Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 19

2013
‎Datu jasotze hori EAEko ikastetxe guztietan egin izanak ate berriak zabaldu dizkio ikerlanari: neurri aldetik erabat ohiz kanpoko zabalera eta sendotasun handia duen datu multzoa lortzea ahalbidetu du, aipatutako bi ikasmailetako ia ikasle guztien datuak jaso baitira bide horretatik. Labur esanik, 35.820 ikasleren datuak jaso eta aztertu dira guztira, 18.636 ikasle LMH4n eta 17.184 gazte DBH2n, era honetako ikerketetan erabat ohiz kanpokoak diren kopuruak, bistan da.
‎Norabide horretan doa hainbat ikerlarik eginiko ekarpena. Eskola giroko ikasleen hizkuntza erabileraren fenomenoa ulertzeko eta ezagutzeko bidean urrats garrantzitsua da EAEko bi ikasmailatako ikasle
‎Esate baterako, aipatutako lanean eginiko analisietatik abiatuta, azterketa arakatzaileak egin izan ditugu ikasleak irakastereduka bereizita, eta berariazko arreta jarriz euskararen eskola bidezko jabekuntzarako aukera hoberenak dituzten ereduko ikasleengan. Norabide horretan landu genituen bi ikasmailetarako azterketa arakatzaileak txostenak (Soziolinguistika Klusterra 2012b eta 2012c).
‎9 Kontuan hartu behar da, beti ere, 2011 urtean eginikoa ez dela ikerketa longitudinala, eta urte berean aztertutako bi ikasmailetako ikasleek unibertso desberdinak osatzen dituztela. Aurrerantzean baieztatu beharreko joera moduan hartu behar dira beraz, ezinbestean, 2011ko datuetan neurtutako ikasmailen arteko aldeak.
‎ikasleen eskolako hizkuntza erabilera. Izan ere, Arrue ikerketan, lehen aldiz EAEko bi ikasmailetako ikasle guztien erabilera datuak jaso dira: 9 urteko (LMH4) eta 13 urteko (DBH2) ikasleenak.
2018
‎Azken txostenak berri itxaropentsua eman digu euskarak duen bilakaeraz: " epealdian, ikasleen eskolako euskarazko erabileren joera orokorra goranzkoa izan da, bi ikasmailetan. Eskolako erabilera orokorrak, LH4n 3,0 puntu egin du gora eta DBH2n 2,4".
‎Eremu horretan, lehen hizkuntza euskara soilik edo gaztelaniarekin batera duten ikasleen proportzioa gorantz doa LH4ko ikasleengan. Joera horrekin bat, ikasleen etxeko erabileran ere hazkundea dago, bi ikasmailetan.
‎Eskolako hizkuntza baldintzetan ere badago zenbait zantzu positibo: D hizkuntza ereduko ikasleen proportzioa hedatu da bi ikasmailetan, 2011tik 2015era bitartean. Bestetik, irakasleen arteko hizkuntza erabilera LH4n berdin mantentzen bada ere, DBH2n gorantz doa.
‎Bigarren fasean, masterreko ikasketak bereziak diren aitzakian eta pertzepzio hori lagun, horietan matrikulatzeko prezio publikoak garestitu egingo lirateke. Azkenik, etortzeko dagoen hirugarren eta azken zorigaiztoko fase batean, gobernuak berrezarri egingo luke" 3+ 2" sistema, baina mantendu egingo lituzke Masterreko prezio publiko garestituak bi ikasmailetan, ikasleen poltsikoa kaltetuz.
2020
‎... nabarmena dela lau urte hauetan ingelesezko jarduerek lekua irabazi dutela bi ikasmailetako ikasleen aisialdiko ekimen mota guztietan, hala nola eskolaz kanpoko ekintzetan, klase partikularretan eta udaleku eta kanpalekutan; baita hedabide eta kultura kontsumoko mota guztietan ere... (Mart� nez de Luna eta Suberbiola, 2017:
‎Nabarmenduko genuke hizkuntzen begikotasunaren inguruan jasotako datuek adierazten dutela euskararen prestigioaren edo harekiko atxikimenduaren jaitsiera moduko bat, batez ereingelesaren eta gaztelaniaren aldean. Euskarari eta ingelesari dizkieten begikotasunei buruz aitortu dutena alderatuz, bi ikasmailetan joera argi bat ikusten da: euskararen begikotasunean beheranzko joera.
‎Eskolaz kanpoko jarduera antolatuetako euskarazko ordu kopurua positiboki lotzen zaio eskolako erabilera orokorrari bi ikasmailetan, baina nabarmenago DBH2n.
2021
‎Lau erabilera motak eta bi ikasmailak kontuan hartu eta 2017ko datuak baxuagoak dira 2011koak baino. Salbuespen bakarra dago:
2023
‎– Etxean beti edo gehienetan euskaraz egiten duten ikasleen artean eskolako erabilera% 90tik gorakoa da bi ikasmailetako ikasleen artean.
‎Etxean beti euskaraz edo euskaraz gaztelaniaz baino gehiago egiten duten ikasleen artean eskolako erabilera% 90tik gorakoa da bi ikasmailetako ikasleen artean. Bi hizkuntzetan berdin egiten duten ikasleen kasuan asko jaisten da euskararen eskolako erabilera.
‎– Etxean beti edo gehienetan gaztelaniaz aritzen direnen artean, bi ikasmailetako haurrek egiten dute gutxien euskaraz lagunekin kalean.
‎15 Balioen esleipen horren arabera kalkulatu dira bi ikasmailatako erabilera orokorrak. Erabilera orokorraren kalkulua egiteko erabilitako irizpidea, aurrez ARRUE ikerketan erabilitako berbera da.
‎Balioen esleipen horren arabera kalkulatu dira bi ikasmailatako erabilera orokorrak, eta ondorengo grafikoan ikus daiteke kalkuluaren emaitza.
‎– Musika esparruko euskararen erabilera nabarmen jaisten da aurreko jardueretan egiten denarekin alderatuta, bi ikasmailatako ikasleen artean (LH4: % 50,1; LH6:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia