2006
|
|
a. Publizitatea desleiala izango da, baldin eta edukia, aurkezpenaren forma edo hedapena dela medio honako hauen izen ona gutxietsi edo iraintzen baditu: pertsonaren, enpresaren edo haren produktu, zerbitzu, jarduera, marka, merkataritza izena edo
|
beste
zeinu bereizleak.
|
|
honako hauen izen ona iraintzen duena izango da: pertsonaren, enpresaren edo berorien produktu, zerbitzu, jarduera, marka, merkataritza izena edo
|
beste
zeinu bereizleak (PLO 6.a. art). Nozio hori kontuan hartuz, esan dezakegu PLOk adierazpen iraingarri faltsuak zigortzen dituela; LDLk, berriz, iraingarriak izan arren, egiazkoak, zehatzak eta egokiak badira, ez ditu ez zilegitzat hartuko147.
|
|
PLOren 6.a. artikuluaren arabera, publizitatea desleiala izango da haren edukia, aurkezpen forma edo hedapena dela medio honako hauetako baten izen ona iraindu edo gutxiesten badu: pertsonaren, enpresaren, edo berorien produktu, zerbitzu, jarduera, marka, merkataritzako izena edo
|
beste
zeinu bereizleak (Tato, 2003: 15).
|
|
Ildo beretik, aipatu behar da industria jabegoak subjektu, ondasun edo jarduerak identifikatzen dituela, haien titularrari edo jabeari zeinu bereizlearen gaineko erabilera eskubide esklusiboa emanez (2001eko abenduaren 7ko Marken Legea). Marken Legearen arabera (31.1 art.), zeinu bereizlearen gaineko eskubidea duenak ez die gainerakoei utziko nahasketa sor dezakeen
|
beste
zeinu bereizle bat erabiltzen. Hala, industria jabegoari eraso egiten dion jokaera desleialtzat hartuko da iragarlearen zeinu bereizleak beste lehiakidearenekin nahasten dituen publizitatea.
|
|
Jokaera desleial horien oinarria ez da iragarleak bere zeinuak erabiliz besteen zeinuekiko nahasketa tzea desleiala izango da, justifikaturik egon ezean (LDL 11 art. in fine). arriskua sortzea, baizik eta besteen zeinuak erabiliko direla benetako jatorria zein den esan gabe. Hala, publizitatean
|
besteen
zeinu bereizleak erabiltzea edo imita
|
|
Publizitate jarduera dela eta, lehiakide baten izen onaz baliatzen diren publizitate jokaerak gertatuko dira (LDL 6.b. eta 12 artikuluak). Publizitatean, debekatuta dago
|
besteren
zeinu bereizleak justifikaziorik gabe erabiltzea (PLOren 6.b. art); publizitate ez zilegia izango da, desleiala baita. LDLren 12 artikuluak, oro har, norberari ez dagokion industriaz, merkataritzaz edo izen on profesionalaz probetxua ateratzea zigortzen du.
|
|
Era berean, desleialtzat joko du, bereziki:
|
besteren
zeinu bereizleak edo egiazkoak ez diren jatorrizko deiturak honako hitz hauekin erabiltzea: –eredu?,, sistema?,, tipo?,, mota?
|
|
Hala eta guztiz ere,
|
besteren
zeinu bereizleak erabiltzea ez da beti desleiala izango, esate baterako, marka jakin baten gaineko eskubidea bukatu denean (ML 32 art.). Halaber, produktu edo zerbitzuen jatorria zehazteko besteren marka erabiltzea beharrezkoa denean, ez da jokaera desleialtzat hartuko; adibidez, tailer batean piezak eta osagarriak saltzen direnean, hornitzaileen zeinu bereizleak erabiltzea erabat zilegi izango d... 371).
|
|
Lehiaketa Desleialaren Legearen ustez ez zilegiak diren konkurrentzia egoera batzuk jasotzen ditu PLOren 6.b. artikuluak, esate baterako,
|
besteren
zeinu bereizleak erabiltzea eta izen onaz baliatzea (PLOren 6.b. artikulua); publizitatea imitatzea, nahasketa arriskua sortu gabe, baina desleialtzat jo litekeena; besteren ahaleginaz, adibidez, liburuxketan edo diskoetan azaltzen diren formaz edo estiloaz, edo izen onaz baliatzen den publizitatea.
|
2012
|
|
honako hauen izen ona iraintzen duena izango da: pertsonaren, enpresaren edo berorien produktu, zerbitzu, jarduera, marka, merkataritza izena edo
|
beste
zeinu bereizleak. Nozio hori kontuan hartuz, esan dezakegu Lehiaketa Desleialaren Legeak adierazpen iraingarriak zigortzen dituela; dena den, iraingarriak izan arren, egiazkoak, zehatzak eta egokiak badira, ez ditu ez zilegitzat hartuko189.
|
|
Ildo beretik, aipatu behar da industria jabegoak subjektu, ondasun edo jarduerak identifikatzen dituela, haien titularrari edo jabeari zeinu bereizlearen gaineko erabilera eskubide esklusiboa emanez (2001eko abenduaren 7ko Marken Legea). Marken Legearen arabera (31.1 art.), zeinu bereizlearen gaineko eskubidea duenak ez die gainerakoei utziko nahasketa sor dezakeen
|
beste
zeinu bereizle bat erabiltzen. Hala, industria jabegoari eraso egiten dion jokaera desleialtzat hartuko da iragarlearen zeinu bereizleak beste lehiakidearenekin nahasten dituen publizitatea.
|
|
Jokaera desleial horien oinarria ez da iragarleak bere zeinuak erabiliz besteen zeinuekiko nahasketa arriskua sortzea, baizik eta besteen zeinuak erabiliko direla benetako jatorria zein den esan gabe. Hala, publizitatean
|
besteen
zeinu bereizleak erabiltzea edo imitatzea desleiala izango da, justifikaturik egon ezean (LDL 11 art. in fine).
|
|
Publizitate jarduera dela-eta, lehiakide baten izen onaz baliatzen diren publizitate jokaerak gertatuko dira (LDL 6.b eta 12 artikuluak). Publizitatean, debekatuta dago
|
besteren
zeinu bereizleak justifikaziorik gabe erabiltzea; publizitate ez zilegia izango da, desleiala baita. LDLren 12 artikuluak, oro har, norberari ez dagokion industriaz, merkataritzaz edo izen on profesionalaz probetxua ateratzea zigortzen du.
|
|
Era berean, desleialtzat joko du, bereziki:
|
besteren
zeinu bereizleak edo egiazkoak ez diren jatorrizko deiturak honako hitz hauekin erabiltzea: «eredu», «sistema», «tipo», «mota» eta antzekoak.
|
|
Hala eta guztiz ere,
|
besteren
zeinu bereizleak erabiltzea ez da beti desleiala izango, esate baterako, marka jakin baten gaineko eskubidea bukatu denean (ML 32 art.). Halaber, produktu edo zerbitzuen jatorria zehazteko besteren marka erabiltzea beharrezkoa denean, ez da jokaera desleialtzat hartuko; adibidez, tailer batean piezak eta osagarriak saltzen direnean, hornitzaileen zeinu bereizleak erabiltzea erabat zilegi izango d... 371).
|