Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 44

2000
‎Manolo eta biok antzerki zaleak izan gara beti eta hain zuzen, hola ezagutu genuen elkar Antiguako parrokian antzerkia egiten. Ausardia zen, ordura arte neskak neskekin eta mutilak mutilekin nahastu gabe aritzen baikinen.
2002
‎MAITE AGIRREREN BI ANTZERKI LAN
‎Elorrio Artez Blai kultur elkarteak, bere bigarren argitalpen honetan, Maite Agirreren bi antzerki lan eskaintzen ditu. Jadanik antzeztua izan da lehena, «Y Maria, tres veces amapola, Maria...
2004
‎Esate baterako aurtengo uztailean hil berri den Agustin Zubikarai ondarruta rraren bi antzerki ere arg itaratu zenituzten, oker ez banago. Nolako harremana izaten zenuten?
2006
‎19 Bi antzerki lan aipatzen dira, Polieukto (1642) eta Atalia (1691), hain zuzen ere. Corneille da lehenengoaren egilea.
2009
‎Hurrengo bi ariketetan ez genuen horretarako astirik izan. Bi antzerki egin genituen, norberak rol zehatza zuen jokatzeko eta momentuan inprobisatu behar zen. Tentsio handiko ariketa izan zen horietako bat:
‎Kontxu Odriozola eta Yannick Vergara, aspaldian etxeko telebistan ikusi ez ditugun bi aktore, bi antzerki dama, ostiralean, 21:00etan, ETB. Bi Errepidean.
‎Hara bat batean non agertzen den Lenox Avenuen gazte bat andregaiarekin bitxi bat saltzera. Bitxiak zaldi ferraren itxura zeukan eta Mineola eta Westport izenak idatzita, Feldmanek antolatutako bi antzerki famaturen izenak, hain zuzen ere.
2011
‎Ekainak 5.Aurtengo Literaturiaren edizioan parte hartze berezia eduki du EHAZEk eta zenbait ekitaldi prestatu dira antzerki zaletasunaren harira. Igande goizean, antzerki liburuen gaineko mahai inguru aberasgarri bat antolatu da, eta arratsaldean, besteak beste, bi antzerki emanaldi izan dira Hori Bai gaztetxean.Literatura eta antzerkia uztartzearen bidetik, Mikel Martinezek bere aspaldiko harribitxietariko bat oparitu digu, zientzia fikzioaren esparruko ipuin ezagun baten moldaketarekin eta eszenaratze soil baina eraginkor batekin. Kontakizuna dibertigarria da zinez, baina artegagarria ere bada, zeren eta Izarretako bitakora ko protagonistak bere iraganeko eta etorkizuneko niaren klonak aurkitzen ditu, galaxia artean galduta dabilela, eta horrek areagotu egiten du espazioaz eta denboraz dugun pertzepzio nahasia.Bitxia bada ere, barne bidaia batean dabil Hura ez da lekua ko protagonista bakartia, beraren niaren bila bera ere, munduak eskaintzen dizkion estimulu zentzugabeen artean eta unean uneko zoriontasun txinpartak galtzearen beldur dagoela.
‎Gero nik horri forma literarioa ematen nion. Horrela sortu ziren bi antzerki lan Karlistadaren kronika eta Gabon Txirrita.
2012
‎Bikotea Alex Tello eta Ion Martinez" Txiki" k osatzen dute. Biak antzerki mundukoak dira eta aurreko Maratoian ezagutu ziren Joxe Mari Agirretxek (Porrotx) aurkeztuta. Hiru urte luze daramatzate bikote bezala eta polita iruditu zitzaien Maratoian bertan, lehen aldiz hitz egin zuten lekuan, euren ezkontzaren ospakizuna egitea.
‎Batak zein besteak Dantzaldi Ibiltariaren aro berri hau antolatzen eta sustatzen lagundu dute, dantza tradizionalaren ateak zale guztientzat irekiz, hastapenetatik trebatu nahi dutenentzat nahiz Dantzagunean astean behin dantza tradizionalean jarduteko esparru baten bila dabiltzanentzat, betiere giro atseginean, metodologia egoki baten laguntzaz eta Bilboko eta Donostiako erdigunean kokatutako luxuzko ekipamenduetan. Horrela, edizio berri honetan, bi antzerki hauek bat egin dute DANTZALDI IBILTARIAren kultur proiektu zirraragarri honekin eta 2009az geroztik tailer, mintegi eta erromerien bitartez herri desberdinetako mila lagun baino gehiagori dantza tradizionalak ikasteko eskaini dien era alternatibo erakargarri eta naturalarekin. Apurka apurka, Aiko Taldeko musikariek eta dantza irakasleek metodologia propioa landu dute, ikastea musikaz eta dantzaz gozatzeko moduko zeregin atsegina izan dadin.
2014
‎Lanetik landa asteazkenez geroz Baionako antzerki festibalean nenbilen aste hartan. Bi antzerki egunean behatu nituen. Festibal hori biziki maite dut, hego amerikarrek, katalanek, beren proposamenak egiten dituzte, badu urteak ibiltzen naizela eta beti berdin gustukoa dut, efektu sakonen lekuko izan naiz han eta urte hartan ere bazen zer ikus. Ez da ene oraingo solasean antzerkien kalitatea ezbaian.
‎Baina kasu: bi antzerki badira elkarren artean nahastekaturik, bi publiko badira. Eta" ez dut deus konprenitu" entzuten dudalarik edo" izigarria zuan" biziki kasu ematen dut nork erraten duen.
2015
‎Ondoko herrian, izan ere, maila handiko herri antzerkiak egin dituzte eta oso trebatuta daude horrelako muntaiak prestatzeko garaian. Mikel Agirregomezkorta Urnieta’59 eta beste bi antzerkietan zuzendari lanetan aritu da, eta gertukoak zaizkio horrelako lan baten atzean gutxi batzuk hartzen dituzten ardurak: “Ardura handia da, karga handikoa.
‎Urriaren 31 n, larunbatarekin," Hameka Euskaraz" programazioa herriko salaren ondoan, arratsaldeko 4etan hasirik, haurrentzat bi antzerki labur: Haize Otondo eta Dejabu konpainia; 5ak eterditan:
2016
‎Erretorearen barkamena lortua du. Bi antzerki horien artean denbora joan da, baina Larzabalentzat apeza errekurtso izaten jarraitzen du, egoera edozein izan dadin ere.
‎Bordaxurik ere ukatzen du eta galeretara igortzen du semea. Bordaxuri oroimen kolektiboaren zatia da, baina bi antzerkietan puntu komunak aurkitzen ditugu, Larzabalek mundu bera aztertzen du, bi garai desberdinetan eta helburu desberdinekin publikoarekiko erakusten diguna, mundu horren alderdi desberdinak jorratu eta erakutsi nahi zituelako.
‎Apezaren tokia hor zegoen, askotan ez beti, baina bera hala zen eta gizarte horretan kokatzen zuen bere burua. Hemen aipatuko ditugun bi antzerkiak jostakinagoak dira, gizarte aldaketek ekartzen zituzten behar eta eskari berriak erakusten zituen.
‎Garaiko fama handiko bi antzerki idazleak aipatuak dira hemen eta antzerkia eta euskararen arteko lotura azpimarratua zaigu.
‎Dudarik gabe, baina biek zituzten grina nagusiak eremu berekoak ziren, bat oihartzun eta hedadura handiagokoa izan bada ere. Biek antzerkia arte gisa mugiarazi eta aitzinarazi nahi zuten, alde batetik. Bestetik, Brechtek espiritu kritikoa piztu nahi zuen, Larzabalek bere maneran egin zuen bezala, aldarrikapena gogoan baldin bazuen ere.
‎Antzerki hastapen horren isla dugu, aldatu nahiko duen giroa nahiz eta komediaren giroa handizki maite, antzerkiari beste zerbaiten eskaintzeko lanetan aski laster hasi zen. Hala ere ikus ditzagun heldu zaizkigun lehen bi antzerki argitaratuen lanak.
Bi antzerki horiek etxeko giroan kokatuak dira, familietako tirabirak dira aipatzen. Lehena, hiru agerralditan emana da, eta, bigarrena, gertaldi bakarrekoa da.
‎Urtetan, Zokotik Urruñako herri erdira joan zen gauaz. Askotan, Telesforo Monzonen laguntza izan zuen, biek antzerkiarekin lan berezi baten eramatea baitzuten helburu, hor Monzonek gidaturik autoz joaten ziren taularatzeen laguntzera.
‎Euskal Herriko izen handiak ere aurkitzen ditugu, Lapurdikoa gehienbat eta hemen azpimarratu behar dugu beste antzerki batean ere aipatutako izenak aurkitzen ditugula berriz Hazparneko Zalduya, Urruñako Urtubi, Sarako Lahet familia, Berterretx antzerkian aurkitu genituela ere. Hemen aurkitzen dugu Larzabalen mundua borobila dela, nahiz eta hogei urte iragan bi antzerki horien artean, garai berdintsukoak izaki, erreferentziak berdinak direla. Ez doa kanpora beste zerbaiten bila, bere sorkuntza iturria herria bera gelditzen da, herriko aztarnak, nahiz eta azalekoak izan, ahozko oroimenari ohore egiten dio.
‎Helburu jarraikia duela ikusten dugu, abertzaletasunaren ideia azkartu baldin bada antzerkietan ere, hamazazpi urteko distantzia dago bi antzerki horien artean. Ikusleari mintzo zaio beti, helburua erakaspena da, gazteriak erraten duenari oihartzuna ematea eta gai konkretuari buruz, Euskal Herriari buruz, bizi eta ibilki diren ideia nagusien bozgorailuaren lana egitea, euskaltasunaren gutxiesteari muga emateko asmoz.
‎Baina azpimarragarria gertatzen da hemeretzigarren mendeko Gaston Phebusen eskola, hizkuntzaren irakaskuntza bultzatuko zuena eta antzerkiak antolatu zituena. Bi antzerki mota aipatzen ditu Guillaumiek «le genre sérieux» iraganeko gertakizun garrantzitsuenak ospatzen zituena, horietako bat Gaston Phebus izenekoa, 1391n iragaten dena.
‎1953tik goiti berriz ere Euskal Iztundearen bigarren aroa ireki zuen eta eskola animatu. Irratsaioak ere egin zituen eta bi antzerki lan, bakarrizketa bat Aukera maukera, azkenian... okerra bakarrizketa eta, 1958an, Donostiako Antzoki Zaharrean aurkeztu zen, Hau dek maltzurkeria. Antzerki antolaketan lan franko eraman zituen eta itzulpen lanetan aritu.Victoriana Arrietak idatzi zuen Rotxilden sakeltxoa, 1917an, Donostiako herriak sariztatu zuena.
‎Urkiaren bi antzerki lanak
‎Maiatzaren 19tik errearoaren 6a arte bidea trabatua izanen da Granadako zubitik Lekaienbordaraino eta errearoaren 6tik 24a arte Bordaberriko aldetik Lekaienborda arte. Maiatzaren 27an, ortziralez (20:30), Olhaineko dantza gelan (lehengo zaharretxean, eta lore dendaren ondoan) Olhain ikastolako Euskaraz Bizi taldeak antzerki emanaldi bat antolatzen du; bi antzerki talde izango dira, Ama' Tur eta Tipul ta Putil, sartzea 6 eurotan, urririk haurrentzat. Beti 27an (20:30) kontseiluaren bilkura Herriko Etxean.
‎Historian oinarrituak ziren baina abertzaletasun modernoaren ikusmoldea ematen zuten bi antzerki idatzi zituen: Matalas eta Ibañeta, Antzerkilarien Biltzarra elkarteak, herri desberdinetako jokalariak bilduz, taularatu zituenak.
‎Hor kausituko dituzue Hazpandarrek ongi ezagutzen dituzten garaztar antzerkilariak, bereziki haietan barne Peio Merle Hazpandarra. Bi antzerki ttipi aurkeztuko dituzte: " Manez ohoretan" Piarres Larzabalen antzerkia eta" Pettan medikua" Moliere ren idatzietarik ateraia.
‎Antzerki: Apirilaren 10ean, igandea, arratsaldeko 3.30etan, Vauban zinegelan, ukanen duzue parada ikusteko bi antzerki: " Manez ohoretan" eta" Pettan Medikua".
2017
‎Lau emanaldi eskainiko dituzte programazio horren barruan, San Agustinen. Durangoko Gora Ta Gora taldearen lan berriaren bi emanaldik itxiko dute zikloa, eta adinekoen beste bi antzerki talde ere ariko dira, San Agustinen: Etxebarri eta Gernikako taldeak gonbidatu dituzte.
2019
Bi antzerkiak oraindik emanaldiekin ari dira. Azpimarratzekoa da, azkenik, Armendaritzeko antzerki taldeak 30 urte bete dituela aurten.
‎Ba, egon zenuke. Gillermo, Gillermo pailazoa da, ba, Gillermo eta biok antzerki bat prestatzen ari gara eta kartzelan edo ospitale batean ez bazaude ez duzu ikusiko. Gustatuko litzaidake kartzela batera joan eta zu han ikustea.
2021
‎Euskal antzerkigintza, zorionez eta ezinbestez aldi berean, puzzle dinamikoa da, egunero sortzen, birsortzen, osatzen eta zabaltzen dena. GANBILA bildumak Gaizka Sarasolaren Txoriak eta zauriak eta Iluntzen bi antzerki testuak biltzen dituen ale honekin beste pieza bat jarri nahi du puzzle horren sortze eta osatzearen lan kolektiboan.
2022
‎Edo komunitate bera. Niretzat euskalduna euskalduna da, izan supazterrean amamaren altzoan formatua edo gau eskoletako arrastiri euritsuetan, baina ez dira biak antzerkira gomitatzen molde berez. Oroit dut Fernandez de Larrinoa Donapaleun deskribatzen nola Gipuzkoa edo Nafarroako herri ‘eraldatuenetan’ kanpotik jin euskaldunak direla ari etxez etxe Santa Ageda kantatzen eta gau berean jatorrizkoak, ehizatik landa, beren artean, sagardotegian biltzen.
‎Ofizioko eta nahianten bi antzerkiak hemen dira bereizten. Bien arteko ezberdintasuna eta osagarritasuna biziki argi ditut.
2023
‎Zazpi gutun dira, Cauterets utzi eta, amaren eta alabaren arteko gutun tru kaketa. Bertan bi antzerki ere plazaratu ziren, hemen lantzen ditugunak, Eria eta Erregearen heriotzaren komedia.
‎Goirizelaiak Lucia Astigarragarekin batera egin du testuaren moldaketa. Filma izan da, bereziki, obraren abiapuntua, baina aurrez eginda zeuden bi antzerki testu ere izan dituzte oinarri gisa: ingelesez zegoen bata; frantsesez bestea.
‎Baina itzul gaitezen enkontru hartara. Bi antzerki proiektuk batuko gintuzten. Alde batetik, maila amateurrean, Piarres Larzabalen Ibañeta (2008) eta, bestetik, maila profesionalean, Jon Gerediagaren Etxekoak (2015).
‎Bi aktoreekin dramaturgia posible bat eraikitzea zen bere asmoa. Hau da, istorio bat kontatzea bi antzerki dantza tradizio ezberdin fusionatuz. Japoniako bi aktoreak erotu egin ziren delako istorio hori kontatzeko.
‎pixka bat oxigenatu, ideia berriak bilatu, ideia zaharrak zaborrontzira bota. Eta uda ez oso teatreroa izan arren, merezi izan duten bi antzerki ikusi ditut. Xiberoko Ozaze herrian, Dominika Rekalt Ttittikak idatzitako eta Hebentik ek antolatutako Barbau Hamalau ikuskizuna.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
bi 28 (0,18)
Bi 9 (0,06)
biok 2 (0,01)
BI 1 (0,01)
Biak 1 (0,01)
Biek 1 (0,01)
biak 1 (0,01)
biek 1 (0,01)
Argitaratzailea
Euskaltzaindia - Liburuak 13 (0,09)
Susa 5 (0,03)
Herria - Euskal astekaria 5 (0,03)
Argia 4 (0,03)
Pamiela 3 (0,02)
Berria 2 (0,01)
Maiatz liburuak 2 (0,01)
ELKAR 1 (0,01)
EITB - Sarea 1 (0,01)
Jakin 1 (0,01)
aiurri.eus 1 (0,01)
uriola.eus 1 (0,01)
Alberdania 1 (0,01)
Jakin liburuak 1 (0,01)
Anboto 1 (0,01)
Txintxarri 1 (0,01)
Hitza 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia