2004
|
|
Abertzaletasun sinbolikoaren ezaugarriak aipatu ditut oraindik orain euskaldun jendeak prentsa erdaldunerako daukan joera ikusita. Badu, haatik, horretaz aparte,
|
beste
ezaugarririk ere jokaera horrek. Nolabait esateko, euskaltasun etnikoaren adigaia erabili izan dut nik halako egitateak izendatzeko.
|
2006
|
|
Erlijioa berezia da, bertako sinesmenak (ez erromatarra) nagusi dira. Azkenik, matriarkatua ere aipatu izan da, baina gaur egun ez da onartzen, eta
|
beste
ezaugarriak ere, zalantzan daude. Hala ere, Barbero eta Vigilek jada baztertu zuten matriarkatuaren ideia.
|
2010
|
|
Harridura sortu duen
|
beste
ezaugarririk ere badu Concavenator ek: humeroan edo besahezurrean protuberantzia batzuk hauteman dizkiote.
|
2013
|
|
Emakumeak eraikitzen dituzte pertsonaia nagusi bi eleberriotan kontatutako istorioek.
|
Beste
ezaugarririk ere partekatzen dute: bi emakumeok ezin dute etsi emazte eredugarri izanaz.
|
2021
|
|
hots," euskal kultura posible al da euskararik gabe?" galderatik partitu beharrean," euskara posible al da euskal kulturari buruzko diskurtso jakin bat gabe?" galderatik abiaturiko eztabaidan sakontzea esanguratsuagoa dela uste baitugu. Hala ere, hezkuntzari dagokionez, euskaraz gain, euskal kultura zer
|
beste
ezaugarrik ere gorpuztuko duen balego adosteko beharra ikusten dugu, lehenik eta behin, ikastetxeetan euskal kulturak zeharkako elementu behar duen heinean, eztabaidari dagokion dimentsioan eta kontzertatutako gutxieneko argumentuez erantzun ahal izateko; bestetik, gazteei euskal kultur erreferente berriak horren arabera proposatu eta horiek jorratu ahal izateko; hirugarrenik, bide horretan, nera...
|
|
Euskal hezkuntzak hori eskaintzeko, sakontzeko eta balioesteko ardura dauka, singulartasunari dagokionez baino, errealitate aldakor eta likido horren aurrean," iraunkortasun" terminoetan (op.: 59). Horrez gain, hizkuntzaz gaindiko euskal identitatea ezaugarritzen duten
|
beste
ezaugarriei ere heldu behar die bertako hezkuntzak modu esplizituan, Morgensenek (op.) zehazten dituen propietate zentral horien barnean edo periferikoagoak izan daitezkeen beste ezaugarrien baitan. Hartara, euskararen nahiz euskal kulturaren aspektu soziolinguistikoak, jarrerazkoak, erreflexibokognitiboak edo psikoafektiboak, beste hainbaten artean, atxikimendua, autokontzientzia, motibazioa, erabilerarekiko jarrera, transmisioa, edota autoirudia eta irudi kolektiboa, Morgesenen (op.) ezaugarri identitarioen barruan ulertu, jorratu eta garatu daitezke, gizartean lehenik, agian, baina hezkuntzan ere bai, ondoren.
|
2022
|
|
|
Beste
ezaugarriak ere trukatzen dituzte alaba madarikatuak eta ama madarikatzaileak, batzuetan alaba delarik gaiztoa, besteetan ama; Oñatin bi aukerak ditugu: batean neska zen oso txarra; bestean amak arrazoi gaberik bota zion alabatxoari" Deabruak eramango al hau", eta deabruak hartua, Aloñako Gaiztozulon dago geroztik, Anbotoko Anderea baita (Barandiaran 1972:
|
2023
|
|
Beraz, esan genezake Pulunpa (e) ta Xin! harrera planak zuzenean haurren euskalduntzean eta barne sendotasunaren garapenean egiten duela ekarpena eta HMOan jaso diren pertsona ereduaren
|
beste
ezaugarriei ere zeharka eragiten diela kulturartekotasunak eta unean uneko jarduerek sortzen dituzten testuinguruak direla medio.
|