Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 246

2000
‎Gaur egun ere muntaketa sasizientifiko eta xenofobo honen aztarrenak gelditzen dira. Baina oraingoan zenbaitzuek abusu horiek xuritzeko," kultur mestizajea" moduko eufemismoak erabiltzen dituzte, dirudienetik noranzko bakarreko prozesu xelebrea berau, hor, besteek gurea hartzea aberastetzat jotzen den arren, guk, aurriritzi europozentrista zaharkituen eraginez, kanpokoengandik ezer hartu nahi ez dugun bitartean. Aski da gogoratzea, diogunaren adibide, Espainiako unibertsitateetan ez dagoela bat ere katedrarik Afrikako edo Amerikako kolonia izandako herri indigenen hizkuntzak ikasteko.
2001
‎Gurea bezalako herriek beren kultura sortzeko eta hedatzeko dituzten baliabideak lehentasunez garatu behar dituzte, kultura lan eremu estrategikoa bihurtzeko. Eta horretan, fikzioa eta dokumentala, pantaila handia nahiz txikia, beharrezkoak ditugu, besteek gure historia idatz ez dezaten.
‎«Inteligentzian egin nuen lan. Herrialdea espiaz beterik zegoen, alde batetik naziak eta bestetik gu. Munduko uranio biltegirik handiena zuen Kongo Belgikarrak eta nahiz eta guk ez jakin zertarako zen minerala, hantxe ari tu ginen, espioitzan».
‎Batzuk eta besteak gure elikabidearen osagarri hobezinak izanik, ondo egokiak gertatzen dira iraupen luzeko kirol ariketa edota biziki esfortzu fisiko nekagarriak egin behar ditugunean.
‎Batzuk eta besteak gure elikabidearen osagarri hobezinak izanik, ondo egokiak gertatzen dira iraupen luzeko kirol ariketa edota biziki esfortzu fisiko nekagarriak egin behar ditugunean.
‎La Perlako termetara joan ginen ospatzeko, aurrez hitz egina genuen bezala. Bi ordu inguru eman genituen ur epeletan sartuta, batak besteari gure penak kontatuz. Pintxo bat gero alde zaharrean.
2002
‎Euskal arazoa ere unibertsala da, astean hizkuntza bat hiltzen baldin bada, kultura eta nazio bat hiltzen da neurri batean. Euskaldunok, beharbada, ez dugu behar beste gure unibertsaltasuna aldarrikatzen.
‎Mundu honetako bizitzaldian, gu konturatu gabe maizenik, txerrenen bat edo beste gure aldamenera heltzen zaigu, eta bere borondateari ziri eta ziri eginez, azkenean sarri askotan, haren gogoa egiten dugu, eta ez gurea.
‎Besteengatiko kulpa sentimendu horiek, besteak gure erantzukizun direla uste izatetik sortzen dira.
‎Oso lasaigarria da besteei geratzen zaizkien gauzetan erantzukizuna gurea ez dela egiaztatzea, baina besteak gure uste eta iritzien menpe egon gabe bizi daitezen onartzen dugunean senti dezakegun bakardadea onartzen ere jakin egin behar da.
‎Behe lainoa dagoenean, ondo ikustea eta besteek gu ikustea izaten da lehentasuna.
‎Laburbilduz, horrela antolatu ziren Mondragon Taldeko enpresa kooperatiboak, eta modu horretan aurre egin zieten 80ko hamarkadan etorri zitzaizkienerronkei, besteak beste gure ekonomia Europako Ekonomia Erkidegoan (EEE) barneratzeari.
2003
‎A. I. Gu ez gara besteek gurekiko egiten dituzten deskalifikazioak, deskalifikazioen bitartez erantzuten ahaleginduko. Eztabaidagunean ari garenekiko errespetua eskatzen dugu.
‎Batetik gauza anitz ongi egiten ez delako ahal. Eta bestetik gure inguru industrialean, punta puntako altzari markak baditugulako Euskal Herrian. Baina gehiegi ere ez dut espezializatu nahi.
‎Gure zintzotasuna neurtu eta kokatzen jakin behar dugu kezkarik ez sorrarazteko eta eragin positibo bikoitza lortzeko: hobeto ezagut gaitzatela (eta, beraz, ez diezagutela ezinezkorik eska) eta gure izateko benetako moduaren arabera bizi gaitezela, besteek gutaz duten irudiak edo guk, okerki, sortzen lagundu dugun irudiak behartzen gaituen irizpideak ez jarraituz.
‎Intimotasuna literaturaren genero bat gehiago da, beraz, eta, ondorioz, fikzioa itxura egiteko, gezurra esateko modu bat", dio narratzaileak eta orrialde batzuk aurrerago nobelan egiak gehiago nabarmentzen direla dio eguneroko intimoetan baino, eta Teresaren egunerokoetara jotzen du hori frogatze aldera. " Poesiaren funtsa sentimenduak diren bezala edo nobelarena fikzioa, intimotasuna izan daiteke egunerokoen oinarria, baina zer da intimotasuna?", galdetzen du narratzaileak eta" Kanporatuz gero, besteekiko gure harremanak kolokan jar ditzaketen gure baitako egiek osa lezakete gure intimotasuna, baina eskandaluak, indiskrezioa eta exhibizionismoa, intimotasunaren alderdi zaratatsuenak hain indarrean dauden gizarte honetan, zer dago intimoagorik isiltasuna baino?", jarraitzen du galdera batekin berriro ere.
‎Izan ere, gurearen moduko herri txiki batek bere buruaz sinetsiz gain, besteen aintzatespena du beharrezkoa. Alegia, gu bagarela sinetsi behar dugu; baina, besteek gure berri ere badutela susmatu behar dugu. Inguru koherente baten beharra ere badugu guk, besteek izan lezaketenaren modukoa gutxienez.
‎Aitzitik, maitasunak agintzen digu besteen egiazko ona nahi izatea eta, gure esku dagoen neurrian, besteei on hori helaraztea. Agindu hori betetzeko ez da erabakigarri izan behar besteek guganako erakutsi duten meritua, maitasunak ez baitu inor baztertzen. Hori dela eta, estimurik txikiena merezi dutenak eta gorrotatzen gaituztenak ere maite egin behar ditugu.
2005
‎Dena dela, egileak zientziari baino fikzioari eman nahi dio lehentasuna, zientziarekin zerikusia duen guztia errekurtso bat baino ez litzateke izango: kasu batzuetan egunerokotasuna islatzeko (konputagailuak...), besteetan gure mundu ezagunean ezinezkoa den egoera baten estrapolazioa egiteko (astrountziak, beste planetak...). Istorioaren mamia janzten duten giroak dira errekurtso horiek guztiak.
‎Berriz," Zer egingo eukean berorrek?"," Sendagaia" eta" Gregor" ipuinetan genero beltza desagertu eta ironia azaltzen duten ustekabeko jokoak nagusitzen dira. Horiez gain" Florencia.1457" eta" Autobus gorria" ipuinak izango genituzke, lehenengoak, giro ilunari eutsi arren, Erdi Aroko errekreazio historikoa egiten du eta besteak gure ipuinetan hain ugari diren pertsona biren arteko enkontru baten inguruan garatzen da, kasu honetan maitasun istorio baten harira. Oro har, errealismoaren ildotik joan arren, ipuin batzuek fantasia zantzuak erakusten dituzte.
‎Une batzuetan geure buruarenganako arreta eskatuko dugun arren, exijentzia gisa egingo dugu hori, besteak gurekiko zordun hautematen baititugu, geure burua moztu edo galarazi duena geu baikara, geu gara gustuko jardueretan aritzeko betarik edo nahi dugun pertsonekin izateko astirik hartzen ahantzi garenok.
‎3 Artzaintzaren alde egiten den ahalegina ikustea eta besteek gure lana aintzat hartzea zinez pozgarria da.
‎Adelak eritasuneko baimena hartua zuen ikasturte amaiera arte, depresioagatik. Hala, Alberto eta biak Donostiako Altza auzora joan ziren bizitzera, alde batetik bizimodu berri bati ekiteko, eta bestetik gure auzoko esamesetatik urruntzeko, eta, batik bat Marro ez gehiago ikusteko, ez baitzegoen jakiterik zer egin zezakeen zerri hark bezerorik behinena galduta.
‎norberaren egia, norberaren arrazoia agertzeko modua; irabazteaz gain, bestea ere konbentzitzea, pertsudiatzea arestian esan dudan bezala. Horretarako ezinbestekoa da norberaren etxetik irtetea eta bestearen mugen barruan ere hitz egitea (uzten badigute, noski); ez besteari muturrekoa emateko, besteak gure arrazoiak entzun eta ulertzeko ahaleginak egiteko (eta geuk beraienak ere noski). Bakoitza gure lubakietan sartuta bagaude eta gutarrei baino zuzentzen ez bagatzaizkie (eta besteak iraintzeko baino ez), ez dugu ezer aurreratuko.
2006
‎Txapelketaren ondoren badakigu komunikazio premia hori zehazki zer den, eta komunikazioa ondo garatuz gero elkartea zer izan daitekeen gizartearen aurrean, baina orain adostu behar dugu non egon nahi dugun, nola... Noraino utzi behar diegu besteei gutaz baliatzen. Guk komunikabideetan egon nahi dugu, gure proiektuari onuragarri zaiolako, ala erabiltzen ari dira gure irudia eta txanpa?
‎– Sabina eta besteak gure zain izan behar dira, baina goaitatu behar dugu euria gelditzea etxera berriz igaiteko.
‎Gorrien kamioiak iritsi ziren herrira. Besteek gure etxera etorri eta ganbaratik tiroka hartu zituzten. Mutil haietako bat Madrildik etorria zen.
2007
‎Ez ote dinagu ikasi euskaldunok, gure herrian geure hizkuntzan atzerritar sentitzen garenok, ez direla beste gu bezalako atzerritar sentiarazitakoak gure kontra ari direnak; ahaztu egin ote zaigun Marx zale zaharrei azpiegitura eta gainegituraren eragina gizabanakoen gain; ahaztu egin ote zaigun lehen mundukooi gure aitona amonak txatarra biltzen ibili direla Euskal Herriko ibaietan; eta hori guzti horretaz ahaztuta izan ote gaitezken irakasle, ausartuko ote gaitun geletan, gainera, geografia eta histor...
‎Kandidaren etxean pasilloko sofa zabalgarri batean lo egiten genuen, zoologikoan bezala, lau hankako animaliak gure ametsen lekuko genituela. Ez zen arraroa izaten gu esnatzean katuren bat edo beste gure gainean izatea, begiak faroak balira bezala piztuta; edo zakur bat aldamenean guri begira eta hortzak erakutsiz, gorroto aurpegiz, edo zakur aurpegiz, ez dakit.
‎Bizi ditugun eta bizi gaituzten errealitate subjektiboak etaobjektiboak proiektatzea besterik ez da egin behar zer gertatuko litzaigukeen jakiteko. Beraz, eta hauxe da nire tesiaren funtsa, herri nortasunaren aldeko estrategiabizkorrik eta zuhurrik garatu nahi baldin badugu, ez ditzagun nazio ezaugarriakbakarka hartu eta horietako batekin edo besterekin gure ametsak puztu. Gureametsa ez baita inoiz egia bihurtuko, naziogintzaren ikuspegi globalik ez dugunbitartean.
‎Dimentsio horrek alderdihauek biltzen ditu: talde nazionalaren existentzia ezagutzea; autokategorizazio nazionala; ezagutza geografikoa; ikur nazionalen ezagutza; usteak; estereotipoak; benetakotasuna delakoa eta besteek gure talde nazionalaz duten iritziari buruzko usteak.
‎Garai edo aldi batean zerbait lortuko bagenu ere, egoerari eustea lehia amaiezina izango litzateke, eta berandu baino bizkorrago mundu guztiko erakunde handiek erabakiko lukete enpresa horien atarramentua. Guk —Kutxok— beste enpresak kudeatu bai, besteek gurea ez, ametsa da. b) Baina Kutxen fusiotik sortutako erakundea, non egongo litzateke. Kutxak fusioz batuz, merkatuaren arnasaz eta norabideaz gogotuz, etekin bilari huts diren merkatuek irentsia izanez gero, zein aldetan egongo lirateke?
2008
‎Aginte perpausak: besteek guk esandakoa egin behar dute edo guk besteek esandakoa bete behar dugu. Irakaslearen edo gurasoaren rola ematen zaio haur bati eta horrek beste haurrei eman behar dizkie aginduak.
‎Horregatik, eragiten dieten gaiei buruzko erabakiak hartzera, beti “azken hitza” izatera eta aktibo izatera bultzatzen ditu. “Gutako bakoitzak asko egin dezakegu besteek gu errespetatzeko”, ohartarazi du. Parte hartze soziala Jarduera mantentzea, gaur egun, gizarte zentroen lehentasuna da adinekoentzat.
‎Eskualdeko tokiko telebisten inguruan bitxikeria bat ere aipatu nahi izan du Uriartek. «Nork esango luke, oraindik gure eskualdean bada udalen bat edo beste gure hedagailura joan, kanala kendu eta Espainiako selekzioaren saskibaloi partidak ikustearren gurearen ordez LaSexta katea sartu duenik».
‎beste denak bezalakoxe exkax koitadu bat (eta maiz aski, huraxe exkaxena eta huraxe koitaduena). Badakigu hala dela, jakinaren gainean gaude, eta hala ere, exkaxtasun koitadu horixe da besteek gugan deskubritzea eginahalean eragotzi nahi genukeena.
‎Ezagun da haurrak gaiztoak direla euren ezjakintasunean eta ezagun da, halaber, nerabezaroa garai zaila dela oso, zailena ez bada. Haurtzaroan zein nerabezaroan min ikaragarria eragin diezaiokegu ondokoari, batzuetan ohartu gabe eta besteetan gure ekintzen jabe. Nor ez da trufatu haurtzaroan ikasgelako neska mutilik potoloenaz, nork ez dio burla egin ikasgai guztiak zekizkienari, betaurreko potoloak zeramatzanari, ezberdina zenari?
‎ea zergatik adoptatu nahi genuen, ea zergatik Txinan, ea zer espero genuen, zailtasunen berri ba ote genuen, eta antzeko galderak izan ziren. Bestetik gure harremanaz, bizimoduaz eta gure familiez. Ea noiztik geunden ezkonduta, ea zertan egiten genuen lan, ea nolakoak ziren gure gurasoak, nolakoak anai arrebak, ea non bizi ginen, nolakoa zen gure etxea, eta abar.
‎Bainan besteeri guk zor duguna gorderik atxik ondoan
2009
‎" Euren hizkuntza galbidean dute, hala ere elizkizunetan mantentzen dute". Telebistan aritzen da lanean Edu Galardi eta Beste Gu Dani Arizagaren programan ikusita jakin zuen Gizakia Lurrean GKEaren berri. Saio batean haurrak hartzen zituen beste familia bat ezagutu zuen Eduk, polita iruditu zitzaion haurrak sendatzeko ekartzea,... eta etxean kontatu zien emazteari eta bi alabei.
‎Askotan ordea, irrikaz espero dugu besteak gure aurpegiarekin gelditu daitezen. Gure irudia saldu baino, erregalatu egiten dugu.
‎Bietan ere gure patuarekin lotu nahi genuke denbora: batean hura guri, bestean gu hari. Modu arruntena lehenbizikoa da, mitoek esaten digutena, zeru eta infernuekin, Gilgameshen desioetan ageri dena.
‎Bat, Botticelliren koadroko Flora horixe: haren festa limuri samarrak ludi florales deitzen ziren( beste gure originaltasun bat da, guk Lore Jokoak udazken epeleko Ama Birjinaren argi umotan ospatzea, eta meza eta guzti). Beste mito bat, hauxe:
‎esan nahi baita ipuina, funtsean, bi protagonisten arteko elkarrizketa bat zela, bizitzan egoteko bi modu laburbiltzen dituena, halako eran, non arrosa halaxe mintzatzen baitzaio barraskiloari, halako batean: . Ez al genieke besteei gure onena eskaini behar. Egia da arrosak baizik ez dizkizudala eman, baina zuk, hainbeste dohain dituzun horrek, zer eman diozu munduari?
‎«Kazetaritzak asko xurgatzen du eta gurean badaude hori justifikatzen duten bi datu. Batetik, 5 urte daramatzan jendearen eszedentzia kopuru altua urtero, eta bestetik gure erredakzioaren adinaren batez bestekoa, 30 urte ingurukoa dela. Egunkari batek exijentzia maila handia eskatzen du eta indartsu eta fresko egon behar da.
‎Horrek eskubidea eman dio Elizari bere tenpluak ere nahi izanez gero immatrikulatzeko. Zenbait elizbarrutitan immatrikulatu dira, besteak beste gure Iruñeko elizbarruti honetan. Inskribatzeak ez du jabetza aldatzen, publiko egiten du eta horrekin segurtasun juridikoa bilatzen da.
‎Guztiongan orokorra izan daiteke besteen onarpena nahi izatea, besteek gu maitatzea, eta batzuetan, horren esperoan, barne zintzotasuna galdu egiten da. Ez dugu geure burua argitasunez aurkezten, eta era horretan sortu diren erlazioak ezin izango dira zintzoak.
‎Ez gaude ados Udalak egin duenarekin. Etxeko erreformaren zati bat aseguru etxeak ordaindu du, eta bestea guk, gure poltsikotik. Eta gero publizitatea egiten agertu dira, dirua emango zigutela esanez.
‎Errepresioak intentsitatez gora egin du azken garaietan, eta horren adibide dira bahiketa politikoez gain preso politikoen argazkien aurkako sorgin ehiza edo Ertzaintzaren bortizkeria bera. Honekin batera, errepresio giro honetan jarduera faxisten ugaritzea ematen ari dela ikus dezakegu, besteak beste gure senideen memoria erasotzeari ekin diotelarik. Europan inon ez bezalako polizia kopurua dugu Euskal Herrian, kolore guztietako uniformez apaindurik.
‎–ETBko arduradun bati esan diot prest nagoela Beste gu egiteko?
‎Ilargipean uharte bat al da irratigintzan Beste gu telebistan uharte bat zen bezala?
‎ETBk Beste gu kentzea erabaki zuenean esan zuten gai sozialekin lotutako beste saioren bat egin zutela. Hiru urte eta erdi pasatu dira, baina ez da halakorik iritsi.
‎Erretxinduta egon gabe eta maitasun guztiarekin esan nahi dut Beste gu egiteko prest egongo nintzatekeela. Duela hilabete batzuk ETBko zuzendaritzako kide bati azaldu nion hori.
‎esan nahi baita ipuina, funtsean, bi protagonisten arteko elkarrizketa bat zela, bizitzan egoteko bi modu laburbiltzen dituena, halako eran, non arrosa halaxe mintzatzen baitzaio barraskiloari, halako batean: " Ez al genieke besteei gure onena eskaini behar. Egia da arrosak baizik ez dizkizudala eman, baina zuk, hainbeste dohain dituzun horrek, zer eman diozu munduari?
2010
‎lorategiko bazterrik zoragarriena; izena ere eman zion tokitxoari: Ama Birjinaren godelekua; handik aurrera, zenbat arrosario errezatzen zituen amak han?!, uda partean edo giro ona zegoenean, jakina, batzuetan bakarrik eta besteetan gutako norbaitek lagunduta; amak, izan ere, markesa anderearen hitza aita santuaren hiztzat zuen heinean, une hura irrikatu behar zuen, Ama Birjinak hormako hutsunea noiz beteko; ordainean, baina, beste bisitari bat aurreratu zitzaion;. Ez da Ama Birjina azaldu. Baina zozo bat azaldu da gutxienez?
‎–Idatzi diren testu guztiak, egin diren proposamen guztiak, planteatu diren metodo guztiak, guk idatzi ditugu. Besteek guk idatzitakoaren inguruan eztabaidatzen zuten. Eta besteek zerbait idazten bazuten, gurearen gainean jartzen ziren testu alternatiboak ziren.
‎Azkenik, ekonomian «aberastasun efektua»deitzen dena zegoen, hau da, gastatzeko orduan aberatsak bagina bezala jokatzengenuen. Eta aberatsak sentitzen ginen, kontsumoa erabakitzeko garaian ez genuelako bakarrik errenta kontuan hartzen, kalkuluak egitean beste aktiboen balorea eresartzen genuen, besteak beste gure etxebizitzaren balioa eta finantza aktiboenakere bai. Eta badakigu aktibo horien prezioa erabat puztuta zegoela, burbuilakeztanda egin duenean ikusteko aukera izan dugun legez.
‎lorategiko bazterrik zoragarriena; izena ere eman zion tokitxoari: Ama Birjinaren godelekua; handik aurrera, zenbat arrosario errezatzen zituen amak han...!, uda partean edo giro ona zegoenean, jakina, batzuetan bakarrik eta besteetan gutako norbaitek lagunduta; amak, izan ere, markesa anderearen hitza aita santuaren hiztzat zuen heinean, une hura irrikatu behar zuen, Ama Birjinak hormako hutsunea noiz beteko; ordainean, baina, beste bisitari bat aurreratu zitzaion;" Ez da Ama Birjina azaldu. Baina zozo bat azaldu da gutxienez" esan zuen Domingok pozez gainezka, oso txorizalea zelako, hurrengo udaberriko egun batean; amari, ordea, kopeta ilundu zitzaion;" Habia egiten ari da", erantsi zuen Domingok, eta ama are kopetilunago jarri zen, harik eta ni laguntzan joan nintzaion arte:
‎" Sinplea" zen legez, berez" zen tokikoa" zen, eta kito, hau da, Inonezkoa zela, esan nahi baita, Nonahierekoa (unibertsal horietarik) edo, beste gure sinple batek esan lezakeenez," han haietakoa".
‎Zenbat aldiz ez ote gara gaizki esaka aritu gure lagun ezker abertzale ortodoxoenaren jarraitzaileei buruz? Zenbat bider ez ote dugu eztabaidatu etxearen garbitasunaren kontua –aldi batetik bestera gure argudioei kakotx bat bera ere aldatzeke–. Edozein zelarik ere gaia, buruz nekien zer esango zidan, eta berak ere nik oraindik ahoskatu ez ezik pentsatzera ere iritsi ez nintzena.
2011
‎mintzaira rustikoa, zakarra, azpiko populuarena. Etimologikoki hitzez adierazi ezina, jestuz adierazten dena.Bistan dena euskaraz, bretoieraz, katalanez, korsikeraz eta alsazieraz ari zela besteak beste gure anderea.Hizkuntzen gaia ez da usu aipatzen Pariseko erabakiguneetan, baina egiten delarik, perla ederrak jalgitzen dira itxitasuna eta errauts usaina darion ganbera horretatik. Luc Chatel Hezkuntza ministroak ere argiki adierazi du eskolak haurrei Errepublikako hizkuntza eta ingelesa erakatsi behar diela, hori baita integrazio profesional eta sozialerako baldintza.Eztabaida labur joan da, oso.
‎Hitz horrek ez du esan gura nahi beste xahutzeko aukera dugunik, baizik eta lotuta dago erantzukizunarekin eta arduraduna izatearekin.Beraz, ez larritu! Bizitza honetan guk «ezin» badugu egin, besteek gugatik egingo dute, nahiz eta izaki bizigabeak izan. Izan ere, izena da bat, eta izana bi.
‎Landako toki bakarra izan beharrean, azoka hiri bihurtuko da Durango. Kale bereko punta baten izango da Artisauen Azoka, eta bestean gurea. Musika Eskolan kontzertu txikiak antolatu ahal izango ditugu; elizpean talde gazteen kontzertuak eta abar.
‎Nahiz eta ni erakustaile motela be motela izan, behin baino gehiagotan egokitu jat batzuei eta besteei gure eleiza barriztaua erakustea.
‎Azken aldi honetan izan dudan desafiorik gaitzenetako bat ekarri zidan zigor altxatzeari buruzkoak, aitortu beharra baitaukat, aitaren balizko ahulaldi baten susmoaren aurrean, susmo kalean inoiz aditutako zurrumurru batzuek indartua, bestalde?, zalantzaren harrak ausiki zidala. Horrelakoetan probatzen da, izan ere, zenbaterainokoa den besteenganako gure konfiantza, eta aitaganako nirea kordoka sentiarazi zidan berriak. Horregatik, amak aginduta iraganean azterka ibili beharra suertatu zaidan honetan, gustuko izango ez dudan zerbait topatzeak ikaratzen nau gehien; lehengo kontuetan aztarrika hasiz gero, batek ez baitaki sekula zer ezkutatzen ahal den lur azpian.
‎hutsean amaitu da partida. Bere logelan, Montsek ezin du lorik hartu, une batetik bestera gutako batek edozelako aitzakiarekin esnatuko duen beldurrez.
‎Ez zen eguna histeria egoeran pasatzeko egokiera, baina burges txikiaren epika behar eta kulpa sentimenduak ez du mugarik, besteen sufrimenduak nirea behar zuen, besteek sufritzen bazuten eta nik ez, sufrimendu hori merezi izateko adina borrokatu ez nintzelako zen, besteei egiten uzten nielako nire helburuak defenda zitzaten. Beste gureak esan nahi dut, ez beste guztien sufrimendua. Lotsa ematen dit hori guztia idazteak.
‎Giza bizitzaren hizkuntz mosaiko oparoa birrintzea du xede etnozidioaren estrategia politikoak. Beste gu ak ezin jasanak darama totalitarismoaren sistema nazionalera etnozidioaren politika. Zulo beltzen antzera, hizkuntzaz eta kulturaz bere gu ri ez dagokion izaki oro bere altzora erakarriko du, harik eta erabat asimilatu arte.
‎Estatuaren ahotsak honelako zerbait esan dezake: , erakar ditzadan nire gu nazionalera, beste gu nazional baten teman dabiltzanak?. Eredu nazional hegemonikoaren identitate molde estandarretara egokitu luke gutxiengoaren periferian galduta dagoenak.
‎Genozidioaren, etnozidioaren eta arrazismoaren arteko lotura sakona idoro dugu munduan barrena egin dugun txango laburrean. Egia esan, gutxiengo linguistikoen aurkako jazarpenak, izatez, beste gu bat osatzen duten herrien kontrakoak direnez, estatu totalitarioak haiek ezin jasana ulertzekoa ere bada. Beste hizkuntza batzuk beste identitate iturri diren heinean, estatuaren zulo beltzak mina eta samina ereiten besterik ez baitaki.
‎... besteek gu ikusteko moduaz.
‎Esan nahi baita 23 minutu igo dela kontsumoa urte epe berean. Espainian, azken urteotako kontsumo hazkundearen abiadura gurea baino txikiagoa izan arren, batez beste guk baino zazpi minutu gehiago ikusten dute haiek telebista. Italiako kontsumoa 230 minutura makurtzen da.
‎Besteengan konfiantza izatea ezinbestekoa da bizitzeko. Izan ere, besteek gureganako asmo onak dituztela sentitu behar izaten dugu pertsonok. Hala ere, nortasun paranoidea duenak galdu egin du besteez fidatzeko gaitasuna, besteenganako mesfidantza orokortua baita haren ezaugarririk nabarmenena.
‎Hau esan ostean, besteek gugandik espero duten bidea hautatzea erabakitzen badugu, ordainean espero dugu gure erabakiak begi onez jasoak izango direla.
‎Festa honek bi helburu zituen. Alde batetik grabazioa egitea, baina bestetik gure jarraitzaileendako esker oneko festa bat izatea nahi genuen. Sakanatik autobusa antolatu genuen, opariak banatu genituen, zozketa... primerako giroa izan zen.Ze alde onak eta ze txarrak dauka zuzeneko bat grabatzeak. Onak, batez era freskotasuna.
Besteak gutaz gehiegi profitatuko ote diren sentipenak arduratzen gaitu; gu besteetaz baino gutxiago, alegia.
‎–Bi dauzkagu. Bata geure artean darabilguna eta bestea gure artekoak ez direnakaz baliatzen duguna. Nahuatla daukagu horretarako.
‎Eta kantatzea zen, ba nolabait esateko, ba orduz kanpo egiten zen aktibitate bat. Baina, 1971n, Ez Dok Amairuren puri puri horretan eta Baga Biga Higaren arrakasta izan zen momentu hartan, ba lan beharrek, lan artistikoko beharrek bultzatuta batetik eta bestetik gure desioari jarraituz eta gure kontzientzia bati jarraituz, erabaki genuen gehienek profesionalizatzea. Horrela egin genuen taldeko denek, Benito Lertxundik hala egin zuen, Lourdes Iriondok eta nik ere hala erabaki genuen, eta 1971n Iberdueroko nire lana utzi egin nuen, eta kantatzera dedikatu ginen deblauki eta horretan ibili ginen zenbait urtez eta horretan bakarrik, eta zerbait idazten.
‎Nire ikuspegitik, ordea, lotsa baino arazo larrixeagoa sortzen dit kontu horrek. Izan ere, uste dut amerikarzaletasun horrek elikatzen dituela gure elizkoikeriaren eta gehiagotasunezko konplexuaren konbinazioa eta intolerantziaren eta besteenganako axola ezarena, eta jarrera hori eraso bihurtzen da, besteak gure" interes nazionalaren" bidean behaztopa trabagarritzat hartzen ditugunean. Pentsaera horrek gidatu ditu bi alderdien adostasunarekin atzerrian egindako esku hartze zorigaiztoko batzuk, hala nola" Cochinosko Badiakoa"," Tonkingo Golkokoa" eta" Basamortuko Ekaitza" izenekoak, gutxi batzuk besterik ez aipatzearren.
2012
‎Ikusi egin behar zeren arabera erabakiko duten zein webgune den muturrekoa, zeinek hedatzen duen gorrotoa. Gorrotoaren hondarrak orri horien edukietan eta mezuetan daude, baina nago soilik alde bateko gorrotoari erreparatuko diotela, besteek gure kontra eragiten duten gorrotoari. Amorruzko sentimendu irrazional guztien adierazpena errotik moztu nahi badute, badute nondik hasi.
‎Gauza bat da eduki informatiboak, eta zenbat eta independente eta serioagoak, hobe. Baina bestetik gure espazioetan tresnak sortu behar ditugu, merkatuak eta hartzaileak bertan topa daitezen. Baliozko publizitatearekin negozio modelo berriak aurkitu dira.
‎Eta ez duzu ulertzen jendeak zergatik ez duen neure lagun bati gertatu zitzaion hori maizago erabiltzen, kontu propioak aireratzeko lotsak gainditzen horrenbeste laguntzen duen gezur txiki hori, literaturan fikzio esaten duguna hain justu. Besteak gutaz hitz egiteko baititugu erabiltzen, inauterietan mosketeroz janzten ginenean bezala, munduaren begietatik geure burua ederrago ikustearren. Superbibentzia hutsa.
‎Hori guztia dela eta, arduraz eta konpromisoz jokatu nahi dugu bizi garen gizartearekiko. Une honetan ez ditugu geure legezko eskubideak eskatu nahi; baina bai, ordea, besteenganako gure betebeharra erakutsi.
‎Batzuek zioten kalean edo hedabideetan esaten zenak ez zuela inolako eraginik izango gazteen epaiketan, baina gehienek, Sopelan bertan bizi zen abokatu jubilatu bat tarteko, bestelako iritzia zuten: gizakioi besteek gutaz duten iritzia axola zaigu, eta epaileak gizakiak dira. Nola edo hala, hedabideen eragina igarri egingo zen epaiketan.
besteei gure infernu izateko boterea ematen diegunean
‎Bar barkatu. Sensentitzen dut en enbarazua eta beste gu guztia.
‎Ilunabarra zen ordurako, eta, gure kalterako, laster etorriko zen gaua; baina hotsa gero eta ozenagoa zenez gero, argi eta garbi entzun genuen animalia madarikatu horien ulu eta oihuak zirela. Eta bat batean, bizpahiru otso talde antzeman genituen, bat gure ezkerretara, bestea gure atzean, eta hirugarren bat gure aurrean; beraz, inguratuta gintuztela zirudien. Dena den, eraso egin ez zigutenez gero, gure zaldiak eraman ahal izan genituen bezain bizkor, aurrera egin genuen.
‎Gure irudia da besteek guregandik jasotzen duten lehen gauza. Gure janzkerak, portaerak eta harremanetan jarduteko moduak gutaz asko esaten dute; hortaz, alderdi hau hitzik gabeko komunikazioko gai baten barnean landu behar da.
‎alde batetik, bertakopopulazioak proiektuaren alde iluna eta kaltegarria jaso behar zuen (obrak, zaratak, kutsadurak, inpaktu akustiko eta bisualak, etab.) eta onurarik ez; baina, bestalde, ozenki salatzen zen proiektuan Gipuzkoa eta Nafarroan (ia) humanizatu gabekoazken bailara, Leitzaran, suntsitzea planteatzen zela. Bigarren aldarrikapen multzohorretan natura eta beste gu ez diren beste animalia eta landareen espeziekikokezka agertzen zen, nahiz eta sakonean jakin Leitzaran natura birjina ez zela eta, ziur aski gorde nahi ziren balio natural horiek batez ere bertako populazioarenonurarako eta gozamenerako izan.
‎alde batetik, bertakopopulazioak proiektuaren alde iluna eta kaltegarria jaso behar zuen (obrak, zaratak, kutsadurak, inpaktu akustiko eta bisualak, etab.) eta onurarik ez; baina, bestalde, ozenki salatzen zen proiektuan Gipuzkoa eta Nafarroan (ia) humanizatu gabekoazken bailara, Leitzaran, suntsitzea planteatzen zela. Bigarren aldarrikapen multzohorretan natura eta beste gu ez diren beste animalia eta landareen espeziekikokezka agertzen zen, nahiz eta sakonean jakin Leitzaran natura birjina ez zela eta, ziur aski gorde nahi ziren balio natural horiek batez ere bertako populazioarenonurarako eta gozamenerako izan.
‎Intelektuak ez du munduaren ordena harrapatzen. Ez dagoena da, aldebatetik mundua, eta bestetik gure interpretazioa. Dena da interpretazioa, ez dagomundurik.
‎Intelektuak ez du munduaren ordena harrapatzen. Ez dagoena da, aldebatetik mundua, eta bestetik gure interpretazioa. Dena da interpretazioa, ez dagomundurik.
‎hirigintzaz eta lan eta zerbitzuez arduratutako batzorde teknikoa, batetik, eta bestelako gaiez arduratutako batzorde soziokulturala, bestetik (Barrutien Antolaketa eta Hiritarren Partaidetzarako Arautegia, 1989). Ia bi hamarkada geroago, partaidetza eskaintza handitu egin zen bigarren fase batean, eta herritarren parte hartzerako diseinu instituzionalak Kontseilu sektorialak ere hartu zituen barnean, besteak beste gure lanerako nabarmendu nahi dugun Berdintasunerako Kontseilua.
‎Badakixu, ni ere, xu bezala izan nuxu eta denbora hortaz maiz pentsatzen baitxit, nahi nauntxun hau erran. Urkoin, orain, beste gure eskualdeetako leku frangotan bezala, haize hegoa ari duxu. ikusi duxu zoin pollitak diren bazterrak. Denak gorri gorriak dituxu, eta ufakoek bota hosto idor ximelduen dantzak?
2013
‎Amore eman eta nork bere burua saltzeko tentazioa oso indartsua izan liteke aurrean dugun pertsona garrantzitsua denean. Baina besteak gu miresteak ez du inoiz konpentsatuko geure buruari egingo diogun kaltea; gure gaineko iritzia eta gure buruari diogun estimua kaltetuta geratuko dira.
‎Nik kirol hau talde lan moduan ikusten dut, eta bikote horrek ekarri duen kemena geureganatu dugu. Jakina, Paunic eta Finleyren etorrera alferrikakoa izango zen besteok gure indarra jarri izan ez bagenu. Denok izan dugu zeresana jokoaren hobekuntzan.
‎Erakarpen izendaezin batek bultzatuta jokatuko du Albak, maitasuna baino zerbait gehiago sentitzen duelarik, nahasita, baina ziur. Istorioan zehar pertsonaia gutxi batzuk gehiago azalduko dira, gehienak ongileak, kontaketaren une batean edo bestean gure protagonistei aurrera egiten lagunduko diotenak. Baina halako batean «gaiztoa» azalduko da, gaiztotasunak itsututako gaizto gaiztoa, buruan kalte egitea besterik ez duen gaiztoa.
‎Inguruetatik etorri berriak batzuk, bertan aspaldidanik errotutakoak besteak. Kontatu zidan, amonak, 24 urte eskas eta bi haurtxo eskutik zeramatzalarik, bata bera eta bestea gure aita, agintarietako batengana jo behar izan zuela uzkurtuta, Zaragoza ondoko herri batera gurasoenera joaten utz ziezaioten erregutzera; Tolosan sortua izanagatik ere, han ez zuelako momentuz atea nori jo.
‎Gure herrian alarguna izango zinatekeela otu zitzaidan, ezkontzak lorratza utzi ohi duela bukatutzat eman delarik ere. Hitzak hitz, batek Renéeren ama behar zuen izan, bestea gure amona izan zitekeen, zure gogoan hiltzat jo bide zenuena, zugandik urrun baina ondo bizirik zen arren. 1980ko abuztu amaiera hartan Tolosako Ezeizarenean egongo zen akaso, kafesne opilak aurrean, lagunekin arratsalde pasan.
‎Ez omen da ohitzen. Lehen, badakizu, beti batera eta bestera gurekin, eta gauean ere denak etxean afaltzen, eta orain, ba...
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
besteek 51 (0,34)
beste 44 (0,29)
besteak 29 (0,19)
bestea 20 (0,13)
bestetik 17 (0,11)
bestera 12 (0,08)
bestean 11 (0,07)
Beste 9 (0,06)
besteetan 8 (0,05)
Besteek 6 (0,04)
besteei 6 (0,04)
Besteak 4 (0,03)
besteari 4 (0,03)
Bestea 3 (0,02)
besteen aurrean 3 (0,02)
besteenganako 3 (0,02)
Bestetik 2 (0,01)
besteagatik 2 (0,01)
besteok 2 (0,01)
Bestearekin 1 (0,01)
bestearekin 1 (0,01)
bestearen inguruko 1 (0,01)
bestearenganako 1 (0,01)
besteekiko 1 (0,01)
besteengatik 1 (0,01)
besteeri 1 (0,01)
besteontzat 1 (0,01)
besterekin 1 (0,01)
besterena 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
beste gu ez 9 (0,06)
beste gu egin 8 (0,05)
beste gu bat 6 (0,04)
beste gu aita 5 (0,03)
beste gu esan 5 (0,03)
beste gu ikusi 4 (0,03)
beste gu lan 4 (0,03)
beste gu ukan 4 (0,03)
beste gu egon 3 (0,02)
beste gu harreman 3 (0,02)
beste gu herri 3 (0,02)
beste gu maitatu 3 (0,02)
beste gu pentsatu 3 (0,02)
beste gu baino 2 (0,01)
beste gu berri 2 (0,01)
beste gu bi 2 (0,01)
beste gu bizi 2 (0,01)
beste gu bizitza 2 (0,01)
beste gu buru 2 (0,01)
beste gu desio 2 (0,01)
beste gu ekintza 2 (0,01)
beste gu ekosistema 2 (0,01)
beste gu elikabide 2 (0,01)
beste gu entzun 2 (0,01)
beste gu eragin 2 (0,01)
beste gu eskualde 2 (0,01)
beste gu espero 2 (0,01)
beste gu etxe 2 (0,01)
beste gu geu 2 (0,01)
beste gu gizarte 2 (0,01)
beste gu guzti 2 (0,01)
beste gu interpretazio 2 (0,01)
beste gu jarri 2 (0,01)
beste gu mugitu 2 (0,01)
beste gu mundu 2 (0,01)
beste gu norbait 2 (0,01)
beste gu on 2 (0,01)
beste gu talde 2 (0,01)
beste gu uste 2 (0,01)
beste gu zer 2 (0,01)
beste gu ahultasun 1 (0,01)
beste gu ak 1 (0,01)
beste gu aldamen 1 (0,01)
beste gu altzo 1 (0,01)
beste gu ama 1 (0,01)
beste gu amandre 1 (0,01)
beste gu amets 1 (0,01)
beste gu amona 1 (0,01)
beste gu argudio 1 (0,01)
beste gu arrazoi 1 (0,01)
beste gu artean 1 (0,01)
beste gu asmo 1 (0,01)
beste gu atze 1 (0,01)
beste gu aurpegi 1 (0,01)
beste gu auzo 1 (0,01)
beste gu auzoko 1 (0,01)
beste gu bakardade 1 (0,01)
beste gu baliatu 1 (0,01)
beste gu behar 1 (0,01)
beste gu bertsolari 1 (0,01)
beste gu betebehar 1 (0,01)
beste gu beti 1 (0,01)
beste gu bezalako 1 (0,01)
beste gu Dani 1 (0,01)
beste gu deskubritu 1 (0,01)
beste gu diru 1 (0,01)
beste gu ekonomia 1 (0,01)
beste gu eliza 1 (0,01)
beste gu emakume 1 (0,01)
beste gu enpresa 1 (0,01)
beste gu erabaki 1 (0,01)
beste gu eraikin 1 (0,01)
beste gu erakarri 1 (0,01)
beste gu erakutsi 1 (0,01)
beste gu eraman 1 (0,01)
beste gu erantzukizun 1 (0,01)
beste gu erredakzio 1 (0,01)
beste gu errespetu 1 (0,01)
beste gu eskergabekeria 1 (0,01)
beste gu esku 1 (0,01)
beste gu espazio 1 (0,01)
beste gu esperientzia 1 (0,01)
beste gu etxebizitza 1 (0,01)
beste gu gaitz 1 (0,01)
beste gu gaubeila 1 (0,01)
beste gu gehiegi 1 (0,01)
beste gu gidoigile 1 (0,01)
beste gu haiek 1 (0,01)
beste gu hartu 1 (0,01)
beste gu haserre 1 (0,01)
beste gu Iruñea 1 (0,01)
beste gu Venezia 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia