Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2003
‎Era berean, honako hauek identifikatzeko beharra azpimarratzen du: zein diren emaile potentzialak partikularrak, enpresak eta fundazioak, zerk bultzatzen dituen GKE batekin edo bestearekin lankidetzan aritzera, nola jo enpresa edo fundazio batera funtsak eskatzeko, edo nola lortu eskura dauden kolaboratzaileen fideltasuna. Eskuliburuaren azken zatian, baliabideak ahalik eta hobekien bilatzeko balio duten elementuak zehazten dira, hala nola datu baseak, komunikazioaren erabilera eraginkorra eta funtsak lortzeko erabiltzen diren teknikak eta kanalak.
2008
‎Baina adindunen bizi kalitatea eta ongizate pertsonala ere hobetzen ditu, eta, batzuetan, erretiro adinera iristean, gaindi geratzen dira jarduerarik ezagatik, immobilismoagatik, isolamenduagatik, asperduragatik edo bakardadeagatik. Nahiz eta egia den adineko askok ahalik eta etekin handiena ateratzen diotela etapa berri honi bidaiekin, kultura jarduerekin edo taldeko kirolekin, egia da, gainera, askok denbora pixka bat behar dutela besteekin lankidetzan aritzeko, urteetan egin duten bezala. Aktibo, erabilgarri eta parte hartzaile sentitzeko beste modu bat da, kultura zabaltzeko belaunaldien arteko proiektu batean laguntzen duten bitartean.
2014
‎» urte batetik bi urtera bitarteko haurrak adinean aurrera egin ahala, adimena, esperientzia, giroa, norberaren gorputza eta nortasuna aurkitu eta bakarka erabiltzen dituzte», dio Teresa Arango psikologoak, «Estimulazio goiztiarra haurrentzat» lanaren egileak (Ediciones Gamma, 2006). Baina hauek ez dira bakarrak onurak Honek ematen du urtebete eta bi urte bitarteko haurtxoaren jolasa. Besteak beste, Arangok «bere buruarekiko konfiantzaren garapena, autokontrola eta besteekin lankidetzan aritzeko gaitasuna» aipatzen ditu.24 hilabete bitartean, jolasa garrantzitsua da haurrak psikomotrizitate fina eta lodia gara dezan. Haur gehiagoko lasterketak edo oztopoz betetako ibilbideak gorputza lantzen eta mugimenduak koordinatzen lagunduko dio; aldiz, pieza txikiak eskuekin hartu edo lehen aztarnak marraztu ondoren, eskuzko trebetasuna hobetuko du.
2019
‎Gai hori gure nortasunarekin, balioekin eta gaitasun sozialekin lotzen da. Saiatu gaitezen gure izaeraren alderdi positiboak nabarmentzen, eta erakutsi dezagun zer gaitasun dugun harremanak izateko eta besteekin lankidetzan aritzeko zenbait arazo gainditzeko. Ez da eztabaidagarria onartzea beste pertsona batzuekin gatazkarik izan dugula, denok izan baititugu gatazkak, baina baikortasuna erakutsi behar da edozein harremanetan hobetzeko eta bitartekotza egiteko aukeran.
2020
‎Bigarren ardatza, berriz, erlazionala da, pertsonaren alderdi interpertsonalak adierazten ditu. Horrela, elkarkidetzan jardutearen ardatz horrek adierazten du pertsona nola erlazionatzen den, elkarreragin positiboa edukiz, besteekin lankidetzan aritzeko orduan. Kategoria horrek hiru ezaugarri ditu:
‎XXI. mendeko hezkuntzari buruzko nazioarteko batzordeak —Jacques Delors ek zuzendua—, UNESCOri egindako proposamenaren ildoari jarraituz (1999), diosku hezkuntzak oinarrizko lau ikasketaren inguruan egituratu behar duela. Alegia, (1) ezagutzak ikastea, hau da, ulermenaren baliabideak bereganatzea; (2) egiten ikastea, bakoitzak bere inguruan eragin ahal izateko; (3) elkarrekin bizitzen ikastea, giza jarduera guztietan parte hartzeko eta besteekin lankidetzan aritzeko; (4) izaten ikastea, aurreko hiru ikasketen elementuak hartzen dituen funtsezko prozesua bereganatzeko.
2023
‎Ez da esperantzan eta fantasian galtzeko garaia. Errealitateari aurrez aurre eta adorez begiratzeko ordua da, sormena aktibatzekoa, gure rola jokatzekoa eta modu berri eta erradikalagoetan besteekin lankidetzan aritzekoa. •
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia