2000
|
|
(iii) Filosofiaren beste alorretan ere gauzatu da eragina, honen adibide direlarik hizkuntza juridikoaren azterketa pragmatikoak edota zientziagintzarako kode deontologikoen aldarrikapena, beste askoren artean. Baina ez bakarrik filosofian,
|
beste
gizarte zientzietan ere baizik. Pedagogian, harantzago joan gabe, batxilergoan Zuzenbidea ikasgai gisa sartzeak ekarrikolituzkeen onuren inguruko eztabaidak laster eduki dezake ondorioa gurean, epe labur batean nahitaezko irakasgai bihurtuz.
|
2002
|
|
hau da, ikerketaren nondik norakoeiburuzkoa11, historia lanen zabalkundeari buruzkoa eta irakaskuntzaren munduanbizi zen/ den giroari buruzkoa12 Bertako historiografiaren kalitatea ezagutzen dugunok harriduraz irakurri genituen Riquer rek esandakoak: Historiografia kataluniarra
|
beste
gizarte zientzietatik bakartuta zegoela, txokokerian erortzeko arriskuan, konparazio gutxi egiten zuela, ikerketa eremu nagusia bertakoa zela, atzerrikoberrikuntza metodologiko eta teorikoen onarpena berandu eman zela eta azalekoazela, ikerketaren eta zabalkunde lanen arteko urrunketa zegoela, eskuliburu zaharkituak erabiltzen zirela, ikerketek norabide garbirik ez zutela, eta abar13 Badirudi, de...
|
|
1999an bertan kaleratu zen garai horretako azken lana, Jose Luis de la Granja ren eskutik22 Euskal historiografia biltzen eta sistematizatzen saiatu denhistorialari honentzat, gure produkzioaren ezaugarri nagusiak honako hauek lirateke: aro garaikidearen nagusitasuna (XX. mendeak gero eta garrantzi handiagoahartuz), sintesi lanen falta, probintzializazioa, urteurrenen menpekotasuna, oinarriteorikoaren txirotasuna, elkar truke gutxi egotea
|
beste
gizarte zientziekin, etahemengo historiari gehiegizko arreta ematea, kanpoko egoerekin konparatu gabe.Ikusten denez, behin eta berriz errepikatzen diren gaiak aipatu zituen.
|
2006
|
|
Hala, analisi etnografikoakzehatzak eta sakonak izan ohi dira, eta soilik alderaketa kulturalen bidez gara gaiantropologoak analisi edo ideia orokorragoen mailara pasatzeko. Horixe da, beraz, gure abantaila eta desabantaila metodologikoa,
|
beste
gizarte zientziek baino datumugatuagoak eman ditzakegula baina aldi berean sakonagoak, konplexuagoak, hipotesi sortzaileagoak.
|
2009
|
|
Hala uste dute Mouvement Anti Utilitariste dans les Sciences Sociales (MAUSS) mugimendukoek. Etnologian, soziologian, antropologian, ekonomian eta
|
beste
gizarte zientzietan ari diren irakaslez osatutako mugimendu honek baditu aldizkaria (La Revue du Mauss) eta maiztasun handiagoz berritzen den gune elektronikoa; horietan artikulu burutsuak eskaintzen dizkiote dohainari, ordain segururik gabe gizakiek elkarri egiten dizkieten emari eta opariei.
|
2017
|
|
Ez da horretan ezberdintasunik Historia arloko aldizkariekin; izan ere, horietan egileek ia beti bakarka kaleratzen dituzte euren lanen emaitzak. Uztaron bertan,
|
beste
gizarte zientzietatik datozen egileak dira talde lanak egin dituztenak. Idazle multzo hori lau taldetan bana genezake.
|
2022
|
|
Ekologiaren paradigma eta begirada hizkuntzetara ekartzea ez da behartua, inondik inora. Izan ere, giza zientziak eta natur zientziak bereizi beharrezkoak direla argituta,
|
beste
gizarte zientziek ere edaten dute ekologiatik, hala nola ekologia politikoak, gizarte ekologiak, ekofeminismoak, populazio ekologiak edota ekonomia ekologikoak. Zergatik?
|