2000
|
|
Horrela, metodo honekin, eztabaidetan ez zen kalkulagailuekin eman litekeen denbora baino gehiago alferrik botako. Zeren, eztabaidan ari diren
|
bi
filosoforentzat, nahikoa litzateke honekin: " calamos in manus sumere sedereque ad abacos, et sibi mutuo dicere:
|
2006
|
|
Bosgarren atala Rudolf Steiner eta Ludwig Wittgenstein pentsalariei eskaini diete.
|
Bi
filosofo ezagunek egindako lan arkitektonikoen bidez «filosofia arkitektura bihurtua» zer den ikus daiteke.
|
|
arrazoimena sentimenduaren esklaboa da. Mezu hori justifikatze aldera aipatu
|
bi
filosofo horiek zenbait ekarpen egiten dituzte. Shaftesburyk mahai gainean jartzen du zentzumen moral aren kontzeptua, eta Hutchesonek berori garatzen du.
|
2007
|
|
Austrian bada PKS, Pitagoras Kepler Eskola,
|
bi
filosofo zientzialari harmonikoen omenez izen hori daramana. Walter Schaubergerrek sortua, aita Viktorrek abiatutako ikerketak eta hauen lorpenak jarraipena eta zabalkundea izan zezaten.
|
|
Ulises Moulinesek Manifestu nazionalista (2001) argitaratu eta berehala akademian hainbat erantzun agertu ziren, adeitsuki batzuk erasokor besteak. Azken horien artean aipagarriena Aurelio Artetaren erreakzioa izan zen eta horrek
|
bi
filosofoen artean ireki zuen ika mika publikoa. Nazioen ontologiaz, nazionalismoaren etikaz eta haren programa politikoaz debatitu zuten artikulu segida batean1 Moulinesek salatu du, ordea, Artetaren ikuspuntu teorikoa euskal auziak baldintzatuta datorrela eta horrek oztopatu egiten duela nazionalismoaren fenomeno orokorrari buruzko eztabaida akademiko osasuntsu eta emankorra.
|
2009
|
|
Azkeneko elkarrizketan, bere nietzschezaletasuna aipatzeaz gainera, bide horretan Heidegger gidari izan zuela ere esaten zuen.
|
Bi
filosofoak ere bizitzako esperientzia behinenak izan zituen, baina" txapela Nietzschek eraman zuen". Heideggerrez zekiena Jean Beaufretek emaniko ikastaro batean ikasi zuen eta, haren obraren eragina horren nabarmena izan ez zen arren, esker ona agertu izan zion luzaro.
|
2012
|
|
Berton
|
bi
filosofoen arteko ezberdintasuna zenbateraino den sakona ikus daiteke. Finean, hauxe da galdera:
|
2013
|
|
Ez da hori, baina, Noam Chomsky (Filadelfia, AEB, 1928) eta Slavoj Zizeken (Ljubljana, Eslovenia, 1949) kasua. Ezkerreko pentsaeraren munduko eredu diren
|
bi
filosofo horiek etengabeko tirabiran dabiltza 2012ko abenduan Choms kyk Jacques Derrida, Jacques Lacan eta Slavoj Zizek pentsalarien lana kritikatu zuenetik. Chomskyren arabera, ondorioak atera daitezkeen azalpen zehatzak behar ditu herriak, «enpirikoki egiazta daitezkeen proposizioak», eta ez «hitz luze, korapilotsu eta ponpoxoak».
|
|
Garai hartan ere agertu ziren gizakien izaeraren, giza garapenaren eta haurtzaroaren izaera bereziaren inguruko lehen planteamendu filosofikoak eta horiek izugarrizko eragina izan zuten garapenaren psikologian. Horien artean, arlo zientifiko honetan izan zuten eragina kontuan izanik,
|
bi
filosoforen ekarpenak azpimarratu nahi dira. Hain zuzen ere, Locke (1690) eta Rousseaurenak (1762), haien ekarpenetatik abiatuz zenbait teoria sortu baitziren garapenaren psikologian.
|
|
ikuskera sozialean gertatu ziren aldaketak; hirugarrenik, garapenaren psikologiaren aurrekaritzat hartzen diren
|
bi
filosoforen ekarpenak, Locke eta Rousseaurenak, alegia; eta azkenik, Darwinek eboluzioari buruzko teoria plazaratu izana.
|
|
Horretarako, lehenengo zatian, garapenaren psikologiaren sorrera ekarri zuten lau gertakari nagusiak aztertuko dira: batetik, psikologia zientifikoa sortu izana; bestetik, haurtzaroaren ikuskera sozialean gertatu ziren aldaketak; hirugarrenik, garapenaren psikologiaren aurrekaritzat hartzen diren
|
bi
filosofoen ekarpenak, Locke eta Rousseau-renak, alegia; eta azkenik, Darwin-ek eboluzioari buruzko teoria plazaratu izana.
|
2016
|
|
Badiouren" indifference a la difference" (L' etre et l' evenement) ezagunak laburbiltzen du jarrera hori.
|
Bi
filosofoek diote multikulturalismo edo kultur aniztasunaren izenaz bateratu diren diferentzia guzti hauek kapitalismoak jada barneratu eta kooptatu dituela, eta beraz, kapitalismoaren esplotaziorako tresna bihurtu direla. Zizekek, gainera, esaldi batean kaptatu du kultur aniztasunaren aurkako pentsaera hau:
|
|
Berauen ustea da, klase proletario kultur anitz eta global hori kapitalismoaren aurka altxa daitekeela maila globalean, berriro ere estatu neoliberalaren funtzioa kontutan hartu gabe. Francis Fukuyamak The New York Timesentzat egin zuen erreseina batean zioen bezala,
|
bi
filosofo hauena baldin bada ezkerrak duen eredurik iraultzaileena, kapitalismoak lasai lo egin dezake.
|
2017
|
|
literatura sozialean agertzen diren gorputz menderagaitzak Descartesen eta Hobbesen lanetan irudikatutako erloju erako gorputzekin adiskidetzea. Hala ere,
|
bi
filosofo horien espekulazioetan kontzeptualizatuta aurki dezakegu lehenengoz gorputza lan makina bihurtzeko prozesua, klase borrokako eguneroko kontuetatik at daudela dirudien arren; hain zuzen, horixe da metatze primitiboaren eginkizun nagusienetako bat. Esaterako, Hobbesek. Zer da, bada, bihotza, ezpada malguki bat[?] eta zer dira artikulazioak, gurpil batzuk baizik?
|
|
“Beno, barkatu, nik filmarekin hasi aurretik Lokarriren asmoez zer edo zer zehaztu nahi nuke. Film hau egitea
|
bi
filosofo amerikarren lanak irakurri ondoren bururatu zitzaigun: bat, Richard Rorty, zeinak adierazten baitu sentimenduek duten eta izango duten garrantzia humanitatearen aurrerabidean; eta, Judith Butler, zeina ohartzen baita doluaren balio terapeutikoaz gizartea eraikitzeko”.
|
|
Gora-behera horietarik zer atera? Segurki ez sistema berri oso eta koherente bat, beste
|
bi
filosofoen kasuan bezala. Gertakizunen aurrean, aldian aldiko erantzuna ematen du, kazetari baten moduan.
|
2020
|
|
Hasteko, Theodor W. Adorno eta Gunther Anders filosofoen arteko eskutitz batzuk izango ditugu oinarri, non
|
bi
filosofo horiek hizkera filosofikoaz aritzen diren elkarri kritika eginez.
|
|
Azkenik, desadostasuna nagusitu zen
|
bi
filosofoen artean hizkera filosofikoaren gaiari zegokionez, nahiz eta bi filosofoak eduki eta pentsamenduaren aldetik, behinik behinelkarrengandik hurbil egon. Hainbat kontutan bat etorriz gero ere, nolabait bateraezinak zirela erakutsi zuten Adornok eta Andersek urteetan zehar.3 Izan ere, hizkera filosofikoaren eztabaidagai horretan, bion arteko beste zenbait tirabira islatzen ziren, norberaren bizimoduarekin zerikusia zutenak.
|
|
Azkenik, desadostasuna nagusitu zen bi filosofoen artean hizkera filosofikoaren gaiari zegokionez, nahiz eta
|
bi
filosofoak eduki eta pentsamenduaren aldetik, behinik behinelkarrengandik hurbil egon. Hainbat kontutan bat etorriz gero ere, nolabait bateraezinak zirela erakutsi zuten Adornok eta Andersek urteetan zehar.3 Izan ere, hizkera filosofikoaren eztabaidagai horretan, bion arteko beste zenbait tirabira islatzen ziren, norberaren bizimoduarekin zerikusia zutenak.
|
|
Hasteko, Theodor W. Adorno eta Gunther Anders filosofoen arteko eskutitz batzuk izango ditugu oinarri, non
|
bi
filosofo horiek hizkera filosofikoaz aritzen diren elkarri kritika eginez.
|
|
Azkenik, desadostasuna nagusitu zen
|
bi
filosofoen artean hizkera filosofikoaren gaiari zegokionez, nahiz eta bi filosofoak eduki eta pentsamenduaren aldetik, behinik behinelkarrengandik hurbil egon. Hainbat kontutan bat etorriz gero ere, nolabait bateraezinak zirela erakutsi zuten Adornok eta Andersek urteetan zehar.3 Izan ere, hizkera filosofikoaren eztabaidagai horretan, bion arteko beste zenbait tirabira islatzen ziren, norberaren bizimoduarekin zerikusia zutenak.
|
|
Azkenik, desadostasuna nagusitu zen bi filosofoen artean hizkera filosofikoaren gaiari zegokionez, nahiz eta
|
bi
filosofoak eduki eta pentsamenduaren aldetik, behinik behinelkarrengandik hurbil egon. Hainbat kontutan bat etorriz gero ere, nolabait bateraezinak zirela erakutsi zuten Adornok eta Andersek urteetan zehar.3 Izan ere, hizkera filosofikoaren eztabaidagai horretan, bion arteko beste zenbait tirabira islatzen ziren, norberaren bizimoduarekin zerikusia zutenak.
|
2022
|
|
Bestelakoan, trenak espainolez edo frantsesez iristen jarraituko luke. Alegia, Hego Euskal Herrian, lehen aldiz,
|
bi
filosofo emakumezko Unibertsitatera Sartzeko Ebaluazioa (USE) azterketan derrigorrezkoak izango dira. Aldaketa, zehazki, Araban, Bizkaian eta Gipuzkoan aplikatuko da; Nafarroan ez dago horrelakorik oraindik; eta Lapurdin, Nafarroa Beherean eta Zuberoan, berriz, irakas sistema desberdina da, hau da, autoreka baino gaika lantzen da filosofia, eta ez dago idatzita zein filosofo irakatsi behar diren' idatzi gabeko curriculumak’ zer dioen ez dakigu.
|