Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 218

2000
‎EUSKALDUNON EGUNKARIAk proiektu politiko zehatzekin izan ditzakeenharremanak lausoagoak dira, bistan da. Baina bere atzetik hizkuntza egitasmoa agertzeak, zalantzarik gabe Euskal Herria beste modu batean ikustera eraman du, ez hainbeste sistema politikoek egituratzen duten parametroetan oinarrituta, hizkuntzarenerrealitatean oinarrituta baizik. Berea, neurri batean, hizkuntza komunitatean oinarritutako erreferentzia eremua da, nahiz eta ez den horretara mugatzen, eta nahiz etahizkuntza egitasmoak eta egitasmo politikoak zirt zart bereizterik ez dagoen.
‎Aita eta amarekiko sentimenduanbibalenteak sortzen dira, gorrotoa maitasuna, beldurra desira?, eta gatazkakonpontzeko modua, gurasoekin benetan dituen desirak asetzeari uko egin eta berenian introjektatzea da. Beste modu batera esanda, bere amarengandiko asetasunikez duenean, bere bakardade sentipenetan, haurra, bere buruaz arduratzera eta bereasetzeak bilatzera bultzatua ikusten da, ordura arteko ase iturria eta bestehirugarren horren presentziaz konturatzen delarik.
‎Elkarkidetasuna, beste modu batera esanda, zenbaterainoko ahalegina egitendugun geure zenbait interes besteenekin bat etortzearekin, sexualitatea askatasun osozegiten den hautuarekin, askatasuna eguneroko eta unez uneko jarduera konprometitugisa, zenbaterainokoa den gure gaitasuna harremanetan garbi jarduteko, zenbaterainokoa den gure borroka, jokaera publikoa eta pribatua bereizten dituen eskizofreniarenak kolpe huts ... Ene iritziz, arestian aipatu dudana litzatekebidea gure eremuak lotzeko, gazteenak eta geureak, auzolan sarean, eta hor ez gaituzteikurrinak eta ideiak bakarrik bilduko, esperientzia ezberdinen arabera elkarri zordiogun errespetuak eta askatasun beharrak baizik.
‎maltzur eta zeken hura baizik. Beste modu batean adierazita: hizkuntzamerkatuaren joko horretan, aldez aurretik galduak dauzkala hizkuntza menderatuakdeus lortzeko aukera guztiak, labur bezain zehatz esateko.
‎Kontrabaxua ere sar daiteke sailkapen honetan, ahots hau ohiko baxuarena baino ahots grabe eta sakonagoa delarik.54Historian zehar, modak eta gustu estetikoen garapenak izan direla-eta, ahots mota batzuk potentziatu dira besteen kaltean.Giza ahots onak hiru eskala eduki ahal ditu. Kontatzen denez, Felipe V.ari penak arintzeko abestiak kantatzen zizkion Carlo Broschi (1737) hiru eskala eta erdira heltzen zen.Baina, ahotsak beste modu batez ere sailka daitezke, ahotsaren kualitatea eta inflexio eta intentzioa kontuan hartuz: 1) Ahots estentoreoa edo trumoi ahotsa: ahots gogor eta indartsua.
‎Gauza jakina da, edozein hezkuntza politikak ikuspegi ideologikoari erantzuten diola, eta orduan jokoan zegoena eliteen formazioa zen, gizarte berriaren eraikuntzarako funtsezkoa zen klase nagusiarena hain zuzen. Beste modu batean esanda, Estatu modernoaren eraikuntzaren erronkari erantzuteko, burgesiaren oinarri politiko ideologikoak finkatu behar ziren, eta Estatuak kontu handia izan zuen hori horrela gertatu zedin (kontuan izan behar da institutuek Estatuaren aldetik jasotako mimo berezia) 217 Gauza bera esan daiteke goi mailako irakaskuntzari dagokionez, izan ere aurrenekoak, oraintxe bertan genioenez, funt...
2001
‎Horrek guztiak beste modu batez lan egitera eraman zituen ikasleak: estrategiak lantzen eta aplikatzen hasi ziren, baita ikas estiloak ezagutu eta horien araberaikasten ere.
Beste modu batera ere ager daiteke auzi hau: Kafka-k soziologorik zorrotzenak baino lehenago aurreratu zigun burokraziaren makineriak ezdeus bihurtzengaituela.
‎Gure gizona bizi da oraindik. Beste modu batez begiratzen diot orain nik, burutik kendu ezinik, ezta bihotzetik ere, gerra garaian liburuz beteriko motxilazeraman soldaduaren irudia:
‎Kontua da, errealitatea aldakorra dela eta garai batentzat baliagarri zenahurrengoarentzat ez dela izaten nahikoa. Garai bakoitzak bere errealismoa daukalaesan daiteke, beraz; edo, beste modu batera azaltzeko, errealitate ezberdinbakoitzak narrazio molde berezi eta berriak eskatzen dituela, errebelatua izateko.Horrela uler daiteke Henri Mitterrand-ek, XIX. mendeko eleberri errealistarenespezialista ezagunak, dioena. Bere iduriko, Joyce eta Kafka-rekin hasi, VirginiaWoolf ekin jarraitu eta Nouveau Roman deritzoneraino doan eleberrigintza abangoardista ez da errealismoarekiko haustura gisa interpretatu behar.
‎Iruditzen zitzaidan hamar urte lehenago, hasieran, emakume izan ez banintz bezala idazten nuela. Eta handik aurrera bestezerbait egin behar nuela, beste modu batera idatzi. Baina ez nekien ez zer ez nolaidatzi.
‎Bai, seguruena, baina horrek ere aldatu du. Emakumeonjarrera aldaketa eman behar da, gauzak beste modu batera izan daitezen. Eta horibai dela zaila.
‎Aipatzekoa da lortutako eredu horretan ez dela agertzen sare sozialari dagokion aldagai estaria, edo beste modu batean esanda, sarearen izaerak ez duelabaldintzatzen euskararen erabilera, emaitza hori kontraesankorra badirudi ere; baina kontuan hartzen bada aldagai soziodemografikoak bizilekuaren eta jaioterriaren euskaldun proportzioa neurtzen duela, logikoa dirudi, bi aldagai horiek (soziodemografikoa eta sarea) informazio berdintsua ematen dutenez, parsimoniarenprintzipioari jarraituz, horietako ba...
‎Nolabait esateagatik, giltzaren eta sarrailaren adibidea, zeina, bidez batez, oso ezaguna baita katalizatzaileen adibideetan, edo entzima/ substratu harremanen kasuan. Beste modu batera esanez, zelularen mintzean hainbat tamainatako zulo moduko batzuk daude, eta molekula usain emailea ondo egokitzen denean, nola edo halako seinaleak sorrarazten ditu. Kasu honetan, molekularen tamaina, forma eta izaera kimikoa izango lirateke usainaren erabakitzaileak.
2002
‎Curriculuma gaztelaniaz diseinatuta dago: horrek eragina du irakasgaien kopuruan (ez zaio egokitzen euskarazkoeskariari, ezta euskarazko eskaintzaren ahalmenari ere) eta bai curriculumaren izaeran bertan ere (euskaraz gutxiagoeskaini balitz, irakasgai horiek beste modu batean antolatu lirateke).
‎Presioaezinbestekoa da. Beharbada egunotan beste modu batekoa, baina presioa. Elkarrenberri izanik ezagutzaren sareak antolatzeko gauza izango bagina, eta ordezkaritza organoetan ahots propioa bideratzeko gauza izango bagina, eta dauden sareetan, bai EIREn eta bai UEUn?
‎berezko arlo kulturalaren gabeziak, etahorren adierazle agerikoa dugu unibertsitate euskaldunaren existentziarik eza, kultura euskaldunaren botere sinbolikoaren eskasia uzten du begi bistan, eta baibere aldameneko kultura nagusien testuinguruan kultura euskaldunak duen balioeta eraginkortasun sozial urria ere. Beste modu batean esanda, gizarte gabeziak, gizarte batek berezkoak dituen botere eta ahalmenez ezin baliatu izateak, agerian uzten ditu gizarte horri egokituko litzaiokeen arlo kulturala osatzekozailtasunak, esanahi espazioa eta mundu sinboliko osatu eta integratua finkatzekoezintasunak, besteak beste.
‎Komunikazio honen gaia aukeratzearen arrazoia azkenengo urteetan ahozko testuformalen azterketa linguistikoan jardun izanaren bidetik etorri da. Ahozko testuformalen generoen artean ahoz gora irakurtzea, edo beste modu batean esanda, irakurketa ozena politoago aztertzeko denbora hartu dugu. Interesgarria begitantzenzaigu ahozko jardunaren irakaskuntzan egin dezakeen ekarpenagatik.
‎Teknika hauek lagunduko digute eta, jakina, eskola jarduera beste modu batean antolatzea eskatuko diote irakasleari.
‎–iraultza? egiteko beste modu bat dela dioen.
‎Gauzak beste modu batean egin nahi dira. Berrogeita hamarreko balioak baztertu eta aldaketa bat ematen da norberaren nortasuna bilatzeko asmotan, belaunaldi berrien, heziketa hobearen eta diru sarrera handiagoen ondorio dena.
‎29) izaera etikoa duen galdera baten aurrean gaudela dio: . Posible al da historiari izaera irekia berrezartzea, nobedadeari leku egitea eta norbanakoak beste modu batean sinestea, pentsatzea eta jardutea??.
‎Esfera pribatuaren botere politikoa gauzak beste modu batean egitean datza, neurri handi batean emakumeek hain ondo ezagutzen duten galderatik eratortzen dena: nor da hemen, ni?
‎Horri atal honetan azpimarratua erantsiz, gizarte mugimenduen ahalegin horretan oreka bat ezinbestekoa izango da zalantza, aniztasuna, elkar onartzea eta mugak ezartzeko gaitasunaren artean, batzuek orain arteko jarrerak alda ditzaten eta beste batzuek, beste modu batean bada ere, errepika ez ditzaten.
‎Soinuzko irrati zabalpen eta telebistako zerbitzuen kontzesioa adjudikatzeko lehiaketa bakoitzean, deialdia egin baino lehen, Gobernuak prestatu duen baldintza pleguari buruz nahitaezko aldeko txostena egitea edo Gobernuari itzultzea beste modu baten aurkez dezan27.
‎Irrati zabalpen eta telebistako emisorak kudeatzeko eraukipenak emateko lehiaketetan, nahitaezko baiezko txostena egitea, edo Gobernuari itzultzea beste modu baten aurkezteko, lizitatzaileen akziodun osaeraren gainean, sektore horretan aniztasuna eta konpetentzia librea segurtatzeko, hedabideak esku gutxitan kontzentratzea eta geientasunezko abusuak eragozteko. Kontzesioak berritzeko eskaeren gainean ere eramanen du txostean eraukipenen enpresa titularren kapital soziala aldatzeko espediente Nafarroako Gobernuak baimendu behar dituenen gainea eta kontzesioak eskualdatzeko espedienteen gainean28.
‎Horretarako, estilo liburuen egileek irizpide estetikoak, gramatikalak, kulturalak, erlijiosoak, sozialak, ekonomikoak eta politikoak hartzen dituzte gogoan. Ikusten denez, bada, estilo liburuak elementu deberdinak dauzka langilearen beharra arautzeko eta enpresaren produktua besteen artetik modu batean edo bestean ezaugarritzeko eta desberdintzeko.
‎Interpretazioa ez da formari edukia aitortze hutsa egitea, adierazleari adierazia ezartze soila; ez hori bakarrik, behintzat. Interpretazioa parafrasia da, antzeko edukina beste modu batez azalaraztea, hain zuzen ere. Hartara, interpretazioa ordezkapen egintza bat da.
‎Har dezagun artegintzatiko adibide bat. Mundua ikusteko perspektiba ortogonal klasikoaren begiak baizik ez dituenak nekez ulertuko du perspektibaren eta espazioaren etena dakartzan kubismoaren irudiaren errepresentazio modernoa; eta, baldin eta metamorfosi plastikoaren ulertarazle kubistaren jabe egiten ez bada, baldin eta beste modu batera begiratzen eta ikusten ikasten ez badu, inolaz ere ez du atseginik izango, esate baterako, Picasso-ren Avignongo Andereñoak koadroari begira. Koadro baten irakurketa ekintza progresibo bat da, bere jaiotza asko pentsatu barik egiten diren begiratuetan aurkitzen duena eta marrazkiaren eta kolorearen barne koherentzia bilatu arte modu dinamikoan luzatzen dena.
‎Gertuko ulertarazle mediatikoa kalkuluen esparrukoa da, alegia, zeinu mediatikoak entzuleengan izan dezakeen eragin ez erabat analizatuaren esparru potentzialekoa. Beste modu batean esanda: beharbadako signifikazioa.
‎bere atzetik darama beste sistema oso bat. EE deitua? zeinak lehena (AEE alegia) beste modu batera (EE moduan) ulertzera baikaramatza. Konnotazioa da, Barthes autorearen aburuz, gure gizarteak sortu dituen portaera pauten nondik norakoak aztertzeko giltza soziala, zeren portaera horien azpian ideologia bat baitago beti.
‎Teknologia berriek beste modu bateko prentsa ekoizten lagunduko dute; uste izatekoa da, egunkari eredu berriak sortuko direla; egunkariek zabalkunde eredu berriak aurkituko dituzte... Seguru asko, hedabide berrien industriak bere baitan hartuko ditu eredu desberdinak:
2003
‎Gauzak horrela, postmodernitatearen inguruko eztabaidek ekarri duten aurrerapenaren ideiaren krisiak edo, zehazki esanda, akademiako pentsamendu eboluzionistaren krisia, krisialdi berria ez bada ere4, aukera berriak zabaltzen ditu teorikoki jendartea eta aldaketa soziala beste modu batera lotzeko; aurrerapenaren sinesmena gainditzeak (gizartearen berezko aurrerapena) soilik ekar baitezake etorkizuna irekia, kontingentea, ez jarraitua eta geure gaurko praxiarekin lotutaikustea5 Hans Joas ek azpimarratzen duen bezala, postmodernitatearen eztabaidakireki duen krisia, erabateko erlatibismoa eta eszeptizismoa gaindituz gero, aukeraberria da berreskuratzeko giza artekotasuna... Horretarako, gainditu beharrekoa da gizartearen irakurketa kosifikatzaileazein aldaketa sozialaren irakurketa determinista; baina baita giza egintzaren etaintentzionalitatearen ikuspegi aktibista eta boluntarista ere.
‎I. B.: Beste alde batetik, ematen du 150 urte pasatu direla ezkerrak etamarxismoak esaten zutenetik langileria industriala beste modu batera antolatubehar zela, eta gizarte mugimenduen aldetik badirudi orain Via Campesina delaadibidea. Badirudi nolabait eredu produktibista eta langileria berak subjektu moduan ez direla gauza izan zapalkuntza egoera aldatzeko, eta, aldiz, beste eragilebatzuk datozela:
‎Plataformasortzen eta garatzen den fasean argitaraturikoak hartu ditugu, gure ikerketarako une hori baita interesgarriena. Azken batean, esan behar dugu, teknika honen bultzatzailek aldeztu zuten moduan (Krippendorf, 1980), emaitzen balioa beste modu batez lortutako datuek edukien azterketanegindako inferentziak berrestean datzala, eta baldintza hori betetzen delagure kasuan.
‎Antolatzaile bat izan zen,, eta hiriz hiri ibili zen (askotan bertako elizek deitua) auzotarrei hirigintzareninguruko aldarrikapenak lortzeko protesta ekintzak antolatzen laguntzeko. Beraksortutako mugimendu ugarik eta beste modu batez sortutakoek itzelezko gatazkaurbanoak eragin zituzten 60ko hamarkadako gizarte iparamerikarrean. DanielBellek eta Virginia Heldek, erkidegoaren, komunitatearen iraultza?
2004
‎Bigarren arazoari dagokionez, koherentismoak ez du ukatzen uste asko sentimen esperientziak kausatzen dituenik, baina bai azken horrek justifikatzeko jite bereziren bat duela esatea. Hau da, sentimen esperientziaren usteak sistema koherente baten bamean kokatuz justifikatukodira, ez beste modu batean. Azkenik, egiari dagokionez, zalantza bat aurkez diezaiokegukoherentistari:
‎Erantzunak legearenformaren inguruan, hots, legaliformitatearen inguruan zeutzan (ikus Nagel 1961). Orientabide horren antzutasunak legearen izaera beste modu batez planteatzera behartu zuenfilosofoa: zer esan nahi du zerbait legea dela, eta ez bakarrik enuntziatu deskribatzailea, adibidez?
‎. Proposizioen logikan premisak p eta q sinboloen bidez adieraziko genituzke, etaondorioa r proposizio sinboloaren bidez. Loturarik ez dago sinbolo horien artean eta garbidago p eta q sinboloetatik r ondorioztatzea ez dcla posible. Horregatik, matematikan etabeste hizkuntzetan arruntak diren argudioak adierazteko bestelako logika maila batera jobehar dugu, hain zuzen erc logika clcmcntalera edo, beste modu batean deituz, lehenordenako iogikara. Proposizioen logika horrelako argudioak adieraztcko gauza cz izatckoarrazoia honako hau da:
‎Alegia, zer delaeta ukatu behar da c propietaterik ez duten organismoek min sentitzen dutela? Kritika horigainditzeko auziari beste modu batean heldu behar zitzaiola adierazi zuen. Horren iritziz, izaki batek min duen jakiteko garrantzitsua ez da bere garunak c propietaterik baduen jakitea, gure kasuan c propietateak betetzen duen ro] kausal bera ba ote duen jakitea baizik.Gure kasuan c propietateak eragiten duen horixe bcra eragin dezake beste propietate batekbeste izakt batengan (edo gugan beste une batean).
‎Ekintza batek utilitate printzipioa betetzen du baldin eta bakarrikbaldin hura aurrera eramateak, beste edozein altematibaren aurrean, zorion edo plazer handiagoa sorrarazten badu. Beste modu batera esango dugu: ekintza batek zorionik eza edomina uxatzen baldin baditu, utilitate printzipioa betetzen du.
‎Dena dela, oharrak sartzeko beste modu bat ere bada:
‎Horregatik, paradigma neoklasikoaren ibilbidea eta emaitzak ikusita, gero etaahots gehiago entzuten da, eta esparru ezberdinetatik, paradigma berri baten beharrizanaz mintzatzen. Autore ugarik adierazi dute euren desadostasuna paradigmaortodoxoarekin, eta, horrekin batera, ekonomia beste modu batera aztertzekonahia5.
‎Hala ere, zientzia ekonomiko ofizialarentzat, ekonomia sozialak osatzen duenerrealitatea aintzakotzat hartzea merezi ez duen bitxikeria baino ez da. Eta ezindaiteke beste modu batera izan, zientzia ekonomikoaren paradigma1 ofizial edoortodoxoak (hots, paradigma neoklasiko neoliberalak) bere azterketak egitekoerabiltzen dituen balio eta hipotesiak kontuan izanik, adibidez: pertsonen jardueraegoismo hutsak gidatzen du, gizartearen antolakuntza merkatuak gidatu behar du, politikak jarduera ekonomikotik at egon behar du, desberdintasunak ezinbestekoakdira, etab. Alde horietan oinarritzen den paradigma batek ezin ditu bere baitanbildu ekonomia sozialaren muina diren eta bere jarduna gidatzen duten ezaugarrifuntsezkoenak:
2005
‎Ordea ideia horiek, apur bat esoterikoak, nahastu besterik ez dute egiten.Izan ere, esentziarik ez dago ilargiaren azpiko munduan, ez dago urtez urte etamendez mende berdinean irauten duen ezer. Beste modu batera esanda, den denahistorikoa da, gizarte honek edo hark sortua;(.)
‎Aldiz, arlo pribatuan beste modu batez jokatzen dute eta, ondorioz, funtsezkoeskubideen intentsitatea modulatu da. Jokoan dauden, maila konstituzionala duten eta azken jatorria borondatearen autonomia printzipioan duten beste ondasun, eskubide, printzipio eta balio batzuk babestu behar baitira aldi berean; izanere, borondatearen autonomia printzipioa egoera juridiko konkretu batean edotaaldeen artean adostutako kontratu erlaziotik eratorritako eskubideen edota obligazioen bitartez adierazten da.
‎Bestela jokatzea, hau da, udal agintaritzak herriko festetan duen buruzagigoabere gain ez hartzea, izatez, festak pribatizatzea da. Beste modu batean esanda, pertsona talde pribatu bati beren begiko ez diren hiritar edo gizarte taldeak ospakizunetik kanpo uzteko ahalmena ematea suposatzen du. Eta jokaera horrek demokrazian atzera egitea dakar, egiaz parte hartzailea eta berdintasunezkoa beharkolukeen gizarteko eta kulturako alorretako batean diskriminazioa posible izateabaitakar.
‎Hau da, kazetaritza albisteak aldaketen eta erakunde eta arau sozialen artekonahikoa egokitzapen leheneratu behar ditu, horrela, jarduera berrien eta banatzenditugun sinismen eta balioen arteko lotura bat lortzeko. Beste modu batera esateko, komunikazio publikoa giza ordenaren eta aldaketaren arteko harremana arautzekobitartekoa da: jendartearen irudiari dagokionez, gertakarien eta sinismenen arteanegokitzapen bat leheneratzeko balio du.
‎a. Lan-taldeari beste modu batera antolatzeko esan behar dio.
‎XX. mendearen hasieran, norbaitek kontinenteen mugikortasuna aipatuz gero, ero ospea bereganatzen zuen. Hala ere, argigarri geologikoak beste modu batera ezin zirela azaldu sentitzen zuten zientifikoek mendetan zehar ideia hau proposatu egin zuten hainbat aldiz. 1912 urtean, Alfred Wegener meteorologo alemanak jatorri ezberdineko zenbait argigarri bildu eta kontinenteen jitoa izenez ezagutzen den teoria modernoaren sortzaile tituloa irabazi zuen.
‎Erreinu bakoitza definitzeko, beraz, azaldutako ezaugarri bereizgarriek balio dute, eta beste berezitasun osagarri askok ere. Dena dela, hasierara itzuli gara berriro, hau da, animalia zer den definitzera, edo beste modu batez, Animalia multzoa zehaztera.
‎Zoologia ikasgaia hain zabala izanik, Sistematika Zoologikora mugatuko dugu, hau da, animali espezieen eta talde zabalagoen ikasketa deskriptibo, konparatibo eta esplikatibora. Edo beste modu batez esanda, animali dibertsitatearen ikasketara.
‎Presio baxuak pasarazten ditu hondakinak dauzkaten gorputzeko fluidoak nefroduktura, zelula mintzak gurutzatuz. Edo beste modu batez esanda, gorputzeko fluidoa zelula apikalen bidez sartzen da aparatu protonefridialera, eta gero nefroduktutik mugitzen da, azkenik nefridioporotik irteteko. Zilioen edo flageloen mugimenduak presio baxua sorrarazten du nefroduktuan.
2006
‎eta bere analisi juridikoa ordenatzeko sistema berrien planteamendua. Literatura feminista asko dago bertan tematua, hala eta guztiz ere, arlohau beste modu batean antolatzeko aukera emango duen sistema finkatu bat faltazaigu. Hori dela eta, Familia Zuzenbidea ikuspuntu berdinzaleago batetik aztertzeko aukera emango digun kategorien eta kontzeptu juridikoen sistema berria kontsolidatu artean, ez daukagu gaiaren baitan izaten den banaketa klasikora jo besteaukerarik, nahiz eta familiaren ikuskera tradizional eta hierarkiko baten isla izan.
‎Horrek esan nahi du bi emakumehomosexualei, bi gizonei, euretako bakoitzari, gaitasun pertsonal hori aitortu diela.Eta ezkontza bi ius connubiiren arteko lotura gauzatzea bada, nola ukatu Konstituzioak emandako gaitasun bat legeak dioen moduan gauzatzearen konstituzionaltasuna? Beste modu batera esanda, eta lehenengo azaldutako adierari bueltaemanez, ez dagoen lekuan sortzerik ez dagoela pentsatzea baino ez al da askozlogikoagoa pentsatzea debekurik ez dagoen lekuan ezin dela debekurik sortu?
‎Gauza izango al litzateke, demagun, irakurle ingeles bat, hamar libururen artetik euskaratik itzulitakoaantzemateko? Beste modu batera planteatua: Zerk egiten du gure literatura, hemengo?, hizkuntzaren erreferentetik harago?
Beste modu batean esanda, euskal gatazkaren inguruan ezer konpondukobadugu, horrelako jarrerak benetan gainditu ditugu eta elkarlana etaauzolana bultzatu:
‎Zigortzeko beste modu bat erbesteratzea zen eta, kasu askotan, gerrara bidaltzea jendea, horrela kartzela aurrezten zen (mantenua ordaintzea oso garestia baitzen, normalean norbait preso harrarazten bazen, zorrengatik edo, akusazioa egindakoak ordaindu behar zuen presoaren mantenua, agian, lehen egunetan soilik botere publikoak egiten zuen?), eta erabilera praktikoa ematen zitzaion.... Horrela, memento hartan Errege erregina Katolikoek martxan zuten gerra hegoaldean musulmanen kontra, Granada hartzeko eta hara bidaliak izaten ziren.
‎«avemos ferrerías masugueras e otras de/ maço de agua e de omes». Baina testua beste modu batean interpretatzen du Mertxe Urteagak (1996, 1999: 39 eta 2002:
Beste modu batera azalduta: zelan uztartu pluralismoa eta unibertsaltasuna, harreman horretan termino bat edo bestea deuseztatu barik.
‎Posizio kritiko batetik, argitu beharra zegoen Ilustrazioaren prozesua, berau ur azalera ekarri behar zen, eta zeregin horretarako beharrezkoa zen Ilustrazioaren egitura dialektikoaren analisia burutzea. Ilustrazioaren programak, animismoaren suntsipena, edo beste modu batera esanda, munduaren, lilura galtzea, helburu duenak?
‎gizakiak lanarekiko eta lanean bizi duen harremana aldatuz gero, gizarte berri baten atarian izango gara. Edo beste modu batera esanda: enpresaren erreforma sakona gauzatuz gero, lanaren subiranotasuna eta jabegoa langileari emanez, gizartea eraldatzeko bidean izango gara.
‎helburu dituena? Beste modu batera esanda, aztertu beharrekoa ondokoa da: plano teorikoan elkar ulertzearen baldintza unibertsalak identifikatu behar dira.
‎aktoreak sakoneko konbikzioak jasoko ditu mundu horretan, baina, aldi berean, mundu horretako atalen bat problematizatua edo kuestionatua denean, ekintza komunikatiboaren bidez sakoneko jakintza hori berritu eta eralda dezake. Beste modu batera esanda: bizitzaren munduaren erreprodukzioak tradizioaren jarraipena eta berritzea gauzatzeko balioko du.
‎mundu subjektiboan edertasuna eta egiazkotasuna). Beste modu batera esanda: hemendik aurrera tradizioak utzitako arazoak, jakintza (zientzia), justizia (zuzenbidea) edo gustu (artea) arazo gisa tratatuak izan daitezke.lizatuago datozela, pobretze kulturala abiada bizian hedatuz joango da.
‎ethos profesionalaren sustrai etiko erlijiosoak sikatu egingo dira, eta ethos utilitarista bilakatuko da. Beste modu batera esanda: portaera arrazional teleologikoaren, oinarritze praktiko morala?
‎Weber-i galde dakioke ez ote duen abusatzen indibiduo bakartiaren irudiaz, edo beste modu batera esanda: zentzuak sortzeko eta ekintzak orientatzeko gaitasunak, ez ote dira (nabarmenago) lotzen taldetasunetan atxikita bizi den indibiduo sozialaren irudiarekin?
‎garai hartan sistema ekonomikoak ez zituen arauok mekanikoki inposatzen. Ikuspegi horretatik, modernizazioaren galderak subjektibotasunari begiratzera garamatza, edo beste modu batera esanda, barruko baldintzak aztertzera. Lanaren bidez lortu nahi izango den munduaren mendaratze aszetiko arrazionala (arrazionalizazio subjektiboa) erabakigarria izan zen bizitza ekonomikoaren eta politikoaren(, kanpo?) arrazionalizazioak gerta zitezen.
‎hitza lotu zaio nolabait. Beste modu batera esanda: gizarte modernoetan funtsezko tentsio bat bizi da efikaziaren eta zentzuen artean, arrazoiaren eta fedearen artean, arrazionaltasun instrumentalaren eta balio arrazionaltasunaren artean.
Beste modu batera azalduko dugu. Weber-ek arrazoi ilustratuaren gainbehera diagnostikatzen du eta, horrekin batera, subjektu subiranoarena.
‎Esango nuke Weber-ek nolabait ohartarazi gintuela horretaz: etikaz mozorrotutako utilitarismo gordinaz hitz egin zigun; beste modu batera esanda: interes ekonomiko instrumentala balio mozorroz janzten denekoa.
‎Bere iraupena 27 egun, 7 ordu eta 43 minutukoa da. Beste modu batera ikusita, Ilargia izar baten aurretik pasatzen denetik berriro ere izar horren aurretik pasatu arte igaro behar den denbora da.
‎Hauxe da Ilargiaren periodorik ezagunena, ilberritik ilberrira doana, hain zuzen ere. Edo, beste modu batera esanda, Eguzkitik hurbil pasatzen denetik berriro ere Eguzkitik hurbil pasatzen den arte igaro behar den denbora. 29 egun, 12 ordu eta 44 minutuko iraupena dauka.
‎Beraz, eklipsea gertatzeko, Ilargi berria edo betea izateaz aparte, Ilargiak ekliptikaren planotik oso hurbil egon behar du. Edo, beste modu batean esanda, Ilargi betea edo berria gertatu denetik nodo lerroa zeharkatu arte denbora tarte txikia egon behar da, egun erdia gehienez.
‎Eguzkiaren kasuan, gainera, aurreko formula beste modu batean erabil dezakegu: behatze latitudea jakinda, data mugatzeko.
‎Aurreko puntuan lortu dugun puntu multzoa beste modu batez ere lotu daiteke elkarrekin: ordu desberdinetarako eta egun berdinetarako direnak elkarrekin lotuz, alegia.
2007
‎Pertsonena, gainera, loteria bezalakoa da; tokatzenzaizkizunak dira. Bat modu batean sartu da, bestea beste modu batean; bat ona izandaiteke, bestea txarra, bestea erdipurdikoa. Beraz, pertsonekiko gestioa bideratzenere jakin behar duzu.
‎Egunero hautaketa egina egoten zen, lehentasuna gureak ziren gaiek izaten zuten eta haienganajotzen genuen. Gero, iristen zirenak ere betetzen genituen, telefonoz edo beste moduren batez. Baina lehentasuna ez zen besteek egindako agenda betetzea, geureabaizik.
‎Neurtzeko beste modu bat, agiriak edo zertifikatuak dira: SA edoAA, adibidez.
‎ongizatea eta onura sozialasortzea. Beste modu batera esanda, gizarte erantzukizuna. Horretan saiatzen gara; eta ardura bera dugu barrura zein kanpora begira.
‎«Zer daukat nik horiekinlehiatu nahi badut?», galdetzen du enpresak. Prezioa ez eta eskulana ere ez.Beraz, nik lehiatzeko daukadana, gauzak egiteko beste modu bat da. Eta gauzakegiteko beste modu horretan, adibidez, erabateko bermea eman dezaket nireproduktuen kalitateaz.
‎Enpresa munduan lanean ari garenoi gizarte erantzukizunak ate berriak irekitzen dizkigu komunikazioaren esparrua beste modu batera lantzeko eta bestekontzeptu, beste tresna eta beste balio batzuetan oinarritzeko. Funtsean, orain arteegin dugun gauza bera egiten jarraitu dugu; gure lana, enpresaren egitekohori gizarteratzea da.
‎Subjektu minorizatua eta alienatua bere taldenortasuna definitzeko eta aldezteko gaitasun ideologikorik ez duen gizakia izatenda gehien gehienetan. Beste modu batera adieraz dezagun hori: kulturaren ideiaarras subjektiboa izanik ez da harritzekoa izaten bere deiturapean mozorroturikeuskaltasunetik deus ez duen edonor aurreko atetik ez bada atzekotik sartzea.Kultura identitatearen itsasoan erraz urtzen da, ezerezaren pare, euskal nortasuna.
‎Gradu horiek direla-eta, bada beste modu bat ulertzeko ikusi ditugun hiru garaiedo aro horiek, pentsa dezakegu hiru logika kultural direla eta nahasian gertatzendirela, ez bata bestearen segidan, alderantziz, bata bestearen gainean, ondoan edotabarruan. Elkarren barruan daudela.
‎Gure auzoko herritarren neurrian gabiltza, ala hutsaren pare? Beste modu batera galdetuta: zenbat bizi dira gure maizteretxean euskaltasunaren arabera, espainolak eta frantsesak bizi diren sentidu etaneurri bertsuan?
‎Minorizazioaren egoerak jotako hizkuntza bat normalizatu ote daiteke egoeralarri horren kontzientziarik izan gabe? Beste modu batean galdetuta: euskararen etaherri euskaldunaren arazoa eta egoera problema bihurtzeko gaitasun ideologikorikez duten hiztunak gai izango ote dira egungo egoera soziolinguistikoan euskarazere bizitzeko?
‎Elementuen hegemonia mailan dagoauziaren muina. Beste modu batera adierazita: zein elementuren baitan trinkotukoda Euskal Herriaren identitate sintesia?
‎Hor euskara hizkuntza ofiziala da erdararekin batera aspaldi samarretik.Ofizialtasun mota horren xehetasun juridikoetan sartu gabe, esan dezagun, euskararen ofizialtasuna indarrean egon arren, euskararen erabilerak ez duela funtsezko urratsik eman bizitza sozialaren alor nagusietan. Beste modu batean esan, Hegoaldean euskaraz bizi nahi izatea amesgaiztoa da euskaldunarentzat, honenhizkuntza ofizialetako bat euskara bera izanda ere.
‎Litekeena ote da NMF beste modu batera eratzea, non ekonomia nazionalekberen subiranotasun maila gorde dezaketen. Baiezkoan daude zenbait ekonomialari.
‎XX.mendearen bukaeran eta XXI. mendearen hasieran nazioak ez dira konkistatzenohiko usantzan. Orain, aldiz, aktibo produktiboen, lan indarraren eta baliabidenaturalen gaineko kontrola beste modu batez lor daiteke. Izan ere, konputagailuenbitartez, dibisen merkatuan sar daiteke eta dibisa desberdinekin eta espekulaziorako asmaturiko beste erremintekin (deribatuak, eta forward foreign exchangetransactions, currency options, hedge funds, index funds direlakoekin), jolastu?.
‎Horrez gain, instituzio horieizientziaren eta politikaren arteko zedarripena bermatzeko ardura ere badagokie.Izan ere, tarteko organizazio horien existentziak ez dakar zientziaren eta politikaren arteko muga ezabatzea. Hori bainoago, organizazio eredu berriekin mugaespazioak beste modu batera antolatzen dituzte. Modu horretan, bakoitzaridagozkion arazoen itzulpena ahalbidetzen da eta, aldi berean, ondokoaren posibletik bi eremuak babesten dira.
‎ezagutza ekoizteko forma berrietan ez dazientziaren eta politikaren arteko diferentzia ezabatzen. Ekarria besterik da: zientzia eta politikaren praxia beste modu batean koordinatzen duten boundaryorganizations direlakoen konstituzioa, hain zuzen ere. Horren adibide bat lanhonetan aipatua izan da, esaterako, IPCC.
‎Hortaz, hizkuntza batek munduaren interpretazio edo munduaren ulerkuntza gisa, bietan bat esan luke: edo hizkuntzari mundua hizkuntzaz baino beste modu batean ere ematen zaiola, edota hizkuntza bere buruaren interpretazio eta ulerkuntza dela. Lehenbizikoak hizkuntzaren mundu ikuskeraren tesia kontraesaten du, bigarrena burubakoa da.
‎arrazoimen moduko bat dela, funtsean arrazoimenak baino hobeto, gizatiarkiago? arrazoitzen duena, beste modu batera Pascal-ek jada bihotzaren arrazoien esaldi famatuarekin deklaratua) 497 XVIII. mendearen amaieran hasi eta, jakin mina gai berrietara lerratuz doa (Iraultzak lehen ez bezala jarrarazten du auzitan, zer diren historia, gizartea), epistemearen eredua «biziaren zientziak» ari dira bihurtzen. Orain, hizkuntzaren naturaltasuna aitortzea ja ez da arrisku bat izanen gizatasunaren espezifikoarentzat (beste) abereen aldean.
‎A adibidean berau bihur daiteke bera, eta erabili, gura izanez gero, sintagma atzean((...), Manschester Unitedeko eta Frantziako selekziokoA BERA,(...)). B adibidea erabil daiteke beste modu batera, beharbada egokiago:
‎Sintagmok beste modu batera ere erabil daitezke:
‎Nobelaren egiletasuna adieraz daiteke beste modu batera, guk uste, jatorragoa:
Beste modu batera ere erabil daiteke:
Beste modu batera ere plantea daiteke, erlatiboaren informazioan? 44 urteko, sartuta:
2008
Beste modu batekoa izan zen Abiranetaren eginkizuna, jeneral karlista ezberdinen artean zizoa ipini eta mesfidantza sortzearena, karlismoaren desintegrazio prozesua bizkortzeko. Abiranetak, Frantziak eta Ingalaterrak (Lord John Hayren bidez) lau herrialdeen independentzia bermatuko zutela sinetsarazi zien soldaduei eta behe ofizialei, Marotoren gidaritzapean806 Guztia gezurra izan arren, kontura gaitezen amuan ipinitako karnata, lau herrialdeen independentzia zela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia