Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2010
‎Diru gehiago irabazteko, ez herri xehearen mesedetan, baizik estatua boteretsuagoa izan dadin. XVI., XVII., XVIII. eta XIX. mendeko europar pentsamendu ekonomikoa gizaki batzuek besteak mendean hartzearen aldeko apologia izugarria da.593
2011
‎–Gora diferentzia!? aldarrikatzeak ez baitu, arestian genioen moduan, besteen gainetik jartzeko berezko gibel asmorik adierazten, besteak mendean hartzeko irrika makurrik. Nork bere buruaren aldeko baietzak ez baitakar, bere horretan, bestearen gutxiespenik. Hartara, etnia batekiko identifikazioak ez du inplikatzen berez beste inori ezer erauzi behar dionik, baldin eta, jakina, beste horrek ez baldin badio bidegabeki aldez aurretik berari zegokiona erauzi.
‎–Errespetua eta tolerantzia, besterik gabe. Norbert Bilbeny zaigu mintzo?, ustezko asmo ederren ukatzaileak gerta litezke. Izan ere, bestea mendean hartzeko modu bat bihurtzen baitira. Batzuek toleratzeko eta errespetatzeko, ahalmen?
2012
‎Estrategia: besteak mendean hartzeko erabiltzen du. –
‎Laburbilduz, egun ere, Modernitatean bezala, gizakiek elkar behar dute, inoiz baino argiago dago garai globalizatu honetan ez dagoela elkar menderakuntzatik at geratzeko modurik, ez dagoela saretik kanpo egoterik; inoiz baino argiago dago elkar behar dugula denok?; eta, elkar behar dutenez gero, Hipermodernitatean ere agertuko da egoerari etekina atera nahi izango dionik, besteak mendean hartu nahi izango dituenik, eta, nola ez, menderatu izan nahi duenik ere?. Ondorioz, Hipermodenitateak ere, Modernitateak bezala, menderakuntza harremanak ezagutuko ditu, baina oso bestelakoak.
‎Horrexegatik, sadomasokista den neurrian, menderatu zein menderatzaile izateko aukera duen arren, ez du sadomasokista faltsuak bezala bere malgutasuna erabiltzen ezkutuan besteengan eragiteko edo besteak mendean hartzeko, bestea objektutzat hartzeko?. Malgutasuna berezkoa duenez, nahi beste maskara jar ditzake, unearen arabera, baina ez ezkutuan ibiltzeko, izaera eskizofrenikoa duelako baizik.
‎Malgutasuna berezkoa duenez, nahi beste maskara jar ditzake, unearen arabera, baina ez ezkutuan ibiltzeko, izaera eskizofrenikoa duelako baizik. Izaera edo maskara ezberdinetatik igarotzen bada, ez da besteak mendean hartzeko, bere izaera esperimentatzaileagatik baizik, etengabe bere bizitza eraldatu eta indarberritu nahi duelako, eta bizitza eraldatzearekin batera gizartea irauli nahi du?, ez duelako betiko pertsona bera izan nahi.
2021
‎Epaiketarako irizpideetan ere ikusten du ezberdintasuna: "[...] Desafioetan ez dira forma eta mamia bereizten,[...] Kontua da batak bestea mendean hartzea[...] ahari jokoan bezala[...] Sariketetan, ordea, bestelako irizpidea erabiliko da: zeinek hobeto egin bertsotan, zeinek egokiago erabili euskara" (id.:
‎Harmoniaren eta batasunaren edertasuna zuten une horiek, baina zirraragarriena zen lehiatik ere bazeukatena. Biolina eta pianoa nor baino nor gehiago, batak bestea mendean hartu ezinik izerditan, akituta eta aldi berean goitik behera kitzikatuta, pieza amaitu eta larrutan hasten ginen arte. Orduan ere, pianoa bera zen borroka zelaia askotan.
2022
‎hara non berrekuratzen duen, kolpean, bere garrantzi osoa: zigortzeko, saritzeko, atsekabea emateko, ordaintzeko; lurreko ondasunak nahieran banatzeko; besteak mendean hartzeko; besteengan eragiteko; lehenengo lekua hartzeko. Hurrena zeremonia bakar batean izango zuen lehenengo lekua, kutxa beltz batean, katafalkoaren gainean, lore artean, baina sinbolo huts gisa, arima hegaldun modura baino ez; hemen, aldiz, beste behin ere, bizirik zegoen.
2023
‎Bi kasuetan, desirak ez du zerikusirik beste kultura bat benetan ezagutu eta ulertzearekin, ezta sexuarekin ere, baizik eta bestea mendean hartzearekin. Irudikatutako arriskuen ebidentziarik ez zegoenez, kolonizatzaile zuriek arauak aldatu zituzten, besterik gabe, bai eta" krimenak" asmatzeari ekin ere, hango herritarrei leporatzeko.
‎Gizakiaren sena ote da erremediorik gabe besteak mendean hartu beharra, biosfera osoa barne. Gogoan dut nola umetan, zazpi zortzi urte izango nituen, herriko goiburura jo nuen, hango baserri bateko amonak gereziak hartzen uzten zidalako.
‎Baliteke totalitarismo berri baterako esperimentuak izatea horiek ere, nabarmenak, azpitik doan algoritmoen totalitarismo efektiboagoaz inor ez ohartzeko amu. Askatasunaren izenean besteak mendean hartzeko askatasuna ozenki eta lotsagabe aldarrikatzen hasten direnean eta jendea bereganatzen dutenean, une historiko gordin baten atarian ote gauden edo. Edo.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia