2002
|
|
hiru zikloz osatua eta horietako bakoitza
|
bi
ikasturteko iraupenekoa; eta
|
|
Amaitzen ari zaigun ikasturtean, CV/ CBk sakonekoaldaketak izan ditu, eta gaur egun bere izaeraren nortasuna osatzen dihardu. Aipatuden bezala, aurreko
|
bi
ikasturteetan Campus Birtualean landutako irakasgaiak Aukera Askekoak izan ziren; ikasturtean, berriz, irakasgaien mota ugarituegin da, eta horixe litzateke, hain zuzen ere, ikasturtearen ezaugarririkaipagarriena, beste ikasturte biekin alderatuz desberdintzen duena.
|
|
Gaia aukeratzen dugunean, kontuan hartzen dugu osomomentukoa ez izatea. Oraindik ere gure gelan material didaktizatu gutxidaukagu, eta saio hauetarako ariketak prestatu ahala karpetaratzen ditugu; hemendik
|
bi
ikasturtetara ere ikasleek erabiltzen jarraitzea nahi dugu; beraz, ez da komenigarria berehala modaz pasatuko diren gaiei buruzko ariketaksortzea. Hala ere, honek ez du esan nahi gai hauek erabat baztertzenditugula:
|
2006
|
|
Udaletxeko atarira bertara eraman zituzten atzo Getxoko Haur eta Lehen Hezkuntzako Ikasleen Gurasoen Elkarteen Federazioko kideek, zortzi ikastetxe publikoren bi urteko umeen hamazazpi gelatan (18 haur gela bakoitzeko) sortzen diren pixoihal zikinetako batzuk," azken
|
bi
ikasturteetan Udalak eskola garbitzeko kontrataturiko enpresak ez dituela egunero jasotzen" aditzera eman eta" horiek eragiten duten kiratsak eta higiene gabeziak seme alabak ez ezik, irakasleak eta laguntzaileak ere kaltetzen" dituela salatzeko asmoz. Iñaki Zarraoa alkateak, aldiz, horren ardura tokiko erakundearena ezean Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailarena dela aipatu zuen, asteazkenetako ohiko prentsaurrekoan, “bi urteko haurrena derrigorrezko hezkuntza ez delako”.
|
|
Atzokoan hitz horiek berretsi zituen Zarraoak. Astetan birritan batzeak, orain
|
bi
ikasturte garbitzaileen kexuen eraginez hartutako “aparteko” neurritzat jo zuen alkateak. “Gela horietan guraso elkarteek kontratatutako laguntzaileek ere lan egiten dute.
|
|
Madrilekoaz gain, ezagutu zuen Salamancako fakultatea ere. Bi urte egin zituen lehendabizikoan, eta hurrengo
|
bi
ikasturteak urte bakarrean egiteko baimena eskatu zuen. Ez zioten eman.
|
2007
|
|
Hala ere, oinarri 2005 ikasturtea izango bada ere, beste
|
bi
ikasturteren erreferentzia historikoa ere egingo da. Alde batetik ikasturtea, ikaslerik gehien izan den ikasturtea.
|
|
Eta ikasle orduak, ikasle bakoitza ikasle izan den bitartean emandako orduen batura da. Erreferentziazko azken
|
bi
ikasturteetan, ikasle bakoitzaren hasieraeta amaiera egunak zehazten direnez, gai honen jarraipen zehatza egin daiteke. Baina ez horrela 1995, eta horregatik ez da datu hau zehazten.
|
|
Deialdia eta hautaketa Batxilergoko Sari Bereziak, autonomia erkidegoek urtero antolatzen dituztenak, hezkuntza etapa hori amaitu ondoren batxilergoko
|
bi
ikasturteetako kalifikazioetan 8,75 puntuko edo gehiagoko batez besteko nota lortu duten ikasleentzat dira, Batxilergoko Sari Nazionalak sortu zituen 1999ko abenduaren 13ko aginduak arautzen duen moduan, eta bertan ezartzen dira Sari Bereziak deitzeko oinarriak. Agindu beraren arabera, erkidego bakoitzak sari bat eman dezake 1.000 ikasleko edo batxilergoko bigarren mailan matrikulatutako 500 ikasletik gorako zatikiko, eta sari hori lortzeak dakartzan abantaila nagusienetako bat ere zehazten du:
|
|
Batxilergoko irakaskuntza berriak arautzen dituen Errege Dekretuak, Ministroen Kontseiluak azaroaren 2an onartutakoak, derrigorrezkoaren ondoko hezkuntza etapa honen egiturari eusten dio: modalitate desberdinetan antolatutako elkarren segidako
|
bi
ikasturte. Era berean, curriculuma, orain bezala, derrigorrezko irakasgai komunez, modalitate bakoitzeko irakasgaiez eta aukerako irakasgaiez osatuko da.
|
|
Bi ikastaro mota eskainiko ditu Idazle Eskolak:
|
bi
ikasturte irauten dituen graduondoa eta mintegiak.
|
|
Idazle eskolako bosgarren ikasturtea urriko hirugarren astetik aurrera da, eta ikastaroei dagokienez, bi aukera daude: batetik graduondoa,
|
bi
ikasturtetan zehar 300 ordu hartzen ditena, eta bestetik mintegiak, edozeinentzat irekiak direnak. izen ezagunak ibiiko dira berauetan idazle eta irakasle lanetan. Gradunondoan, besteak beste, Andu Lertxundi, Edorta Jimenez, Tere Irastorza, Fernando Morillo, Joseba Lozano eta J.M. Elexpuru ariko dira.
|
2008
|
|
Baina 1992 bitartean kontraturik gabe egindako lana aitortuko baliote, gainditua luke bost urteko epea. Hala, iaz idatzi bat helarazi zion Perez Iglesias errektoreari," ofizialki inon ere agertzen ez diren eta benetan eman nituen
|
bi
ikasturteak onartzeko" eskatuz. Horrek atea zabalduko lioke, nahiz eta ez duen argitu hura zeharkatuko lukeen.
|
|
Azkue Lekeitioko nautika eskolatik zetorren, eta hango ikasketak ez ziren Bilboko institutukoen berdinak. Beraz,
|
bi
ikasturte berreskuratu zituen bere adinekoen pare jartzeko. Berreskurapen horrexetan saiatu zen Azkue, kurtso desberdinetako ikasgaietara matrikulatuz.
|
|
Probak
|
bi
ikasturtetan bildu ziren ingeleseko programa ezberdinak aintzat hartuta. Ikasturtearen hasieran euskarazko probak bildu genituen; erdi partean, ingelesezkoak eta bukaeran, gaztelaniazkoak.
|
|
Horrela, ikasleek 14 puntu arteko azken nota lor dezakete. Fase honetako irakasgaietan lortutako kalifikazioek unibertsitatean sartzeko balio dute, proba gainditu eta hurrengo
|
bi
ikasturteetan bakarrik. Ikasleak hurrengo deialdietan aurkez daitezke kalifikazioa hobetzeko edo irakasgai berri bat aztertzeko.
|
|
14 urte badituzu eta matematikarekin trebetasuna eta erraztasuna badituzu, Matematikako Talentua Sustatzeko (ESTALMAT) proiektuan parte hartzeko hautagai sendoa zara. Urtero, Espainiako zortzi autonomia erkidegotako 600 ikasle inguruk hartzen dute parte proiektu horretan, eta, asteroko klase saio guztiz doakoen bidez, parte hartzaileen matematika talentu aparta orientatu eta sustatu nahi da
|
bi
ikasturtetan zehar.
|
|
Halaber, elkarrizketa pertsonala eginen da, bai gurasoekin bai ikaslearen tutoreekin, ikasleak programatutako jarduera guztietara joateko duen konpromiso maila egiaztatzeko. Ikasleak hiru orduko klaseetara joaten dira astean behin Erabat doan, hautatutako ikasleak probak egin eta hurrengo ikasturtearen hasieran hasiko dira ESTALMATek antolatutako jardueretan parte hartzen, eta elkarren segidako
|
bi
ikasturtetan egongo dira proiektuan. Aldi horretan, ESTALMAT erakunde bakoitzak ikasleen matematika prestakuntzarako programa bat diseinatzen du.
|
|
Kontuan hartu behar da ikastetxe guztiek ez dituztela eskaintzen Hezkuntza eta Prestakuntzako Estatu Idazkaritzak jasotako aukerako irakasgai guztiak, haien eskaintza ikastetxe bakoitzeko irakas baliabideen eta baliabide partikularren araberakoa izango baita. Hala ere, ikastetxe guztiek aukerako irakasgai gisa sartu behar dute
|
bi
ikasturteetan: Atzerriko bigarren hizkuntza eta Informazioaren eta komunikazioaren teknologiak.
|
|
Gözde Otman Informazio geografikoaren teknologietako masterra, generoko eta berdintasun politiketako masterra edo bioetika eta biozuzenbideko masterra dira Espainiako unibertsitateek graduondoko titulu ofizialei ikasle berriak beren ikasgeletara erakartzeko eman dizkieten izendapen erakargarrietako batzuk. ikasturtean ikasketa berri horiek Espainiako unibertsitate sisteman ezartzen hasi zirenetik, unibertsitateek eskaintzen dituzten titulu ofizialen kopurua izugarri handitu da, orain dela
|
bi
ikasturte erabilgarri zeuden 1.371 tituluetatik gaur egun baimendutako 2.644 tituluetara igaro baita. Autonomiaren esparruan, unibertsitateek eurek zehazten eta ezartzen dituzte beren erakundean garatzen den prestakuntza espezializatu eta ikertzailearen estrategiak eta antolaketa, hau da, graduondoko ikasketa ofizialak, masterra eta doktoregoa, gure herrialdean graduondoko ikasketa ofizialak arautzen dituen 56/ 2005 Errege Dekretuak ezartzen duenez.
|
|
Horretarako, beharrezkoa da 19 urte beteta izatea, edo 18 urte izatea eta lanbide familia bereko erdi mailako teknikari titulua izatea, kasu honetan Laguntza Soziosanitarioko teknikari titulua. Goi mailako ziklo honetako irakaskuntzek 2.000 orduko programa osatzen dute, eta
|
bi
ikasturtetan garatzen da. Lehenengoa teorikoa da, eta bigarrena, berriz, lehenengo zikloko orduen %80an ebaluazio positiboa eskatzen du.
|
|
Lehen
|
bi
ikasturteetan guztia gaelikoz ikasiko dute 3 urteko ume horiek. Gero ingelesari tarte egiten hasiko dira:
|
2009
|
|
Musika ikasketa arautuak hiru maila dauzka: Oinarriz Maila (lau urtekoa da), Erdi Maila (hiru ziklo ditu, eta bakoitzak
|
bi
ikasturte) eta Goi Mailakoa (ziklo bakarra du, eta iraupena aldatu egiten da ikasketa mota bakoitzaren arabera).
|
|
BBBko ikasketa partzialak Bigarren Hezkuntzako graduatuaren baliokideak dira ondorio profesional eta akademikoetarako. Ondorio guztietarako, hau da, akademikoak zein profesionalak, titulu hau Batxilergo Bateratu Balioaniztuneko (BBB) ikasketa partzialak gainditzearen baliokidea baino ez da, baldin eta egiaztatzen bada hezkuntza etapa honetako lehenengo
|
bi
ikasturteetan gainditu gabeko bi irakasgai baino gehiago ez dituela. Hau da, interesdunak lehenago BBBko 2 mailara arteko ikasketak egin baditu eta bi irakasgai baino gehiago geratzen ez bazaizkio, bere prestakuntza Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako graduatu tituluaren baliokidea da, eta titulu hori eskatzen duten hezkuntza etapetan jarrai dezake, edo titulu hori eskatzen duen lanpostu batean hasi.
|
|
Kontuan izan behar da nota txikiagoa lortuz gero, nota altuena kontatuko dela beti. Kontuan hartu behar da fase orokorreko oharrak balio mugagabea duela; fase espezifikoan gainditutako irakasgaiek, berriz, gainditu diren ikasturtean eta hurrengo
|
bi
ikasturteetan izango dute balioa, baldin eta fase orokorra gaindituta badago edo goi mailako teknikariaren titulua badu. Beste irakaskuntza batzuk Goi Mailako Lanbide Heziketa Lanbide Heziketa (LH) da, gaur egun, lan merkatuan sartzeko aukera onenetako bat; langabezia tasa% 5 baino txikiagoa da, eta ikasketa horietako tituludunak dira gaur egun gehien eskatzen diren profiletako bat.
|
|
Batzuetan, eskura dagoen materiala irakasle horren ikasleentzat baino ez da erabilgarria, baina, beste batzuetan, gai horretan interesa duen edozein internautak erabil dezake, hala nola Donostiako Ingeniarien Goi Eskolako irakasle eta laguntzaileek prestatutako apunte bilduma. Lehenengo
|
bi
ikasturteetan Informatika 1 eta Informatika 2 irakasgaien laguntza gisa landu da, eta dokumentuak oso lagungarriak dira irakasgai horietan hasi nahi dutenentzat. Dokumentazio hori erabiltzen duten ikasleek jakin behar dute zertarako den.
|
|
Gabilondorentzat, sistemaren zurruntasunaren barruan, ona litzateke “batxilergoaren irismena aztertzea, eta 18 urte bitarteko derrigorrezko irakaskuntza izateko aukera ere aztertzea”. Batxilergoa, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako graduatu titulua lortu ondoren eskuratzen dena,
|
bi
ikasturtetan egituratzen da orain, eta lau urtetan ikas daitezke. Hezkuntza Ministerioak zehaztu zuen eztabaidarako proposamena dela, eta, beraz, ez dagoela horri buruz hartutako erabakirik, ez eta Europako beste herrialde batzuek aztertzen duten neurria ezartzeko aurreikusitako eperik ere.
|
|
Egitasmoan emandako orduak.
|
Bi
ikasturte oso behar izan dituzte Ikastolak orain eta gero gogoeta garatzeko eta onartzeko. Guztira 1.300 ordu eman dituzte, eta 300 saio baina gehiago egin dituzte.
|
|
Bereziki da zaila ekain hasiera Batxilergoa maiatzean bertan amaitu duten ikasleentzat.
|
Bi
ikasturtetan barneratutakoaren azterketa egin behar dute, hiru egunean: selektibitatea.
|
|
Giza eta Gizarte Zientziak, Zientzia eta Teknologia, eta Arteak.
|
Bi
ikasturte ditu Batxilergoak, eta inor ez dago behartuta hura egitera. Ikasgai batzuk berdin ematen dituzte adar denetan, eta beste batzuk adarrari dagozkionak dira.
|
2010
|
|
Patronalak egindako azken lan hitzarmen eskaintzan% 3,7ko soldata igoera proposatzen dute 2008 eta 2009 urteetarako. % 2,97koa, berriz, ikasturte honetarako eta datozen
|
bi
ikasturtetarako, aldiz, Hezkuntza Saileko langileen igoera berbera.
|
|
1995 ikasturtean amaitu zen OHOko 8 Maila 14 urtera arte iristen zen OHO. Hurrengo ikasturtetik aurrera Lehen Hezkuntzak (LMHk)
|
bi
ikasturte gutxiago ditu, lehengo OHOko azken bi kurtsoetako ikasleak Bigarren Hezkuntzara (konkretuki, DBHra) pasatu direlako. Handik honako ikasturteak ez dira, aldaketa hori dela medio, erabat konparagarriak.
|
|
%19 dira lehen urtean ikaskuntza gelditzen dutenak. Bestalde 2 eta 3 ikasturteen artean emendatze bat izan da, oro har
|
bi
ikasturteetan %6ren galtzea da soilik. Hirugarren kategorian jadanik %47 egiazko euskaldun daude, %28ren gehitzeko itxaropenarekin.
|
|
Baina ezberdintasunak ttipituz doaz bi multzo horien artean. Alabaina bi aldagaiak kurutzatuz agertzen diren multzoen ordena berdina da lehen
|
bi
ikasturteetan: herriko emazteak, herriko gizonak, emazte etorkinak eta gizon etorkinak.
|
|
Ikasturteak alderatuz, proportzio orokorra hori ez da den bezala agertzen1995 1996ean; ikasle gazteenetan, bai, etorkinak kasik 6 aldiz herrikoakbaino guttiago dira, 25 urtekoetan ere etorkinak herrikoen erdiak dira.Baina zaharretan ere herrikoak etorkinak baino doi bat gehiago dira. Egiaerran ikasturte horretan ikasle etorkinak herrikoen erdiak ziren eta desorekahori adinarte guztietan agertzen da.Aipatu proportzioa beste
|
bi
ikasturteetan egiaztatua da ikasleak gazteagoeta araberan etorkin gutiago, ikasleak zaharrago eta araberan etorkin gehiago.Bereziki 2002 ikasturtean, ikasle etorkinetan askoz gazte gutiago (100 ikasletan 16 dira) eta zahar gehiago(+ 12%) herrikoei konparatuz.Haatik 2008 proportzioa aldatu da: ikasle gazteenetan etorkinak%19 dira, 3 punduz emendatuz, baina ikasle zaharrenetan ere etorkinak 3punduz emendatu dira.
|
|
Ehun ikasle hartuz, 1995ean lanean ari ziren herritarrak etorkinen dobleak ziren (67 versus 33). Bainan beste
|
bi
ikasturteetan araberako ezberdintasuna guttituz doa: 2002an 60 versus 40 eta 2008an 56 versus 44.
|
|
Emaitza gordinen arabera nabari da ikasle guti lehen mailan gelditu direla (9), baina dozena bat ikasketarik gabe. Ikasketa maila gorago eta ikasle gehiago bada,
|
bi
ikasturteetan, herriko ikasleetan bai eta ere etorkinetan.
|
|
|
Bi
ikasturteak Deus ez Lehen maila BEPCBEP CAP Batxilergoa Unibertsitatea Beste batOrotara
|
|
Galdearen formulazioa aldatu da denborarekin: ikasturtean gurasoen hizkuntza gaitasuna neurtu nahi zen, aldiz beste
|
bi
ikasturteetan familia osoarena.
|
|
Beste
|
bi
ikasturteetako ikerketetan, familia euskalduna da aipatu 7 ahaideak euskaldunak direlarik, edo gutienez 7 ahaidetarik 6, bizilaguna barne bada. Familia erdalduna da aipatu ahaide guztiak erdaldunak direlarik.
|
|
|
Bi
ikasturteak
|
|
|
Bi
ikasturteetako ikasleak denak kontuan hartuz, herriko ikasleak etorkinak baino 93 gehiago dira, 797 eta 704 ikasle orotara. Baina herriko ikasleetan etorkinetan baino 75 guraso gutiago dira, 322 eta 397 guraso hurrenez hurren.
|
|
|
Bi
ikasturteak
|
|
|
Bi
ikasturteak kontuan hartuz, etorkinetan herrikoetan baino gehiago dira haurrak dituzten ikasleak: etorkinak 382, herrikoak 298 Aldiz herriko ikasleetan etorkinetan baino gehiago dira beren haurrak euskalduntzen dituzten gurasoak:
|
|
Lehen urrats batean aztertuko dugu zer ingurune aldaketa agertzen den ikasturte batetik bestera, jatorriaren araberako multzoetan eta orokorki. Bigarren urratsean bilduma bat eginen dugu,
|
bi
ikasturteak metatuz.
|
|
|
Bi
ikasturteak
|
|
Dirudi Euskal Herritik kanpo sortuak, diren ikasleak, mintzakide euskaldunekin ibiltzen direla, nolazbait familietako euskaltasun eskasa konpentsatzeko. Edo ere, behar bada, beren lagunartea, euskalduna baita euskararen ikastea deliberatzen dute., Hurrengo grafikoan
|
bi
ikasturteetako emaitzak beste molde batean ezarri, ditugu. Lagunarteak lau kategoriatan sailkatuak dira, hizkuntza giroaren arabera:
|
|
Lagunarteak lau kategoriatan sailkatuak dira, hizkuntza giroaren arabera: euskaldunik gabeko lagunarteak (1), euskaldun batzuk dituztenak (2), lagunarte erdi euskaldunak (3) eta lagunarte (kasik) osoki euskaldunak (4).,
|
Bi
ikasturteak bat bestearen sahetsean. Herriko ikasleak urdinez, etorkinak, gorriz.
|
|
Ikusten dugu lagunarteen perfilak konparagarriak direla
|
bi
ikasturteetan, euskaldun batzuk dauzkaten lagunarteak gehiengo handian direlarik. Ohargarri da ere 2008 lagunarteak aitzinagoko ikasturtekoak baino euskaldunago direla.
|
|
Euskal Herrian sortuak diren ikasleak (urdinez) ikasle etorkinak (gorriz), baino gehiago dira
|
bi
ikasturteetan: 2002 323 versus 256, 20082009an 437 versus 406 Ondorioz lagunarte erdaldunetan (1) ikasle etorkinak bi ikasturteetan gehiago dira ehunekotan:
|
|
Euskal Herrian sortuak diren ikasleak (urdinez) ikasle etorkinak (gorriz), baino gehiago dira bi ikasturteetan: 2002 323 versus 256, 20082009an 437 versus 406 Ondorioz lagunarte erdaldunetan (1) ikasle etorkinak
|
bi
ikasturteetan gehiago dira ehunekotan: 2002 %24 versus, %30, 2008 %11 versus %15 Bestalde 2002, bertako ikasle gehixago zabiltzan lagunarte erdi euskaldunetan (36 versus 32).
|
|
Orain
|
bi
ikasturteetako ikasle guztiak elkarretaturik aztertuko ditugu taula orokor batean eta araberako grafikoan.
|
|
|
Bi
ikasturteak
|
|
AEKko ikasleen lagunarteetan euskaraz ari direnak: nehor (1), batzuk (2), erdia (3), kasik denak (4),
|
bi
ikasturteetan eta zenbaki gordinetan.
|
|
|
Bi
ikasturteetako ikasleak biltzen baditugu, jatorria kontuan hartu gabe, hona nola banatzen diren lau lagunarte kategorietan:
|
|
|
Bi
ikasturteak
|
|
Lagunarteari buruzko galdearen jendetza 1422koa zen. Ikasle langileak 1056 dira, beraz
|
bi
ikasturte horietako ikasle guztien bi heren.
|
|
|
Bi
ikasturteetan bertako ikasleak etorkinak baino askoz gehiago dira.
|
|
|
Bi
ikasturteen arteko aldaketak neurtzeko, ikus ditzagun zein diren ikasturte bakoitzaren ezaugarriak.
|
|
Aipatu ditugun
|
bi
ikasturteetako emaitzak grafiko baten moldean agertzen dira. Ikasleen lankidegoak hiru edo lau kategoriatan sailkatuak dira euskararen ezagutzaren arabera.
|
|
Ikasleen lankidegoak hiru edo lau kategoriatan sailkatuak dira euskararen ezagutzaren arabera.
|
Bi
ikasturteak bata bestearen sahetsean dira. Herrikoak urdinez eta etorkinak gorriz.
|
|
Nabari da
|
bi
ikasturteen profilak ezberdinak direla. 2002 ikasturtean ez da lankidego osoki euskaldunik eta lankidego erdalduna da jendetsuena.
|
|
Taula honetan,
|
bi
ikasturteetako ikasleak metatzen ditugu, herrikoak eta etorkinak bereiziz. Argazki orokor bat badugu.
|
|
|
Bi
ikasturteak
|
|
|
Bi
ikasturteak elkarretaratuz, grafikoak herrikoen eta etorkinen arteko paralelismo osoa erakusten digu. Bi ikasle multzoentzat hizkuntza ingurumena gutxi gorabehera berdina da.
|
|
Motibazioen sailkapena arrakastaren arabera
|
bi
ikasturteetan
|
|
Motibazioen sailkapena arrakastaren arabera
|
bi
ikasturteetan
|
|
|
Bi
ikasturteak
|
|
Motibazioak banaka
|
bi
ikasturteak konparatuz
|
|
|
Bi
ikasturteak konparatuz ikuspegi diakroniko baten hastapena izanen dugu. Motibazioen banan banako azterketa egiten dugu, motibazio bakoitzaren aldeko hautuak fitxen kopuru osoari konparatuz.
|
|
Banan banako analisian motibazio bakoitzaren arrakasta urteka neurtu dugu ikasleen kopuruari begira. Orain
|
bi
ikasturteetako emaitzak bildukoditugu, motibazio bakoitzaren indar erlatiboa neurtzeko eta motibazioen ordena adierazteko.
|
|
AEKko ikasleen motibazioen sailkapena
|
bi
ikasturteetan
|
|
Motibazioen arrakasta jatorriaren arabera
|
bi
ikasturteetan(%)
|
|
Hona zein diren euskara ikasteko motibazioen indar erlatiboak,
|
bi
ikasturteetako ikasle guztiak kontuan hartuz: herriko ikasleak (H), etorkinak (E), ikasle oro (O).
|
|
|
Bi
ikasturtetan, 2002 eta 2008, hizkuntza giroa aztertu da ikasleen lagunarteetan eta languneetan. Bi kasuetan kide euskaldunak guti dira:
|
|
« Nehork» eta« batzuk» kategoriak gehitzen baditugu orokorki lankideekin ikasleen %82ra heltzen gara eta lagunekin %76ra, 6 punduren ezberdintasunarekin. Orain lankideen erdiak edo gehiago dituzten ikasleak kontatzen baditugu, ba ote da hobekuntzarik
|
bi
ikasturteen artean. Ikasle etorkinetan bai, %15tetik %20ra goratu dira eta denbora berean langune osoki erdaldunak %56tik %37ra beheratu.
|
|
1995 ikasleen gurasoak, urte berean egin den inkestako jendetza baino askoz euskaldunago zirela (%50 versus %36), 14 punduren aldearekin. Beste
|
bi
ikasturteetan, familia osoa aztertu zen, lagunarteekin, eta lan giroekin batera. Eta halere ahaideak beren adineko herritarrak baino askoz euskaldunago ziren:
|
|
Alabaina beren lagunak adin bereko harritarrak baino euskaldunago ziren 10 punduren aldearekin, lankideak ere euskaldunago baina pundu baten aldearekin soilik. Baina
|
bi
ikasturte hauetan ikasleen ahaideak beren lagunak eta lankideak baino askoz euskaldunago dira orokorki. Egia da beraz herriko ikasleentzat.
|
|
Eta lehenik AEKko ikasleek nola transmititzen dute euskara beren haurrei. Galderak baziren gai honi buruz
|
bi
ikasturtetan. 2002 guraso diren ikasleak %57 etorkinetan eta %37 bertakoetan.
|
|
testuingurua, definizioa, helburuak, dimentsioak, funtzioak, metodoak, ebaluazio motak eta ereduak.
|
Bi
ikasturte eman zuen lan taldeak marko teorikoa osatzen. Bestalde, EFQM inguruan ikastolak hasiakziren Euskalit fundazioaren bidez prestakuntza jasotzen.
|
|
Hasierako emaitza haien ostean, Proposamen praktikoa deiturikoa egin zuen lan taldeak, eta gerora(
|
bi
ikasturte beranduago) Ebaluazio gunearen zirriborroa osatu zuen..
|
|
Aisiola, azkenik, ikastolen begirale eskola da.
|
BIEk
ikasturtean martxan jarri zuen. Ikastaroa amaitzean, Eusko Jaurlaritzako Kultura Sailak emandako haur eta gazteen aisialdirako begirale nahiz zuzendari titulu ofizialak jasotzen ditu ikasleak.
|
|
Erasmus ez da soilik atzerrian ikastea. Duela
|
bi
ikasturtetik, unibertsitateko ikasleen artean arrakasta handiena duen Europako mugikortasun programak atzerriko enpresetan, erakundeetan edo prestakuntza zentroetan lan praktikak egitera bultzatzen ditu ikasleak. Ikasketa programaren osagarri praktiko bikaina da, eta unibertsitateen aintzatespen akademikoa du.
|
|
Bestalde, irakasle izan nahi duten zenbait izangairi eskatzen zaien goi mailako hezkuntzako prestakuntza ziurtagiri akademiko pertsonal baten bidez egiazta daiteke. Ziurtagiri horretan, gutxienez 24 kreditu (edo
|
bi
ikasturte) gainditu dituela adieraziko da, irakatsi nahi den irakasgaiarekin zerikusia duten gaiei dagokienez. Hori ziurtatzeko beste bide bat irakasgaiaren inguruan irakasleak prestatzeko jarduerak egitea izan daiteke, gutxienez 24 kreditukoak.
|
|
Oro har, unibertsitate titulu jakin bati edo jakintza arlo bereko beste bati dagokio; kasu horretan, irakasgaiaren curriculuma emateko egokia den goi mailako hezkuntzako irakaskuntza edo prestakuntza esperientzia jakin bat ere ziurtatu behar da. Irakaskuntzako esperientzia egiaztatzea Gutxienez
|
bi
ikasturte osotan aukeratu duten irakasgaia eman dutela ziurtatu behar dute. Ikastetxe pribatu batean irakasle gisa sartzeko hautagaiek, beren titulazioagatik aldez aurreko irakaskuntza esperientzia egiaztatu behar badute, DBHko edo Batxilergoko ikastetxe publiko edo pribatuetan, bi ikasturte oso edo 12 hilabete egin dituztela egiaztatu dute.
|
|
Irakaskuntzako esperientzia egiaztatzea Gutxienez bi ikasturte osotan aukeratu duten irakasgaia eman dutela ziurtatu behar dute. Ikastetxe pribatu batean irakasle gisa sartzeko hautagaiek, beren titulazioagatik aldez aurreko irakaskuntza esperientzia egiaztatu behar badute, DBHko edo Batxilergoko ikastetxe publiko edo pribatuetan,
|
bi
ikasturte oso edo 12 hilabete egin dituztela egiaztatu dute. Bestalde, irakasle izan nahi duten zenbait izangairi eskatzen zaien goi mailako hezkuntzako prestakuntza ziurtagiri akademiko pertsonal baten bidez egiazta daiteke.
|
|
Durangon batxilerreko lehen
|
bi
ikasturteak bete ondoren, 1944an, Xabierrera eraman ninduten jesuitek, han egiten baitziren batxilerreko beste lau ikasturteak.
|
|
adituen formazio teoriko praktikoa eta arituen testigantzen bidezko formazioa eskainiko ditu, elkarren osagarri, 2010eko urritik 2011ko ekaina arte. Aurreko
|
bi
ikasturteetan bezala, arlo bietan izango dira irakasle ezagunak. Matrikulazio epea irailaren 30era arte dago zabalik.
|
|
Aurreko
|
bi
ikasturteetako ikuspegi berarekin eta antzeko asmoekin osatu du batzorde pedagogikoak ikasturte berriko programazioa, Julen Arexolaleiba Euskal Kulturaren Transmisioa aditu tituluaren koordinatzaileak azaldu duenez. Aurrekoak bezala, euskal kulturgintzari buruzko ezagutza corpus batean bildu eta bilketa hori transmititzea izango du xede nagusi ikasturte berriak ere, eta, horrekin batera, azken hamarkadetan sortzaileek izandako kezka, ikuspegi, zailtasun, apustu eta esperientziak belaunaldi berri bati ezagutaraztea.
|
|
Xabier Montoia, Niko Etxart, Jose Angel Irigarai, Andoni Egaña, Imanol Lazkano, Ramon Saizarbitoria, Kirmen Uribe, JosAnton Artze, Antton Luku, Aizpea Goenaga eta Jose Mari Agirretxe Porrotx izango dira ikasturte berriko arituen artean. Horietako batzuk aurreko
|
bi
ikasturteetako batean izanak dira. Aurreko ikasturteetan, Maialen Lujanbio, Itxaro Borda, Xabier Lete, Fermin Muguruza, Ruper Ordorika eta Juan Carlos Perez ere izan dira, besteak beste, aritu.
|
|
Aurreko
|
bi
ikasturteetan hasitako norabidean aurrera egingo du 2010 ikasturtean Mondragon Unibertsitateko Huhezi fakultateak antolatutako Euskal Kulturgintzaren Transmisioa aditu tituluak: adituen formazio teoriko praktikoa eta arituen testigantzen bidezko formazioa eskainiko ditu, elkarren osagarri, 2010eko urritik 2011ko ekaina arte.
|
2011
|
|
Sindikatuetako ordezkari eta irakasleez gain, guraso eta adin guztietako ikasleak zeuden bertan, baita EHUko Irakasle Eskolakoak ere. Nagore Martinez ikaslearen ustez, «bidegabekeria» dira azken
|
bi
ikasturteetako murrizketak. «Nahi badute, zuzentzeko aukera dute oraindik, aurrekontuak onartu aurretik».Testuinguru politiko berriaren ondorioz egungo aurrekontua beste modu batean antolatzeko aukerari buruz ere hitz egin zuten manifestazioetako zenbait parte hartzailek.
|
|
Gaur egun herriko hezkuntza publikoan dagoen leku faltari irtenbidea ematea da lanen helburua. Duela
|
bi
ikasturte, Xabier Munibe Haur Eskolako matrikulazioak gainezka egin zuen aurrenengo aldiz, eta garai hartan hasi zen Udala eraikina handitu ala[...]
|
|
Duela
|
bi
ikasturte, Xabier Munibe Haur Eskolako matrikulazioak gainezka egin zuen aurrenengo aldiz, eta garai hartan hasi zen Udala eraikina handitu ala ez aztertzen.
|
|
Sei ikasturte hartzen ditu, eta, normalki, sei urtetik hamabi urtera egiten dira. Sei ikasturte horiek
|
bi
ikasturteko ziklotan antolatzen dira, eta esparrutan daude antolatuta.
|
|
Batxilergoa.
|
Bi
ikasturte hartzen ditu, eta hiru modalitate ditu. Modalitate horiek malgutasunez antolatzen dira zenbait bidetan, eta ikasleek libreki hautatutako modalitate ikasgaiek eta hautazko ikasgaiek zehazten dute bide hori.
|
|
Aipatutako irakasleak 1982 urtean ematen hasi ziren Euskara Zientifiko irakasgaia Zientzia Fakultatean. Premia larriko neurrien txostenak aurreikusitakoa baino
|
bi
ikasturte beranduago.
|
|
Lan eta Gizarte Segurantza Sailak, Hizkuntza Politikarako Idazkaritzak (Kultura Sailak) eta UPV/EHUren Euskara Errektoreordetzak graduatu euskaldunak prestatzeko
|
bi
ikasturtetan (1990/ 91/ 92) deialdi berezitua kaleratu zuten. Beka horiek UPV/EHUren euskararen normalizaziorako lehen plangintzaren parte izan ziren.
|
|
Zernahi gisaz, 1990eko plangintzaren testuinguruan sortutako beken iraupena oso laburra izan zen.
|
Bi
ikasturtetan baino ez ziren eman, besteak beste, zenbait «kudeaketa arazo» sortu zirelako. Izan ere, Zientzia Fakultateko Euskara Batzordeak txosten bidez Euskara Errektoreordetzari eta Eusko Jaurlaritzari beken esleipenaren gaineko bere kexua helarazi zien.
|
|
Erabiltzen zuten liburua Xabier Peñak prestatu eta Coca Colak babestutako euskara ikasteko metodo bat zen. Euskerazaleak elkarteak
|
bi
ikasturtetan antolatu zituen euskara ikastaroak unibertsitatean, gero «ordutegi arazoengatik» (Kortabarria, 1998) bertan behera geratu ziren.
|