdoblatu egiten da, lehenengo pertsona eta hirugarrena baliatuz. Narratzailea ez da batere ziurra, ez da orojakilea, eta desdoblatzeak narrazioari ikuspegi gehiago ezkontzeko aukera ematen dio, errealitatearen irudikapenean Ʊabardurak eginez.
|
2020
|
|
Hilerriko jolasak, hortaz, 1960ko hamarkada hasierako hiri bazterreko langile auzo batean kokatzen da, bertako bizimodua harrapatzen du
|
bi
narratzaileren eskutik. Kontakizuna ahots bitan doa aurrera, paraleloan:
|
2021
|
|
18 urte zituela atxilotu zuten Gaxen lehenengoz, sorgina izatea leporatuta.
|
Bi
narratzailek eta hamar aktorek interpretatu zuten antzerkia. Publikoaren txalo eta irri artean bukatu zuten interpretazioa.
|
|
" Bai hizkuntza mailagatik eta baita tentsioari eusteko moduagatik, eta baita bigarren pertsonaren erabileragatik ere", saritu dute lana, epai.mahaikideen esanetan. "
|
Bi
narratzaile daude, bigarren pertsonan mintzo direnak, baina bata zuka eta bestea hika. Dotore eta orekatsu, ongi bereiziak daude bi ahotsak.
|
|
Gure funtzionamenduaren adibidetzat har daiteke ikuskizuna. Hiru musikarik,
|
bi
narratzailek eta hiru abeslarik parte hartzen dute, baina baita teknikari talde batek, antolakuntzako jendeak eta militanteen sareak ere. Ekida ez da oholtza gainera igoko den artista taldea bakarrik:
|