2010
|
|
Bestalde, kontzentrazioa eta iraunkortasuna eskatzen duten lanak dira.
|
Bi
gaitasun horiek garatzeak eremu ludikotik kanpoko beste jarduera batzuetan lagunduko die. Hondartzako egun dibertigarri bat pasatzeko proposamen entretenigarriak dira, besteak beste, harea hesiak eraikitzea, mareak ez harrapatzeko, bere burua edo lagun bat hondarrean lurperatzeko, maskorren edo harrien bilaketa antolatzeko, karramarroak eta beste molusku batzuk harrapatzeko edo hondarrean arrastoak jarraitzeko.
|
2013
|
|
Beraz, aipatu
|
bi
gaitasun horietan giza naturak badu zeregina, bietan; baina, bigarren kasuan ez bezala, lehenengo kasuan sortzetiko mekanismo berariazko bat dago gaitasun mota hori ahalbidetzen eta bideratzen duena ia guztiz. Liburuko beste atal batean, Prinzek azaltzen digu kulturak ere eragiten duela koloreak bereizteko gaitasunean, baina, halere, naturak jarraitzen du nagusi izaten.
|
2014
|
|
hitza hartzeko gaitasuna (kideen aurrean bat batean inprobisatzera ausartzeko) eta entzuteko gaitasuna (beste inor bat batean ari denean, erosoa egingo zaion entzuteko jarrera bat garatzeko, aldi berean aktiboa eta enpatiazkoa).
|
Bi
gaitasun horien garapena berez gertatzen da kideen artean elkarrekiko konfiantza eta enpatia giro bat baldin badago, eta beraz, konfiantza eta enpatia giro hori sortzea aktiboki bilatzen da BEn.
|
|
Gaztelania eta matematika ikastaroetarako 25a plaza eskaini zituen eta 33 eta 33 sakandarrek eman zuten izena. Otsaila eta garagarrila bitartean, Altsasun,
|
bi
gaitasun horietan trebatu eta akaberako azterketa gainditzen dutenek 2 mailako profesionaltasun ziurtagiria jasoko dute. Harekin Nafarroako Enplegu Zerbitzuak antolatutako ikastaroetan izena emateko aukera izanen dute.
|
2021
|
|
Gaur egungo gizarte aldaketek sorrarazten duten ziurgabetasunaren aurrean testuinguru berriei kritikotasunez eta sormenez aurre egingo dieten herritarrak prestatzeko eginkizuna du eskolak. Eta, hain zuzen ere,
|
bi
gaitasun horiek dira, komunikaziorako gaitasunarekin batera, bai konpetentzia emozionalak, bai konpetentzia literarioak beren baitan hartzen dituzten dimentsioak. Hezkuntzak ikasleak bizitzarako trebatu eta prestatu nahi baditu, edo, bestera esanda, elkarbizitza eta ongizatea ahalbidetzeko giza garapena helburu izatea nahi badu, bizitzarako oinarrizko gaitasunetara XXI. mendeko gaitasun modura ere izendatzen dira zenbaitetan hurbildu behar ditu ikasleak (Bisquerra, 2009; Pellegrino eta Hilton, 2012; Reyzábal, 2016).
|
|
Edonola ere, ikus entzunezkoen erabilerak, dela irudia edo bideoa, dela audioa edo musika, literatur sorkuntzan geroz eta pisu espezifiko handiagoa duela uste dute IE7 k eta IE4 k, eta sorkuntza horrelako euskarri anitzeko ekoizpenetara geroz eta gehiago bideratzen bada, kontsumoa eta
|
bi
gaitasun horietarako behar den prestakuntzak horri begira ere egon behar duela, hezkuntzatik zein etxeko heziketatik azken hau nagusiki. Irudiaren kasuan, Haur eta Gazte Literaturan garapen esanguratsua izan duela adierazten du IE7 k, irudigintza bera eta bere funtzioak, baina baita irudigileei edo artistei dagokienez ere, eta apaingarri izatetik osagai literarioa izatera igaro dela eransten du IE2 k.
|
|
Gure aspaldiko arbasoengan gaitasun sentsorial nahiz motor batzuk (soinuak egiteko eta hautemateko gaitasunak) eta kontzeptualizatzeko gaitasun batzuk garatu ziren, haien arteko loturarik gabe; une jakin batean, ordea, FOXP2 genearen mutazioei esker,
|
bi
gaitasun horiek" ezkondu" egin ziren eta hortik etorri zen hizkuntza (Anaut, 2012: 49).
|
2022
|
|
Gogoa eta ardura.
|
Bi
gaitasun horiek funtsezkoak direla esango nuke. Gainean egon behar duzu une uro, gauza askoren ardura izan behar duzu, eta saltokia edo negozioa aurrera ateratzeko, gogoa eta ardura ezinbestekoak dira.
|
2023
|
|
batetik, pertsonen arteko oinarrizko komunikazio trebetasunak (elkarreraginerako gaitasunak) (PAOKT) daude, eta, bestetik, hizkuntza gaitasun akademiko kognitiboa (HGAK). Eskolak horietako zein landu lukeen gure kasuan erabaki edo gogoratu genuke, betiere jakinda
|
bi
gaitasun horiek elkargurutzatzen diren bi continuum gisa ulertu behar direla (Cummins, 1981a) 2 Elkarreraginerako gaitasunak (PAOKT) eskolan lantzeak, euskararen kasuan, ikasleen hizkuntza gaitasun akademiko kognitiboari mesede eginen liokeela pentsa daitekeenez, eta kontuan hartuta pertsonen arteko oinarrizko komunikazio trebetasunak gehienbat ahozkoan gertatzen direla, ahozkoa lantzea eskolaren...
|
|
Hiztunari jarioa dariola dio; hizlariari, aldiz, diskurtsoa.
|
Bi
gaitasun horien arteko lotura ere aipatzen du, esanez, hiztun ona prestatzen bada hizlari ona izateko erraztasun handiagoa izanen duela. Hiztun maila bereko bi ikasle izanik, ordea, hobeki moldatuko da jendaurrean diskurtsogintzan ongi trebatua dagoena.
|