Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 39

2004
‎Von Neumannek klarion bat hartu zuen, trantze antzeko batean. Bi ekuazio segida garatu zituen ziztuan arbelean. Emaitzari begira gelditu zen, geldi geldi.
2006
‎Azken buru hazkuntzaren gehikuntza hiru osagaiz azal daiteke, parentesi artean zein bere aldetik isolatu ditugunak alegia. Aurreko bi ekuazioen arteko urratsan Xi ren batukariak desagertzen direlarik gainontzeko batukinak adin tarteen arabera berrantolatu ditugu. Egindako deskonposaketa eginda ere are xeheago egin daitekelakoan gaude.
2009
‎Ulergaitza eta kontraesankorra zaigu, gainera, Estatu kopurua ugaldu nahi ez duen Europar Batasunak aldi berean, ordea, helburu edo ikusmolde horren beraren kontrako jarrerak elikatzen jardutea, kasu honetan hizkuntza pluraltasunaren eta kultur aniztasunaren kudeaketa egiterakoan. Izan ere, Estatu berriak sortzearen aldeko bulkada ematen dutela baitirudite honako bi ekuazio hauek: " Estatua duen hizkun
2015
‎3 Aurreko bi ekuazioak arretaz aztertuz gero, ordea, hasieran ageri diren elementu kimikoen atomo
‎1 Bi ekuazioetan ezezagun bera bakandu.
‎( bi ekuazioetan y bakanduz)
‎2 Lortu diren bi ekuazioak batu.
bi ekuazioak, aurreko jarduera batean
‎da bi ekuazioak erlazionatu eta bientzako
‎Soluzioa den (x, y) puntu horren balioak bi ekuazioen berdintzak betetzen ditu.
‎Aurreko adibidera joz: (150; 7,5) soluzioa sistemaren bi ekuazioetan ordezkatuz:
‎(Soluzioa osatzen duen zenbaki parea bi ekuazioetan ordezkatu,
‎Lotka Volterraren ereduak, bi espeziez (horietako bat harrapakin eta bestea harraparia izanik) osatutako ekosistema baten denborarekiko garapena adierazten du, bi ekuazio diferentzial ez linealez osaturikdagoelarik:
‎Ikasleei bi zeregin proposatu zaizkie: bi aldagai eta bi ekuazio dituen sistema baten eztabaida (Z1), eta inekuazio ez linealen sistema baten eztabaida (Z2). Kasu batean zein bestean, eztabaida bi parametroren arabera egingo da (5 taula).
‎Praktika matematiko bat aurrera eramateko eta lorturiko emaitzak onargarriak direla interpretatzeko, funtzionamenduan jarri behar dira hainbat ezagutza. Demagun, esate baterako, egoera problema jakin bat ebatzi nahi dela, eta kontuan hartu nahi dira hura ebazteko praktikan beharrezkoak izango diren ezagutzak eta horien ebaluazioa (adibidez, bi ezezaguneko eta bi ekuazioko sistema bat planteatu eta ebaztea). Praktika horretan erabili dira ahozko hizkuntza eta idazkera sinbolikoa.
2016
‎a) Kalkula itzazu honako bi ekuazio kimiko hauetan falta diren masak, Lavoisierren legea kontuan hartuta.
‎– Bi ekuazio horiek sortutako ekuazio sistema lineala
‎2 Aztertu aurreko zeregineko bi ekuazioen koefi zienteak. Zer erlazio dute?
Bi ekuaziok edo gehiagok soluzio bera badute, ekuazioak
‎hori kontuan hartuta, zergatik dira bi ekuazio
‎Izan ere, x eta y ren balio horiek bi ekuazioetan ordezkatuz
‎gero, bi ekuazioak betetzen dira.
‎d) Bi ekuaziok edo gehiagok soluzio bera badute, ekuazioak baliokideak direla esaten da. 2x2+ 4x?
‎e) Faktorizatu bi ekuazio baliokide horiei dagozkien polinomioak. Zer erlazio dago faktorizatu dituzun hiru
‎3 Aurreko bi ekuazioak arretaz aztertuz gero, ordea, hasieran ageri diren elementu kimikoen atomo kopuruak eta bukaeran azaltzen direnak ez datozela bat ikus daiteke. Jakin badakigu materiaren kontserbazioaren legea betetzea ezinbestekoa dela, ekuazioa zientifikoki egokia eta zehatza izatea nahi badugu.
‎(Soluzioa osatzen duen zenbaki parea bi ekuazioetan ordezkatu, eta horien berdintzak betetzen direla egiaztatu).
‎1 Bi ekuazioetan ezezagun bera bakandu.
‎( bi ekuazioetan y bakanduz)
‎2 Lortu diren bi ekuazioak batu.
‎1 Hona hemen femurraren tamainaren arabera gizaki baten altuera ondorioztatzeko bi ekuazioak, aurreko jarduera batean erabiliak.
‎Sarri, erantzunen bilaketa ez da hor amaitzen, eta, egoera askotan, beharrezkoa izaten da bi ekuazioak erlazionatu eta bientzako soluzio komun bat bilatzea. Kasu horietan, ekuazio sistemak sortzen dira.
‎Soluzioa den (x, y) puntu horren balioak bi ekuazioen berdintzak betetzen ditu. Aurreko adibidera joz:
‎Aurreko adibidera joz: (150; 7,5) soluzioa sistemaren bi ekuazioetan ordezkatuz:
‎2 Aztertu aurreko zeregineko bi ekuazioen koefizienteak. Zer erlazio dute?
‎ere baliokideak dira, eta bigarren ekuazioa 3 (x2 x 6)= 0 eran idatz daiteke. Azken hori kontuan hartuta, zergatik dira bi ekuazio horiek baliokideak?
Bi ekuaziok edo gehiagok soluzio bera badute, ekuazioak baliokideak direla esaten da. Horrelakoak dira, adibidez, 2x 6= 0 eta 4x 12= 0 ekuazioak, bietan x= 3 baita soluzioa.
Bi ekuazio horiek sortutako ekuazio sistema lineala ebatziz:
2017
‎a) Kalkula itzazu honako bi ekuazio kimiko hauetan falta diren masak, Lavoisierren legea kontuan hartuta.
‎a) Kalkula itzazu honako bi ekuazio kimiko hauetan falta diren masak, Lavoisierren legea kontuan hartuta.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia