Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2000
‎(iii) Filosofiaren beste alorretan ere gauzatu da eragina, honen adibide direlarik hizkuntza juridikoaren azterketa pragmatikoak edota zientziagintzarako kode deontologikoen aldarrikapena, beste askoren artean. Baina ez bakarrik filosofian, beste gizarte zientzietan ere baizik. Pedagogian, harantzago joan gabe, batxilergoan Zuzenbidea ikasgai gisa sartzeak ekarrikolituzkeen onuren inguruko eztabaidak laster eduki dezake ondorioa gurean, epe labur batean nahitaezko irakasgai bihurtuz.
2002
‎hau da, ikerketaren nondik norakoeiburuzkoa11, historia lanen zabalkundeari buruzkoa eta irakaskuntzaren munduanbizi zen/ den giroari buruzkoa12 Bertako historiografiaren kalitatea ezagutzen dugunok harriduraz irakurri genituen Riquer rek esandakoak: Historiografia kataluniarra beste gizarte zientzietatik bakartuta zegoela, txokokerian erortzeko arriskuan, konparazio gutxi egiten zuela, ikerketa eremu nagusia bertakoa zela, atzerrikoberrikuntza metodologiko eta teorikoen onarpena berandu eman zela eta azalekoazela, ikerketaren eta zabalkunde lanen arteko urrunketa zegoela, eskuliburu zaharkituak erabiltzen zirela, ikerketek norabide garbirik ez zutela, eta abar13 Badirudi, de...
‎1999an bertan kaleratu zen garai horretako azken lana, Jose Luis de la Granja ren eskutik22 Euskal historiografia biltzen eta sistematizatzen saiatu denhistorialari honentzat, gure produkzioaren ezaugarri nagusiak honako hauek lirateke: aro garaikidearen nagusitasuna (XX. mendeak gero eta garrantzi handiagoahartuz), sintesi lanen falta, probintzializazioa, urteurrenen menpekotasuna, oinarriteorikoaren txirotasuna, elkar truke gutxi egotea beste gizarte zientziekin, etahemengo historiari gehiegizko arreta ematea, kanpoko egoerekin konparatu gabe.Ikusten denez, behin eta berriz errepikatzen diren gaiak aipatu zituen.
2006
‎Hala, analisi etnografikoakzehatzak eta sakonak izan ohi dira, eta soilik alderaketa kulturalen bidez gara gaiantropologoak analisi edo ideia orokorragoen mailara pasatzeko. Horixe da, beraz, gure abantaila eta desabantaila metodologikoa, beste gizarte zientziek baino datumugatuagoak eman ditzakegula baina aldi berean sakonagoak, konplexuagoak, hipotesi sortzaileagoak.
2009
‎Hala uste dute Mouvement Anti Utilitariste dans les Sciences Sociales (MAUSS) mugimendukoek. Etnologian, soziologian, antropologian, ekonomian eta beste gizarte zientzietan ari diren irakaslez osatutako mugimendu honek baditu aldizkaria (La Revue du Mauss) eta maiztasun handiagoz berritzen den gune elektronikoa; horietan artikulu burutsuak eskaintzen dizkiote dohainari, ordain segururik gabe gizakiek elkarri egiten dizkieten emari eta opariei.
2017
‎Ez da horretan ezberdintasunik Historia arloko aldizkariekin; izan ere, horietan egileek ia beti bakarka kaleratzen dituzte euren lanen emaitzak. Uztaron bertan, beste gizarte zientzietatik datozen egileak dira talde lanak egin dituztenak. Idazle multzo hori lau taldetan bana genezake.
2022
‎Ekologiaren paradigma eta begirada hizkuntzetara ekartzea ez da behartua, inondik inora. Izan ere, giza zientziak eta natur zientziak bereizi beharrezkoak direla argituta, beste gizarte zientziek ere edaten dute ekologiatik, hala nola ekologia politikoak, gizarte ekologiak, ekofeminismoak, populazio ekologiak edota ekonomia ekologikoak. Zergatik?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia