2007
|
|
|
Beste
esparru batzuetako hitzarmenek xedatutakoak ezin izango du hitzarmen kolektibo bat ukitu indarrean dagoen bitartean, 83 artikuluko 2 idatz zatian xedatutakoaren ondorioz aurkakoa itundu edota hurrengo idatz zatian ezarritakoa bete ezik.
|
|
Administrazioaren antolaketa egituran, kasu bakoitzean egoki den esparru zehatza ezarri da, prebentzio arloan partaidetza eginkizuna egikaritzeko. Oro har, esparru hori izango da administrazio publikoen zerbitzupeko langileen ordezkaritza orgaten arriskuak kontuan hartuta.noek dutena, baina
|
beste
esparru batzuk ezarri dira, jardueraren ezaugarriak eta langileek izan ditzake
|
|
Batzorde hori osatuko dute esparru horretan izendatu prebentziorako eskuordeek, hala administrazio edo estatutu izaerako langileentzat nola lan izaerako langileentzat, eta administrazioaren ordezkariek; administrazioaren ordezkari kopurua ez da izango eskuordeen kopurua baino handiagoa. Hori gorabehera,
|
beste
esparru batzuetan segurtasun eta osasuneko batzordeak eratu dira, jardueraren araberako arrazoiek eta arrisku motek zein horien maiztasunak halaxe eskatzen dutenean.
|
|
Ministroen Kontseiluaren deliberazioak (GLren 5.3 art.), sekretu ofizialen arauketa guztia (apirilaren 5eko 9/ 1968 Legea, Sekretu Ofizialak arautzekoa, urriaren 7ko 48/ 1978 Legeak aldatua), ganberek saio sekretuak izateko aukera (KOAren 63 eta 64 art.; SAren 72 eta 75 art.), edo zigor prozeduraren sekretua sumarioaren sekretua erabakitzen denean (EKren 120.1 art., BJLOren 232 art., PKLren 301 eta 302 art. eta urtarrilaren 21eko 13/ 1985 KAE) edo ahozko epaiketako eztabaidak atea itxita egiten direnean (PKLren 680 art.). Lanbide sekretuak informazio askatasunaren gainetik lehentasuna izan dezake kasu batzuetan, adibidez, langile batek bere lanpostua dela-eta ezagutu dituen informazioak direnean eta enpresaren ohiko jarduera erregularrari dagozkionean. Kasu horietan izan ezik, adierazpen askatasuna bermatuta egon behar da bai lan esparruan (azaroaren 25eko 186/ 1996 KAE eta urtarrilaren 28ko 20/ 2002 KAE), bai
|
beste
esparru batzuetan, esaterako, elkarteen eta alderdi politikoen barruan (martxoaren 6ko 56/ 1995 KAE), lanbide elkargoetan (urriaren 4ko 286/ 1993 KAE), irakaskuntzan (ekainaren 2ko 101/ 2003 KAE eta irailaren 20ko 151/ 2004 KAE), etab. Nolanahi den ere, diskrezio eta sekretu berezia behar duten kasu batzuetan mugak izan ditzake, esaterako poliziaren barruan, edo muga zurrunagoak, esaterako, Indar...
|
|
berdintasuna (azaroaren 23ko 38/ 1981 KAE, azaroaren 22ko 69/ 1982 KAE, etab.), sindikatu askatasuna (abenduaren 23ko 38/ 1981 KAE, eta gerokoak), oinarrizko beste eskubide batzuk (martxoaren 27ko 47/ 1985 KAE, uztailaren 19ko 88/ 1985 KAE, ekainaren 17ko 104/ 1987 KAE, irailaren 26ko 166/ 1988 KAE, ekainaren 22ko 114/ 1989 KAE, etab.) eta benetako babes judiziala lortzeko eskubidea urratzen denean (urtarrilaren 18ko 14/ 1993 KAE, otsailaren 24ko 54/ 1995 KAE). Eta jurisprudentzia hori esparru sozio laboralean bereziki ugaria den arren,
|
beste
esparru batzuetan ere sartu da, esaterako zuzenbide zibilean, berdintasun printzipioa testamentua egiteko askatasunaren muga moduan erabiltzen baita (maiatzaren 24ko 25/ 1982 KAE). Dena den, argi dago konstituzio eskubideek botere publikoen aurrean duten eragingarritasuna ondo bermatuta dagoen arren, bide luzea egin behar dela oraindik eskubide horiek partikularren aurrean duten babesari dagokionez.
|
|
Konstituzio Tratatua Espainiako antolamenduaren atal bihurtuko balitz, Espainiak berretsitako eskubideei buruzko hitzarmena den neurrian, ezin izango litzateke eragotzi horren interpretazio eragingarritasunak EKren 10.2 artikuluan ezarritako irismen orokorra izatea EKn aldarrikatutako eskubide eta askatasunei dagokienez. Azken buruan, horrek esan nahi du Konstituzio Tratatuan Europar Batasunerako soilik ezarritako oinarrizko eskubideei buruzko irizpide horiek azkenean Espainiako agintari publikoei ezarri ahal izango litzaizkiekeela, ez Europako Erkidegoko zuzenbidea aplikatzen dutenean soilik, baita Europako Erkidegoko zuzenbidearen barruan ez dauden
|
beste
esparru batzuetan aritzean ere.
|
2009
|
|
Duda izpirik gabe, erabereko legeen helburua da kanbio hartzekodunaren egoera indartzea. Hori ikus daiteke, hala jar daitezkeen salbuespenak aipatzean, eta hori adierazi dugu salbuespen horien izaera substantiboa azpimarratu dugunean, nola
|
beste
esparru batzuetan. Hasteko, protestoaren erakundea malgutasunez arautu da, horren ordez igorpenduaren edo Konpentsazio Ganberaren adierazpenak erabil daitezkeelako, edota protestoa egiteko betebeharra ken daiteke.
|