Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2003
‎Fran  tsesek aldarrikatzen dituzten askatasun, berdintasun edo giza eskubideen ideiak, zer izango dira deabruaren amarruak besterik fededunak salbazioaren bidetik uxatzeko? Mundua eta bizitza ulertzeko bi modu ezberdin –teozentrikoa eta antropozentrikoa– kontrajartzen dira, horrela, eta tirabira luze horretako pasarte bat bezala ere uler daiteke liburu honetan kontatzen den historia.
2004
‎Ingurua, gizarte harremanak, herri baten kulturaren eratzaile eta isla. Baina beste alde batetik, gaur egungo gizarte kapitalista garatuetan, kultura, gizarte praktika bezala, produkzio eta kontsumo jarduera bezala ere ulertu beharra dago. Artea, literatura, musika, antzerkia..., kulturaren adierazpen eta osagai nagusitzat jotzen ditugunak, produkzio jarduera berezi batzuen ondorio dira eta kontsumo praktika konkretu batzuk dakartzate?. 713
2008
‎Kartel horiek akziozko pelikula baten edukia besterik ez dutela adierazten pentsatuko dute ikusle gehienek baina iragarki horretan emakumezko aktore glamurdun bat agertzea eta armen irudiak nahiz mezu gogor bat agertzea, armen eta indarkeriaren aldeko mezu edo apologia bezala ere uler daiteke esan du ASAk ohar batean.
2009
‎Keinu bat izango da gure aldetik? edo mailatxo bat nahi baduzu, elkarrekin igoko duguna, egun handi horretarako bidea eskailera bat bezala ere uler baitaiteke, mailaz maila igo beharrekoa. Gehiago ere esango dizut:
‎ez dugu elkar ikusiko, konforme, baina kartazko harremanei eutsiko diegu, pertsona ere ez baita pertsona askatasun gutxieneko bat gabe. Keinu bat izango da gure aldetik... edo mailatxo bat nahi baduzu, elkarrekin igoko duguna, egun handi horretarako bidea eskailera bat bezala ere uler baitaiteke, mailaz maila igo beharrekoa. Gehiago ere esango dizut:
2011
‎Kasu batzuetan egitura eta agentzia bat datoz eskalan, beste batzuetan, aldiz, bien mailen artean eragin trukea gertatzen da. Halere, eskalak era hierarkikoan antolatzen diren mailak bezala ere ulertu izan dira. Era horretan, maila estatikoak daude eskalen parte direnak, eremu bakoitzean garaturiko politiketan eragiten dutenak eta politika horiek erabakitzen dituztenak.
2014
‎Nerabezaroa, jendartea ezaugarritzen duen denbora sozial bat izateaz gain pertsonalizazio denbora eta prozesu bezala ere ulertu behar dugu, norbanako bakoitzak bere garapenean bizitzen duen nortasun eraikuntza intimo eta pertsonal bezala. Eta hizkuntzaren afera ere, hemen kokatuko genuke.
2015
‎Osasun izurrite berriak, eta batzuetan berauen mehatxu soilak,. Arrisku Gizarte, aren (Beck, 1992) adibide argiak izan dira arreta publikoa bereganatu baitute eta baita mundu mailan arriskudiskurtsoak indartu ere (Washer, 2010). Honenbestez, arrisku hautematea norbanako ebaluaziosubjektibo gisa ulertzetik haratago, prozesu kolektibo bezala ere ulertu beharra dago. GIT arenarabera, pertsonek partekatzen dituzten ideia komunetan oinarriturik aztertu litzatekearriskua, horrela berari ematen zaion esanahia ulertzeko.
‎Bestetik, entropia desordenaren neurri bat bezala ere uler daiteke. Materia osatzen duten molekula multzoa era konstante eta aleatorioan mugitzen da, eta mugimendu hori tenperaturaren igoerarekin batera areagotzen da.
2016
‎Ezagutzak, balioak, ohiturak eta jokatzeko moduak transmititzen dituen bi norabideko gizarte prozesua da hezkuntza, edota prozesu horren emaitza. Sozializazio eta kontzientziazio kultural, moral eta jokabidezkoaren prozesu bezala ere uler daiteke. Horrela, hezkuntzaren bidez, belaunaldi berrietako gizabanakoek aurreko belaunaldikoen ikuspuntuak, jokamoldeak eta ezagutzak ikasi edota bereganatzen dituzte, eta horiek une historikora edo kulturalera egokitzen.
‎Gainera, arrisku hautematea norbanako bakoitzaren ebaluazio subjektibo gisa ulertzetik haratago prozesu kolektibo bezala ere ulertu beharra dago. Puntu honetan GITak arrisku hautematearen teoria klasikoak kritikatzen ditu, zeren eta horietan pertsonen hautemate errakuntza faktoreei egozten zaie arriskua.
2023
‎Baina niri gehiago gustatzen zait alderdi etimologikotik jotzea, demokratikoagoa da. Michel Morvan hizkuntzalariaren arabera, arrakasta Requesta hitzetik dator, eta desio bezala ere uler daiteke, hizkuntza erromantzeetatik dator, latinezko requisitus, eta hor sartzen da desioa edo nahia. Ikuspegi horretatik, arrakasta ez da besteek ematen dioten begirada, baizik eta ni nor naizen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia