Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2007
‎Orain aurkeztuko ditugu, adibide gisa, Brooks Gunn ek eta Lewis-ek (1978), Shantz ek (1982), Turiel ek (1983) eta Rodrigo-k (1994) eginikoak.Brooks Gunn ek eta Lewis-ek (1978) proposatu zuten gizarte ezagutzaren ikergaiakhiru alderdi dituela: norberaren ezagutza, beste pertsonen ezagutza, eta norberareneta beste pertsonen arteko erlazioei buruzkoa. Sailkapen horretan, pertsonekin etapertsonarteko erlazioekin zerikusia duen ezaguera baino ez da aintzat hartzen, gizarte sistemaren, prozesuen eta instituzioen inguruko ezagutzak alde baterautzita.
‎, moralaeta sozietala (societal knowledge). ezagutzaren garapenaz jardutean, Brooks Gunn en eta Lewis-en (1978) ikuspegiari jarraituz, hiru gai (norberarenezagutza, beste pertsonen ezagutza eta pertsonen arteko harremanen ezagutza) hartu, eta haien inguruko ezagueran gertatzen diren aldaketei buruz hitz egingo dugu.
‎Orain arte aipatutakoez gain, telebistak gizarte ezagutzarekin zerikusia dutenbeste zenbait ondorio ditu. Batetik, genero rolen, gutxiengo etnikoen, erlijiotaldeen, ekonomia taldeen, gizarte taldeen eta antzekoen inguruko estereotipoakhedatzen ditu, eta, ikerketek adierazten dutenaren arabera, horiek badute eraginik.Izan ere, horiek beste pertsonei buruzko ezagutzaren zati izatera pasatu daitezke, eta horiei buruzko uste erratuak, estereotipoak, aurreiritziak eta antzekoak sorrarazditzakete (Berry eta Asamen, 2001).
‎Kapituluan aztertu da beste pertsonen ezagutzaren garapena. Garapen horren lehenurratsa pertsonak objektuetatik bereizteko gaitasuna da, eta, ikusi denez, gaitasunhori jaio osteko lehen asteetan garatzen da.
‎ezagutzaren garapena, aldiz, ez da beste pertsonen ezagutzarekin amaitzen. Izan ere, haurrak harremanak ere ulertu behar ditu.Eta hori da, hain zuzen ere, hurrengo kapituluan aztertuko dugun gaia.
‎2 Zein dira norberaren eta beste pertsonen ezagutzaren garapenaren aldekomunak. Eta ezberdintasunak?
‎9 Beste pertsonen ezagutzaren garapena
‎Norberaren ezagutzak harreman estua du beste pertsonen ezagutzarekin (Damoneta Hart, 1988; Dunn eta Brown, 1994 in Durkin, 1995; Edwin, 1993 in Durkin, 1995; Harris, 1992). Izan ere, beste pertsonen ezagutzaren garapenak antzekotasunhandiak ditu norberaren ezagutzaren garapenarekin.
‎Norberaren ezagutzak harreman estua du beste pertsonen ezagutzarekin (Damoneta Hart, 1988; Dunn eta Brown, 1994 in Durkin, 1995; Edwin, 1993 in Durkin, 1995; Harris, 1992). Izan ere, beste pertsonen ezagutzaren garapenak antzekotasunhandiak ditu norberaren ezagutzaren garapenarekin. Hala ere, bada bien artekoezberdintasunik.
Beste pertsonen ezagutzak honako hau dakar: batetik, pertsonak eta objektuakbereizteko gaitasuna; bestetik, pertsonen ezaugarriak ezagutzea; azkenik, besteekexistentzia psikologiko bereizi bat dutela eta, ondorioz, gauzak guk ez bezalahauteman eta ikus ditzaketela ulertzeko gaitasuna (Durkin, 1995).
‎9.2 BESTE PERTSONEN EZAGUTZA LEHENHAURTZAROAN
Beste pertsonen ezagutzan, bi alderdi bereizi ohi dira: batetik, beste pertsonenezaugarrien ezagutza (pertsonen hautematea) eta, bestetik, besteen egoeramentalen eta jokabidearen inguruko inferentziak egiteko gaitasuna (Berk, 1999; Shaffer, 2002).
Beste pertsonen ezagutzaren beste alderdia, berriz, nahiak, usteak eta antzekoegoera mentalak eta jokabideak iragartzeko gaitasunari dagokio. Lehenhaurtzaroan agertzen diren zenbait jokabidek adierazten dute haurrek nolabaitulertzen dutela beste pertsonek, haiek bezala, gogamena dutela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia