2000
|
|
Esate baterako, gutxiengo egoeran dagoen taldearen eta estatuaren artekomugak berberak direnean, elkarren arteko gatazka minimora hel daiteke, elkarrenarteko interes komuna dagoelako, estatuaren interdependentzia eta subiranotasunadirela eta. Estatua
|
beste
talde etnikoz maneiatuta dagoenean, edo gutxiengo egoeran dagoen taldea estatu desberdinetan barreiatuta dagoenean, aldiz, gatazka aukera handiagoa izango da.
|
2001
|
|
2 Etnizitateari dagozkion orientazioen desberdintasunak talde etnikokokideen salientziari dagokionez ere alda daitezke. Giles, Bourhis eta Taylor-i (1977) jarraiki, talde etniko bateko hizkuntzak soilik har dezake salientziaidentitate etnikoko marka bezala
|
beste
talde etnikoekiko kontrastea azpimarratuz. Kasu horretan, beraz, komunitatearen osaketa kulturala interesgarrigerta daitekeen inguruneko faktore garrantzitsua izan daiteke.
|
|
Laburtuz, Clement eta Kruidener ek (1985) integratibitatean sartzen diren biaspektu garrantzitsu azpimarratzen dituzte: afektu positiboa eta dagoeneko Gardner eta Lambert-ek (1972) aipatutako identifikazio desioa; eta autore horiek diotenaren arabera, badaude zenbait kasu, zeinetan biak ez dira elkarrekin agertzen.Beren ustetan, orientazio integratiboa
|
beste
talde etnikoarekin kontaktuan egon etaberen kultura mehatxatua ikusten ez duten taldeetan bakarrik agertzen da; baldintza horietatik kanpo, zaila da gertatzea. Hori, orokorrean, hizkuntza menperatzaileeta maioritarioa duten taldeen kasua da.
|
2006
|
|
Estatuak, autodeterminazioa onartzekotan, estatuko lurralde osoari dagokiola esan ohi du; bereizketa nahi duen nazionalismoak, berriz, berak errebindikatutako lurraldeari dagokiola soilik. Kasu bietan nazionalismoaren ikuspuntu esentzialista ageri da; esentzialista, bere lurraldearen barruan bizi diren
|
beste
talde etniko edo nazioren izaera eta izana ukatzen dituen heinean. Praktika politikoak, ordea, eskubide hori autodeterminazio eskaera indartsu ageri den lurraldera mugatzera eramaten du.
|
2009
|
|
Alabaina daiek eta
|
beste
talde etniko batzuek oihan
|
|
Amerikan, bestalde, Eliza katolikoak ez zuen apaizgorik sobera, independentzia garaitik aurrera Espainiatik koroaren finantzaketarekin misiolarien bidalketak etetean, arazo larriak izan zituen apaiz eta fidelen artean behar bezalako ratio egoki bati eusteko. Betarramistek,
|
beste
talde etniko batzuetako apaizek eta kongregazio erlijiosoek bezala, ez zuten inolako eragozpenik jasaten haien aberkideez jaioterri zaharraren ohituretan eta hizkuntzan arduratu nahi bazuten, baldin eta ardura hori esklusiboa eta baztertzailea ez bazen. Horrela ere adierazi zioten elkarri Baionako eta Buenos Aireseko apezpikuan, lehenengo euskal misiolarien bidalketa prestatzen ari zenean:
|
2021
|
|
Obamaren eta demokraten gobernuari eginiko kritikek argi uzten dute herrialde horretan arraza gorrotoa estrukturala eta norabide anitzekoa dela, klasismoari lotua dagoena. Alde horretatik, Estesek hainbat adibide ematen ditu, ikus dadin lehen presidente beltzak zurien aldeko politikak aplikatu zituela, are
|
beste
talde etniko gutxiagotuen kalterako izan zitezkeenean ere. Irakurketan zehar, behin baino gehiagotan etorri zaizkit akordura arrazismoa lantzen duen eta 2004an estreinatu zen Crash film amerikarraren harira, Obamaren agintaldian bertan, Paul Haggis zuzendariaren hitzak:
|
2022
|
|
Ankararen irakurketa zen ibaiaren sartaldera iritsita inoiz baino errealagoa zela Afrineko kantoiarekin bat egiteko aukera: salatzen zuen Turkia eta Siriako mugalde guztia PKKren esku egon zitekeela –axola gutxi Turkiari izenen ñabardurek, SDF deitzeak edo kurduez gain
|
beste
talde etniko batzuk egoteak–.
|
|
Hainbat bilera egin zituen gizarte zibileko kideekin Dolmabahçe jauregian, Turkiako estandar demokratikoak hobetzeko asmoz. Armeniarekiko eta Turkiako armeniarrekiko zenbait neurri hartu zituzten, aleviekin ere urratsak egin zituzten, baita
|
beste
talde etniko eta erlijioso batzuekin ere. Ekimen kurduaren unean," askatasun eta demokrazia handiagoa" proposatu zuen parlamentuan.
|