2003
|
|
Era berean, honako hauek identifikatzeko beharra azpimarratzen du: zein diren emaile potentzialak partikularrak, enpresak eta fundazioak, zerk bultzatzen dituen GKE batekin edo
|
bestearekin
lankidetzan aritzera, nola jo enpresa edo fundazio batera funtsak eskatzeko, edo nola lortu eskura dauden kolaboratzaileen fideltasuna. Eskuliburuaren azken zatian, baliabideak ahalik eta hobekien bilatzeko balio duten elementuak zehazten dira, hala nola datu baseak, komunikazioaren erabilera eraginkorra eta funtsak lortzeko erabiltzen diren teknikak eta kanalak.
|
2008
|
|
Baina adindunen bizi kalitatea eta ongizate pertsonala ere hobetzen ditu, eta, batzuetan, erretiro adinera iristean, gaindi geratzen dira jarduerarik ezagatik, immobilismoagatik, isolamenduagatik, asperduragatik edo bakardadeagatik. Nahiz eta egia den adineko askok ahalik eta etekin handiena ateratzen diotela etapa berri honi bidaiekin, kultura jarduerekin edo taldeko kirolekin, egia da, gainera, askok denbora pixka bat behar dutela
|
besteekin
lankidetzan aritzeko, urteetan egin duten bezala. Aktibo, erabilgarri eta parte hartzaile sentitzeko beste modu bat da, kultura zabaltzeko belaunaldien arteko proiektu batean laguntzen duten bitartean.
|
2014
|
|
» urte batetik bi urtera bitarteko haurrak adinean aurrera egin ahala, adimena, esperientzia, giroa, norberaren gorputza eta nortasuna aurkitu eta bakarka erabiltzen dituzte», dio Teresa Arango psikologoak, «Estimulazio goiztiarra haurrentzat» lanaren egileak (Ediciones Gamma, 2006). Baina hauek ez dira bakarrak onurak Honek ematen du urtebete eta bi urte bitarteko haurtxoaren jolasa. Besteak beste, Arangok «bere buruarekiko konfiantzaren garapena, autokontrola eta
|
besteekin
lankidetzan aritzeko gaitasuna» aipatzen ditu.24 hilabete bitartean, jolasa garrantzitsua da haurrak psikomotrizitate fina eta lodia gara dezan. Haur gehiagoko lasterketak edo oztopoz betetako ibilbideak gorputza lantzen eta mugimenduak koordinatzen lagunduko dio; aldiz, pieza txikiak eskuekin hartu edo lehen aztarnak marraztu ondoren, eskuzko trebetasuna hobetuko du.
|
2019
|
|
Gai hori gure nortasunarekin, balioekin eta gaitasun sozialekin lotzen da. Saiatu gaitezen gure izaeraren alderdi positiboak nabarmentzen, eta erakutsi dezagun zer gaitasun dugun harremanak izateko eta
|
besteekin
lankidetzan aritzeko zenbait arazo gainditzeko. Ez da eztabaidagarria onartzea beste pertsona batzuekin gatazkarik izan dugula, denok izan baititugu gatazkak, baina baikortasuna erakutsi behar da edozein harremanetan hobetzeko eta bitartekotza egiteko aukeran.
|
2020
|
|
Bigarren ardatza, berriz, erlazionala da, pertsonaren alderdi interpertsonalak adierazten ditu. Horrela, elkarkidetzan jardutearen ardatz horrek adierazten du pertsona nola erlazionatzen den, elkarreragin positiboa edukiz,
|
besteekin
lankidetzan aritzeko orduan. Kategoria horrek hiru ezaugarri ditu:
|
|
XXI. mendeko hezkuntzari buruzko nazioarteko batzordeak —Jacques Delors ek zuzendua—, UNESCOri egindako proposamenaren ildoari jarraituz (1999), diosku hezkuntzak oinarrizko lau ikasketaren inguruan egituratu behar duela. Alegia, (1) ezagutzak ikastea, hau da, ulermenaren baliabideak bereganatzea; (2) egiten ikastea, bakoitzak bere inguruan eragin ahal izateko; (3) elkarrekin bizitzen ikastea, giza jarduera guztietan parte hartzeko eta
|
besteekin
lankidetzan aritzeko; (4) izaten ikastea, aurreko hiru ikasketen elementuak hartzen dituen funtsezko prozesua bereganatzeko.
|
2023
|
|
Ez da esperantzan eta fantasian galtzeko garaia. Errealitateari aurrez aurre eta adorez begiratzeko ordua da, sormena aktibatzekoa, gure rola jokatzekoa eta modu berri eta erradikalagoetan
|
besteekin
lankidetzan aritzekoa. •
|