Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 37

2003
‎Alde batetik, Eguzki talde ekologistako aktibistek kontaktu batzuk bilatuzituzten Boroa auzoan eta inplikatzeko prest ikusi zuten udal teknikari batekin.Txosten batekin eta herrian argitaratzen den aldizkariarekin hasi ziren bertakobiztanleak albistearen berri izaten. Herriko beste pertsona batzuk beren kabuz hasiziren alegazioak prestatzen edota kontaktu informalak lantzen eta informazioabilatzen. EH talde politikoak ere triptiko bat banatu zuen, proiektuaren arriskuazohartarazten.
‎Zornotza Bizirik plataformako asteroko bileretan 20 pertsona inguruko taldeamugitzen da, baina noizean behin eta gaiaren arabera beste pertsona batzuk agertzen da. Mobilizazioaren erdigune honetan badaude ekologismoaren aktibistaklasiko batzuk, ezkerreko alderdien zinegotzien ordezkaritza (Batasuna eta EzkerBatua, eta Eusko Alkartasuna apur bat urrunago), baina badaude batez ere mobilizazio zehatz honen karira bildutako pertsonak.
2006
‎munduko gertaeren zentzua aurki dezakegula, baina, berau ez dela aurkitzen ikerkuntza baten emaitza bidez (ikerlana on ona bada ere), baizik eta mundua sortzeko gai izanik;, kosmobisioak? inondik ere ezin daitezkeela izan jakintza enpirikoan emaniko aurrerapauso baten emaitza eta, horrenbestez, indartsu mugitzen gaituzten ideal gorenak bidean aurrera doazela, soil soilik eta garai guzti guztietan, beste ideal batzuekin borrokan (eta beste ideal horiek beste pertsona batzuentzat gureak guretzat bezain sakratuak dira) (Weber, 1982: 46).
‎Hori da ohikoena, baina ezin da baztertu iragarleak beste pertsona batzuen laguntza behar ez izatea publizitate komunikazioa erdiesteko. Izan ere, iragarleak berak sor ditzake mezuak eta bere euskarriak erabili.
2007
‎Bai, nik ildo jakin bat daukat, nire sailarena; horrek badu ukitu politiko ideologiko jakin bat, eta egun dagoen sailaren ordez beste pertsona batzuk eta bestealderdi batzuk egongo balira, beste ideologia bat planteatuko lukete eta ezberdina izango litzateke. Prentsa burua ere ezberdina izango litzateke, ziur asko.
‎Ez dirudi norberarenezagutza gizarte lorpen bat denik, gizabanakoak bere burua aztertuz lortzen duenezaguera baizik. Hala ere, ezagutza horrek adierazten du gizabanakoak badakielabere inguruan beste pertsona batzuk daudela eta haiengandik bereiziriko gizakiadela. Hori dela-eta, gizarte ezagutzaren zatitzat hartzen da (Durkin, 1995).
‎Izan ere, sozializazio prozesuaren bidez bihurtzen da izaki sozial.Sozializazio prozesu horretan, imitazioa (iradokizuna zein saiatua) oso garrantzitsua da. Alde batetik, umeak, beste pertsona batzuekin dituen eragin trukeetan, portaerak, pentsamenduak eta jarrerak imitatu eta ikasten ditu, eta pertsona horiengan erreakzio bat sorrarazten du. Bestalde, pertsona horiek umearen ekintzenaurrean dituzten erreakzioak ez dira beti berdinak izaten, eta, horri esker, umeakbeste portaera batzuk garatzen ditu.
‎Denbora pasatu ahala, haurrek bakarkajolasteari utzi, eta beste gizabanako batzuekin eragin trukeak izaten hasten dira.Hala, jolasa arautua egotera pasatzen da, eta partida bihurtzen da. Aro horretan, arauek eragin trukeak antolatzen dituzte, eta haurrak, beste pertsona batzuen rolakez ezik, jolasean parte hartzen duten jokalari guztien rolak ere bereganatzen ditu, eta bere jokabidea horien arabera arautzen du. Jolasaren eta partidaren bidez, umeak Beste Orokorra izeneko erkidego antolatuaren kontzeptua garatzen du.Beste Orokorrak gizartearen ikuspuntua islatzen du, eta, haren eraginez, pertsonakbere jokabidea sozialki adostutako arauei egokitzen die.
‎Funtzio sinbolikoak ere, mintzamena agertzea ahalbidetzen du, eta, horrenbidez, umeak beste pertsona batzuekin informazioa trukatzeko gaitasuna garatzendu. Hala, haren eragin truke sozialak aberastu egiten dira, eta, horiekin batera, haurraren gizarte ezagutza ere.
‎Geroago, Bandura k (1971, 1973, 1977) eta Mischel ek (1973,1979) askotan berrikusi eta berridatzi zuten, eta 1986 urtean Bandura k ikaskuntzasoziokognitiboari buruzko teoria deitu zion. Teoria horren arabera, behaketabidezko ikaskuntza izeneko mekanismoa da jokabide aldaketak sortzen dituena.Ikaskuntza mota horretan, beste pertsona batzuen (ereduen) portaerari behatuzeskuratzen dira jokabide berriak.
‎Zergatik? Batetik, beste pertsona batzuk egoteak eragotzdezakeelako laguntza ematea, ez ikusiarena egiten baitugu. Esate baterako, hainbeste jende istripu baten inguruan badago eta inork ez badu laguntzen, pentsaliteke gertaera hori, istripua, ez dela hain larria.
2008
‎Hori dena aintzat hartuta jorratu zuen Vigotskik pentsamenduaren jatorriaren planteamendua. Hori soziala da, hau da, pentsamendua eta kontzientzia beste pertsona batzuekin egindako elkarrekintzatik sortzen dira. Haren ustez, lan kooperatiboaren bidez, natura menderatu eta eraldatzen da eta, zeinuak dira horretarako tresnak, eta horiek barneratzean datza pentsamenduaren sorrera.
‎batetik, jada lortutako garapena edo garapen erreala, inoren laguntzarik gabe egiten dituen era guztietako eragiketek adierazten dutena. Bestetik, norbera baino helduagoak diren beste pertsona batzuen laguntza egokiaren bitartez egiten dituen eragiketek adierazten dutena da garapen maila potentziala.
‎garai hartan, adibidez, seme alaba asko izatea zen normalena, eta horietako asko hil egiten ziren; beste arrazoi bat izan daiteke garai hartan normala izaten zela, batez ere klase altuko familietan? seme alabak beste pertsona batzuek zaintzea eta haztea; azkenik, garai hartan umeek ez zituztela egun eskuratzen dituzten eskubideak. Gauza da garai hartan haurrek beste esanahi bat zutela.
‎Klase altuko familietan seme alabak beste pertsona batzuek zaindu eta heztea. Horrez gain, seme alaba asko hiltzea.
2009
‎Horrela, lekukotzen bidez narrazioeta kontakizunak sortzen dira. Bizipenak hitz bilakatzen dira eta gertaera traumatiko horiek bizi dituenetik kanpo beste pertsona batzuei eragiten diete. Ibilbidehorretan, idatziak kontakizunari forma finkoa ematen dio, betikotu egiten du eta, hartara, idatzizko dokumentuak «memoria» eramangarri eta transferigarri batenmoduan balia daitezke (Cienfuegos, 1983).
‎Arrazoi ugari zeuden pertsona bat espetxean sartzeko: politikoak, sindikalak edota kristau moralaren aurkako jokabidearekin lotutakoak ugari, baina beste askok zerikusi gehiago zuten egunerokoharremanekin, beste pertsona batzuekin zituzten zorrekin, esate baterako, edotafamilia arteko ezinikusiekin. Hurbileko pertsonak izaten ziren salatzaileak, maiz, aurreko urteetako haserreak edota diferentziak era horretara konpondu nahi zituztenak.
2010
‎Dementziaren ondorioz gaitasun instrumentalak (autobusean bidaiatzea, telefonoz deitzea, erosketak egitea, etab.) nahiz oinarrizkoenak (janztea, ibiltzea, etab.) pixkanaka kaltetzen dira. Hala, gaixoak bere independentzia galduko du etabizitza autonomoa garatzeko aukerarik gabe, beste pertsona batzuen etengabekolaguntza eta gainbegiratzea du.
‎Espazio galdagarria mugatzea erabakigarria da bi arrazoirengatik: a) berdintasun desiragarriaren eta galdagarriaren irizpideak duen justifikazioa aldatu egiten da kontuan hartzen den testuinguruaren arabera; adibidez, justifika al daitekeMendebaldeko ongizatea baldin bada bere ondorioz munduko beste zona batzuetako beste pertsona batzuen ongizatea zailtzen duen ingurumenaren narriadura batsortzen ari bada edo baliabideen arpilaketan oinarritzen bada?; b) ongizate helburuen zehaztapena izaera unibertsal batekin egin behar da, giza komunitate batenexistentzia abiapuntutzat hartzen bada. Hori dela-eta, kontuan hartu behar denlurralde espazioaren zehaztapena ebaluatzen diren edukien zehaztapena berabezain garrantzitsua da.
‎Salinas Molina, F. k,. Ejecución definitiva laboral?, Tribuna Social (Revista de Seguridad Social y Laboral), 2001/ 130 zk., betearazpenaren ez doakotasuna bi arrazoi emanez justifikatzen du. Batetik, bere xedea betearazleari betearaziak borondatez ez betetzeagatik eratortzen zaizkion gastuak ordaintzea delako, eta bestetik, bere helburua baita betearazpenak beste pertsona batzuei sortutako gastuak ordaintzea.
‎Horrela izango da: ...b) Gizarte Segurantzari buruzko prozesuetan, c) oporrak hartzeari buruzko prozesuetan, d) hauteskunde gaiei buruzkoetan, e) ofizioz hasitakoetan, f) hitzarmen kolektiboen aurkarapenari buruzkoetan, g) sindikatuen estatutuen edo haien aldaketen aurkarapenari buruzkoetan, h) askatasun sindikalaren babesari buruzko prozesuetan, eta i) behin prozesua abian jarri ondoren, hasieran demandatuak ez diren beste pertsona batzuen kontra demanda zuzendu behar denean214.
‎Independentziarekin guztiz lotuta, eta horren berme gisa, epaileen inpartzialtasunean egin behar da indar38 Jurisdikzioa, definizioz, interes gabezia objektiboarekin aritzen da, epaileak eta magistratuak beste pertsona batzuk (alderdiak) protagonista dituzten gatazkak ebazten dituzten hirugarrenak diren heinean. Datu objektibo bat da, erraz ulertuz legeak eta epaileen estatutu juridikoak horren babesean indarrik ez egitea.
2011
‎Idazkari judizialaz gain, bake epaitegietan beste pertsona batzuk aritu daitezke epaileari laguntzen. Jakin dakigun moduan, DPJLk 1988 urtean, idazkarientzat aurreikusitako irizpide berari jarraituz, 7.000 biztanle baino gutxiagoko herrietan udalaren mendeko langileak arituko direla arautzen zuen.
‎Gainera, itxia izan behar bada ere, gutxieneko bizigarritasun eta osasunbaldintza batzuk bete behar ditu. Era berean, zigortuak bere denbora nahi duen moduan antolatu du, beste pertsona batzuekin komunikatu edo bisitak hartu.
‎Biktimarengana edo epaileak nahiz auzitegiak zehazten dituen biktimaren ahaideengana edo beste pertsona batzuengana hurbiltzeko debekua: zigortuari aipatutakoei hurreratzea, edozein lekutan badaude ere, bai eta pertsona horien egoitzara, lan egiten duten lekuetara edo sarritan joaten diren lekuetara hurreratzea ere eragozten zaio.
2012
‎Hori da ohikoena, baina ezin da baztertu iragarleak beste pertsona batzuen laguntza behar ez izatea publizitate komunikazioa erdiesteko. Izan ere, iragarleak berak sor ditzake mezuak eta bere euskarriak erabili.
2014
‎garai hartan, adibidez, seme alaba asko izatea zen normalena, eta horietako asko hil egiten ziren; beste arrazoi bat izan daiteke garai hartan normala izaten zela, batez ere klase altuko familietan? seme alabak beste pertsona batzuek zaintzea eta haztea; azkenik, garai hartan umeek ez zituztela egun eskuratzen dituzten eskubideak. Gauza da garai hartan haurrek beste esanahi bat zutela.
‎Behaketa naturalean, ikertzaileak parte hartzailearen jokabideari behatzen dio, haren eguneroko bizitzako egoeretan. Adibidez, haur bati behatzen zaio jolas sinbolikoan ari denean, panpinekin jolasean?, beste pertsona batzuen adimen egoerei buruz zenbaterainoko ezagutza duen aztertzeko. Behaketaren giroa «naturala» izan dadin saiatu beharra dago, metodoaren izenak dioen moduan; alegia ikertzaileak nahiz behaketaren xede den parte hartzaileak edo taldeak modu espontaneoan jardutea.
‎Gai horiez gain, gogamenaren teoria izango da mintzagai, eta hiru azpiatal azalduko dira: ume txikiek gogamenaren teoriarik ba ote duten, noiz ulertzen duten beste pertsona batzuek sinesmen faltsuak izan ditzaketela, eta gogamenaren teoriaren zenbait ezaugarri. Kapituluaren amaieran, lagungarriak izan daitezkeen hainbat ariketa praktiko proposatu dira irakurri dena egokitasunez barneratzeko.
‎Horrez gain, 5.2 azpiatalean, gogamenaren teoria izango da mintzagai, eta hiru azpiatal azalduko dira: ume txikiek gogamenaren teoriarik ba ote duten, noiz ulertzen duten beste pertsona batzuek sinesmen faltsuak izan ditzaketela, eta gogamenaren teoriaren zenbait ezaugarri. Amaitzeko, 5.3 azpiatalean, lagungarriak izan daitezkeen hainbat ariketa praktiko proposatu dira irakurri dena egokitasunez barneratzeko.
‎Lehenengo ezaugarria da pentsamenduaren deszentrazioa. Haurtzaro berantiarrean, eragiketa aurreko estadioko sentsazioa argi eta garbi desegiten da, eta, beraz, sei edo zazpi urteetatik aurrera, neska mutilak gai dira objektu baten dimentsio bat baino gehiago aldi berean kontuan izateko, errealitatearen ezaugarri bati baino gehiagori arreta emateko, eta beren ikuspuntuaz gainera beste pertsona batzuen ikuspuntua ere kontuan hartzeko. Gogora dezagun adin goiztiarragoetan objektuaren ezaugarri bakarrari arreta emanez analizatzen eta ulertzen dutela beren ingurunea.
‎Irudizko entzuleak zerikusia du beste gertaera batekin: nerabeek uste dute berek beren buruarekiko duten interes bera izan dezaketela beste pertsona batzuek ere. Gainerakoek berengan berek duten interes bera dutela uste izango balute bezala da; etengabe epaitzen ari direla uste dute.
‎hainbat egoera ekidin egiten dira, edo atsekabe edo barne herstura handiz egiten zaie aurre egoera horiei. Egoera horietan izu ikarako erasoa edo izu ikararen antzeko sintomak jasatearen beldur da, eta beste pertsona batzuen konpainia eska dezake.
‎Aitzitik, gerta daitezke sufrikario gabeko patologiak, gehiegizko pozarekin lotzen diren pasarte maniakoetan gertatu ohi den moduan. Pertsona batzuek patologia jasaten dute, horretaz kexatzen ez badira ere edo kontziente ez badira ere (dementzietan gertatzen den moduan), eta beste pertsona batzuek sufrikario psikologikoa agertzen dute, psikopatologiarik izan ez arren.
‎Jokabide horien artean sailka ditzakegu ondorengo hauek: ...kontatzen hastea, edo pertsona talde handi baten erdian yoga egiteko posizioan jartzea); ezustean jokabide erasokor eta aztoratua agertzea (adibidez, adiskide eta familiakoekin eztabaidak has ditzakete; kaletik doazela ezezagunak zirika ditzakete haiekin borrokatu daitezen; gobernuko funtzionarioren batekin eztabaidaren bat izan badute, mehatxuzko eskutitzak bidal diezazkiokete, edo, zenbaitetan, beste pertsona batzuk zauritzera edo hiltzera irits daitezke); eta haien jokabidea etengabea edo estereotipatua izan daiteke (adibidez, hanka puntetan oinez ibiltzea, edo mingaina eta ezpainak modu jakin eta deigarri batean mugitzea).
‎Parafiliak ohikoak ez diren bulkada eta jarduera sexualak dira; ezin dira, beste gabe, nahaste mentaltzat hartu; parafilia dutenek ez dute hasieratik ezinbestez behar laguntza psikologikorik. Aldiz, nahaste parafilikoa dutenek ondoeza sentitzen dute, edo ondoeza eragiten diete beste pertsona batzuei; ondoez edo hondamen hori pertsonaren bizitzako hainbat arlotan agertzen da. Bulkaden, fantasien edo portaeren izaerari egiten diote erreferentzia parafiliek; aldiz, nahaste parafilikoak norberaren edo besteen ondoezari egiten dio erreferentzia; parafilia diagnostikatzeko bizitzako hainbat arlotan ondoeza edo endekapena sentitu edo eragin behar du pertsonak.
2015
‎Chat: beste pertsona batzuekin zuzeneko solasaldia izateko aukera ematen du (idatzizko bertsioak eta ahozkoak daude); adibidez, Prison Valley
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia