Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2001
‎Lehen aipatu den bezala, bi eremu horien arteko integrazioa egiteko aurreneko saiakera, Clement eta Noels ena (1996 [1994]) izan zen; beste bat Azurmendi, Romay eta Valencia-k (1996) eskaintzen dute, eta autore horiek, hizkuntz erabileraz hitz egin beharrean, hizkuntz portaeraz edota portaera linguistiko kulturalazhitz egiten dute, horrekin hizkuntz portaera taldeartekoen eta etnien arteko harremanen testuinguruan kokatuz.... Azurmendi, Romay eta Valencia-k (1996) ukipen egoeran dauden etnien arteko eta taldearteko harremanak aztertzeko, eredu teoriko enpiriko bat proposatzen dute (Identitate etnosoziala eta taldearteko portaereneredua. IETPE?), ondorengo faktoreak integratuz (hizkuntz portaeretan duteneraginaren arabera ordenaturik):
2005
‎Ondorioz, goi eta behe lurrazalean estentsioa jasaten duten lurraldeak ez dira bata bestearen gainean kokatzen (6.10.C. irudia). Zizaila sinplearen ereduan detachment failak litosfera bi eremutan banatzen du (goi eta behe plakak) eta riften bilakaera aurrera jarraituz gero, bi eremu horiek banandu egingo dira. Zizaila sinplearen ereduek rift askoren geometria asimetrikoa era egokian azaltzen dute.
‎Rifting prozesuan riftaren hormek mugimendu gorakorra dute eta erdiko harana, aldiz, subsidentzia indartsuaren eraginpean dago. Zein da bata bestearen alboan dauden bi eremu horien aurkako jokabidearen arrazoia. Bi dira proposatzen diren hipotesiak.
‎a. Bi plaken arteko banaketaren hasieran faila transformatzaileak lurrazal kontinentalaren bi eremu banatzen ditu (8.24.A., B. irudiak). Egia esan, bi eremu horien arteko muga oraindik faila transformatzailearen mailarik ez duten eta zenbait kilometrotako luzera duten norabide failen pilaketa da. Baldintza hauetan arrunta da transtentsio eta transpresio eremuetan sortzen diren egituren agerpena.
2007
‎Aukeran, planteatu ditudan bi eremu horietako zeinetan nahi duzue euskalkultura. Hau da, erritual berezi horietan darabilgun jantzia bezalako euskal kulturaeta identitatea, ala eguneroko bizitzan?
2008
‎Vigotskiren ustez, barneratze prozesuari erantzuten dio eta, Piageten ustez, berriz, kanporatzeprozesuari. Biek uste dute barnekoaren eta kanpokoaren arteko lotura etengabe aldatzen ari dela, bi eremu horiek ez dira entitate desberdinak eta estatikoak, garapenean zehar eraikitzen den zerbait baizik. Haien arteko mugak mugikorrak dira eta, ezaugarri dialektikoa garrantzitsua bada ere, ezagutza bi eremu horien arteko elkarrekintzatik eta tentsiotik sortuko da.
‎Biek uste dute barnekoaren eta kanpokoaren arteko lotura etengabe aldatzen ari dela, bi eremu horiek ez dira entitate desberdinak eta estatikoak, garapenean zehar eraikitzen den zerbait baizik. Haien arteko mugak mugikorrak dira eta, ezaugarri dialektikoa garrantzitsua bada ere, ezagutza bi eremu horien arteko elkarrekintzatik eta tentsiotik sortuko da.
2011
‎Interpretazioaren eremuan, berriz, errezepzioa, ideologia eta estetika, ikus entzunezko produkzioak ulertzeko oinarria dira. Bi eremu horien arteko erlazioak aztertu direnean, honako hauek agertu dira nabarmen: ikus entzunezko lengoaiaren dimentsioa, errezepzio, ideologia eta estetikaren dimentsioekin erlazionatzen da; teknologia, errezepzioarekin eta estetikarekin; eta ekoizpena, errezepzioarekin eta estetikarekin (ikus 2 diagrama).
2012
‎Osotasun sozialean partaidetza proposamenaren atzean errealitatearen inguruko ulerkuntza bi eremu bereizietan bananduta barik, konplexuagoa den beste batageri da. Horrela, bi eremu horiei gehituko genieke hirugarren bat, etxekoa, pribatuadenaz oso bestelakoa. Pribatua norberaren espazioari eta denborari dagokie, espazio eta denbora horietan erabakiak har daitezke; balio baikorra da, kanpokomundutik aldentzeko modua pribatutasunean ongizatea eskuratu ahal izateko: gizonezkoen pribatutasuna da.
2015
‎Alde batetik, bertsoaren, testuaren sorkuntza; eta bestetik, ingurunearen pertzepzioa eta jendearekiko elkarrekintza. Bi eremu horietako egungoikerketaren berri ematen ahaleginduko gara labur ondoko lerroetan.
2017
Bi eremu horien erlazioa ez zen simetrikoa, guztiz asimetrikoa baizik. Gizonezkoa, modelobihurtuta, gizakien neurria zen.
2019
‎Legean zehar, maiz aipatzen dira hirugarren sektorea etabaita irabazi asmorik gabeko gizarte ekimena, baina ez da zehazten bertan kontuan hartutakoa.Horiekin ordea, etengabeko elkarlana sustatzeko iradokizuna egiten du legeak eta hirugarrensektoreren kasuan, gizarte zerbitzuen baitan integratzeko ere aipatzen da, publikoki eskaintzen ez direnbaliabideak eskaintzeko, besteak beste. Aurreko eztabaidan aipatutakoa ikusita, gizarte ekimenaaipatzean eta soilik, bi eremu horiek (hirugarren sektorea eta irabazi asmorik gabeko ekimena) barnehartzean, motz geratzen da. Badago, bi definizio horietan kabitzen ez den gizarte ekimena, aurrezaipatu dugun bezala, gizarte kohesioaren eta herritarren eskubideen defentsan lan egiten duena etaGZES ko langileen eta batez ere, OGZ etako Gizarte Langileen aliatu izan lukeena.
‎A) FlbD proteinaren eremu analisia. Bost eremu (D1, D2, D3, D4 eta D5) ortologoetan osokontserbatuta daude, baina bereziki D1 eta D5 Azken bi eremu horien azterketarako egindakoaminoazido aldaketak ere azaltzen dira. B) Andui basatia (WT), Xflbl), FlbD (E14G, R87Q), FlbD (1) eta FlbD (L309A; L312A) formak adierazten dituzten anduien fenotipoa medio solidoan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia