2000
|
|
Okerreko gobernua dator, larregi arautzen denean. Gizakiak
|
beste
gizaki batekin harremanetan diharduenean, zuhurra eta zentzuduna behar du izan; eta bere interesaren alde jokatu, komeni dituen jakinbideak eskuratu eta onuragarri zaiona ez zokoratu. Legearen egitekoa da bestearen iruzurretik babestea; ez, ordea, gure zentzumena erabiltzetik aldentzea.
|
2001
|
|
Baina, bestalde, maitasunean ez dago konparaziorik egiterik. Benetan maitatzen ari denak,
|
beste
gizakiren bat edo beste zerbait maite izan, bere burua ere berdin berdin ari da maitatzen. Gizakiaren bere aldeko ekintzarik gorena maitatzea delako.
|
|
batez ere norberaren burua goian —beti gorago, boteredunago— ikustearen alde egiten ditugunak: adibidez,
|
beste
gizaki bat baztertzea eta zapaltzea eta garbitzea, gu geu gorago igotzeko edo botereari eusteko. Hau da, gure gurari eta nahietatik sortzen ez direnak.
|
2003
|
|
Ala ondotxo dakizu esan duenaren guztiz kontrakoa dela? Nik, bera tartean egonik, beste norbait, jainko zein
|
beste
gizaki bat bera ezik, goresten badut, ni jo gabe ez da geldituko.
|
2005
|
|
Honekin batera, baina, hark beharrezkoa ikusten du ere" karakterearen" kontzeptua erabiltzea, bere ustetan, honek gizakiaren izate konkretua edota bere ahalmenen aktualizazioa oraindik garbiago adierazten duelako. " Karaktereak", honela dio," gizaki bat
|
beste
gizaki batengandik ezberdintzen duen singulartasun guztiak biltzen ditu, gizaki hori beti ere izaki fisiko, intelektual eta moral bat bezala behatua delarik" 29 Indibidualitate hitza maila filosofikoagoan gelditzen den bezala, karaktere hitza gertuago dago errealitatetik eta, azken batean, beronek gizakiaren barne indarraren eta kanpo zirkunstantzien arteko loturaren emaitza islatzen du.... Kontua da, ordea, bi kontzeptu hauen arteko bereizketa nahikoa teorikoa dela, bederen antropologia pedagogikoa edo pedagogia antropologikoa egin nahi duenarentzat:
|
2006
|
|
Kojeverentzat, autoritatea gizaki baten ahalmena da
|
beste
gizaki baten edo batzuen gain ekiteko, hauek autoritatearen aginduari erantzuteko aukera eta gaitasuna izanik uko egiten diotelarik. Hortaz, eztabaida, adostea eta antzekoak ez dagozkio berez autoritateari, ezta indarra ere.
|
|
Nola telepatia onartzen dutenak hala gaitzesten dutenak ados daude oro har bertan" miragarria" den zerbait gertatzen dela aitortzeko orduan. Alabaina, Kojeveren ustetan, printzipioz ez dago inolako alderik liburu baten irakurketaren eta
|
beste
gizaki baten pentsamenduaren" irakurketa telepatikoaren" artean. Gaur egun onartu ohi da giza gogoeta oro garun prozesu enpiriko gisa existitzen dela," Berger en uhinak" deitu uhin elektromagnetikoak sortzen dituena, antza.
|
2008
|
|
VII 7, 1032a16; XII 3, 1070a21). Gizaki baten sorreraren azken kausa Motor geldia bada ere, gizaki horren kausa hurbila
|
beste
gizaki bat da. Beraz, errealitate ustelgarri baten kausa hurbila beste errealitate ustelgarri bat da.
|
|
Kausak lau dira, alegia, materia[...], forma[...], mugimenduarena eta xedea. Azken hirurak, sarritan, kausa batera murrizten dira, esentzia eta xedea gauza bera baita, eta mugimenduaren sorburua dena ere, espezieari dagokionez, gauza bera da, gizaki batek
|
beste
gizaki bat sortzen baitu (Fisika II 7, 198a25).
|
2010
|
|
Beste arrazoi bat: edozein gizakik ezin dio agindu
|
beste
gizaki bati, edota, beste hitz batzuez esanda, pertsona batek ezin du behartu bere moduko beste norbait, bigarren horrek ez duelako zertan obeditu lehenengoa, ezta lehenengoak bigarrena ere; bestela, gerra zuzena izango litzateke alde bietatik. Horregatik, baliozkotasun eta eragingarritasunez agintzeko moduko gorengo botere nagusia egon behar da, nahitaez.
|
2021
|
|
493), bere bizimodua bere kasa ateratzen duena (II: 242),
|
beste
gizaki baten mesederako amore emateari utzi eta bere burua bere egintza eta proiektuetan ezagutzen duen emakume engaiatua (II: 146), gizartean ekintza positibo baten bitartez proiektatzen dena (II:
|