Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 67

2000
‎Azkenik, ziurra eta egiazkoa dena ere nahi du adierazi ‘positibok’, preseski zalantzatiaren aurka, dudatsuaren kontra. Filosofia positiboak —positibista, beste modu batera esanda— gizabanakoaren harmonia logikoa osotzen duela pentsatzen zuen Comtek; ziurra, ongi oinarritua eta zalantzen arerioa zenaren esparruan, ezagutzan batik bat, mugitzeko ikusmoldea.
‎Izan ere, azken buruan, filosofia ‘hizkuntzaren kritika’ da (Tractatus, 4.0031), pentsamenduaren eluzidazioa soilik. Bere helburua proposizioak argitzea da, beste modu batean ilunak eta nahasiak liratekeen pentsamenduak argitzea:
Beste modu batez erabilia den orotan, hau da, berezko adigai hitz gisa, zentzurik gabeko sasi perpausak sortzen dira.
2001
‎Esate baterako, Jeronimo indiarrak bere herriaren kontaera fundatzailea den arrano eta pinuaren arteko borrokarekin ematen dio hasiera bere autobiografiari. Baina gizarte bat justifikatzeko beste modu bat dago: kontrolagarriagoak diren diskurtso motekin.
‎Baina inoiz ez zait azaldu gizakia osatuta, gizakiaren buruko, besoetako eta hanketako hezurrak bereizi eta behar bezala elkarri lotuta. Beste modu batera esateko, gizakia den puzzlearen zati guztiak bai, zoragarri; baina puzzlea osatuta ez. Hau da, maitasuna, askatasuna, ezagumena, kontzientzia, adimena, zentzumenak, eboluzioa eta abarrei buruz mila gauza zoragarri jaso izan ditut, baina ez bakoitza bere lekuan beste gizakiaren zerekin zuzen bilduta, batez ere giza ‘burua’ osatuz.
2002
‎Adibide baterako, Benthamen IX. atala, ‘Osasuna eta Garbitasuna’, osasunaren gainean kontuan izan behar diren hamaika punturen zerrenda batekin hasten da; frantsesezko testuan zerrenda hau sei puntura murriztu da. Dumontek testua laburtzeko darabilen beste modu bat idazlanaren egitura sinpletzean datza. Benthamek sarritan" galdera erantzun" egitura erabiltzen du bere argumentuak azaltzeko, eta horixe egiten du II. hitz atzean, V. atalean, lanari buruzko bost galderaren zerrenda batekin hasten duena.
2003
‎Era horretan hilkor den oro gordetzen da, ez beti guztiz berbera izatearen bidez jainkozkoa bezala, alde egin eta zahartzen deb nak bera zen bezalako beste berri bat uztearen bidez baizik. Baliabide horren bidez, Sokrates, hilkorrak hilezkortasunean parte du, bai gorputzean eta bai gainerako guztietan; hilezkorrak ordea beste modu batera. Ez harritu bada izaki orok bere umea izaeraz aintzakotzat hartzen badu, hilezkortasunagatik baitauzka izaki orok adore eta maitasun horiek.
‎— Benetan, Eriximako —esan omen zuen Aristofanesek—, zuk eta Pausaniasek baino beste moduren batean hitz egiteko asmoa daukat. Niri gizakiek Maitasunaren boterea ez dutela inola ere hauteman iruditzen baitzait, hautemanez gero bere tenplu eta aldare eskergak egingo bailituzkete, eta egundoko eskaintzak, eta ez orain bezala horietako ezer ez zaiola egiten, beste ezer aurretik egin beharrekoak izanda ere.
‎Hortik ere, printzeen borondatea pertsona partikular eta egitate berezietara mugatzen denean, hala nola, abolizioa, dohaina, salbuespena eta antzekoetan, grazia, emakida edo pribilegio izatea da horren izena, eta, inola ere ez, legearena bera. Eta maiz sarri gertatu arren, kasu bereziek sortzen dituztela lege berriak, horiek ez dituzte xedatzen oso osorik beroriek sortu dituzten kasuak, horiek ere beste modu batez aurreko legeek arautzen zituztela. Aldiz, etorkizuneko kasuak dituzte araugai, euren ezarketa ekarri duten antzeko kasuak, hain zuzen ere.
‎Jaiotzaren antolaketa horrek betebeharrak dakartza, beraz, gurasoentzat eta seme alabentzat. Beste modu batera esateko, jaiotza da gurasoek eta seme alabek dituzten eginbeharren oinarri. Eginbeharrok zenbaterainokoak diren ulertzea erraza da, gurasoek eta seme alabek elkarrekin dituzten loturak aintzakotzat hartuz gero.
‎10 Betebehar oro ez da zilegi izango gizarte ordenaren aurkakoa bada. Beste modu batera esanda, gizarte ordenaren aurkako betebeharrak proportzioz zigortu behar dira. Adibidez, zarrastelkeriak gizarte ordenaren aurkakoak izanez gero, kriminalak ere badira.
‎2 Gizakiak, beraz, Jainkoaren ordez, beste ondasun batzuk aukeratu ditu, Jainkoa izan behar denean ondasun bakar eta haren zoriontasun eragile. Gauzak horrela, gizakiak ondasun horiek bihurtu ditu bere on goren, eta eurotan jarri ditu bere maitasuna eta itxaropena, edo, beste modu batera esanda, bere jainkotzat hartu ditu. Gizakiak, ondorenez, euren egiazko ondasunetik aldendu dira, horrek lotu behar baitzituen elkarrekin.
‎Horixe baieztatzen da gizartea nola gobernatzen den gogoan izanik. Nork bere burua baino ez maitatzea zoritxarreko gertaera da zin zinez; beste modu batera esateko, elkarrenganako maitasunaren aurkako pozoia da, elkarrenganako maitasun hori gizartearen oinarri izan behar den arren. Alabaina, zoritxarreko gertaera horrek berarekin ekarri du konponbidea, eta, konponbideari esker, gizarteak indarrean dirau.
‎Feyerabend ez da geratzen zientziaren eta zientzi jarduera sozialaren eskema teoriko eta kritikoaren aurkezpenean; areago, teoria eta praxia lotzen ere ahalegintzen da, ondoren zientzi erakundeari berak egindako kritiken gizarte ondorioak aztertzeko. Feyerabenden aburuz, zientziaren eta bere razionaltasunaren ideia beste askoren artean eredu bat gehiago da, ‘errealitatea’ deitutako oihan horren mapak josteko beste modu bat, hain zuzen. Baina patroi ezberdin eta ugari daude mapak prestatzeko, eredu zientifiko modernoaren harrokeriak arbuiatu dituenak.
‎Ezinbestez, eginkizun hori,, ikuspegi zorrozki murriztu batek ezaugarritzen du. Baina ikuspegi horrek hartzen duen eremuaren barnean, paradigma naturarekin egokitzeko etengabeko saiakera horrek beste modu batera lortu ezinezkoak izango liratekeen xehetasun esoterikoen ezagutza eta ulerkuntza dakar. Koperniko eta prezesioaren arazotik Einstein eta efektu fotoelektrikoraino, zientzi garapena, hain zuzen, xehetasun esoteriko horien menpe egon da behin eta berriro.
2005
‎Gerra publikoaren eta pribatuaren arteko desberdintasuna ezagutu ondoren, erabateko inperioaren boterea aztertuko dugu. Beste modu batera esanda, subiranotasuna azalduko dugu. Horrela jakin ahal izango dugu zein herrik duen subiranotasuna, zein erregek duen subiranotasunik sendoena, zeinek duen zati bateko subiranotasuna bakarrik, nortzuek duten besterentzeko eskubidea eta nortzuek ez.
‎Nire asmoa, ostera, bestelakoa izan da, hain zuzen ere, zenbaitzuek une eta toki desberdinetan egiatzat jotzen dutena arrazoimen unibertsalean oinarritzen dela adieraztea. Ezin da hori beste modu batera gertatu gure arazoetan. Egin eginean ere, oro izan behar da naturaren printzipioen ondorioz, edo, behintzat, guztien arteko adostasunaren ondorioz.
‎Tentu handiz bereizi ditugu, halaber, zuzenbide hertsia, benetan zuzenbidea dena (adibidez, itzultzeko betebeharra eratortzen duena) eta ustez zuzenbidea dena. Beste modu batera jokatzea arrazoimen zuzenaren aurkakoa izango litzateke. Lehen esan dugu zerbait zuzenbideen arteko desberdintasun horri buruz.
‎Hau dela eta, beraz, aberatsa da pertsona batek hizkuntza bat eta berean aurkitu dezakeena, baina askoz ere aberatsagoa izango da pertsona horrek berak hizkuntza ezberdinetan ikusi eta ikasi ahal izango duena. Norberarenak ez diren bestelako hizkuntzak ikastea, beraz, esanahiz beteriko jarduera bat da, ze hauek" eskuratuz"," berpiztuz" eta" birsortuz" gizakiak bere mundu ikuskera oraindik ere gehiago hornitu ahal izango du134 Ez dugu ahaztu behar, gorago beste modu batean adierazi bezala," hizkuntza ezberdinak ez direla era berdinean osatutako kontzeptuen esanahikideak" 135, baizik eta" hizkuntza bakoitzak zerbait berria aurkitzen duela beti" 136 Hizkuntza ezberdinen ikaskuntzan, beraz, helburua ez da bakarrik informazio teknikoen edo datu hutsen transmisiorako tresna batez jabetzea, baizik eta gainera pentsatzeko eta sentitzeko era...
‎" Hizkuntzari esker bakarrik da gizakia gizaki, baina honek hura asmatu ahal izateko gizaki izan behar zuen jada. [...] Hizkuntza gizakiaren beraren baitatik irteten da" 76 Bi ohar hauen eskutik iristen da Humboldt, oraindik J. G. Herder baino argiago, Gizakiaren eta Hizkuntzaren arteko barruko lotura ikustera eta, hemendik, hizkuntz jatorriaren gaia ez" genetikoki" baizik eta beste modu batean planteatzera. Honi buruz zera dio C. Menzek:
2006
‎Humear erantzun horrek ekintzaren arrazoia ematen digu, hau da, ekintza justifikatzen du. Beste modu batean esanda, hori da ekintza horren justifikazio razionala.
2007
‎Pasarte batzuetan, ordea, beste modu batera esplikatzen du Ferezidesek munduaren sorkuntza: Kronosek bere hazia uzten du mu%oi izeneko errezeptakulu batzuetan, eta handik sortzen dira, jainko andereen belaunaldiak ez ezik, sua, haizea, lurruna eta ura223, hain zuzen geroago lau elementu klasikoak izango direnak224.
‎gizakiek elkarri entzuten eta elkarrekin hitz egiten ikastea. Ze, sinple esanda, gizakiek elkarrekin hitz egiten duten lekutan, egiaz, ez dute bonba atomikorik botatzen edo beste modu batez saiatzen dira elkar menperatzen. Azken urtetan itxaropen izpirik egon bada, J. F. Kennedyk eta N. S. Khrustxevek lotura telefoniko zuzena jartzea adostu zutenekoa da, ze horrek adierazten zuen prest zeudela —ezer kanpora atera aurretik— elkarrekin hitz egiteko.
‎" Hezkuntzaren zereginen artean", honela gure autorea, bada bat" erabakigarria" eta" arras garrantzitsua" dena, hala nola," gizakia hitz egitera eramatea" edo" elkarrizketara gidatzea" 181 Hezitzaileak, baldin eta egiaz gizakiaren garapen integrala bultzatu nahi badu —hona hemen bere erantzukizun etikoa— ezinbestean lagundu behar dio gizabanakoari bere" elkarrizketarako jarrera eta gaitasuna" 182 areagotzen. Esan dezakegu ere, beste modu batez, elkarrizketan parte hartzen dutenek ikasi egin eta prest egon behar dutela euren posizioa erlatibizatzeko eta bestearen ikuspuntua onartzeko, ze hitz egite hutsak ez dakarkio automatikoki arrakasta zehatzik elkarrizketari. Bollnowek zera idazten du:
2008
‎Proposizioaren forma hutsak subjektua banatzen du, subjektuaren beraren eta bera ez den beste edozein predikaturen artean banatzen du: beste modu batera esanda, subjektuak identitatearen printzipioari men egiten dio. Proposizioaren forma subjektua ez den edozein elementuren ezezko jardun bat da, hau da, edozein objekturen, edozein edukiren ezezko jarduna; azkenean, geratzen den bakarra A= A besterik ez da.
‎2) Silogismoak eduki espekulatiboa adierazteko gaitasuna izango du. Eta 3) objektibitatea berriz eta beste modu batean (1804 Metafisikan ez bezala) pentsatu. 1804 Metafisikan objektibitatearen gaiak hauek dira oraindik:
‎Generazio berriak (Iraultzarekin ilusionatutakoak) askatasuna eta filosofia uztartu behar zituen, eta Lessingen ildoa jarraituz ortodoxiaren aurka agertu zen eta filosofia zaharra berri batekin ordezkatu nahi zuen. Spinoza beste modu batean irakurri behar izan zuten. Eta aldi berean erlijioari buruz Kanten iritzia jakin nahi zuten.
2009
‎Denboraren ikusmolde lineal eta kronologikoak," parean jarri eta gainditu" kirol metaforekin obsesionaturiko ikusmoldeak soilik begiztatu ahal izan du" komunismo trauskil" hori" ondorengo" edo" post kapitalismo" gisa, eta horrela eredu horren suntsiketak garaipena eskaintzen dio kapitalismoari lasterketa horretan. Gizarteak beste modu batez pentsatzen ikasi beharra dago, eta ez lehiakortasun harremanetan bakoitza bere bidetik bestearen ondoan korrika, elkarrekiko harremanetan baizik, nagusigo eta mendekotasun hierarkiak berrantolatzen eta birbanatzen diren espazio denbora baten baitan.
‎gizakia bera (hasieratik bertatik ikusi dugu nola Platonengandik hasita gizakia den bere buruaren egile, bere fabulen egile, bere kontzeptuen kateamenduaren sortzaile, osotasunaren ordenaren artista). Eta beraz, kontzeptu eta ideien jatorria munduan bertan, naturan bertan( beste modu batean errateko, gizakiaren animaltasunean bertan) kokatzen da. Gizakiaren nahiak sortzen baditu kontzeptuak eta ideiak, horien jatorria mundutarra da, irrazionala nahi bada.
‎Noski, ezin beste modu batera izan. Filosofian, nola etikan, nola estetikan, perspektibismo antropomorfikoaz, edo sormen artistikoaz jabetzera egiten digu Nietzschek dei ozen.
‎giza kreazioak modu zehatz batean interpretatzen dituen filosofia ulertzeko era bat da, kreazio bakoitza, hizkuntza zehatz batekin, testuinguru sozial eta historiko baten menpe, eta abar, hau da, giza kreazio bakoitza (dela idatzi edo konstrukzio erlijioso, filosofiko, mitiko, literario, etiko, politiko...) perspektiba arras desberdin baten menpe sortzen eta egituratzen dela ulertzen duena. Ezin baititugu giza kreazioak beste modu batera ulertu. Horrela, Nietzschek Kanti egiten dion kritikara bueltatuz, alegia, subjektu hutsa existitzen ez dela leporatzen dionekoa, errealitatea hobe ezagutu nahi badugu, beraz, subjektu huts horren ordez, subjektu desberdinak jarri ditugu.
2010
‎Horren arrazoia jarraikoa da: guztion ontasuna banakako ontasunaren mende jartzea, edo, beste modu batera esanda, osotasuna zatiari egokitzea, hori zati den heinean, zuzentasun ororen aurkakoa da. Hori dela medio, legea erkidegoarentzat ematen bada, lege horren oinarrizko eta ezinbesteko xedea izan behar da erkidegoaren beraren ontasuna.
‎Manu horiei dagokienez, kontuan hartu behar da, gainera, ez direla legearen kategoriaren barruan sartzen, pertsona zehatz bati zuzentzen zaizkiolako, baizik eta gizarte baldintza zehatz bateko (hala nola, adingabe, soldadu etab.) edo leinu zehatz bateko (noble edo familia zehatz bateko ondorengo) pertsonei zuzentzen zaizkielako. Eta, ildo horretatik ere, guztion ontasunera bideratuta daude, euren izaera orokorra delako, edo, beste modu batera esanda, onura hori pertsona askori dagokielako, aurreko kapituluaren bukaeran azalduta gelditu den bezala.
‎Manuzko boterea orokorra da, eta bi motatakoa izan daiteke: etxeko boterea eta botere politikoa, edo, beste modu batera esanda, aginduzko boterea eta jurisdikzio boterea; zatiketa eta izendazio horiek aplikatu genituen, botoen deuseztatze eta lekapenaz aritu ginenean. Bereizketa berbera egiten dute, jabariaren kategoriaren barruan jurisdikzio boterea eta jabetza boterea desberdintzen dituzten autoreek.
‎Nolanahi den ere, zeruko legea beste modu batera uler daiteke. Aristotelesek esandakoa kontuan hartuta, beheko mundu hau zeruko esferei lotuta dago, eta handik gobernatuta dago, naturalaren eragin eta aldaketen bitartez; eragin eta aldaketa horiek guztiak Jainkoaren esku daude, eta, betiere, gorputzak ukitzen dituzte, ez, ordea, arimak.
‎Aurretiaz aipatu adibideari berriro ekinez, inoren landatik igarotzea ez da eskubidea; alderantziz, giza legeak igarotze hori debekatzen du. Hala eta guztiz ere, bertatik igarotzeko zentzuzko arrazoia baldin badago eta ez bazaio inori kalterik egiten, igarotzea fas bihurtzen da, edo, beste modu batera esanda, zilegi bilakatzen da. Hori berori azaldu zuten Bernardo Parmakoak eta Henrike Gantekoak.
‎Bada, ikuspegi etnografikoak aipatutako komunikazio prozesuak —interakzio didaktikoak maila pragmatikoan, linguistikoan eta sozialean ezaugarritzen dituzten prozesuak— beste modu batez biltzeko eta atzemateko aukera irekitzen du201.
2011
‎Osotasuna esatean agertzen den moduan geureganatzen dugu, hala uste dugu, baina horretarako alde batera utzi behar dugu ezen gizakiak hor dagoen hori baino ez duela biltzen, nahiz eta haraxeago ere izan zerbait, pentsaturik gabeko zerbait, beste modu batez eta beste une batean ezagutza berri gisa ager dakigukeena, edo giza ikuspegiak inoiz inola irits ez dezakeena. Horixe adierazten digu paradigma holografikoak:
‎Aski ote da esatea izaki pentsalariak garela pentsatzen dugunez gero, eta hori gizakiaren ezaugarri gorentzat jo eta axiomatzat hartzea? Zalantzarik gabe, pentsatzeak ezagutza dakar, baina, ezagutza munduaren kodetze deskodetzearen emaitza logikoa den bezala, ez ote liteke beste modu batera gertatu hori, beste baliabide batzuk erabiliz. Badirudi gizakiak lehen eginkizun hori egiten ahal duela, baina bigarrena ez dagokiola berari.
‎Bestela esanda: hizkuntza poetikoak azaleratuko luke beste modu batez esanezina dena, esangarria ez dena. Edo behintzat, hizkuntza poetikoak plus kognitibo bat gaineratuko lioke beste modu batez esandakoari.
‎hizkuntza poetikoak azaleratuko luke beste modu batez esanezina dena, esangarria ez dena. Edo behintzat, hizkuntza poetikoak plus kognitibo bat gaineratuko lioke beste modu batez esandakoari.
‎3 Eta amaitzeko: izenburuak zuzenean baieztatzen ez badu ere, izenburutik ondoriozta liteke zenbait egiaren azalpena, hau da, zenbait egiaren epifania, hizkuntza poetikoari dagokiola, edo hizkuntza poetikoak beste modu batez esanezina dena, esangarria ez dena azaleratzen duela. Edo behintzat, hizkuntza poetikoak plus kognitibo bat gaineratzen diola beste modu batez esandakoari.
‎izenburuak zuzenean baieztatzen ez badu ere, izenburutik ondoriozta liteke zenbait egiaren azalpena, hau da, zenbait egiaren epifania, hizkuntza poetikoari dagokiola, edo hizkuntza poetikoak beste modu batez esanezina dena, esangarria ez dena azaleratzen duela. Edo behintzat, hizkuntza poetikoak plus kognitibo bat gaineratzen diola beste modu batez esandakoari. Parmenidesen kasuan nik ez dut hori ikusten.
‎Gorputza ukatzearekin batera judizioaren eta kontrajarpenaren logika darabilen metodologia hura gainditu beharreko zerbait da. Kontrajarpena eta ukoa ez dira jada bidea, eta, beharbada, esaten ari garen hau guztia beste modu batera adierazi behar dugu (horregatik behar dugu musika, pintura eta poesia bera, hautemate zabalago baten argira iristeko modu desberdinak baitira). Organismoaren bidezko esperientziek eta bizipenek beren baitan dute ate bat zabaltzeko aukera:
‎Ikuspuntu batetik hutsala dirudiena, beste ikuspuntu batetik onartua izan daiteke; dena izan daiteke beste modu batera, perspektibismoaren arabera, paradigma holografikoaren arabera, edo behatzaile behatu batasunaren arabera: zenbat aldiz gertatzen da" badena ez da, eta ez dena bada".
2012
‎3 Inexistentziak gorengo balio existentziala lortzen badu, mutazioa gertaera (evenement) dela esaten da. Beste modu batean esanda: gertaera leku bat da (aniztun bat, bere elementuak agertzeko egiten duen legearen menpe erortzen da), zeina gertakariari (fait) dagokionez gehiegi dagoen (zeren lekuaren existentziaren balioa maximoa da), baita singularitate ahulari dagokionez ere (zeren inexistentea balio maximoarekin dator existentziara).
‎Iraunkorra izateak ez du esan nahi harremana mantendu edo haurrak izan behar direnik soilik. Amodioak bizitzan beste modu batean egon ahal izateko aukera asmatzen du; eta horretan datza bere iraunkortasuna. Bestalde, amodioa" desiotik" ere guztiz ezberdintzen da.
‎Amodioa esperientzia hori da; horregatik da amodioaren esperientzia unibertsala. Amodioak mundua indibidualki ez baina beste modu batera bizitzeko, esperimentatzeko aukera ematen digu.
‎Osoari uko egitea (berak hartutako jarrera, hain zuzen); eta, bigarrena, Hegel (eta bere sistema) beste modu batean interpretatzea (Badiouren arabera, Zizeken jarrera). Baina hori ez da Zizeken benetako jarrera.
‎batzuek proiektu politiko berria atera nahi dute. Badago politika egiteko beste modu bat, neoliberalismo eta demokrazia parlamentariotik haraindi. Besteentzat, gaurko unea ez da berezia, pauso bat besterik ez da, eta galdutako boterea berreskuratu besterik ez dute buruan, gauzek bere betiko erritmoa hartu behar dute eta.
Beste modu batera esanda, paradoxikoa dela badirudi ere:
2013
‎Onartu behar al dugu, erlijiorik gabe, gizakia amildegira doala bere izaera berekoiaren poderioz? Datozen lerroetan saiatuko naiz aurkezten egoera ikusteko beste modu bat, etikaren eta erlijioaren arteko harremana ulertzeko beste ikuspegi bat, egitateetara hobeto egokitzen delakoan. Ikuspegi horretan, besteak beste, honelako tesiak defendatuko ditut:
‎Izan ere, material horiekin beste gauza bat egin genezake. Horretarako nahikoa litzateke beste modu batez antolatzea material horiek. Dena den, gauza bera ez badira ere, etxea material horiek gabe ez da ezer, etxea ere ez da.
‎Diagnostikoa, bada, ez da Descartesena, animaliei ez zaie substantzia bat falta. Haien gabezia beste modu batez deskribatu behar da, substantzia arrotz bat aipatu gabe. Antzinatean zioten bezala, anima liak arima du.
‎Zergatik? Ezin al da beste modu batera adierazi edo ezaugarritu esperientzia" ulergaitz" hori, kategoria bizi barnekoagoak erabiliz, hau da, transzendentziarik edo mistizismorik erabili gabe. Azurmendik ulergaitza, edertasuna, maitasuna eta miresgarria, besteak beste, zentzuaren bigarren zentzu horretan kokatzen ditu, jainkozko zentzuan:
‎" Erlijioso edo jainkozkoaren zentzua, beharbada, ‘Guztiz Bestelakoarekin’ edo transzendentziarekin lotzen duten adierazpenetan ipini genezake oraingoz" (153). Baina zer horiek ezin al dira deskribatu edo, nahi bada, kontatu beste modu batera. Nik uste dut baietz, eta, hain zuzen ere, hori izan da nire gogoetaren helburuetako bat.
‎Zalantzak zalantza, mitoaren eta ikerketaren (zientziaren, filosofiaren...) arteko harremana beste modu batera ulertzen dut nik. Osagarritasunaren tesiaren aurka, ez dago bien arteko esparru banaketarik:
2014
‎Esango dudana hirugarren fasearen baitan kokatuko nuke, aurreko biekin konbinaturik, noski. Saiatuko naiz iradokitzen zergatik aurki dezakegun gaur egun Wagnerren nolabaiteko oinarria musikaren eta filosofiaren arteko harremana sortuz joateko, gaur egunera arte rol negatiboa izan duena beste modu batekoa izan dadin. Helburua ez litzateke noski wagnerianismo ergel batera itzultzea, erlijio loturekin, Frantzian eta beste leku askotan boladan egon zen bezala XIX. mendearen amaieran eta XX. mendearen hasieran.
‎Eraldaketarako gaitasun hori ez da lehenengo maila batean entzun dezakeguna, are gehiago esango nuke, zerikusia du entzuten dugunak entzun ezin dena determinatzen duen zentzuan. Beste modu batera esanda, horrek lotura du isiltasunaren rol formalarekin. Isiltasun horrekin oposizioan jarri behar dugu Wagner, eta ez sarritan jarri ohi den bezala musikak sortzen duen bat bateko boterearen ondoan.
2016
‎250 Metafora, terminologia teknikoari kontrajarrita, esamolde intuitiboa da, eta horrekin," behar bezain urrun eramanez gero, ikusteko beste modu batera irits gaitezke. Eta[...] ikusteko beste modu batek, berak bakarrik, ekarpen berri bat egin diezaioke zientziari" (18).
‎250 Metafora, terminologia teknikoari kontrajarrita, esamolde intuitiboa da, eta horrekin," behar bezain urrun eramanez gero, ikusteko beste modu batera irits gaitezke. Eta[...] ikusteko beste modu batek, berak bakarrik, ekarpen berri bat egin diezaioke zientziari" (18). Argigarri eta lagungarria, beraz, irakurlearentzat ez ezik, zientziarentzat berarentzat.
‎De Waalentzat kultura, elkarte batek egoera edo arazo berri baten aurrean irtenbide berri bat asmatzea eta irtenbide hori ondorengoei transmititzea da, ez besterik(" traditzea", tradizio kulturala). Beste modu batean esan: trebetasun erdietsi bat, ez genetikoa (geneetan jarauntsia), ez instintuzkoa.
2017
‎Horrek adierazten du nik Bestea objektu gisa atzemateak, probabilitatearen mugetatik irten gabe eta probabilitate horren beraren kausaz, funtsean Bestearen oinarrizko atzemate batera igortzen duela non eta Bestea jada ez zaidan agertzen objektu gisa, baizik eta ‘pertsonazko presentzia’ gisa. Hitz batean esateko, Bestea objektu probable izateko, eta ez objektuzko amets, bere objektutasunak ez du igorri behar jatorrizko bakartasun batera nire eskumenetik kanpo legokeena, baizik eta funtsezko erlazio batera, non eta Bestea agertzen den ez nik beraz dudan ezagutzaren bitartez baina beste modu batean. Teoria klasikoak hizpidean daude giza organismo ikusi orok zerbaitetara igortzen duela aintzakotzat hartzen dutenean, eta zerbait hori dela bere probabilitatearen funtsa eta bermea.
2022
‎Ez da zabalpen soila. Lanaren nagusitasuna gauzatzeko beste modu bat da, munduaren arraza sailkapen batean oinarritua. Quijanoren arabera, arraza da modernitateko lehen kategoria soziala.
‎Eta zein dira, etengabe, desleialak eta heretikoak, ustezko nortasun unibertsalaren inguruak odolez eta suz mugatzeko premia duen Mendebaldean? Galdera horien aurrean, kontua ez da besteen bidez salbatzea geure burua, baizik beste modu batera, besteekin, elkar ulertzea.
‎Filosofia idazteak beti dakar berekin erabaki linguistiko bat: hizkuntza, norberarena edo eskuratutakoa, beste modu batera intonatzeko apustu bat. Momentu honetan, erabaki hori eskuak lotuta, xantaiapean eta azpiratuta dago, zuzen zuzenean, karrera akademikoan eta lanerako zein ikusgarritasun instituzionalerako aukeretan kontabilizatzen den interes baten kalkuluarekiko.
‎Pentsamenduak eremu akademikoan bizi duen estandarizazioaren arazoak eraman gaitu pentsamendu filosofikoaren lekua unibertsitatearen barrua edo kanpoa ote den galdetzera. Eraman gaitu, berriz ere, mugaz eta hori beste modu batean pentsatzeko beharraz galdetzera. Filosofiaren leku nazional eta kulturalei buruzko auzian egin bezala, bazterretara, mugetara eta pasabideetara lekualdatu gara.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia