2018
|
|
Gizarte zibila patriarkala da, bere osoan. Emakumeak eremu pribatuan eta eremu publikoan daude gizonen mende; hain justu ere, gizonen eskubide patriarkala da
|
bi
eremu horiek osotasun sozial batean batzen dituen egiturazko oinarririk behinena. Gizonek merkatu publikoan bezala ezkonbizitza pribatuan ere baliatzen dute emakumeen gorputzak eskuratzeko daukaten eskubidea, eta, zuzenean sexurako ez ezik, hortik harago ere erabiltzen dituzte emakumeak eta haien gorputzak eskubide patriarkalaren bidez; halaxe erakutsiko dut, adibidez, ezkontza kontratuaren eta enplegu kontratu publikoaren arteko lotura jorratzen dudanean.
|
|
Hala eta guztiz ere, bi eremuetako bati baino ez zaio erreparatzen, eta huraxe jotzen da interes politikoko esparru bakartzat. Apenas galdetu ohi den zer esanahi politiko duen bi eremu existitze horrek, edo nola sortu ziren
|
bi
eremu horiek. Eremu publikoaren jatorriak ez du misteriorik; hain zuzen, kontratu sozialaren ondorioz sortu zen mundu publikoa, barnean hauek denak hartzen dituena:
|
|
Eremu pribatua oinarri naturaltzat eta beharrezkotzat jotzen da bizimodu zibila sortzeko, hots, bizimodu publikoa sortzeko, baina, aldi berean, teorialari eta aktibista politikoek ez diote sekula inolako garrantzirik eman. 1792tik gutxienez, hau da, Mary Wollstonecraft ek A Vindication of the Rights of Woman argitaratu zuenetik, feministek behin eta berriz ohartarazi dute zer nolako interdependentzia konplexua dagoen
|
bi
eremu horien artean, baina, idazlan hura atera eta ia bi mende geroago, gizarte zibila, oraindik ere, bere kabuz irauten duen eremutzat hartzen da oro har. Hala, oraindik ere, misterioz lausotuta dago eremu pribatuaren jatorria.
|
2020
|
|
Hego Euskal Herrian gertatzen ari den pribatizazioa eta prekarizazioa orain arte bezala jarraituz gero, emakumeen kasuan egongo den desmerkantilizazioa ez da erakunde publikoen bidez egingo, baizik eta ordaindu gabeko lanaren bidez, orain arte zaintza eta etxeko lanarekin egin moduan.
|
Bi
eremu horiek ez dira berandu arte merkantilizatu era masiboan, eta oraingo pribatizazioak dakarren prekarizazioa ez da soilik muturreko merkantilizazioaren bidez egingo, baizik eta esklabotzara daraman desmerkantilizazio baten bidez. Hortaz, ez da soilik merkantilizazioaren mekanismoak menderakuntza dakarrela (ondo bizitzeko merkatuari saldu behar baitiogu lan indarra), ezpada menderakuntza patri... Pribatizazio prozesuaren aurrean publifikazioa da proposatzen duguna:
|
2022
|
|
Paul Willisek fabrika kulturarekin eta ordainsariaren formarekin lotu zuen maskulinitatea. Mike Donaldsonek berrikiago azaldu zuenez," gizonezko langileen kontzientzia modu funtsezkoan eratzen da familia etxearen eta lantokiaren esperientzian", eta maskulinitatea aldi berean sortu eta higatzen da
|
bi
eremu horien arteko interakzioan129.
|