2000
|
|
Liburuaren hitzaurrea Txema Larreak egin zuen (13 or.) eta liburuaren zedarripena ere eskaintzen digu, zeharka bada ere," laberintoko egunkaria" dela esanaz. Izan ere, liburuak egunkari batean idatziriko hausnarketa laburren bilduma tankera baitu, egunkari bati dagokiona bezalakoa, eta liburuaren 1985eko edizioaren azalean bi data ageri dira, urtarrilak 17 eta uztailak 22, egunkariaren
|
bi
mugak zeintzuk diren zehaztuz. " Laberinto" aren sinboloak berriz, liburuak duen egitura justifikatzen du, beste hainbat iradokizun bideratzeaz gain.
|
|
Liburu honetan atzerriko hainbat pertsonaia ospetsuren inguruko biografia fikzionatuak aurkituko ditugu. Honela, errealitatea eta fikzioa nahastea lortzen du idazleak, askotan
|
bien arteko
muga oso argia ez delarik, irudimenari bidea zabalduz.
|
2002
|
|
Hau guzti hau esan ondoren, gure lan honetan euskal eleberriak nahiz eleberri laburrak aztertzeko asmoa dugula esan beharra dugu. Ikusi den modura,
|
bien arteko
mugak eztabaidagarriak izanik ere, ipuinaren intentsitatea eta eleberriaren patxada bilatzen duten testuak, hots, eleberri laburrak nahiz eleberriak, izango ditugu aztergai. b) Euskal eleberrigintzaren sorrera eta garapena XX. mendearen lehen erdian. Ohiturazko eleberrigintzaren gailentasuna
|
2005
|
|
Bilatze hori, gehienetan ezinezkoa, emakumea desio eta maitasuna bilatzean datza. Mutur bi beraz, eta
|
bien arteko
muga, muga xumea inondik ere, itsasoaren irudiak ematen digu. Oraingo honetan, berriz, itsasoarekin batera beste elementu bat ageri zaigu, ipuinotan leitmotiv gisa funtzionatzen duena, Izaro irla alegia.
|
|
Izenburuak berak ematen digu espazio eta egoeraren zentzu bikoitza Hollywood eta biok, non" biok" horrek Euskal Herria izan litekeen. Horrela, espaziook eta bakoitzak iradoki dezakeena nahasten dira ipuinetan zehar,
|
bien arteko
mugak non dautzan argi lotu gabe. Bikoiztasuna dugu egoeren aurkezpenean ere, errealitatea eta berorren ifrentzua agertzen direnean, eta pertsonaiek ere nortasun bikoitzak ispilatzen dituzte, zein den errealitateari dagokiona egundo argitu barik.
|
2009
|
|
Ahozko literaturaren era biok itxura baten ondo bereizirik daudela badirudi ere,
|
bien arteko
muga ez da batere zehatza; esan daiteke transmisio mistoa edo bitarikoa ere badagoela. Hala esaterako, Juan Mari Lekuonak bere Ahozko Euskal Literatura n, bertsolaritza aztertzen duenean bat bateko beste eredu batzuekin konparatzen ari dela, adibide esanguratsuak jartzen ditu behin performance batean sortutako bertsoak eta une horretan bertan entzuleek buruan oso osorik gorde, gero errepikatu eta tradizionalizatzeko bidea egin dutenak.
|
|
Ez hori bakarrik; poesia ez tradizionalaren egileek tradizioko formula, erregistro eta sinboloak erabiltzen dituzten ginoan, era
|
bien arteko
mugak ere lausotuz joaten dira. Hala bada, mota bion arteko aldeak eta mugak ez dira beti ikusten errazak.
|
|
ESPARRU
|
BIREN ARTEKO
MUGAK
|