Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2005
‎Ikastetxeko kolektibo guztiekkudeaketa lanetan eta erabakiak hartzeko orduan parte hartzeak eragina du ikasleen balioetan. Ikastetxeko arauak irakaskuntzako eduki bezala aztertu behar dira.
2010
‎Puntu honen bukaeran, bada, zera nabarmendu nahi dugu: pragmatika —Muguerzak gogorarazten digun bezala—" iraultza postchomskyarraren" baitan sortzen da, zeinen ondorioz" hizkuntza" nagusiki" komunikazio bitarteko" bezala aztertu beharra ikusten den74 Horrenbestez, pragmatikak —eta horrekin baita hizkuntzalaritzak berak ere— lotura estu bat erakusten du semiotikarekiko: Morrisek, zentzu horretan," semiotikaren atal" bezala kontsideratzen ditu" zeinuen arteko erlazioa aztertzen duen sintaxia"," zeinuen eta esanahien arteko erlazioa aztertzen duen semantika" eta" zeinuen eta zeinu erabiltzaileen arteko erlazioa aztertzen duen pragmatika" 75 Hizkuntzaren ikerketak, finean, hizkuntzatik harantz eramaten gaitu.
2012
‎Interesgarriak dira Tere Irastortzak argitalpen haren harira esan zituenak, tesi honetan aztertuko dugun Sarrionandiaren itzulpen praktika ondo baino hobeto laburbiltzen dutenak: . Sarrionandiaren poesia aztertu behar den bezala aztertu behar dira bere
‎Diskurtsoa ez daiteke, ordea, esatariaren eta enuntziatzailearen ikuspuntutik soilik aztertu, komunikazio trukean bakarra balitz bezala. Berbaldia hitzezko interakzio bezala aztertu behar da. Koldo Mitxelenaren lanak aztertzeko, gainera, ezinbestekoa da hartzailearen eta norentzakoaren arteko bereizketa oso kontuan izatea, Mitxelenak argi baitzuen nori zuzentzen zitzaion; bere balizko irakurle potentziala zein zen bazekien eta honekin txandakatzen zituen bere zereginak, honekin bideratzen zuen interakziozko harremana eta ez hartzailearekin.
‎berbaldia, hitzezko interakzio? bezala aztertu behar da.
‎Ez dugu temati jarri behar, pedagogikoki egin nahi duguna egiteko leku egokia ez dela esanez; aitzitik, lekua aztertu egin behar dugu, ahalik eta probetxurik handiena ateratzeko. Bezeroen eskakizunetara eta bizimodura egokitu behar duen barrualdeen dekoratzailea bagina bezala aztertu behar dugu lekua. Beraz, pozik sentiarazi nahi ditugun bezeroak, hau da, haurrak, aztertu ditugu.
2013
‎ez daiteke esatariaren ikuspuntutik soilik aztertu, komunikazio trukean bakarra balitz bezala: berbaldia «hitzezko interakzio» bezala aztertu behar da:
‎Aditzak ahozko eta idatzizko hizkuntzaren oinarria dira. Inoiz ez dira erabiltzeari uzten eta, horregatik, behar bezala aztertu behar dira. Hori lortzeko, ikasgeletan ikasteaz gain, ikasleek etxean hitzezko ezagutza indartu dezakete.
2018
‎Izan ere, behar bezala aztertu behar diren hainbat afera oraindik zintzilik daudela iruditu zaio. Besteak beste, moila berria egiteko baimenak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia