2000
|
|
Gainera, gure ustez, norberak gauza lezakeen planteamendua herriari eskaini litzaioke, lehenago aipatu ditudan herriko sektore horiei?, aztertzekoeta jorratzen joateko.
|
Bi
lan horiek paraleloan joango lirateke, eta definizio lanaosatuko lukete. Definizio lan horrek, noizbait, testu jakin bat luke.
|
2001
|
|
Irakurketaren pathos horretan, eta nahiz eta, gorago azaldu dugun bezala, beste mutur batetik sortutako unibertso literario bat izan, Obabakoakek eragindakoemozioak ere badu lekurik.
|
Bi
lan horiek dira euskal narratiba modernoak emandituen gailurrak. Eta A. Lertxundiren Otto Pette nobela?
|
|
izeneko azpikapituluan, bigarren hizkuntzen jabekuntza prozesua eta erabilera prozesua nola uler daitezkeen adierazten saiatzen dena.
|
Bi
lan horiek ondo laburtzen dute talde etnikoen arteko ukipen egoeran dauden hizkuntzen jabekuntza eta erabilera orain arte nola ulertu diren.Bi lan horien artean, ezberdintasun garrantzitsua dago: Gardner eta Clement (1990) ikerlarien lana hizkuntzen jabekuntza eremu teorikoan gehien zentratu denada; Clement eta Noels (1996), berriz, taldearteko komunikazio eremu eta taldearteko ukipen egoerako hizkuntzen jabekuntza eremu teorikoen arteko lotura egitensaiatu dira.
|
2002
|
|
|
Bi
lan horietatik proposamen interesgarriak jaso ditugu, eta horiek nabarmenki islatu dira gure plangintzan.
|
2005
|
|
Irakaslearen irakaskuntza lana ikasgela bateramugatzen da; zuzendariak, berriz, zenbait ikasgela taldetara bideratu behar du berearreta. Oso kontuan hartu behar da
|
bi
lan horiek denboraren ikuspegitik ere guztizdesberdinak direla: batetik, irakaslearen lanak ikasturte bat hartzen du, ikasgelabatekin izan edo ikasgela bat baino gehiagorekin izan; zuzendariak, ordea, ikasgelaguztien oraina, iragana eta etorkizuneko aurreikuspenak gehitu behar izaten ditubere lanean.
|
2009
|
|
TVEk, hori bai, euskarazko beste zenbait film luze lagundu ditu gerora, hala nola laster aipatuko ditugun Sukalde kontuak edota Dragoi ehiztaria. (EITB ere babesleen artean ageri da
|
bi
lan horietan)
|
2011
|
|
euskarazko murgilketa ereduan eskolatzeaz gain, ikasle etorkin horiek herri ia erabat euskaldunean bizi dira. Horregatik, aipagai ditugun
|
bi
lan horietan eskolaz kanpoko euskararen presentzia eta erabilerak ere zeregin handia izan dezakeela iradokitzen da ikasle etorkinek euskara ikas dezaten. Katalunian ikasle etorkinekin egindako ikerketa askoz ere ugariagoek, berriz, zintzilik uzten dute murgilketa ereduen arrakasta etorkinen eskolatzeari dagokionez.
|
|
Adibidez, batetik, Miren Mateok Euskal Autonomia Erkidegoan, eta bestetik, Jose M. Legarra eta Erramun Baxokek Nafarroan eta Iparraldean euskararen estatusaren plangintza dute hizpide. Euskal Herriko lurraldeetan euskara indarberritzeko eman diren pausoak eta betetzeke geratzen diren erronkak aztertzen dira
|
bi
lan horietan. Identifika itzazu eta konparatu EAEn, Nafarroan eta Iparraldean hezkuntzaren esparruan emandako pausoak edo aurrera eramandako ekimenak.
|
|
Tratamendu aproposa jaso nahi bada, ezinbestekoa da nahaste obsesibo konpultsiboarekin batera subjektuak aurkezten dituen beste nahasteak identifikatzea, eta, baita ere, nahaste obsesibo konpultsiboa antzekotasunak izan ditzaketen beste nahasteetatik bereiztea.
|
Bi
lan horiek egiteak diagnostikoaren prozesua luzatzen badu ere, jasoko den diagnostikoa zehatzagoa izatea eta pertsonari eskaintzen zaion tratamendua haren beharretara egokituagoa egotea bermatzen dute.
|
2019
|
|
Arloko egoera aipatzerakoan, eta programazioa gaztetxoei irakasteaz ari garenez, garrantzitsua deritzogu aipatzeabi lan, programazioa pertsona orori irakasteko arrazoi zuzenak zeintzuk diren azaltzen dituztenak (Lewis, 2017) eta (Guzdial, 2015). Egia esan
|
bi
lan horietan ez dira programazioaz ari," Computer Science. Informatikaz baizik.Hori bai, zehaztu beharra dago Informatika esaten dugunean, zientziaz, matematikaz, ingeniaritzaz ari garela etaez Informatikak sortzen dituen teknologien erabileraz.
|
|
Informatikaz baizik.Hori bai, zehaztu beharra dago Informatika esaten dugunean, zientziaz, matematikaz, ingeniaritzaz ari garela etaez Informatikak sortzen dituen teknologien erabileraz.
|
Bi
lan horietan zehazten dute Informatika eta horren barruan programazioa txikitatik irakasteko erabiltzen diren argudioetako asko ez direla baliagarriak, baina bat datozesaterakoan garrantzitsua dela gaur egungo munduaren parte delako teknologia digitala eta mundu hori ezagutu etaulertzeko egokia dela. Gainera, oso baliagarria izan daitekeela ere arloaren inguruan dauden estereotipoak ezabatzeko eta ikasleak Informatikatik gertuago ikus dezaten beren burua eta arlo horretako ikasketa sakonagoak egitekokapazitatea badutela antzemateko.
|