Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2021
‎babesgunea den espazioak mudantza prozesua egiten laguntzen du eta legitimatzailea izan daiteke berez. Hiztun berriak bere eraldaketa prozesuan aurrerapausuak egiten baditu, espazio honetatik bizitzaren beste espazio batzuetara mugitzeko aukera gehiago izango ditu.
‎Bilbo Handiko unibertsitate ikasleen mudantza prozesuak izeneko ikerketa proiektuak babesgune bezala funtzionatu du eta gazte askori ikerketaren espazioan egin duten eraldaketa beste espazio batzuetara aplikatzeko aukera eman die, ikerketaren espaziotik unibertsitatearen edo Bilboren espaziora jauzi egiteko aukera eman die, zubi espazio bezala erabilita. Ikasketa feministetan aspaldi erabili den zubi espazioa" mendekotasun egoera baten eta ekitatea gertatu eta finkatu den beste egoera baten artean" ezartzen dena da (del Valle 2003:
‎146). Espazio horietan, ikaskuntza berriak ahalbideratzen dira," sozializazio berriak" bizitzen dira, diskurtso eta praktika alternatiboak sortzen dira eta horiek pertsonei" boterea" ematen diete, hau da, zubi espazioan ikasitakoak eta bizi izandako eraldaketak ahaldundu egiten ditu hiztunak, eta aldaketa horiek beste espazio batzuetara eramateko gai bihurtzen dira.
‎Bigarren fasean Euskaraldia ostean elkarrizketatu genuenean, Amaiak lehen fasean izandako esperientzia ahalduntzeko" formazioa" izan zela esan zigun: berarentzat ikerketa hausnarketa egiteko, aldaketak probatzeko eta beldurra kentzeko espazioa izan da, eta horri esker gauza izan da bere praktika berriak beste espazio batzuetara eramateko. Bere kasuan, unibertsitatearen espaziora ez ezik Bilboren espaziora ere eraman ahal izan du aldaketa, ia erabateko mudantza eginez momentu horretan, bai bere subjektibitatean eta euskararekiko posizionamenduan bai bere hizkuntza praktiketan.
‎Larraitzi ikerketaren espazioak euskararen erabilera beste espazio batzuetara hedatzeko balio ez badio ere, bere barnean mugitu egin da. Barneko mudantza hori etorkizunean ernatu daitekeen hazia izan daiteke.
‎gazteak ez dira epaituta sentitu; alderantziz, euren bizipenak konpartitzeko eta sentimenduak taldean adierazteko askatasuna nagusitu da euren artean; prozesuan indartu dira, euren mugak gainditzeko estrategiak garatu dituzte eta kasu askotan ahaldunduta sentitu dira. Gainera, askok ikerketaren espazioa zubi espazio bezala erabili dute euskarazko hizkuntza praktikak beste espazio batzuetara eramateko, hala nola, lagunartera, familiara edo bikotekide harremanera.
‎Komunitate epistemikoak burutu duen ikerketa espazio egokia izan da gogoeta kritikoa garatzeko eta mudantza prozesuan aurrera egiteko; izan ere, ikerketa babesgunea izan da gazteentzat eta zubi espazio bezala funtzionatu du askorentzat, eraldaketa ikerketaren espaziotik beste espazio batzuetara eramatea ahalbideratu baitie.
2022
‎Arnasgune geografikoez harago, euskaratik urrutiago dauden pertsonentzat badira euskarara hurbiltzen dituzten espazioak (unibertsitatea, adibidez). Posible izango al litzateke horiek zabaltzea gure inguruko beste espazio batzuetara" naturalki" euskararekin egin dezaten topo? (kirol instalazioak, liburutegiak bezalako arnasgune soziofuntzionalak...).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia