Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2004
‎Proiektu hori, azkenean onartzen bada, 16 urte beteta egongo da gidatzeko, eta 18 urte, baimenaren titularrak soilik diren bidaiariak garraiatzeko. Bestalde, Anesdor enpresak Trafikoko agintarien aurrean azpimarratu du beharrezkoa dela IATen bidez motoen eta ziklomotorren trukaketen aurka borrokatzea, kaskoa erabiltzeko kanpainak areagotzea, publizitateari buruzko kode deontologiko sektoriala egitea eta bi gurpileko ibilgailuentzat Prever plana ezartzea.
2006
‎Motoziklistaren gorputzak oztopoaren kontra talka egiten duenean, salbamendu koltxoia bien artean jarri da, bere funtzioa betez. Funtsezko elementua da bi gurpileko ibilgailuen erabiltzaileen segurtasuna areagotzeko Real Automóvil Club de Catalunya-n (RACC) egindako talka proba batzuek segurtasun gailuaren eraginkortasuna frogatu dute. RACCek airbagarekin eta gabe talka probak egin ditu babes efektua zehazteko eta baloratzeko.
‎RACCek airbagarekin eta gabe talka probak egin ditu babes efektua zehazteko eta baloratzeko. Emaitzen arabera, airbag a motozikletetan sartzea funtsezkoa izan daiteke bi gurpileko ibilgailuen erabiltzaileen segurtasuna areagotzeko. Airbag a duen proba Talkaren unean, airbagak dummy aren burua eta gorputzaren goiko aldea modu eraginkorrean atxikitzen ditu, eta, hala, gorputzeko atal horiek ibilgailuarekin zuzenean ukitzea saihesten edo murrizten da.
2007
‎Enpresa hori Kataluniako Gobernuak sortu zuen 1990ean. Landa lana bi gurpileko ibilgailuen zirkulazioan ohikoenak diren jarrerak eta jokaerak bideoan grabatuz egin zen, ibilgailu edo ganbera finkoetatik. Arreta berezia jarri zen Bartzelonako hiriguneko bidegurutzeetan eta ezbehar gehien izaten ziren lekuetan.
‎Egoera larriagotu egiten da kamioiak eta autoak ikuspen puntu hilak dituztenak behar adina ispilu ez duten sistemen bidez. Gizalegerik gabeko jokaerak: zenbait kasutan, bi gurpileko ibilgailuek, ziklomotorrek bereziki, oinezko gisa jokatzea erabakitzen dute. Norabide aldaketa onartezinak egiten dituzte, espaloian edo bus erreian barna ibiltzen dira eta ibilgailuendako beste arau batzuk saltatzen dira, haiek eta gainerako erabiltzaileak arriskuan jarriz.
‎Norabide aldaketa onartezinak egiten dituzte, espaloian edo bus erreian barna ibiltzen dira eta ibilgailuendako beste arau batzuk saltatzen dira, haiek eta gainerako erabiltzaileak arriskuan jarriz. Biktimak Bartzelona da motor gehien dituen Europako hiria, 142 mila biztanleko; Erroman, berriz, 90 2004an erregistratutako 10.695 zirkulazio istripuetatik, 5.990etan (%65ek) bi gurpileko ibilgailuak zeuden tartean. Azterlaneko datu estatistikoei dagokienez, hauek dira zifrarik interesgarrienak:
‎Datu horiek lortzeko, A edo A motako baimena zuten 2.767 motorzalek eragindako istripuak aztertu zituen Behatokiak. Aurten, bi gurpileko ibilgailuen ezbehar kopuruak gora egin du. Urtarriletik uztailera bitartean, 244 pertsona hil ziren, aurreko urteko aldi berean baino 53 gehiago (%28 gehiago).
‎Goranzko joera hori mantendu egin da gaur egun arte; beraz, 2007ko urtarriletik azarora bitartean, errepidean hildako motoziklisten kopurua 2006ko aldi berekoa baino %31, 6 handiagoa da. Bi gurpileko ibilgailuetan koska hori murrizteko, Barne Ministerioak Bide Segurtasuneko Plan bat diseinatu du, hurrengo lau urteetan abian jarriko diren 36 neurritan egituratua. Baina horietatik 19 berehala aplikatuko dira 2008an.
2008
‎Konpainia gutxik ziurtatzen dituzte" arrisku handiko" kolektibo horren bi gurpileko ibilgailuak, eta oso garesti egiten dute.
‎Aldaketak legedian, pizgarria? Gaztetxoenek, 14 urtekoek, gainera, beste pizgarri bat eta" aitzakia ezin hobea" dute aurten, gurasoei hurrengo oporretan hura erabiltzeko bi gurpileko ibilgailua eskatzeko edo, gutxienez, ziklomotorra gidatzeko lizentzia eskuratzeko. Izan ere, presarik izan ezean, beste urtebetez itxaron dute; izan ere, datorren irailaren 1etik aurrera, urtarrilean onartu eta Gidarien Erregelamendu Orokorra aldatzen duen Errege Dekretuaren arabera, hura eskuratzeko behar den gutxieneko adina 15 urtera handituko da.
‎Legeria berriak dakarren beste berritasun bat bidaiariak garraiatzea da, gidariak adin nagusitasuna lortu arte (gaur egun, 16 urterekin baimentzen da). Motozikletei dagokienez, Gobernuaren neurri sortak, bi gurpileko ibilgailuen ezbehar kopuru handia eragozteko ahaleginean, A2 izeneko motoak gidatzeko baimen berri bat sortzen du, egungo A1 baimenen (125 cc-rainoko motoak gidatzeko ahalmena ematen duena) eta A baimenaren (edozein zilindroko motozikletak erabiltzeko aukera ematen duena) artean. A2 lizentzia berria Europako zuzentarau batetik sortu zen.
‎Hala ere, ez dirudi horrek bi gurpilen merkatua suspertzen duenik, azken egunetan jasaten ari den moteltzea kontuan hartuta. Eskaintza mugatua eta garestia Bi gurpileko ibilgailua aseguratzeko orduan, erabiltzaileek aukera gutxi izaten dituzte eta kostu handia izaten dute. Hori da RACCek joan den urtean argitaratu zuen azterlanaren ondorioa, martxoan eta apirilean Espainiako aseguru merkatuaren %50, 43 ordezkatzen duten zortzi konpainiaren eskaintza aztertu ondoren:
2009
‎Ildo horretatik, beste baldintza baztertzaile bat da erosleak motor berria erostearen truke motorra uztea. Horrek esan nahi du bi gurpileko ibilgailu baten jabe izan behar duela eta, dirulaguntzen onuradun izateko, Espainian matrikulatutako ziklomotor edo motozikleta bati behin betiko baja eman behar diola, baimendutako zentroak emandako ingurumen tratamenduaren ziurtagiriaren bidez. Laguntza horiek eskuratzeko, erosleak moto bat eman behar du, motor berriaren truke desegiteko. Baina, noiz da ibilgailua desegiteko bezain zaharra?
2010
‎Moto konponketa baten batez besteko zenbatekoa 1.140 eurokoa da, eta ohiko turismo batena, berriz, 1.000 eurokoa. Horrek esan nahi du bi gurpileko ibilgailuak %14 garestitu direla, Audatex Españak egindako azterketa baten arabera, 63 markako mila modelo baino gehiagoren 4,2 milioi balorazio aztertu ondoren. Motozikleta konponketen %54 600 eurotik gorakoa da, batez beste, eta autoen kasuan, %41era jaisten da ehuneko hori.
2011
‎Gainera, hitzarmen bat sinatu da bost izarreko bost hotelekin. Horiek kargatzeko estazioak izango dituzte, bezeroei bi gurpileko ibilgailu elektrikoak alokatzeko. Gipuzkoako Ataun, Ordizia, Beasain eta Lazkaoko bizilagunek Sarecar proiektuaz gozatzen dute, ibilgailu elektrikoen car sharing sistema publikoa.
‎Hiri arteko garraio publikoari lotutako aldirietako doako disuasio aparkalekuak eraikitzeko aukera sartzen da, baita metropoli areetako udalerrietako aldirietako trenbide estazio guztietan nahitaezkoak direnak ere. Bi gurpileko ibilgailuetarako ere etiketatze sistema ezartzeko aukera ere aztertu da; izan ere, Bartzelonan eta Bartzelonan, motorrek sortzen dute nitrogeno oxidoaren (NOx) emisioen %10, 3.
2012
‎Zurezko bizikletek zaharkituta dirudite, bi gurpileko ibilgailu honen lehen aldiek berezko dutena. Errealitatetik oso urrun:
2018
‎Askoz sarriagotan leherrarazi zituen Mirenek edalontziak pareten kontra, bi gurpileko ibilgailuak zorura irauli baino.
2021
‎2018an sortu bi langileko enpresa, Angeluko Arkinova gunean plantatua. " Xubaka" bi gurpileko ibilgailu elektrikoa ekoizten ari da,
2022
‎Autobide eta autobia zirkularrean, betiere eskuineko erreitik. Arreta jarri bi gurpileko ibilgailuei eta oinezkoei, ez baitira hain ikusgarriak lainoarekin. Haizearekin gidatzea Haizearen norabidea eta indarra ezagutzen jakitea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia