Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 37

2002
‎eta bi jainkoek egin ditzatela erreguok baliagarri!
2006
‎Konponbide horrek badu bere tragedia ukitua: aukeratze orok errenuntzia eskatzen du, bestelako bizierak bizitzeari uko egitea, ez baita posible aldi berean bi jainkori zerbitzatzea. Baina, tragedia horrek badu beste aurpegi bat, beharbada latzagoa:
2008
‎" Atikoek Troia birrindurik, hiria abandonatzeko zorian dago Poseidon, eta Ateneak lehen kide izandakoen kontrako salaketa egiten du bere tenplua profanatu dutelakoz: bi jainkoek armada greziarraren suntsitzea iragartzen dute".
2009
‎Eta ikusi dutenetan, errealitatea da salmistak Naturan ikusi duen Jainkoa eta Aristotelesek igarri duena, biziki urrun daudela bata besteagandik. Natura eta eskualde geografiko bertsuan, San Frantzisko Asiskoak eta Galileo Galileik, begikera diferenteekaz, bi Natura diferente ikusi dute eta bi Jainko kreatzaile diferente. Naturak biontzat ere Jainkoa errebelatzen du.
‎Aldare bikiak dira, baina jainko ezberdinei eskainiak, eta pentsatzekoa da, horregatik, bi jainkoen gurtzaren arteko elkartze bat izan zela. Galian ere gertatu zen hori, Tutatis jainkoaren eta Merkurio jainkoaren artean identifikazio bat izan zen.
‎Non dago, ba, tragedia hori? Descartesek bi Jainkoak ditu beretzat. Ez da kontziente berak eraikitako Jainkoa bertzearen guztiz alderantzizkoa dela, oposaketazkoa.
‎zergatik diot, ba, tragedia bat dela hori? Bi Jainkoak guztiz aurkakoak direlako. Baina ez batak ez bertzeak du gehiago izateko arrazoirik.
2010
‎Helenak eskuz idatzitako karta bat zen, bai, baina norbaitek behartua eta norbaitek diktatua, hori bururatu zitzaidan lehenengo gauza, eta, hala ere, sor eta lor gelditu nintzen; eta min egin zidan; batez ere, azkeneko parteak; egia da inoiz ere pasatu izan zitzaidala burutik Helenak beste helburu batzuk ere izan zitzakeela, maila sozialean gora egiteko erabil nintzakeen, adibidez, edo tuberkuloso batenganako errukiz mozorrotutako maitasuna izan zitekeen berea, hau hura baino okerrago?, baina hain nengoen itsututa nire eredu erromantikoarekin, denborarekin ikasi dut, Zapiain estimatuarekin batez ere, baditugula defentsa mekanismo batzuk, ziurtasun psikologikoarekin lotuta daudenak eta aurrera bultzatzen gaituztenak, baina ez iragana zalantzan jarriz, iraganari inoiz baino gotorrago eutsiz baizik??, non alde batera uzten bainituen galdera amarrutsuak, inkontzientearen paperontzira botata; sinetsia nengoen gurea amodio erromantiko desinteresatuaren bikaintasunarekin lotuta zegoela, eta desinteresak eta bikaintasunak zuritzen ninduten; poeta baten bidetik nindoan, jainkoen bidetik, beraz?, eta jainkoen bideak egiten ninduen jainkozko? egiten gintuen Helena eta biok jainkozko; non geratzen zen, baina, jainkoen mundu hura?; eredu erromantikoaren ikuspegitik bestelako jarrera espero bainezakeen Helenarengandik: uko egin ziezaiokeen karta idazteari, esate baterako, edo parte bati gutxienez, azken parteari:
‎Historiador hombre: â? ¦ bi jainko izaera zeuden, bata eguzkia zen, eztabaida ezinezkoa bizitza sortzen zuelako eta hori zen jainko sortzailea â? ¦ baina jainkoak bizitza sortu zuen eta itsasoan egin zuen gainera â? ¦ orduan lehenengo gizakia, gure arbasoentzat inondik inora emakumea izan zen, eta itsas emakumea â? ¦ jainkosa horri izen asko jarri zaizkio eta horietako bat hain ezaguna den â?. Mari â?
‎...tsiz baizik... —, non alde batera uzten bainituen galdera amarrutsuak, inkontzientearen paperontzira botata; sinetsia nengoen gurea amodio erromantiko desinteresatuaren bikaintasunarekin lotuta zegoela, eta desinteresak eta bikaintasunak zuritzen ninduten; poeta baten bidetik nindoan —jainkoen bidetik, beraz—, eta jainkoen bideak egiten ninduen jainkozko... egiten gintuen Helena eta biok jainkozko; non geratzen zen, baina, jainkoen mundu hura?; eredu erromantikoaren ikuspegitik bestelako jarrera espero bainezakeen Helenarengandik: uko egin ziezaiokeen karta idazteari, esate baterako, edo parte bati gutxienez —azken parteari:
2011
‎Ogian arrautzak erruten dituzten bertze ihiziak dira bi jainko oilo mota. Jainko oilo horietarik batzuek arrautza erruten dute ogi bihiaren gainean.
2012
‎Mitologia haietaz dakigun gutxi apurrak kontatzen digu bazirela bi jainko bizki: Quetzalcoatl eta Xolotl.
‎Sutzar handi bat egin zuten, eta hango garretara egin zuten salto. Sakrifikatutako bi jainkok eguzkia eta ilargia sortu zituzten, baina bai bata eta bai bestea martxan jartzeko, mugimendua eragin behar zitzaien, egunen eta gauen gurpila biraka jarri. Horretarako, beste hainbat jainkok sutara egin behar zuten salto.
‎Mozkorkeriari eta lizunkeriari emanak omen ziren zentauroak, eta bi jainko besterik ez zituzten aintzakotzat hartzen: Eros, maitasunarena, eta Dionisos, ardoarena eta eldarnioarena.
2014
‎Lur eremua k Wagnerren operen lau aipu zituen (bi Tristan eta Isolde renak eta bi Jainkoen ilunabarra renak), gainera Verlainek Wagnerren Parsifal i buruz idatzitako sonetoko bertso bat ere bazuen. Mageek nabarmentzen duenez, XX. mendean gehien eragin duenetako olerkiaren erdialdea Jainkoen ilunabarra ko hirugarren ekitaldiko lehenengo eszenarekin aldera daiteke:
2015
‎Baina hemengo Jainkoa hilen Jainkoa da, eta hemendik kanpora dagoena, biziena. Bi Jainko oso desberdin larruazal berean, eguna eta gaua bezain desberdink. Biak onberak eta zuzenak, bai, baina guztiz desberdinak?, Zerk.
‎Musika eta Bakea. Bi egunez bi jainko: Marte eta Dioniso.
‎4 Paternako ama prioreari (bere gutun guztietan ahizpa San Jeronimori han bizi ez balitz baino kasu gehiago ez baitio egiten, eta, beharbada, berak baino gehiago egingo du), esan diezadala nola doakion, eta ahizpa San Jeronimori idatz diezadala; eta bi biei Jainkoagan konfiantza jar dezatela, gauza guztietan ongi asma dezaten, eta ez dezatela pentsa beren buruz ezer egingo dutenik.
2016
‎«Etxebizitza eta familia gure kulturetan dauden bi jainko ukiezin dira»
‎Horrek ahalduntze prozesuak hamaika erpin izatea dakar, plano indibidualean, plano espazialean, plano kolektiboan... Bestalde, aurreikusten ari gara etxebizitza eta familia gure kulturetan dauden bi jainko ukiezin direla, daukagun kultura dela medio, esan dezakegu zalantzan jartzen ez diren botere harreman eta zapalkuntzez beteriko feudoak direla.Horrek ondorio latzak ditu; izan ere, denborarekin etxe homogeneoak ditugu bizitza eta behar heterogeneoz gainezka dauden jendarteetan, eta horiek aldatzeko grina eta balentriarik ezak oztopo handiak sorrarazten ditu eraldaketa sozialerako....
Bi jainko, t ez berdiñak;
‎Zortzi, zazpi sei, bost, lau hiru, bi Jainkoak gida dezala. bat, zero.
2017
‎gaizki jokatu nintzen. Aitzakia ona zen harako brontzezko esku hura; lehenbiziko hurbilketa ongi atera zen, estreinako hitz gozoen amua bota ondoan ez zen zaila izango apurka apurka, kasik oharkabean, eta, ohartuki izan balitz ere, lotsatu gabe?, elkar besarkatzea eta guztizko fidantzian biok Jainkoaren eskuan bat egitea. Baina ni kolpez lurretik zerura abiatu nintzen eta emakumeak ihesari eman zion, izutua.
‎Legenda greziarraren arabera, Hadesek Persefone harrapatu zuenean, infernuetara eramateko, hantxe zen Eubuleo izeneko txerrizaina ere bere txerriekin, eta haietako zenbait bi jainkoekin batera irentsiak izan omen ziren.
‎Egia da bide zaila dela, buruan finkatuta ditugun ideia, kontzeptu eta formak baitira, konturatu gabe. «Etxebizitza eta familia gure kulturetan dauden bi jainko ukiezin dira, zalantzan jartzen ez diren botere harreman eta zapalkuntzez beteriko feudoak. Horrek ondorio latzak ditu; izan ere, denborarekin etxe homogeneoak ditugu bizitza eta behar heterogeneoz gainezka dauden jendarteetan, eta horiek aldatzeko grina eta balentriarik ezak oztopo handiak sorrarazten ditu eraldaketa sozialerako» (Mogollon, I. eta Fernandez A., 2016).
‎Gainera uste du leku ezberdinetatik replegatutako jendea bildu zela egungo kokapen geografikoan. Horrek esplikatuko luke, esaterako, bi jainko izen ezberdin izatea, Egu eta Ortzi, Eguena eta Ortzeguna hitzetan agertzen direnak, edota bizkaieraren eta gipuzkeraren arteko lubakia.
2018
‎Kontaera biblikoan naturaren hasiera eta historiaren hasiera bat dira eta batera garatzen dira (gizakia naturan dago eta historian dago, eta biak Jainkoaren eskuan). Orain, naturatik nahiz Jainkoagandik bereiziz?
Bi Jainkoa, entzuten didazu?
2019
‎Ikus Bi jainkoren lana -Bi zilar eta sei urre -Dendelet -
Bi jainkoren lana
‎Ikusten ari zenak ez zeukan logikarik, eta Charles Darwinek esan omen zuen: " Ematen du bi jainko desberdinen lana dela mundua".
‎Boccacciok ez zekien bi jainkok egindako lan bat bihurtuko zela laster: Dantek sortua batetik, Dantek kontrolatzen ez zituen ehunka itzulpenen itzal luzeek biderkatua bestetik...
2020
‎Basarri justu kontrakoa zen, bertsolaritza sagardotegitik ateratzea zen bere xedea… Otaño eta Kepa Enbeita Urretxindorra ziren bi jainkoak. Txokerik ez zuten izan, ordea.
‎Ni ezezkoan nago; ez behintzat horrela formulatuta. 90etako azalpen biak Jainkoaz mintzo dira –garai horretan Lete kristau federa gerturatzen hasia zen–, baina jatorrizkoan ez dago jainkozkoaren aipamenik. Are gehiago:
2021
‎Ikaragarri ederra jauregi hau, ez du ezertan apala sentitu behar Europan zehar dauden gainontzeko auditorio modernoekin, gaur egungo benetako katedralak omen diren futbolzelaien aldean, halako musikaren jauregietan bai dagoela azkenoi falta zaien egiazko handitasun izpiritualik. Eta eraikinean erreparatzekotan ezin argiago begitantzen zait Erdi Aroko katedralak altxatzeko maisuen iradokimena eta gaur egungo arkitektoena oso parekoak direla, bietan jainko batek emana, gaur arratsaldean jaun eta jabe izango nauen jauregi honen kasuan musikaren jainkoak emana. Hori dela eta, eta honaino ailegatu baino lehenago hamaika auditoriotan ondo baino hobeto trebatua egon arren, apurtxo bat kikilduta nago Bilboko honetan, inola ere irudika nezakeena, orain dakusadanez, hain handia, dotorea eta batez ere eguneratua.
‎Ados jarri ziren etorkizuneko hiri handiaren kokapena aukeratzerakoan, Tiber ibaiaren ertzean, baina, berandu gabe, liskarrean eta borrokan hasi ziren boterea bereganatu nahian. Bizkiak zirenez, bietako inork ez zuen bestearen aldean adinaren abantailarik, eta biek jainkoen iragarpenak alegatzen zituzten nork bere alde —jainkoek ere badakite arrisku handiegirik hartu gabe bidea urratzen— Kontua da Remok zipoka egin zuela salto Romulo bere kasa eraikitzen hasia zen harresiaren gainera. Tito Liviok dioenez, horren ondoriozko borrokan, handinahien beroak odola isurarazi zuen.
2022
‎Eta itzali bitartean, testamentua errezitatu du Amèliak. Lau gaztelu utzi dizkio anaia Carlesi, bat pobreei Jainkoari otoitz egin diezaioten, eta bi Jainkoaren Amari. Eta geroago banatu ditu jantziak eta bitxiak, eta honela adierazi du hiltzeko unean berean:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia