Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2000
‎Horrela, metodo honekin, eztabaidetan ez zen kalkulagailuekin eman litekeen denbora baino gehiago alferrik botako. Zeren, eztabaidan ari diren bi filosoforentzat, nahikoa litzateke honekin: " calamos in manus sumere sedereque ad abacos, et sibi mutuo dicere:
2006
‎Bosgarren atala Rudolf Steiner eta Ludwig Wittgenstein pentsalariei eskaini diete. Bi filosofo ezagunek egindako lan arkitektonikoen bidez «filosofia arkitektura bihurtua» zer den ikus daiteke.
‎arrazoimena sentimenduaren esklaboa da. Mezu hori justifikatze aldera aipatu bi filosofo horiek zenbait ekarpen egiten dituzte. Shaftesburyk mahai gainean jartzen du zentzumen moral aren kontzeptua, eta Hutchesonek berori garatzen du.
2007
‎Austrian bada PKS, Pitagoras Kepler Eskola, bi filosofo zientzialari harmonikoen omenez izen hori daramana. Walter Schaubergerrek sortua, aita Viktorrek abiatutako ikerketak eta hauen lorpenak jarraipena eta zabalkundea izan zezaten.
‎Ulises Moulinesek Manifestu nazionalista (2001) argitaratu eta berehala akademian hainbat erantzun agertu ziren, adeitsuki batzuk erasokor besteak. Azken horien artean aipagarriena Aurelio Artetaren erreakzioa izan zen eta horrek bi filosofoen artean ireki zuen ika mika publikoa. Nazioen ontologiaz, nazionalismoaren etikaz eta haren programa politikoaz debatitu zuten artikulu segida batean1 Moulinesek salatu du, ordea, Artetaren ikuspuntu teorikoa euskal auziak baldintzatuta datorrela eta horrek oztopatu egiten duela nazionalismoaren fenomeno orokorrari buruzko eztabaida akademiko osasuntsu eta emankorra.
2009
‎Azkeneko elkarrizketan, bere nietzschezaletasuna aipatzeaz gainera, bide horretan Heidegger gidari izan zuela ere esaten zuen. Bi filosofoak ere bizitzako esperientzia behinenak izan zituen, baina" txapela Nietzschek eraman zuen". Heideggerrez zekiena Jean Beaufretek emaniko ikastaro batean ikasi zuen eta, haren obraren eragina horren nabarmena izan ez zen arren, esker ona agertu izan zion luzaro.
2012
‎Berton bi filosofoen arteko ezberdintasuna zenbateraino den sakona ikus daiteke. Finean, hauxe da galdera:
2013
‎Ez da hori, baina, Noam Chomsky (Filadelfia, AEB, 1928) eta Slavoj Zizeken (Ljubljana, Eslovenia, 1949) kasua. Ezkerreko pentsaeraren munduko eredu diren bi filosofo horiek etengabeko tirabiran dabiltza 2012ko abenduan Choms kyk Jacques Derrida, Jacques Lacan eta Slavoj Zizek pentsalarien lana kritikatu zuenetik. Chomskyren arabera, ondorioak atera daitezkeen azalpen zehatzak behar ditu herriak, «enpirikoki egiazta daitezkeen proposizioak», eta ez «hitz luze, korapilotsu eta ponpoxoak».
‎Garai hartan ere agertu ziren gizakien izaeraren, giza garapenaren eta haurtzaroaren izaera bereziaren inguruko lehen planteamendu filosofikoak eta horiek izugarrizko eragina izan zuten garapenaren psikologian. Horien artean, arlo zientifiko honetan izan zuten eragina kontuan izanik, bi filosoforen ekarpenak azpimarratu nahi dira. Hain zuzen ere, Locke (1690) eta Rousseaurenak (1762), haien ekarpenetatik abiatuz zenbait teoria sortu baitziren garapenaren psikologian.
‎ikuskera sozialean gertatu ziren aldaketak; hirugarrenik, garapenaren psikologiaren aurrekaritzat hartzen diren bi filosoforen ekarpenak, Locke eta Rousseaurenak, alegia; eta azkenik, Darwinek eboluzioari buruzko teoria plazaratu izana.
‎Horretarako, lehenengo zatian, garapenaren psikologiaren sorrera ekarri zuten lau gertakari nagusiak aztertuko dira: batetik, psikologia zientifikoa sortu izana; bestetik, haurtzaroaren ikuskera sozialean gertatu ziren aldaketak; hirugarrenik, garapenaren psikologiaren aurrekaritzat hartzen diren bi filosofoen ekarpenak, Locke eta Rousseau-renak, alegia; eta azkenik, Darwin-ek eboluzioari buruzko teoria plazaratu izana.
2016
‎Badiouren" indifference a la difference" (L' etre et l' evenement) ezagunak laburbiltzen du jarrera hori. Bi filosofoek diote multikulturalismo edo kultur aniztasunaren izenaz bateratu diren diferentzia guzti hauek kapitalismoak jada barneratu eta kooptatu dituela, eta beraz, kapitalismoaren esplotaziorako tresna bihurtu direla. Zizekek, gainera, esaldi batean kaptatu du kultur aniztasunaren aurkako pentsaera hau:
‎Berauen ustea da, klase proletario kultur anitz eta global hori kapitalismoaren aurka altxa daitekeela maila globalean, berriro ere estatu neoliberalaren funtzioa kontutan hartu gabe. Francis Fukuyamak The New York Timesentzat egin zuen erreseina batean zioen bezala, bi filosofo hauena baldin bada ezkerrak duen eredurik iraultzaileena, kapitalismoak lasai lo egin dezake.
2017
‎literatura sozialean agertzen diren gorputz menderagaitzak Descartesen eta Hobbesen lanetan irudikatutako erloju erako gorputzekin adiskidetzea. Hala ere, bi filosofo horien espekulazioetan kontzeptualizatuta aurki dezakegu lehenengoz gorputza lan makina bihurtzeko prozesua, klase borrokako eguneroko kontuetatik at daudela dirudien arren; hain zuzen, horixe da metatze primitiboaren eginkizun nagusienetako bat. Esaterako, Hobbesek. Zer da, bada, bihotza, ezpada malguki bat[?] eta zer dira artikulazioak, gurpil batzuk baizik?
‎“Beno, barkatu, nik filmarekin hasi aurretik Lokarriren asmoez zer edo zer zehaztu nahi nuke. Film hau egitea bi filosofo amerikarren lanak irakurri ondoren bururatu zitzaigun: bat, Richard Rorty, zeinak adierazten baitu sentimenduek duten eta izango duten garrantzia humanitatearen aurrerabidean; eta, Judith Butler, zeina ohartzen baita doluaren balio terapeutikoaz gizartea eraikitzeko”.
‎Gora-behera horietarik zer atera? Segurki ez sistema berri oso eta koherente bat, beste bi filosofoen kasuan bezala. Gertakizunen aurrean, aldian aldiko erantzuna ematen du, kazetari baten moduan.
2020
‎Hasteko, Theodor W. Adorno eta Gunther Anders filosofoen arteko eskutitz batzuk izango ditugu oinarri, non bi filosofo horiek hizkera filosofikoaz aritzen diren elkarri kritika eginez.
‎Azkenik, desadostasuna nagusitu zen bi filosofoen artean hizkera filosofikoaren gaiari zegokionez, nahiz eta bi filosofoak eduki eta pentsamenduaren aldetik, behinik behinelkarrengandik hurbil egon. Hainbat kontutan bat etorriz gero ere, nolabait bateraezinak zirela erakutsi zuten Adornok eta Andersek urteetan zehar.3 Izan ere, hizkera filosofikoaren eztabaidagai horretan, bion arteko beste zenbait tirabira islatzen ziren, norberaren bizimoduarekin zerikusia zutenak.
‎Azkenik, desadostasuna nagusitu zen bi filosofoen artean hizkera filosofikoaren gaiari zegokionez, nahiz eta bi filosofoak eduki eta pentsamenduaren aldetik, behinik behinelkarrengandik hurbil egon. Hainbat kontutan bat etorriz gero ere, nolabait bateraezinak zirela erakutsi zuten Adornok eta Andersek urteetan zehar.3 Izan ere, hizkera filosofikoaren eztabaidagai horretan, bion arteko beste zenbait tirabira islatzen ziren, norberaren bizimoduarekin zerikusia zutenak.
‎Hasteko, Theodor W. Adorno eta Gunther Anders filosofoen arteko eskutitz batzuk izango ditugu oinarri, non bi filosofo horiek hizkera filosofikoaz aritzen diren elkarri kritika eginez.
‎Azkenik, desadostasuna nagusitu zen bi filosofoen artean hizkera filosofikoaren gaiari zegokionez, nahiz eta bi filosofoak eduki eta pentsamenduaren aldetik, behinik behinelkarrengandik hurbil egon. Hainbat kontutan bat etorriz gero ere, nolabait bateraezinak zirela erakutsi zuten Adornok eta Andersek urteetan zehar.3 Izan ere, hizkera filosofikoaren eztabaidagai horretan, bion arteko beste zenbait tirabira islatzen ziren, norberaren bizimoduarekin zerikusia zutenak.
‎Azkenik, desadostasuna nagusitu zen bi filosofoen artean hizkera filosofikoaren gaiari zegokionez, nahiz eta bi filosofoak eduki eta pentsamenduaren aldetik, behinik behinelkarrengandik hurbil egon. Hainbat kontutan bat etorriz gero ere, nolabait bateraezinak zirela erakutsi zuten Adornok eta Andersek urteetan zehar.3 Izan ere, hizkera filosofikoaren eztabaidagai horretan, bion arteko beste zenbait tirabira islatzen ziren, norberaren bizimoduarekin zerikusia zutenak.
2022
‎Bestelakoan, trenak espainolez edo frantsesez iristen jarraituko luke. Alegia, Hego Euskal Herrian, lehen aldiz, bi filosofo emakumezko Unibertsitatera Sartzeko Ebaluazioa (USE) azterketan derrigorrezkoak izango dira. Aldaketa, zehazki, Araban, Bizkaian eta Gipuzkoan aplikatuko da; Nafarroan ez dago horrelakorik oraindik; eta Lapurdin, Nafarroa Beherean eta Zuberoan, berriz, irakas sistema desberdina da, hau da, autoreka baino gaika lantzen da filosofia, eta ez dago idatzita zein filosofo irakatsi behar diren' idatzi gabeko curriculumak’ zer dioen ez dakigu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia