2009
|
|
zu eta ni mahai batean, liburu bat eskuan edo zigarreta bat ezpainetan, inoren mehatxurik gabe, begirada akusatzaileetatik urrun; errugabetasun ustekizuna, izan ere?, ez epaitu eta ez zaituzte epaituko? zioen Jesusek?, eskubide bat da, arnasa hartzea den bezala;
|
bi
eskubide horiek, gainera, bakar bat dira funtsean: gorputzaren arnasa eta arimarena bi hari bezalakoak baitira, nik uste, elkarri etengabe lotzen direnak, askatasunaren txirikorda osatzeko.
|
|
(...) Nik ere imajinatzen dut zuk imajinatu duzun eszena: zu eta ni mahai batean, liburu bat eskuan edo zigarreta bat ezpainetan, inoren mehatxurik gabe, begirada akusatzaileetatik urrun; errugabetasun ustekizuna, izan ere –‘ez epaitu eta ez zaituzte epaituko’ zioen Jesusek–, eskubide bat da, arnasa hartzea den bezala;
|
bi
eskubide horiek, gainera, bakar bat dira funtsean: gorputzaren arnasa eta arimarena bi hari bezalakoak baitira, nik uste, elkarri etengabe lotzen direnak, askatasunaren txirikorda osatzeko.
|
2011
|
|
Diferentziatzeko eskubidea eta berdintasunerako eskubidea
|
bi
eskubide mota desberdin dira: –Berdintasun terminoak gai sozio-ekonomikoetan balio du nolabait, baina kulturalean ez.
|
|
–Nire hizkuntza eta nazio bakarra hizkuntza eta nazio katalana dira. Eta samintasunez ikusten dut zoriontzen nauten Estatuak eta Gobernuak (sari emate baten testuinguruan esandako hitzak dira) oraindik ere ukatu egiten dizkidatela aurreko
|
bi
eskubide horiek gauzatu ahal izatea?. Joan Coromines,. Catalunya pierde a un tenaz sabio?, Egin,.
|
2014
|
|
Bi izaeraren aurkezpena baino ez da, eta Golkoko itsaslasterreko palmondoen arteko paraje idilikoa kasualitate hutsa baizik ez da. Gutako gehienontzat aski da existitu eta ugaltzea, eta
|
bi
eskubideon alde borrokatzea; funtsezko ideia, berriz, zera da: norberaren patua kontrolatzeko saiakera agorra zorioneko edo zoritxarreko bakan batzuentzat besterik ez dela.
|
2018
|
|
Eta, hala, epe luzera, egiazko eztabaida bati heltzeko modua ikusten du Pearcek: ?
|
Bi
eskubideez ariko ginateke: batetik, emakumeen eskubidea, eta, bestetik, eskubide kulturala, tradizioari lotua.
|
|
elkarte pribatuetan bildutako konpainiek eskubidea zuten estatutuetan partaideen ezaugarriak eta baldintzak ezartzeko. Oinarrizko
|
bi
eskubide jarri zituen prozesuak aurrez aurre. Halere, Lekuonaren ustez, epaileek uko egin zioten eztabaidaren funtsean sartzeari:
|
|
Baina, debatea eremu pribatura eraman denean, hutsaldu egin dute.
|
Bi
eskubideren arteko talka dagoenean, auzitegiek modulatu egin behar dute: zein lehenetsi aztertu behar dute, irizpideak ezarri.
|
2019
|
|
totemaren antolaera sendo funtsatua dago, eta lurraldearena, aldiz, kontingentea da; praktikan, ordea, lurraldearena da printzipalena, zeren garrantzizkoagoa baita jendea lanean aritu eta bizi den lekua, jendearen kidetza mistikoa baino. Trantsizio erregimenetan, eta horiexek dira gehien zabalduak?,
|
bi
eskubide mota daude, elkarri lotuak: bata, erlijiosoa; bestea, lurraren okupazioan eta lanketan oinarritua.
|
|
aitaren eta senarraren esku zegoen pertsona gisa, eta tutorearen eta manusaren esku zeuden haren ondasunak. Estatua aitaren eta senarraren arteko oposizioaz baliatu zen
|
biei
eskubideak mugatzeko: estatu auzitegiak epaituko zituen adulterio kasuak, dibortzioak eta abar.
|