2002
|
|
Aspaldiko partez, Euskal Herriko politikagintzan
|
bi
logika ezberdin ikus ditzakegu. Bata, PPrena.
|
|
2.1.1
|
Bi
logiken arteko bereizketa: aberastasuna arriskua denean
|
|
XXI. mendean, hots, aldi historiko berean,
|
bi
logiken aldiberekotasuna eman daiteke. Izan ere, behar materialak baldintzatuta dagoen gizarteak iraun artean (Hirugarren Mundua), modernizazio prozesuaren helburua aberastasunaren atea zabalduko dien garapen zientifiko teknikoaren giltza eskuratzea izango da.
|
|
2.1.1
|
Bi
logiken arteko bereizketa: aberastasuna arriskua denean 28
|
2004
|
|
Kulturaren dinamika merkatuaren logika kapitalistari lotzen zaion neurrian, euskalgintzako egile eta eragile batzuk zelatan jarri dira. Kontraesan gogorrak antzeman dituzte
|
bi
logika horien artean. Batetik, eremu urriko kultura xume baten logikari darion ahultasuna eta izaera berezia; bestetik, merkatuaren jardunetik era torritako interes ekonomiko gordinen zurruntasuna.
|
2006
|
|
Arrazionaltasun formalarentzat koste gisa azaltzen da bestelako logika baten interferentzia. Beraz,
|
bi
logiken arteko kontradikzio esentzial baten aurrean gaude.
|
|
|
Bi
logiken arteko tentsio hori gizarte kapitalistetako hainbat eremutan agertzen zaigu, ez soilik mundu ekonomikoan. Enrique Serrano-k hala interpretatzen du Weber-en ekarpena:
|
2007
|
|
Egileak berak planteatzen du, ordea, hori horrela izatea zailtzen duen gakoa: herri aginteetan antzematen den
|
bi
logika desberdinen arteko tira-bira, alegia.Batetik, gobernuaren logika dago, politikoa, neurri batean, logika instrumentala.Eta bestetik, administrazioaren zerbitzurako logika dago. Harreman horiek argitzeaeta bien arteko oreka lortzea ezinbestekoa da erakundeen komunikazioarenorientazioa argitzeko, eta ondoren, erabakiak hartzeko erabakiak hartu behardirenean.
|
2009
|
|
–Nazio estatuak
|
bi
logika nahasten ditu, aberriarena eta Estatuarena. Hor dago, zuk ondo iradoki duzun bezala, nazionalismoaren jatorrizko bekatua; aberriaren interesak nazio estatuaren zerbitzura jartzea.
|
|
Berak botere logika eta iraultzaren logika, hau da, herriminaren logika, nahasten dituelako.
|
Bi
logiken nahasteak iraultzatik faxismora daraman bide arriskutsuan kokatzen ditu gure iraultzaileak. Harrapatuta daude, bai.
|
2010
|
|
Baina anonimo izateak ez du izaera bera kasu bietan; zuzeneko berbaldi librearen kasuan esataria ez dago komunikazio uhin berean, ez dago ko enuntziazio harian; areago, ez dago superenuntziatzaile baten menpe ere. Finean,
|
bi
logika desberdin daude azpian.
|
2011
|
|
Ondoren, harrera bideratzen duten
|
bi
logiken arabera harrera egoerak sailkatu ditugu eta horrela aurreko tipoen eginkizuna testuinguruen argitara ulertu. Harrera aldatzen duten bi «kodeak» hauek dira:
|
|
Bera erlijio pertsonal intimo, bizi, sozial batez bakarrik interesatzen da, dogmak eta folklore erlijiosoak (Eliza) lagata. Bergsonek eta —honetan bai— Unamunok influentziatua, erlijioaren arazoa Machadorentzat filosofia eta poesiaren arazoa bezala planteatzen da, h. d., giza espirituaren
|
bi
logiken arazoa: logika razionala eta logika poetikoa(" hay dos modos de conciencia...").
|
|
logika razionala eta logika poetikoa(" hay dos modos de conciencia..."). Arrazoimena eta bihotza dikotomiaren edo"
|
bi
logiken" arazoa razionalismo modernoarekin batera sortu da (B. Pascal).
|
|
poesiak, erlijioak, txoriz eta kantaz eta hegaztiz eta hegada dotorez betetzen dute zerupea; filosofia razionalistak hegoak ebakitzen dizkie —" fue Kant un esquilador/ de las aves altaneras" —, batetik hori beharrezkoa izan bailiteke metafisika ustekoiak apaltzeko, bestetik hori bakarrik egitea ameskabea baita. Hein honetan
|
bi
logikak oposizioan ikusita daude. Elkarren osagarriak ere izan litezke, ordea, eta hala gura luke Machadok.
|
2012
|
|
logika desberdinei jarraitzen diete, eta bakoitzak ordena bati bide ematen dio, Abdelmalek Sayad ek (2010) erakutsibezala, nazio ordenari eta migrazio ordenari, hain zuzen.
|
Bi
logika kontraesankorhorien arteko harremanak, hortaz, gatazkatsuak dira, ezinbestean.
|
2013
|
|
Logika administratiboak kudeatzen ditu estatuaren sarea osatzen duten erakundeak. Eta
|
bi
logika horietatik kanpo dauden gainerako gizarte logikek sortzen dituzte gizarte antolatuaren trama osatzen duten erakundeak. Hiru logika hauek, aldi berean, hiru botere iturri dira.
|
|
Garrantzizkoa da
|
bi
logika horietatik desberdina den hirugarren multzo zabal bat badagoela ikustea: gizarte antolatua eta beronen logika desberdinetatik (bulkada nagusia ez lukratiboa eta ez estatu administrazioa duten logiketatik) sortzen diren erakunde ez estatal ez lukratiboak.
|
|
Gurean gertatzen den fenomeno aipagarria da elementu sendoak ditugula botere esparruen arteko muga hibridoetan. Kooperatibak (industrian, finantzetan eta kontsumoan nagusiki) merkatuaren esparruan ari dira, gizarte antolatuko logiketatik sortuta eta abiatuta, eta
|
bi
logikak konbinatzen saiatzen dira. Ikastolen sareak helburu publiko oinarrizko bat betetzen du, estatuaren esparruak zaintzen duen helburua nolabait, gizarte antolatuaren logikatik abiatuta.
|
2014
|
|
Orain ere leku azkarra dauka zentrismoz maskaratu petainismoak abertzale deitzen den mugimenduan, beste aldetik, sozial mugimenduetatik atxikitzen gaituelarik estekaturik berdin jakobinismoak. Jainkoa eta lege zaharra lema testu ingurutik kendu ondoan, demokrazia kristauari hurbiltzen bazaio, ohar daiteke jende berak konpontzen direla
|
bi
logikekin gozo gozo. Ideia politikoetan nahasten ote naiz?
|
2015
|
|
Bi estrategia,
|
bi
logika desberdinen aurrean gaude, beraz. Dena dela, desberdintasunak desberdintasun, elkarrizketak izan dituzte 2004an, eta alde bakoitzak bere uste eta asmoak azaldu dizkio besteari, nork bere estrategiari eusten diola.
|
2017
|
|
Estatus sozioekonomiko xumeak ez baitu inor salbuesten nazio zapalkuntzaren logika zitaletik: izan ere,
|
bi
logika politiko dira horiek, eta, harako hark zioen moduan, euskaldun ugazabaren euskarak gutxi dezake, espainiar langile xumearen hizkuntzarekin daukan lehian.
|
2018
|
|
Horrenbestez, irudimen utopikoa bi kolpetan aritzen da,
|
bi
logikatan: negatiboa eta positiboa, ukapen destituitzailea eta baieztapen instituitzailea.
|
2019
|
|
Edonola ere, esan nahi dizudana da Sakamantekasek zu defendatzeko helburuz ekin ziola akaso bere sarraskiari. Hirugarren biktimak, eta baita laugarrenak ere, nahiko nahasita naukate, baina beste
|
biei
logika argi argia ikusten diet kasuaren ikuspegi berri honekin.
|
2020
|
|
Rancierek, La Mesentete liburuan, multzo munstro horren agerpena politika berarekin identifikatzen du.
|
Bi
logika moten arteko talkan: alde batetik, gizarteko gorputzei ordena bat ematen dien logika, legeak ezarritako ordena razionala; bestetik, denongan dugun hizkuntza gaitasunak inplikatzen duen logika berdintzailea, gorputzen antolamendu horren kontingentzia agerian jartzen duena (Ranciere 1996 [1995]).
|
|
alde batetik, gizarteko gorputzei ordena bat ematen dien logika, legeak ezarritako ordena razionala; bestetik, denongan dugun hizkuntza gaitasunak inplikatzen duen logika berdintzailea, gorputzen antolamendu horren kontingentzia agerian jartzen duena (Ranciere 1996 [1995]).
|
Bi
logika horien arteko talka izate aitorturik gabeko multzo horretan gertatzen da, hain zuzen ere. Logika berdintzaileak estatuari kontuak eskatzea ahalbidetzen du arbitrarioki ezarritako ordena sozialarengatik, zuzenbidearen eta justiziaren arteko desberdintasuna agerian jarriz.
|
|
Emakumeek bizitzaren eta kapitalaren arteko talka egunerokotasunean eta euren gorputzetan bizi dute. Gainera, kontuan izan behar dugu
|
bi
logika hauek ez direla uztargarriak, ezin dira kontziliatu, bateraezinak baitira. Haatik, emakumeek euren eguneroko bizitzetan halabeharrez bateratu behar dituzte, bizitzak aurrera jarraitu behar baitu eta, horretarako, norbaitek eutsi behar dio.
|
2021
|
|
Guk beste eredu bat eraiki nahi dugu, jendartea eta planeta errespetatzen dituena.
|
Bi
logika desberdin badira, eta erakutsi nahi dugu beste mundu bat posible dela eta abian dela. Alternatiba anitz abiatuak dira jadanik eta erakargarriak dira.
|
|
Guk beste eredu bat eraiki nahi dugu, jendartea eta planeta errespetatzen dituena.
|
Bi
logika desberdin badira, eta erakutsi nahi dugu beste mundu bat posible dela eta abian dela
|
2022
|
|
Emakumeek bizitzaren eta kapitalaren arteko talka egunerokotasunean eta euren gorputzetan bizi dute. Gainera, kontuan izan behar dugu
|
bi
logika hauek ez direla uztargarriak, ezin dira kontziliatu, bateraezinak baitira. Haatik, emakumeek euren eguneroko bizitzetan halabeharrez bateratu behar dituzte, bizitzak aurrera jarraitu behar baitu eta, horretarako, norbaitek eutsi behar dio” (Sagastizabal, 2020: 21).
|
2023
|
|
Horri buruz aitortu behar dut berehala atzeman nituela
|
bi
logika erabat bestelakoak egileen aldetik –bere burua goresteko aukera ez zuen galdu epaileak–; beraz, ikerketa lerroak bereiztea erabaki nuen. Planteamendu hori funtsezkoa izan da auziaren konponbidea erdiesteko.
|
|
Eta, era berean, gainditu egin behar da integrazio horizontala eta begirada soziala kontuan hartzen ez dituen osasun sistemaren begirada ekonomizista. Etorkizuneko zaintza sistemak
|
bi
logika hauek gainditu behar ditu lehen arretako logika komuna sortuz, erakunde berdinaren pean, ondoren bigarren arretan bakoitzak bere katalogoaren baitan espezializazioa lor dezan.
|
|
|
Bion
logikatik apartekoa
|