2002
|
|
Herri honetan, bakoitzak gauzak ikusten dituen arabera, partehartze politikoa
|
bi
modutan ulertzen da. Batzuek pentsatzen dute, bost, hamar, hogei pertsonek estrategia bat bultzatzen dutela eta gainerakoak haren atzetik goazela.
|
2005
|
|
Herrien aipamenaren inguruan, nik neuk ez dut ikusten besterik alderdi popularraren obsesio ganoragabekoa baino. Orain arte, herrien aipamena egin izan denean herrien kontzeptua batez ere
|
bi
modutara ulertu daiteke: herria estaturik gabeko nazio bezala, edota herria egitura politikoaren aurrean, versus egitura politikoa.
|
2006
|
|
Eta hor zailtasun handiekin egiten dugu topo. Zuzenbidearenfilosofian
|
bi
modutara ulertu da kontzeptu juridikoen erabilera. Batetik, pentsatuizan da zuzenbideak nolabait, hor?
|
2007
|
|
Hitzei buruzko argipen bat: identitate hitza
|
bi
modutara ulertu ahal dugu: batetik, adieraahula?
|
|
Hitzei buruzko argipen bat: identitate hitza
|
bi
modutara ulertu ahal dugu: batetik, adieraahula?
|
|
Ohar soziologiko horri esker, eta hezkuntzaren antropologiara itzuliz, errazago uler daiteke zergatik Ferrerok gizakiaren izaera soziala"
|
bi
modutara ulertzeko" beharra ikusten duen: " Gizabanako batek —gizataldearen barruan— duen subsistentzia bezala, eta gizatalde batek —beste gizataldeen aurrean— duen subsistentzia bezala" 64 Gizakiaren oinarrizko" subsistentzia soziala", bestela esanda, ez da bakarrik gizataldearen" barrualdera" gertatzen (gizarte bereko pertsona ezberdinen artean), baizik eta baita gizataldearen" kanpoaldera" ere (gizarte oso eta ezberdinen artean).
|
2008
|
|
Esamolde hauen zilegitasunaz gramatiketan esan izan dena gorabehera,
|
bi
modutara uler daitezke, zenbaitetan behintzat. Xanpain> > garbi> bat> eta xanpain> > goxo> bat> sintagmetan kopa> izena modu desberdinean ulertzen dugu.
|
|
Horrek ez du esan nahi, hala ere, errealitate guztiek forma eta materia berbera dutenik edo kasu guztietan forma eta materia era berean ulertu behar direnik. Izan ere, materia
|
bi
modutan uler daiteke: materia prima edo materia hurbil gisa.
|
2010
|
|
Afera horretan, heretiko direnekin harako eztabaida luzea dago, une honetan saihestuko duguna. Badira, beraz, legea
|
bi
modutan uler daitekeela defendatzen dutenak: bata, manua, behartu egiten duena eta horretan aldentzen da aholkuetatik; bestea, arrazoimenaren irizpen gisa, egintza baten zuzentasunari buruzkoa, eta, esanahi horretan, legeak aholkuak ere barruratzen dituela aldezten dute.
|
2011
|
|
Pentsamoldea aldatzeko urtetako lana bada ere, zibilizazio berria aurreikusten du Xabier Aierdi soziologoak. Prekarietatea
|
bi
modura uler genezake: batetik, baldintza ekonomikoetan pentsatuz, gaur egungo gizarte kapitalistaren eskeman.
|
|
Txillardegiren eta geroko Ermuko zina
|
bi
modutara uler daiteke: batetik, Euskaltzaindia presionatzeko modu gisa Arantzazun literatur batasunaren inguruan erabakiak har zitzan, eta, bestetik, Euskaltzaindia babesteko gisa ere, erabakiek oinarri eta babes soziala izango zutela adieraziz eta autoritatea aitortuz.
|
2012
|
|
Autonomia
|
bi
modutara ulertzen da. Aurkezpenetan esan ohi dut autonomia modan dagoela orain, norbere buruaz bakarrik arduratzearen zentzuan.
|
2014
|
|
Groysek nabarmentzen duenez, gaur egungo artea funtsean
|
bi
modutan ulertzen da:
|
2015
|
|
Baina berezitasun bat bazuen, hala ere.
|
Bi
modutara uler zitekeen esaldia izanik ere, esanahi bera zuen beti: maite duenaren presentziak baino ez dezake bete inoren bizitza, eta, une batez besterik ez bada ere, ziurgabetasuna, amildegiaren ertzean dagoela, ahaztarazi.
|
|
Lehenago esan dugun bezala soka semilokalak defektu konposatuak dira. Konposatu izaera hau
|
bi
modutan ulertu dezakegu. Lehenik eta behin, simetriaren aldetik, defektu hauek sortzeko hautsitako simetriakbi talde ditu, bata globala eta bestea lokala, ondorioz sortuko den defektua defektu global eta lokalenarteko konposatu bezala ulertu dezakegu.
|
2017
|
|
Zedarritua den heinean, lurraldea
|
bi
modutara uler daiteke: lurraldetasunaren emaitzatzat jotzen den harreman bat, edo, bestela, espazio mugatu bat.
|
|
Ordezkaritzari buruzko teoriek, elkarren aurkakoak izanda ere, zenbait ondorioztapen konpartitzen dituzte luze zabal, hala nola izatearen eta egitearen arteko banaketa esentzialista. Esentziaren eta kontingentziaren arteko dikotomian du oinarria bereizketa horrek, eta, horren bitartez, ordezkaritza
|
bi
modutara ulertzen da, batetik, norbaiten isla gisa aritzea, litzateke ordezkaritza (ordezkariek, beraz, zehatz mehatz ordezkatu behar dituzte beren ordezkatuak, diren moduan); bestetik, ordea,, norbaiten alde ekitea?
|
|
Helburu hori, beraz, bi modu nagusitara uler daiteke, beharrezkotasuna ere
|
bi
modutara ulertu ohi baita: betiereko gurpilean korrika ibiliko diren hiritar zintzo eta lasaiak (potestatea) ala diferentziaren itzulera bilatu nahi duten izpiritu ilustratu eta kritikoak (autoritatea)?
|
2019
|
|
– Aldi honetan ere, gaixotasuna
|
bi
modutan ulertzen du. Alde batetik, gaixotasuna kanpoko norbaitek, kontaktu fisiko eta ekintza arriskutsu baten bidez eragindakoa dela ulertzen du.
|
2021
|
|
Adierari dagokionez, prolatiboa anbiguoa gerta daiteke. Adibidez, Erregetzat hartu zuten perpausa
|
bi
modutara uler liteke: a) Errege zela uste izan zuten eta b) Errege izateko hartu zuten= errege hartu zuten.
|
|
|
Bi
modutara ulertu daitekeen esapidea dugu hauxe. Batetik, nahiz eta gero eta zaharrago izan, besteendako beharrezkoagoa; eta, bestetik, zaharraren zaharrez besteen beharrean aurkitzea.
|