2001
|
|
eta gehienbat bilakaera positiboa ziurtatzeko, ezinbestekoa da ikusmira psikosoziala eta psikosoziolinguistikoak jarraitzea, euskararen azkeneko normalkuntza egoeraraino iritsieta bertan mantendu ahal izateko behintzat.
|
Bi
ikusmira mota horiek behar beharrezkoak dira; horien arteko erlazioak norabide anitzekoak eta estuak dira, bietan antzekotasunak eta ezberdintasunak bereiz baitaitezke; ezberdintasunenartean, bat da, adibidez, gizabanakoarentzako aukeraren posibilitatea dagoela, zeina errazago eta hobeto aztertua izan den ikusmira psikosozial eta psikosoziolinguistikoan, ikusmira politiko, soziologiko edo sozioli... Badirabestelako ikusmirak ere, helduen euskalduntzea ulertzeko beharrezkoak direnak, hala nola ikusmira psikologikoa (gizabanakoen nortasunaren garrantzia neurtzeko) edo psikopedagogiko eta didaktikoa (helduengan irakaskuntza/ ikaskuntza prozeduraren ezaugarriak aztertzeko).
|
|
4 Lan honetan ez da zuzenean kontuan hartu bestelako ikusmirarik, bainahorrek ez du esan nahi hartu behar ez direnik. Alderantziz, literaturaorokorrean esaten dena euskal testuingururako ere baliagarria bada, etaprintzipioz hala izango dela pentsatu beharrean izanda?, gutxienez honakobeste
|
bi
ikusmirak ere derrigorrezkoak izan daitezke: 1) Alde batetik, psikologikoa, gizabanakoen zenbait ezaugarri orokorrez gain (adinarena, adibidez) nortasunarekiko beste ezaugarri batzuk (herstura edo autokonfiantza, adibidez) kontuan hartu behar direlako.
|
2002
|
|
|
Bi
ikusmira horiek —alde argiarena eta alde ilunarena— batera kontuan hartuta, hizkuntz diagnosi laburrahonako hauxe litzateke:
|
2008
|
|
Bi artikulu horiei ekinez, Euskal Autonomia Erkidegoak arlo fiskalean dituen eskumenak honako
|
bi
ikusmirotatik zehaztu daitezke: batetik, Lurralde Historikoetako erakunde eskudunek, euren lurraldearen barruan, tributu eraentza ezarri, zaindu eta arautu egin dezakete; bestetik, Euskal Autonomia Erkidegoa eratzeak ez du ekarri inolako subrogaziorik, Lurralde Historikoetako goi erakundeen kaltetan (haatik, lurralde horiek eskubide historikoei lotutako eskumenen titulartasunari ekin diote).
|
2013
|
|
Kodeak argiago zehaztu behar zituen zuzenbide arrazionalak gobernu zentralaren botereari jarri beharreko mugak. Martinik konpromiso zaila erdietsi zuen hurrengo
|
bi
ikusmiren artean: bateko, legeetatik aske bizi den eta bere borondatea lege bihurtzeko ahalmena duen monarkaren ikuspegia, eta, besteko, mugak zuzenbide naturalak ezartzen zituela eta legegileak ezin zituela horiek gainditu pentsatzen zutenen ikusmoldea.
|
2015
|
|
158 eta hur.). Era kontrajarrian ulertu izan dira bide biok, baina uste dut bizi garen ziurgabetasun orokorreko aro honetan hobe lukeela euskal nazionalismoak helburu
|
biok
ikusmiran edukitzea. Izan ere, ez bata ez bestea ez dira epe labur ertainean lorgarri, eta ideal bezala erabiltzen dituzte euskal nazionalismoaren sektore ezberdinek (ik.
|
2019
|
|
Kohesioa testuaren osagaien arteko loturaz arduratzen da. Kohesioaren azterketaren begiradak
|
bi
ikusmira izanen ditu: batetik, gaiari dagokiona, hots, izen kohesioa; eta bestetik, predikatuari dagokiona, aditz kohesioa, alegia.
|