2004
|
|
Proiektu hori, azkenean onartzen bada, 16 urte beteta egongo da gidatzeko, eta 18 urte, baimenaren titularrak soilik diren bidaiariak garraiatzeko. Bestalde, Anesdor enpresak Trafikoko agintarien aurrean azpimarratu du beharrezkoa dela IATen bidez motoen eta ziklomotorren trukaketen aurka borrokatzea, kaskoa erabiltzeko kanpainak areagotzea, publizitateari buruzko kode deontologiko sektoriala egitea eta
|
bi
gurpileko ibilgailuentzat Prever plana ezartzea.
|
2006
|
|
Motoziklistaren gorputzak oztopoaren kontra talka egiten duenean, salbamendu koltxoia bien artean jarri da, bere funtzioa betez. Funtsezko elementua da
|
bi
gurpileko ibilgailuen erabiltzaileen segurtasuna areagotzeko Real Automóvil Club de Catalunya-n (RACC) egindako talka proba batzuek segurtasun gailuaren eraginkortasuna frogatu dute. RACCek airbagarekin eta gabe talka probak egin ditu babes efektua zehazteko eta baloratzeko.
|
|
RACCek airbagarekin eta gabe talka probak egin ditu babes efektua zehazteko eta baloratzeko. Emaitzen arabera, airbag a motozikletetan sartzea funtsezkoa izan daiteke
|
bi
gurpileko ibilgailuen erabiltzaileen segurtasuna areagotzeko. Airbag a duen proba Talkaren unean, airbagak dummy aren burua eta gorputzaren goiko aldea modu eraginkorrean atxikitzen ditu, eta, hala, gorputzeko atal horiek ibilgailuarekin zuzenean ukitzea saihesten edo murrizten da.
|
2007
|
|
Enpresa hori Kataluniako Gobernuak sortu zuen 1990ean. Landa lana
|
bi
gurpileko ibilgailuen zirkulazioan ohikoenak diren jarrerak eta jokaerak bideoan grabatuz egin zen, ibilgailu edo ganbera finkoetatik. Arreta berezia jarri zen Bartzelonako hiriguneko bidegurutzeetan eta ezbehar gehien izaten ziren lekuetan.
|
|
Egoera larriagotu egiten da kamioiak eta autoak ikuspen puntu hilak dituztenak behar adina ispilu ez duten sistemen bidez. Gizalegerik gabeko jokaerak: zenbait kasutan,
|
bi
gurpileko ibilgailuek, ziklomotorrek bereziki, oinezko gisa jokatzea erabakitzen dute. Norabide aldaketa onartezinak egiten dituzte, espaloian edo bus erreian barna ibiltzen dira eta ibilgailuendako beste arau batzuk saltatzen dira, haiek eta gainerako erabiltzaileak arriskuan jarriz.
|
|
Norabide aldaketa onartezinak egiten dituzte, espaloian edo bus erreian barna ibiltzen dira eta ibilgailuendako beste arau batzuk saltatzen dira, haiek eta gainerako erabiltzaileak arriskuan jarriz. Biktimak Bartzelona da motor gehien dituen Europako hiria, 142 mila biztanleko; Erroman, berriz, 90 2004an erregistratutako 10.695 zirkulazio istripuetatik, 5.990etan (%65ek)
|
bi
gurpileko ibilgailuak zeuden tartean. Azterlaneko datu estatistikoei dagokienez, hauek dira zifrarik interesgarrienak:
|
|
Datu horiek lortzeko, A edo A motako baimena zuten 2.767 motorzalek eragindako istripuak aztertu zituen Behatokiak. Aurten,
|
bi
gurpileko ibilgailuen ezbehar kopuruak gora egin du. Urtarriletik uztailera bitartean, 244 pertsona hil ziren, aurreko urteko aldi berean baino 53 gehiago (%28 gehiago).
|
|
Goranzko joera hori mantendu egin da gaur egun arte; beraz, 2007ko urtarriletik azarora bitartean, errepidean hildako motoziklisten kopurua 2006ko aldi berekoa baino %31, 6 handiagoa da.
|
Bi
gurpileko ibilgailuetan koska hori murrizteko, Barne Ministerioak Bide Segurtasuneko Plan bat diseinatu du, hurrengo lau urteetan abian jarriko diren 36 neurritan egituratua. Baina horietatik 19 berehala aplikatuko dira 2008an.
|
2008
|
|
Konpainia gutxik ziurtatzen dituzte" arrisku handiko" kolektibo horren
|
bi
gurpileko ibilgailuak, eta oso garesti egiten dute.
|
|
Aldaketak legedian, pizgarria? Gaztetxoenek, 14 urtekoek, gainera, beste pizgarri bat eta" aitzakia ezin hobea" dute aurten, gurasoei hurrengo oporretan hura erabiltzeko
|
bi
gurpileko ibilgailua eskatzeko edo, gutxienez, ziklomotorra gidatzeko lizentzia eskuratzeko. Izan ere, presarik izan ezean, beste urtebetez itxaron dute; izan ere, datorren irailaren 1etik aurrera, urtarrilean onartu eta Gidarien Erregelamendu Orokorra aldatzen duen Errege Dekretuaren arabera, hura eskuratzeko behar den gutxieneko adina 15 urtera handituko da.
|
|
Legeria berriak dakarren beste berritasun bat bidaiariak garraiatzea da, gidariak adin nagusitasuna lortu arte (gaur egun, 16 urterekin baimentzen da). Motozikletei dagokienez, Gobernuaren neurri sortak,
|
bi
gurpileko ibilgailuen ezbehar kopuru handia eragozteko ahaleginean, A2 izeneko motoak gidatzeko baimen berri bat sortzen du, egungo A1 baimenen (125 cc-rainoko motoak gidatzeko ahalmena ematen duena) eta A baimenaren (edozein zilindroko motozikletak erabiltzeko aukera ematen duena) artean. A2 lizentzia berria Europako zuzentarau batetik sortu zen.
|
|
Hala ere, ez dirudi horrek bi gurpilen merkatua suspertzen duenik, azken egunetan jasaten ari den moteltzea kontuan hartuta. Eskaintza mugatua eta garestia
|
Bi
gurpileko ibilgailua aseguratzeko orduan, erabiltzaileek aukera gutxi izaten dituzte eta kostu handia izaten dute. Hori da RACCek joan den urtean argitaratu zuen azterlanaren ondorioa, martxoan eta apirilean Espainiako aseguru merkatuaren %50, 43 ordezkatzen duten zortzi konpainiaren eskaintza aztertu ondoren:
|
2009
|
|
Ildo horretatik, beste baldintza baztertzaile bat da erosleak motor berria erostearen truke motorra uztea. Horrek esan nahi du
|
bi
gurpileko ibilgailu baten jabe izan behar duela eta, dirulaguntzen onuradun izateko, Espainian matrikulatutako ziklomotor edo motozikleta bati behin betiko baja eman behar diola, baimendutako zentroak emandako ingurumen tratamenduaren ziurtagiriaren bidez. Laguntza horiek eskuratzeko, erosleak moto bat eman behar du, motor berriaren truke desegiteko. Baina, noiz da ibilgailua desegiteko bezain zaharra?
|
2010
|
|
Moto konponketa baten batez besteko zenbatekoa 1.140 eurokoa da, eta ohiko turismo batena, berriz, 1.000 eurokoa. Horrek esan nahi du
|
bi
gurpileko ibilgailuak %14 garestitu direla, Audatex Españak egindako azterketa baten arabera, 63 markako mila modelo baino gehiagoren 4,2 milioi balorazio aztertu ondoren. Motozikleta konponketen %54 600 eurotik gorakoa da, batez beste, eta autoen kasuan, %41era jaisten da ehuneko hori.
|
2011
|
|
Gainera, hitzarmen bat sinatu da bost izarreko bost hotelekin. Horiek kargatzeko estazioak izango dituzte, bezeroei
|
bi
gurpileko ibilgailu elektrikoak alokatzeko. Gipuzkoako Ataun, Ordizia, Beasain eta Lazkaoko bizilagunek Sarecar proiektuaz gozatzen dute, ibilgailu elektrikoen car sharing sistema publikoa.
|
|
Hiri arteko garraio publikoari lotutako aldirietako doako disuasio aparkalekuak eraikitzeko aukera sartzen da, baita metropoli areetako udalerrietako aldirietako trenbide estazio guztietan nahitaezkoak direnak ere.
|
Bi
gurpileko ibilgailuetarako ere etiketatze sistema ezartzeko aukera ere aztertu da; izan ere, Bartzelonan eta Bartzelonan, motorrek sortzen dute nitrogeno oxidoaren (NOx) emisioen %10, 3.
|
2012
|
|
Zurezko bizikletek zaharkituta dirudite,
|
bi
gurpileko ibilgailu honen lehen aldiek berezko dutena. Errealitatetik oso urrun:
|
2018
|
|
Askoz sarriagotan leherrarazi zituen Mirenek edalontziak pareten kontra,
|
bi
gurpileko ibilgailuak zorura irauli baino.
|
2021
|
|
2018an sortu bi langileko enpresa, Angeluko Arkinova gunean plantatua. " Xubaka"
|
bi
gurpileko ibilgailu elektrikoa ekoizten ari da,
|
2022
|
|
Autobide eta autobia zirkularrean, betiere eskuineko erreitik. Arreta jarri
|
bi
gurpileko ibilgailuei eta oinezkoei, ez baitira hain ikusgarriak lainoarekin. Haizearekin gidatzea Haizearen norabidea eta indarra ezagutzen jakitea.
|