2010
|
|
Diru gehiago irabazteko, ez herri xehearen mesedetan, baizik estatua boteretsuagoa izan dadin. XVI., XVII., XVIII. eta XIX. mendeko europar pentsamendu ekonomikoa gizaki batzuek
|
besteak
mendean hartzearen aldeko apologia izugarria da.593
|
2011
|
|
–Gora diferentzia!? aldarrikatzeak ez baitu, arestian genioen moduan, besteen gainetik jartzeko berezko gibel asmorik adierazten,
|
besteak
mendean hartzeko irrika makurrik. Nork bere buruaren aldeko baietzak ez baitakar, bere horretan, bestearen gutxiespenik. Hartara, etnia batekiko identifikazioak ez du inplikatzen berez beste inori ezer erauzi behar dionik, baldin eta, jakina, beste horrek ez baldin badio bidegabeki aldez aurretik berari zegokiona erauzi.
|
|
–Errespetua eta tolerantzia, besterik gabe. Norbert Bilbeny zaigu mintzo?, ustezko asmo ederren ukatzaileak gerta litezke. Izan ere,
|
bestea
mendean hartzeko modu bat bihurtzen baitira. Batzuek toleratzeko eta errespetatzeko, ahalmen?
|
2012
|
|
Estrategia:
|
besteak
mendean hartzeko erabiltzen du. –
|
|
Laburbilduz, egun ere, Modernitatean bezala, gizakiek elkar behar dute, inoiz baino argiago dago garai globalizatu honetan ez dagoela elkar menderakuntzatik at geratzeko modurik, ez dagoela saretik kanpo egoterik; inoiz baino argiago dago elkar behar dugula denok?; eta, elkar behar dutenez gero, Hipermodernitatean ere agertuko da egoerari etekina atera nahi izango dionik,
|
besteak
mendean hartu nahi izango dituenik, eta, nola ez, menderatu izan nahi duenik ere?. Ondorioz, Hipermodenitateak ere, Modernitateak bezala, menderakuntza harremanak ezagutuko ditu, baina oso bestelakoak.
|
|
Horrexegatik, sadomasokista den neurrian, menderatu zein menderatzaile izateko aukera duen arren, ez du sadomasokista faltsuak bezala bere malgutasuna erabiltzen ezkutuan besteengan eragiteko edo
|
besteak
mendean hartzeko, bestea objektutzat hartzeko?. Malgutasuna berezkoa duenez, nahi beste maskara jar ditzake, unearen arabera, baina ez ezkutuan ibiltzeko, izaera eskizofrenikoa duelako baizik.
|
|
Malgutasuna berezkoa duenez, nahi beste maskara jar ditzake, unearen arabera, baina ez ezkutuan ibiltzeko, izaera eskizofrenikoa duelako baizik. Izaera edo maskara ezberdinetatik igarotzen bada, ez da
|
besteak
mendean hartzeko, bere izaera esperimentatzaileagatik baizik, etengabe bere bizitza eraldatu eta indarberritu nahi duelako, eta bizitza eraldatzearekin batera gizartea irauli nahi du?, ez duelako betiko pertsona bera izan nahi.
|
2021
|
|
Epaiketarako irizpideetan ere ikusten du ezberdintasuna: "[...] Desafioetan ez dira forma eta mamia bereizten,[...] Kontua da batak
|
bestea
mendean hartzea[...] ahari jokoan bezala[...] Sariketetan, ordea, bestelako irizpidea erabiliko da: zeinek hobeto egin bertsotan, zeinek egokiago erabili euskara" (id.:
|
|
Harmoniaren eta batasunaren edertasuna zuten une horiek, baina zirraragarriena zen lehiatik ere bazeukatena. Biolina eta pianoa nor baino nor gehiago, batak
|
bestea
mendean hartu ezinik izerditan, akituta eta aldi berean goitik behera kitzikatuta, pieza amaitu eta larrutan hasten ginen arte. Orduan ere, pianoa bera zen borroka zelaia askotan.
|
2022
|
|
hara non berrekuratzen duen, kolpean, bere garrantzi osoa: zigortzeko, saritzeko, atsekabea emateko, ordaintzeko; lurreko ondasunak nahieran banatzeko;
|
besteak
mendean hartzeko; besteengan eragiteko; lehenengo lekua hartzeko. Hurrena zeremonia bakar batean izango zuen lehenengo lekua, kutxa beltz batean, katafalkoaren gainean, lore artean, baina sinbolo huts gisa, arima hegaldun modura baino ez; hemen, aldiz, beste behin ere, bizirik zegoen.
|
2023
|
|
Bi kasuetan, desirak ez du zerikusirik beste kultura bat benetan ezagutu eta ulertzearekin, ezta sexuarekin ere, baizik eta
|
bestea
mendean hartzearekin. Irudikatutako arriskuen ebidentziarik ez zegoenez, kolonizatzaile zuriek arauak aldatu zituzten, besterik gabe, bai eta" krimenak" asmatzeari ekin ere, hango herritarrei leporatzeko.
|
|
Gizakiaren sena ote da erremediorik gabe
|
besteak
mendean hartu beharra, biosfera osoa barne. Gogoan dut nola umetan, zazpi zortzi urte izango nituen, herriko goiburura jo nuen, hango baserri bateko amonak gereziak hartzen uzten zidalako.
|
|
Baliteke totalitarismo berri baterako esperimentuak izatea horiek ere, nabarmenak, azpitik doan algoritmoen totalitarismo efektiboagoaz inor ez ohartzeko amu. Askatasunaren izenean
|
besteak
mendean hartzeko askatasuna ozenki eta lotsagabe aldarrikatzen hasten direnean eta jendea bereganatzen dutenean, une historiko gordin baten atarian ote gauden edo. Edo.
|