2023
|
|
Ondare bananduak tributuei begira dakartzan ondorioen alorrean, ondorio horiek edozein subjektu pasibori begira sor daitezkeenak dira; horrela, erakundeak berak gauzatzen du zerga egitatea eta, beraz, erakundeak tributu prestazioak bete behar ditu.
|
Beste
modu batera esateko, harreman juridiko tributario bakarra dago erakunde eta Administrazioaren artean, hots, tributu betebehar bakarra.
|
|
zenbait kasu berezitan, zorrak barkatu daitezke, eta halakoetan amnistia fiskalari buruz hitz egiten dugu. Hortaz, zorren barkamena izan daiteke tributu betebeharra azkentzeko
|
beste
modu bat. Nolanahi den ere, tributu zorrak foru arauaren aginduz bakarrik barka daitezke, foru arau horrek barkamenaren norainokoa eta baldintzak zehaztu behar dituelarik.
|
|
Erregelamendu bidez berariazko jakinarazpena beharrezkoa ez diren kasuak zehaztu daitezke tributu betebeharpekoari horren berri eman bazaio. Ulerbidez, horrela gertatuko da adostasun aktaren ondoriozko likidazioen kasuan lurralde erkideko eta Gipuzkoako ikuskapen prozeduretan; bertan, zorra likidatzeko organo eskudunak jarduketa berriak agindu ezik edota
|
beste
modu batean likidatu ezik, akta sinatu eta hilabetearen buruan jakinarazitzat emango da likidazioa (TLOren 156.4 artikulua eta Gipuzkoako TFAOren 151.3 artikulua). Bizkaian eta Araban, adostasun aktaren ondoriozko likidazioa beti jakinarazi behar da, aurrerago ikusiko dugun moduan.
|
|
Bestalde ere, legeen bat konstituzioaren aurkakoa dela adierazten denetan, Konstituzioaren kontrakoa ez den zatiak bakarrik iraungo du indarrean (EKren 164 art.). Horrenbestez, konstituzio aurkakotasunaren adierazpena ere legeen indarraldia amaitzeko
|
beste
modu bat izango litzateke. Zernahi gisaz, ezin ditugu parekatu konstituzio aurkakotasunaren ziozko deuseztasuna eta indargabetze arrunta, deuseztasunak ondorio askoz zabalagoak erakartzen dituelako.
|
|
itxurazkoa (kanpora begira gauzatzen dena) eta ezkutukoa (alderdiek benetan nahi dutena). Lege iruzurraren kasuan, ostera, egintza edo egitate batzuk burutzen dira, emaitza jakin batzuk lortzeko, hain zuzen ere,
|
beste
modu batera lortu liratekeen emaitzak. Ez dago itxurazko eta benetako borondatearen arteko alderik, alderdiek egiatan nahi dutena egiten baitute.
|
|
(c) 1331/ 2006 Errege Dekretuak lanbide anitzeko bulegoak berdinetsi ditu bulego kolektiboekin. Horren ondorioz, lanbide anitzeko bulegoetan abokatuen lan harreman bereziak izan daitezen, bulego horiek, aldi berean, benetako titulartasuna duten bulegoak izan dute (sozietatearen bidez edo zuzenbidean onartutako
|
beste
moduren batean elkartutako bi abokatu edo gehiago, abokatutzaren lanbidean batera aritzeko xedearekin). Beraz, baterako titulartasun hori ez dagoenean, lanbide anitzeko bulegoak abokatutza zerbitzuak eskaini arren ere, ez da aplikatuko abokatuen lan harreman berezien arauketa, eta, ondorenez, lan kontratuak arruntak izango dira.
|
|
|
Beste
modu batean esanda, zaintza ezin da gauzatu berez toki erakundeen eskumenekoak ez diren gaien inguruan, ezta eskuordetzaren bitartez edo transferentzien bitartez emandako eskumenen gainean. Toki erakundeen eskumenekoak ez diren erabakiak zuzenbide osoko deuseztasuna dakartzaten erabakiak dira eta horien gaineko administrazio kontrolik ez da egiten.
|
|
" Administrazioek interes orokorraren zerbitzuan kooperatuko dute eta euren borondatez printzipio hau betetzeko dagozkien eskumenak egikaritzeko modurik onena aukeratuko dute".
|
Beste
modu batera esateko, Administrazioek interes orokorra lortu behar dute eta hori lortzeko kooperatzeko aukera izango dute. Hori bai, kooperazio hori borondatezkoa izango da eta ideia honetan aipatutako artikuluaren bigarren paragrafoak dio:
|
|
Bizkaiaren kasuan salbuespena
|
beste
modu batean zehazten du Bizkaiko foru arauaren 6.5 artikuluan: toki erakunde batek zorraren helburua betetzen badu, baina egonkortasun helburua edo gastu araua betetzen ez badu, erakundearen finantza jasangarritasuna arriskuan jartzen ez duten gastuak diruzaintzako gerakinekin finantzatzeagatik, aurrekontua aurrezki garbi positiboarekin likidatzen badu, ekonomiaeta finantza planaren ordez, kontu hartzailetzako funtzioak betetzen dituen organoaren txosten bat egingo da, eta horren berri emango zaio Osoko Bilkurari.
|
|
Lortutako baliabideak, aurrekontu jardueraren bitartez, zerbitzuak emateko eta eskumenak garatzeko erabiliko dira.
|
Beste
modu batean esateko: toki ogasunen jarduera ekonomiko finantzarioa tributu jardueraren eta aurrekontu jardueraren bitartez antolatuko da (tokiko tributu zuzenbidea eta tokiko aurrekontu zuzenbidea).
|
|
Ildo horretan, legearen alderdi garrantzitsuekin batera, hala nola, erakundeen araubideari, eskumenei eta abarri dagozkienak, azpimarratu behar da, halaber, —Europar Batasuneko araudiaren arabera, eta aurrekontu egonkortasunaren eta finantza jasangarritasunaren printzipioari buruzko konstituzio— eta legegintza erreformen ondoren, arkitektura instituzionalarekin eta ekonomia eta finantza arkitekturarekin lotutako alderdiek garrantzi handia hartu dutela toki erregimenaren garapenean, eta horrek are beharrezkoagoa egiten du euskal udalerriek lehen ere egin behar zuten exijentzia hori" 646 Esangura horretan oso garrantzitsua bihurtzen zaigu ETELren 115 artikuluak 3 atalean dioena, azken finean aurrekontu, zorpetze eta kontabilitate araubideek lurralde historikoek zehaztuko dituzte eta araubide horien barnean kokatu behar da aurrekontu egonkortasunari eta finantza jasangarritasunari buruzko politikak eta arauak.
|
Beste
modu batean esateko eta orain arte esandakoa labur biltzeko; lurralde historikoek aurrekontu, zorpetzeeta kontabilitate araubidea zehazteko eskumena duten aldetik, aurrekontu egonkortasunaren eta finantza jasangarritasunaren gaineko araubidea zehazteko eskumena ere izango dute. Ondorioa logikoa dirudi.
|
|
Azken finean, Foru Aldundiek kontrolatzaileaz gain laguntzaileak ere badira eta aurrekontu espedienteak zuzentzeko aukera eman dezakete.
|
Beste
modu batean esateko: TAOLk, ebazpenak aurkaratzeko subjektu aktibo bezala, Estatua eta autonomia erkidegoak aipatzen ditu, baina hauek ez daukate EAEko toki erakundeen gaineko finantza jardueren gaineko eskumenik eta, are gutxiago, toki erakundeen aurrekontu jardueraren gainean.
|
|
Beraz, TOLTBren bide berdina jorratuz, toki erakundeek kreditu eragiketa horien gaineko kontrola izango dute, aurretiazko baimena dute. Baina, 635 Bizkaiak erabiltzen otsailaren 24k 2/ 2021 Foru Arauaren idazketa erabili dugu TOLTBk eta Arabako foru arauek
|
beste
modu batez zehazten dutenaren definizioa erabilita.
|
|
Ildo horretatik, zorpetzeari eta beste gai batzuei buruz kontrola aipatzerakoan zuzenean Estatuak gauzatzen duen kontrolari buruz hitz egiten dugu.
|
Beste
modu batean esateko: lurralde erkideko toki erakundeentzat finantza zaintzako organo eskuduna Estatua eta autonomia erkidegoa izan daitezke, gaiaren araberako eskumen banaketaren bitartez.
|
|
|
Beste
modu batean esanda499:
|
|
Arazoa argi dago EKk berak" sortu" duela lurralde antolaketa deszentralizatu bat egituratu duenetik, eskumenen banaketa sistema ezarrita. Azken finean, ARIAS ABELLANi jarraituz, zehaztu da, alde batetik, nork arautzen duen finantza zaintza eta, bestetik, nor da finantza zaintzaren titularra431
|
Beste
modu batean esanda, bi gauza aztertu behar dira: alde batetik, nork du eskumena finantza zaintzaren kontrola eta kontrol teknikak zehazteko; eta bestetik, nork egikarituko dituen kontrol teknika betearazle horiek.
|
|
alde batetik, zorpetze baliabidea erabiltzeko erabakia eta, bestetik, zorpetzeak ekarriko duen hartzekoduna zehaztea.
|
Beste
modu batean esateko, lehenengo zorpetuko garen ala ez erabaki behar da eta gero zorra norekin edukiko dugun zehaztu behar da. Kontrola hasierako momentu horretan gauzatu behar da ez hartzekoduna zehaztean.
|