Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2006
‎Zigor Kodearen 57 artikuluan aipatu delituetatik bat ikertzen denean, epaileak edo auzitegiak, modu arrazoituan eta biktima babesteko beharrezkoa den neurrian bakarrik, erruztatuari kautelaz ezarri ahal izango dio toki, auzo, udalerri edo beste toki erakunde edo autonomia erkidego zehatz batean bizitzeko debekua.
2014
‎Komunitateko buruak, djargak, lurzoruen jabe dira, eta beren erabilera eta sortutako irabaziei buruz erabakitzen dute, edo senarrak emazte berri baten dohainak ordaintzean, azaldu du Elkartasuna Elkartasunaren aldeko GKEak. Hala gertatzen da Bissau Ginean, erakunde horrek beste toki erakunde batzuekin lan egiten baitu. Han, gizonek sarritan izaten dute zer egin lurrei buruzko guztian, eta beren komunitatetik urrunen dauden edo urrunen dauden emakumeei uzten diete.
2023
‎Kontuan izan behar da, lehenengo eta behin, AEFJLOk neurri zuzentzaileen jarraipenerako sistema bat garatzen duela. Sistema horren arabera: TOLTBren 111 eta 135 artikuluetako udalerrietan (probintzia eta autonomia erkidetako hiriburuak, eta 75.000 biztanle baino gehiagoko udalerrietan) kontu hartzailetza organoak hiruhilabetero ekonomiaeta finantza planaren jarraipen txostena egin du eta, horrez gain, finantza zaintzako organo eskudunak seihilabetero jarraipen txostena egingo du. Beste toki erakundeetan, likidazioarekin batera kontu hartzailetza organoek ekonomiaeta finantza planaren jarraipen txostena egin behar dute.
‎Azkenik, udalez beste toki erakundeen gaineko oharra egitea komenigarria da. Udal mugarteei buruzko foru arauek, hirurek, udala baino txikiagoko toki erakundeen gaineko xedapenak ezartzen dituzte eta horiek aldatzea, disolbatzea edo eratzeak ere finantza zaintzako txostena behar izango dute eta horrek eragin ekonomikoaren eta finantza nahikotasunaren inguruan hitz egin dute, foru arauek txostenaren beharra eragin ekonomikoak dauden egoera guztietarako eskatzen baitute.
‎EAEk (antolaketa berezia kontuan hartu barik) Ekonomia Itunaren eskutik udal araubide ekonomiko finantzarioa arautzeko eskumena du. Horrek ezin dezake suposatu EAEko toki erakundeek beste toki erakundeek baino autonomia gutxiago izatea. Euskadiko erakundeek, euren eskumen sistemaren barnean, bere lurraldeko udalei eskumenak aitortu edo eman ahal dizkiete berezkoak izango balira bezala, beti ere TAOLren 25 artikuluak zehaztutako irizpideei jarraituz.
‎Baina, lehen adierazi den bezala, Estatuaren kasuetan batzutan finantza zaintzako organo eskudunaren aipamena egiten da eta beste batzuetan Estatuari zuzeneko aipamena egiten zaio. Logikoa dirudi, batzuetan toki erakunde batzuen gaineko finantza zaintzako organo eskuduna autonomia erkidegoa izan daitekeelako eta beste toki erakunde batzuena Estatua izan daitekeelako. Ildo horretatik, zorpetzeari eta beste gai batzuei buruz kontrola aipatzerakoan zuzenean Estatuak gauzatzen duen kontrolari buruz hitz egiten dugu.
‎epe luzeko zorpetze eragiketa guztiak gauzatzeko finantza zaintzako organo eskudunaren baimena behar izatea. Baina neurri horren aplikagarritasuna zalantzazkoa izan daiteke AEFJLOren 20 artikuluak neurria zehaztean TOLTBren 111 eta 135 artikuluetako toki erakundeei zuzentzen diela dirudi523 eta beste toki erakundeei aplikagarria izango litzateke bakarrik aurrekontu egonkortasunaren edo zor biziaren helburuak betetzen ez direnean. Honen inguruan HuRTADO LoPEZek hurrengoa adierazten du:
‎Legeak EFP onartzeko bi araubide ezberdintzen ditu: lehenengoa, TOLTBren 111 eta 135 artikuluetako toki erakundeentzat zehazten da eta horretan finantza zaintzako organo eskudunak zuzeneko esku hartzea izango du; eta bigarrena, beste toki erakunde guztientzat izango da eta horretan finantza zaintzako organo eskudunak ez dauka parte hartzeko aukerarik. Azkenengo kasu honetan, EFP toki administrazio ez betetzaileak berak behin betiko izaerarekin onetsiko du.
‎Egitura honen guztiaren barruan toki erakundea edo udala daukagu. Udala aipatzea agian zuzenago izango litzateke Euskadiko Toki Erakundeei buruzko apirilaren 7ko 2/ 2016 Legeak berak (hemendik aurrera, ETEL) 2 artikuluan toki erakundeen zerrenda egin ostean, toki erakundeen artean udala arautzen duelako gehien bat eta beste toki erakundeak horien baldintzapean geratuko direlako. Modu horretan, EAEko udala, EKak aitortzen duen lurralde historikoetako forutasunaren ondorioz, lurralde erkidegoko udalekin konparaturik izaera ezberdina izango dute, TAOLtik haratzago doan izaera.
‎Arauen inguruko laburpen zehatza egin zuen ENDEMAÑO AROSTEGUIk: " Jarraian, zerrendatzen dituzten errekurtsoetako bakoitzaren araubide juridikoa arautzen dute (azken biena izan ezik), bai eta beste toki erakunde batzuen baliabideen araubidea ere (udalaz gaindikoak eta udalerria baino lurralde eremu txikiagokoak). Toki erakunde horietako ogasunak aurreko paragrafoan aipatutako batzuez hornitzen dira" 306 Azkenik eta aurretik adierazi dugun bezala, udal mailako zerga bakoitzaren inguruko foru arau konkretu eta zehatza egin du lurralde historiko bakoitzak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia