2002
|
|
Elebitasunaren kontra ageri da fierki, ez du ezagutzen berak munduan elebiduna den gizarterik: paperetan maizki elebiduntzat jotzen diren horiek ere ez omen dira praktikan batere elebidun, eta beti
|
beti
hizkuntza batek bestea menderatzen du. Eta hala badio Garatek hala izango da, ez dakit, bera anitz ibilia baita munduan, eta hainbeste gauza ikusia.
|
|
batzuk zintzoki elebitasunaren alde omen daude, nahiz praktikan onartzen duten elebitasuna hizkuntza bakarrekoa den, gaztelania edo frantsesa, bistan da. Beste batzuek ere euskal gizartean hizkuntza bakarra nahi dute, euskara, gizarte elebidunik ez omen baitago, nonbait, munduan, eta
|
beti
hizkuntza batek indarra hartzen omen duelako bestea ahulduz, Gotzon Garatek dioen gisa.
|
2004
|
|
Elebitasunaren kontra ari da fierki, ez du ezagutzen munduan elebiduna den gizarterik: paperean maizki elebiduntzat jotzen diren horiek ere ez omen dira praktikan batere elebidun, eta beti
|
beti
hizkuntza batek bestea menderatzen du. Eta hala badio Garatek hala izango da, ez dakit, bera anitz ibilia baita munduan, eta hainbeste gauza ikusia.
|
|
bai elearen atean eta bai gramatikako paradigmetan. Lotkia edo lotura hauek osatzen dute hizkuntzaren sistema; eta barne sistema hori(
|
beti
hizkuntza batetik bestera liferente edo aurkako) hizkuntzaren egiazko ezagugarria da".
|
2009
|
|
Jakina, legeek erabakitzen dute
|
beti
hizkuntza bat ofiziala den ala ez. Nolanahi ere, nabarmena da, hizkuntza gutxitu baterako eskubideak (oraindaino euskara den bezala Euskal Herriaren zati gehienetan) bere erabilera eragozten duela toki, harreman eta egoera askotan, ofiziala izan arren lurraldearen zati batean.
|
|
Tokian tokiko hitz egokia edukitzea(, soroak hazia bezala behar du idazleak hitza?). Eta euskal idazleari,
|
beti
hizkuntza bat baino gehiagotan bizi baita, nahi lukeen bezalako, edo beste literatura batzuetatik ohitua dagoen bezalako lexiko bat eskura falta zaio, horren alde on eta txarrekin. –Gure ingurutako erdara handiak oparoagoak direnez, hizkuntza pertsonal hau sortzeko zeri heldu gehiago eskaintzen dute euskarak baino.
|
2010
|
|
Era berean, eta hizkuntzen erabilera sozialari loturik, hizkuntza hegemonikoek ez dute euren abiada moteltzen; aitzitik, bizkortu eta bizkortu ari dira, eta gurearen tamainako hizkuntzek egunerokoa dute bizirik irauteko ahalegina egin beharra. Horiek hala, eta jakinik harremanak
|
beti
hizkuntzaren batean egiten direla, bizkor ondoriozta daiteke ez dela euskararen egoera normalduko gizarte bizitza euskaldundu gabe. Euskarak funtzio guztiak berreskuratu behar ditu, euskarak ez baitu etorkizunik izango erabiltzen ez bada.
|
2014
|
|
Edo, eguneroko izatezkoan geratuta, zergatik da printzipio unibertsalek ibilkatzen duten Estatu demokratiko eta konstituzional batean ere jendea futbol ekipo nazionalarekin identifikatzen dela eta kontrarioarekin ez?, eta sinbolo partikular batzuekin, erreferentzia historiko eta kultural jakin batzuekin? Eta zergatik da norbanako oro kontziente edo inkontzienteki
|
beti
hizkuntza bati dagoela atxikia, eta musika bati, literatura, sukaldaritzako tradizio, erlijio, ohitura beren beregiko batzuei, eta partikularrak izanez soilik unibertsalak? –Nazioa?
|
2017
|
|
366. Ez dago hizkuntza politika neutrorik. Hizkuntza politika
|
beti
hizkuntza baten aldekoa eta bestearen aurkakoa da, eta, horregatik, hizkuntza politika anbiguoa denean hizkuntza ahaltsuaren aldekoa izan ohi da?. Aureli Argemí, Egin,.
|
2021
|
|
Testuinguruen eta xedeen finezia, zuzeneko afera bat da. Aterabide iraunkorragoa izanen da
|
beti
hizkuntza batean sortzea edo xede hizkuntza birsortzea. Euskal herrian integratu nahi duenak, komunitatean integratu du eta, goiz ala berant, hizkuntza ikastera helduko da, beste gisaz, denbora galduko bailuke itzulpenetan, ez bailuke parekoa sakonki ulertuko, finezia galduko lukeelako eta sustut testuinguruaren parte handi batek ihes eginen liokeelako, hala nola komunitatearen erreferentziek, modak, iraganak, erlazionatzeko moldeak.
|