2008
|
|
Aurretiazko akta erabiltzen da honako kasuotan: betebeharpekoak erregularizazio proposamenari adostasuna ematen dionean, zati batean bakarrik; jarduna eteten denean, ikuskapena bukatu gabe; zerga egitatea zatituta dagoenean lurraldean zehar; egiaztapen mugatuaren ondorengoak gauzatu behar direnean; tributu egiaztatuaren oinarria
|
beste
tributu batzuen egiaztapenaren menpe dagoenean; gardentasun fiskalpeko sozietatearen bazkideen egoera ikuskatu denean, sozietatearen egoera egiaztatu barik.
|
2023
|
|
a) Tributu batzuetan Estatuak laga ditu araugintza ahalmen batzuk eta tributuen gaineko kudeaketaeta bilketa ahalmen guztiak: Ondarearen gaineko Zerga, Ondare Eskualdaketa eta Egintza Juridiko Dokumentatuen gaineko Zerga, Oinordetza eta Dohaintzen gaineko Zerga, Garraiobide batzuen gaineko Zerga Berezia eta Jokoaren gaineko Tributuak. b)
|
Beste
tributu batzuetan zerga bilketaren zati bat laga du Estatuak, ez ordea kudeaketa ahalmenak. Era berean, autonomia erkidegoek zerga horien arauketa nolabait alda dezakete, karga tasaren gainean edo kenkarien gainean, adibidez, muga zehatzen barruan.
|
|
Tributuen foru sisteman tributu batzuen arauketa Lurralde Historikoen esku dago; horrekin batera, eta Foru Aldundiek
|
beste
tributu batzuk ordainarazi arren, tributu horien foru arautegia lurralde erkidean indarrean dagoenaren berdina izan behar da, autu zehatz batzuetarako izan ezik.
|
|
Horiez gain, 42 artikuluan klausula orokor bat zehazten da: " Lurralde historikoetako erakunde eskudunek beren lurraldean mantendu, ezarri eta arautu ahal izango dute toki erakundeei dagozkien
|
beste
tributu batzuen zerga araubidea, honako irizpide hauei jarraiki: a) Erregimen komuneko tokiko zerga sistemarako ezarritako egitura orokorrari eta horren oinarri diren printzipioei erreparatzea, 3 artikuluan ezarritako harmonizazio arauak, arlo horretan aplikatzekoak direnak, errespetatuz. b) Araubide erkidekoak ez diren zeharkako zerga figurak ez ezartzea, horien etekina Euskal Autonomia Erkidegotik kanpo lekualdatu edo eragin badaiteke".
|
|
Ekonomia Itunak, azkenean, EAEeko toki erakundeen finantza jardueraren inguruan honako eskumenak aitortuko dizkie lurralde historikoei: Lurralde historikoetako erakunde eskudunek arautzen dituzte udalek nahitaez eskatu behar dituzten hiru zergak. Toki erakundeen berezko
|
beste
tributu batzuen zerga araubidea mantendu, ezarri eta arautu ahal izango dute bere lurralde historikoan, Ekonomia Itunaren 42 artikuluan adierazitako irizpideei jarraituz. EAEko toki erakundeek itundu gabeko tributuen diru sarreretan (Estatuaren tributuak) duten partaidetzari dagokionez, foru aldundiek banatuko dituzte, izaera orokorreko banaketa arauen arabera, beraien lurralde historikoko toki e... Gaur egun EAEko toki erakundeek zerga itunduen bilketan duten partaidetza ETELk ezarritako sistemari jarraitu dio. Estatuak toki erakundeen arloan une bakoitzean gauzatzen dituen finantza zaintzako ahalmenak EAEko erakunde eskudunei dagozkie —ez du zehazten zeintzuk diren erakunde horiek—, eta horrek ez du esan nahi, inola ere, EAEko toki erakundeen autonomia maila araubide erkidekoena baino txikiagoa denik. Foru aldundiek 1906ko abenduaren 13ko Errege Dekretuaren 15 artikuluak ekonomiaeta administrazio arloan aitortu dizkien ahalmenak izango dituzte, eta, Konstituzioaren lehen xedapen gehigarrian ezarritako foru araubidearen eguneratze orokorraren prozesuaren ondorioz, iraundakotzat jotzen dira, Konstituzioaren 149.1.18 artikuluan aipatzen diren oinarriei kalterik egin gabe.
|