2006
|
|
6.147) 159 Publizitate konparatiboaren adierazpenakbeste gertatuko da produktu jakin baten abantaila teknikoak lehiakidearen produk beste lehiakideekiko uste okerrak edo irainak zabaltzen baldin baditu, ez zilegiak izango dira. Haatik, iragarleak bere produktuaren ezaugarri bat
|
beste
lehiakide baten produktuaren ezaugarri baliokide batekin alderatzen duenean, zilegi izango da publizitate hori. Beraz, berdintasuneko baldintzak kontuan hartuz prezioetan oinarritutako konparazioa, esate baterako, erabat zilegi izango da; beste horrentuarenekin alderatzean bereak goraipatzen baditu (Botija, 1994:
|
|
Publizitatearen Lege Orokorraren 6 bis artikuluak ez zilegitzat hartuko du publizitate konparatiboan besteren izen ona gaizki erabiltzea: «Iragarleak ezin izango du ez dagokion abantailarik lortu lehiakide baten zeinu bereizlearen, merkataritza izenaren edo markaren izen ona erabiliz; bestalde, ezin izango dira baliatu
|
beste
lehiakide baten produktuen jatorrizko deitura, geografia izendapena edo tradizio bereziak babesten dituen deiturak. Era berean, ezin izango da egokia ez den abantailarik lortu beste lehiakide baten produktuen ekoizpen ekologikoaren metodoaz» (6 bis artikulua 2 paragrafoa f)).
|
|
«Iragarleak ezin izango du ez dagokion abantailarik lortu lehiakide baten zeinu bereizlearen, merkataritza izenaren edo markaren izen ona erabiliz; bestalde, ezin izango dira baliatu beste lehiakide baten produktuen jatorrizko deitura, geografia izendapena edo tradizio bereziak babesten dituen deiturak. Era berean, ezin izango da egokia ez den abantailarik lortu
|
beste
lehiakide baten produktuen ekoizpen ekologikoaren metodoaz» (6 bis artikulua 2 paragrafoa f)).
|
|
oro har, fede on eta merkataritzako usadio eta zuzentasunezko arauen kontra, eta, bereziki, enpresa baten jarduera, produktu, izen, marka edo bestelako zeinu bereizleen nahasketa sortuko du. Halaber,
|
beste
lehiakide baten produktu, jatorrizko deitura, deitura geografiko, marka edo zeinu bereizleak arrazoirik gabe erabiliko ditu (Uría Menéndez, 1999: 346) 151 Doktrina, oro har, ados dago PLOk erabilitako formularekin, klausula orokor horretan errealitatean gertatu berri diren jokaerak jaso baititzake sarritan (Santaella, 2003:
|
|
Lehiaketa Desleialaren Legearen 6 artikuluak desleialtzat jotzen du
|
beste
lehiakide baten salgune, zerbitzu edo jarduerarekiko uste okerra sortzen duen jokaera oro; beraz, nahikoa litzateke kontsumitzaileak prestazio baten jatorriarekiko asoziazio arriskua izatera bultzatzea jokaera hori desleialtzat jotzeko.
|
|
PLOren 6 bis 1 paragrafoaren idaztaldi berria balioestean, nabarmen agertzen da zuzentarauaren nozioa bere horretan jaso zela, aldaketarik gabe; hala eta guztiz ere, ez du publizitate konparatiboaren ezaugarririk esanguratsuena aipatzen,
|
beste
lehiakide batekin, haren ondasunekin edo jarduera iragarlearenarekin alderatu behar direla, alegia. PLOren 6 bis 1 paragrafoak hauxe dio:
|
2007
|
|
Par où mérite t elle cette prérogative?» Hamasei urte ditu Humboldt-ek.
|
Beste
lehiakide bategaz erdi bana saria irabazi duen Rivarol en Diskurtsotik, pasarte maiz aipatu batek, maiz aipatua izan arren, bere osoan berriro aldatzea merezi du. A. Rivarol, etorki italiarreko okzitano paristartu bat da.
|
2011
|
|
Barka, oso ondo atera zitzaien: ez bere hautagaiekin,
|
beste
lehiakide batekin maitemindu zen gure nekazarisa (eta beste lehiakidea berarekin, zorionez). Gaur emango dute bigarren saioa, joan den asteazkenean lehen saioa prometagarria izan eta gero. Inoizko ediziorik beroena omen dator:
|
2012
|
|
Hau da, jokaera desleialen aurkako babesa jokaera horien hartzaileen izaeraren menpe gelditzen da. Horrek esan nahi du, babes juridikoa bitan banatu egin dela eta arau desberdina erregulatuko duela merkataritzako jokaeraren hartzailea kontsumitzailea denean, edo hartzailea
|
beste
lehiakide bat denean. Horren ondorioz, aurreko sistemak jasotzen eta babesten zituen interes orokorrak (bai kontsumitzaile ororenak bai lehiakideenak) zatiturik gelditu dira.
|
|
Zehaztu dezagun adituek kritikatu duten egoera. Lehiaketa Desleialaren Legeak izaera orokorra duten jokaera desleialak erregulatzen ditu, kontuan hartu gabe jokaera horien hartzailea nor den (kontsumitzailea edo
|
beste
lehiakide bat). Jokaera horiek, besteak beste, hauek dira:
|
|
Beraz, 4.1 artikuluak azpiklausula bi dituela esan dezakegu, eta bakoitza aplikatuko da merkataritzako jokaerak eragiten duen hartzailearen arabera. Klausula horren banaketak eskatuko du, araua aplikatu baino lehen, jokaeraren hartzailea
|
beste
lehiakide bat edo kontsumitzaile bat den zehaztea. Zehaztapenak izan ditzake bere zailtasunak.
|
|
Lehiaketa Desleialaren Legeak ez zilegitzat hartuko du publizitate konparatiboan besteren izen ona gaizki erabiltzea: «Iragarleak ezin izango du ez dagokion abantailarik lortu lehiakide baten zeinu bereizlearen, merkataritza izenaren edo markaren izen ona erabiliz; bestalde, ezin izango dira baliatu
|
beste
lehiakide baten produktuen jatorrizko deitura, geografia izendapena edo tradizio bereziak babesten dituen deiturak. Era berean, ezin izango da egokia ez den abantailarik lortu beste lehiakide baten produktuen ekoizpen ekologikoaren metodoaz».
|
|
«Iragarleak ezin izango du ez dagokion abantailarik lortu lehiakide baten zeinu bereizlearen, merkataritza izenaren edo markaren izen ona erabiliz; bestalde, ezin izango dira baliatu beste lehiakide baten produktuen jatorrizko deitura, geografia izendapena edo tradizio bereziak babesten dituen deiturak. Era berean, ezin izango da egokia ez den abantailarik lortu
|
beste
lehiakide baten produktuen ekoizpen ekologikoaren metodoaz».
|
|
Lehiaketa Desleialaren Legearen 6 artikuluak desleialtzat jotzen du
|
beste
lehiakide baten salgune, zerbitzu edo jarduerarekiko uste okerra sortzen duen jokaera oro; beraz, nahikoa litzateke kontsumitzaileak prestazio baten jatorriarekiko asoziazio arriskua izatera bultzatzea jokaera hori desleialtzat jotzeko.
|
|
6.147) 181 Publizitate konparatiboaren adierazpenak beste lehiakideekiko uste okerrak edo irainak zabaltzen baldin baditu, ez zilegiak izango dira. Haatik, iragarleak bere produktuaren ezaugarri bat
|
beste
lehiakide baten produktuaren ezaugarri baliokide batekin alderatzen duenean, zilegi izango da publizitate hori. Beraz, berdintasuneko baldintzak kontuan hartuz prezioetan oinarritutako konparazioa, esate baterako, erabat zilegi izango da; beste horrenbeste gertatuko da produktu jakin baten abantaila teknikoak lehiakidearen produktuarenekin alderatzean bereak goraipatzen baditu (Botija, 1994:
|
2014
|
|
Proposatutako proposamenek edozein edukirako gutxieneko sarbide abiadura bermatzen dute, jatorria inportatu gabe, eta hortik aurrera, abiadura eskala bat, tasen ordainketaren arabera. Hala ere, etorkizuneko legeak ziurtatu luke edozein ordainketa debekatuko dela, zeinaren azken asmoa
|
beste
lehiakide baten aurka jotzea edo kontsumitzaileek produktuak modu askean eskuratzeko aukera manipulatzea, printzipioz kontrolatzeko zailak diren gaiak.
|
2015
|
|
Hala ere, ez zen hautagai bakarra. Aurrean,
|
beste
lehiakide bat zuen. Kutxabankeko agintariek publikoki ez onartu arren, mikrofonoetatik kanpo Banca Civica eskuratzeko negoziazioetan zebiltzala aipatzen zuten.
|
2019
|
|
egiten badizkio, begiak itxi dira, baina ezin gehiagoan zabaldu beste batzuetan; gehienbat, emakume ezkondua ez da fidatzen neska gazteez, pentsatzen baitu gustura asko lapurtuko lioketela bere, tokia?. Senarra halako lehiakide aztoragarri batengandik urruntzeko, bidaia bat antolatuko dio, hura distraitzen saiatuko da; behar baldin bada. Madame de Pompadourren ereduari segika?, hain arriskutsua ez den
|
beste
lehiakide bat sustatuko du; horrek guztiak huts egiten badu, negarrari eman diezaioke, nerbio krisiei, bere buruaz beste egiteko saioei eta abarri; sesio eta aurpegiratze gehiegi izanez gero, ordea, senarra urrundu egingo da etxetik; emaztea eramangaitz bilakatuko da, noiz, eta seduzitzeko premia sekula baino biziagoa duenean; irabazle atera nahi badu, trebeki neurtu ditu malko hunkigarriak eta i... Disimulatzea, azeri jokatzea, isil isilik gorrotatzea eta beldur izatea, gizon baten banitateaz eta flakeziez baliatzea, eta ondo ikastea haren amarruei ihes egiten, harekin jolasean ibiltzen, hura manipulatzen:
|
2022
|
|
Interneteko plataformez gainera, Durangaldeko merkatarien
|
beste
lehiakide bat Bilboko komertzioak direla gogoratu du Palaciosek. " Herriko gastu handi bat hiriburura joaten da", gaineratu du durangarrak.
|