2009
|
|
Heritarren segurtasuna eta segurtasunik eza, azken hilabeteotan, gizarte eta politika alorretako lehen gai bihurtu da Donostian, eta horrek bere ondorioak ekarri ditu Gipuzkoako lurralde osoan ere. Segurtasunik ezaren erantzuleen artean, atzerritarrak ageri dira beti, eta, atzerritarren artean,
|
bi
gizarte talde nahiko zehaztu nabarmentzen dira: laguntzailerik gabeko adingabeak eta magrebtarrak.
|
2013
|
|
1) alde batetik, aurreko bi ereduek zenbait ezaugarri ezberdin (kontraesanezkoak ere?) arabera definituz gain, euskal komunitatean bi populazio mota edo gizarte talde ezberdinak (eta kontrakoak ere?) sortzeko eta definitzeko ere baliagarriak izan direlako; 2) bestalde, dagoen egoera zatitua gainditu beharra dagoela esaten delako ere, lortu nahi bada Euskara izatea euskal komunitate guztiaren osagai positiboa, aktiboki positiboa, eta hori lortzeko proposatzen zaigu Framing Berriaren beharra. Guzti hau nekeza gerta badaiteke ere
|
bi
gizarte taldeentzat, arrazoi ezberdinengatik, zenbait aldaketa egitea suposatzen duelako bakoitzarentzako, beharrezkoa ikusten da; iruditzen zait bereziki nekeza izan daitekeela Framing Aldarrikatzailearen taldekoentzat, euskaltzaleentzat, hauek izan direlako protagonista nagusiak orain arte, eta egunean ere, euskararen alde aktiboki egin dutenak, askotan egoera eta modu nekeAberatsa izateaz gain... euskalkomunitatean bi populazio mota edo gizarte talde ezberdinak sortzeko eta definitzeko ere baliagarriak izan direlako; bestalde, dagoen egoera zatitua gainditu beharra dagoela esaten delako ere, lortu nahi bada Euskara izatea euskalkomunitate guztiaren osagai positiboa, aktiboki positiboa, eta hori lortzeko proposatzen zaigu Framing Berriaren beharra.
|
|
Zalantzak sortzen zirenean ohiturazko erregela kasu zehatz batean aplikatzeko, erabakigarria zen pontifizeen elkargoak egindako interpretazioa; aristokrata talde horren ardura zen erlijio kultu ofizialak iraunaraztea. Herritarren artean,
|
bi
gizarte talde bereiz zitezkeen: patrizioena eta plebeioena.
|
2014
|
|
Gizarte feudalaren gailurrean erregea zegoen, eta haren mende
|
bi
gizarte talde zeuden: pribilegiodunak eta pribilegiorik gabeak.
|
2016
|
|
Langilleria, etxekotu? egin da, kapitalismo berrian?, egokitu egin da,, integratu?; eta ez du erreboluzioa nahi, soziedade hortan parte haundiago bat baizik(...) Bi indar, bi giza-sail,
|
bi
gizarte talde ikusi uste ditu Marcuse' k (langabeak berex utzirik), neo kapitalismoaren giroan ukatzaille eta ukatuak, eta erreboluzio iturri beraz: intelektualak eta ethniak(...) Marcuse' ren iritzi horren arabera intelektualak izan ditezke gaur sozialismorako bidean indar nagusi bat.
|
2021
|
|
|
Bi
gizarte talde berezi aztertu zituen, XIX. mendeko karlistak eta XX. mende hastapeneko abertzaleak. Horien artean, bi mito eragile aurkeztu zituen berezikiago, Agusti Xaho eta Sabino Arana Goiri.
|