2000
|
|
Baigorriko gaualdi horretan ari ginelarik garai hartako giro hura berritu genuen eta giro hori triste
|
bezala
hatzeman nuen; arrenkuraz edo. Gure adineko lagun batek erraiten zidan duela 30 urte euskara bukatua zela Iparraldean.
|
2003
|
|
Errealitatea zein den ez dugu behar
|
bezala
atzeman, gaztelania %80ren ama hizkuntza da; eremu mistoan gurasoen %65ek ez duDeredua aukeratzen, eskubidea duten arren; alderdi politiko nagusiak ez datoz bat Euskal Herriaren eraikuntzarekin. " Nafar osoak ez direla" bezalako mezuek egia ez izateaz gain kontrako efektua lortzendute.
|
2007
|
|
Fullat, 2000: 111 Gertakari moralari esker, honela autorea, pertsonak bere burua izaki aske
|
bezala
atzematen du, alegia, baldintzapen biologiko eta sozialetan agortzen ez den norbait bezala.
|
|
...ea, hain zuzen, 1800 urte inguruan Euskal Herrira birritan etorri zen pentsalari ospetsu horrek euskal nazioari eta hizkuntzari buruz etengabe hitz egiten baitu bere idazlanetan200 Esan dezagun, hasteko, Humboldtentzat" nazioa" eta" hizkuntz komunitatea" ia sinonimoak direla, eta bereziki horregatik —bakarrik ez bada ere— euskaldun guztiak nazio baten eta beraren kide
|
bezala
atzematen dituela.
|
|
Horrekin ikuspuntu erabakigarrira iristen gara, non hitz egite monologikoa eta pentsatze monologikoa, bere horretan, portaera azpilinguistiko eta azpigizatiar
|
bezala
atzematen ditugun. Funtzio partzial bezala, egiaz, justifikatuta daude eta beharrezkoak dira (bestelako funtzio basati asko giza izate osoaren baitan integratuta dauden bezala).
|
2008
|
|
Etxeparerengan klasea, emakumea? zena, subjektu partikular
|
bezala
atzemana zuten poesian eta, euskal poesian bertan, geroago, hala atzemango du Oihenartek berak.
|
2009
|
|
XIX. mendea, hitz batean? Lehen Moderniako oposizioak gainditu eta den oro bat
|
bezala
atzematen permatu da, gizakia eta Natura, Natura eta Jainkoa. Ilustrazioak giza natura erdibitu egin du espirituan (natura razionala) eta gorputzezkotasunean (instintoak, jaidura naturalak), biak kontrajarriz elkarri, eta arrazoimenari aginduz bizitza, gurariak, plazera bere kontrolpean estu lotzeko.
|
|
Desconocidos «mueren» diariamente y a todas horas. «La muerte» [kakotx hauek abisatu gura dute, kasu enpiriko horietan guztietan heriotza ez dela egiaz eta serioski heriotza
|
bezala
atzemana, baitaratua] comparece como un evento habitual dentro del mundo. Como tal, ella tiene la falta de notoriedad que es característica de lo que comparece cotidianamente.
|
2010
|
|
Bien artean oinarrizko elkarrekikotasun bat dago; horrexegatik, Schlieben Langek" hizkuntzen baldintzapen sozialaz" eta" gizartearen baldintzapen linguistikoaz" hitz egiten du, baita modu berean Romainek ere" gizartea hizkuntzan" eta" hizkuntza gizartean" kontzeptuez156 Gizarte egiturek hizkuntzengan denotazio beharrak eragiten dituzten bezala, egiaz, hizkuntzek ere badute eraginik gizartearen egituraketan eta berorren errealitatearen interpretazioan. Horregatik, bada, Schlieben Langek berak ezinbestekoa deritzo" bi sistemak, soziala eta linguistikoa, estatikoki ez kontsideratzeari" eta, horrela, baita" hizkuntza eta gizartea aktuazio sistema"
|
bezala
atzemateari eta aztertzeari ere157 Esan dezagun, beraz, hizkuntza eta gizartea bezalako errealitateen artean badagoela sakoneko lotura bat, eta horrek berak, egiaz, ezinbestekoa egiten duela ere ikerketa linguistikoaren alde sozialaz eta ikerketa soziologikoaren alde linguistikoaz hitz egitea.
|
|
Komunitate baten hizkuntz gordailuaren atal preziatuenak, egiaz, formalagoak eta hotzagoak bezala sentitzen diren situazioetarako gordetzean, eta gutxien baloratutako atalak, berriz, informalago eta intimoago
|
bezala
atzematen diren situazioetarako gordetzean165.
|
|
" deutsch" hitzak —berori zentzu zabalean herriaren izena bihurtu aurretik— ama hizkuntza komuna eta, horrekin, hizkuntza komunitatea adierazten zituen. Karlomagnorekin ezarritako theodisca lingua delako kontsiderazioa, finean, alemaniarrek euren burua hizkuntza komunitate
|
bezala
atzematearen ondorioa da, ze beroriek egiaz ama hizkuntzan bat egiten dutelako eta duten heinean ezagutzen dira herri bezala. Ez da harritzekoa, beraz, pentsamendu horrek aurrerantzean ere lehen mailakoa izaten jarraitu badu, eta ezta ere alemaniarrek gaurdaino funtsean hizkuntza komunitate beraren kide direla sentitu badute.
|
2012
|
|
Ondoren iritsi ziren Velaren bi aukerak, bi erremate ustel area barruan, eta huts eta bateko sentipena zapuztu zuen Bravoren hutsa. Ezker hegaleko erdiraketa ezin behar
|
bezala
atzeman atezainak, Iñigo Martinezen bizkarren jo eta sarera. Gidoi ezaguneko amaiera tristea.
|
|
78 Metodologiazko atalean genioen testuaren eta diskurtsoaren definizio teknikoak aintzat hartzen bagenituen ere, lan honetan biak sinonimotzat joko genituela; diskurtsoa ere, hondarrik hondarrean, aztergai edo analisi unitate dugun momentutik, produktu edo emaitza dugulako, hau da, testu
|
bezala
atzematen dugulako. Horrek ez du esan nahi, ordea, testua bere bakarrean, ekoizpen baldintzak kontuan hartu gabe aztertuko dugunik; beharrezkoa deritzogu testu horretan zuzenean eragiten duten faktoreekin (esatari norentzakoak, testuingurua...) harremanetan aztertzeari.
|
2014
|
|
autokontzientzia nazionala dago; eta operazio hau subjektiboa da. Momentu naziogin esentziala, argia pizten duena,, bere burua osotasun bat eta herri bat
|
bezala
atzemateko egintza subjektibo, libre horretantxe datza? 1505.
|
2017
|
|
Halatan, Bestearen niganako presentzia, nire objektutasuna gauzatzen duena bezala, subjektu osotasun bezala bizitzen da; eta presentzia horretarantz biratzen banaiz bera atzemateko, Bestea osotasun
|
bezala
atzematen dut ostera ere: munduko osotasunaren hedadura bera duen objektu osotasuna.
|
|
Cogitoak, beragandik kanpo, Beste konkretuaren presentzia zalantzagabearen bidean jarri behar gaitu. Bestea ni ez izaten moduan agertu behar da; (iii) Cogitoak Bestea erakutsi behar digu ez bera objektu delarik, baizik eta parte duelarik gure izatean; eta (iv) Bestea barneko ezeztapen
|
bezala
atzeman behar dugu ni ez izaten, hau da, Besteak eta nik batasun sintetiko bat eratzen dugularik eta bata bestea denik ukatuz eratzen garelarik. Horrek eskatzen du, bestalde, nik ezin dudala, nahiz eta izate batasuna osatu, osotasunaren ikuspunturik hartu eta, beraz, Bestearen existentziaren bizipena osotasun osagabea dela.
|
|
Lehena da nire posibilitatea nigandik kanpo probabilitate bihurtzen dela. Besteak nire posibilitatea bera ez den askatasun batek hortzikatua
|
bezala
atzematen duelarik, bera lekuko gisa eratuz eta bere efektuak kalkulatuz, nire posibilitatea indeterminazio hutsa da posibleen jokoan, eta nik horrelaxe nabari dut. Geroago, hizkuntza bitarte Bestearekin lotuta gaudenean eta pixkana gutaz zer pentsatzen duen asmatzen dugunean, horrek liluratu eta izutu egingo gaitu batera:
|
2022
|
|
Hatzak armari atxikiak. Iruditu zitzaionean ilunpean behar
|
bezala
atzemanak zituela, zekorra aterako zuten metalezko atetik metro gutxi batzuetara egin zuen tiro. Uxatu eta berriro itzul ez zitezen, alde batetik, eta jo eta itzultzeko modurik izan ez zezaten, bestetik.
|